מרב מיכאלי לבאר שבע נט: "חושבים עליי דברים שלא היו ולא נבראו"

$(function(){setImageBanner('09f7356d-ba8e-4577-8235-46a798172812','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, שואפת לכמה שיותר מנדטים וכבר יודעת איך היא מרוממת את מפלגת העבודה אחרי שכמעט ירדה מנכסיה. בראיון לבאר שבע נט היא מדברת על ההתבטאויות הקשות שנקשרו בשמה ובשם חברת מפלגתה, על הפשיעה בנגב ועל האג'נדה שחשוב לה לקדם

מרב מיכאלי יו"ר מפלגת העבודה לא חוששת לומר את מה שהיא חושבת גם אם זה יעלה לה בתגובות נאצה קשות, יש שיאהבו את מה שהיא מייצגת ויש שיגידו שהיא קיצונית. למה? למרב שתי סיבות מרכזיות: האחת, שיש אנשים שפשוט מתקשים עם שינוי כמו שהיא עושה והשנייה, לדבריה "הדבר המרכזי ומשמעותי הוא  שכבר כמה שנים יש הסתה נגדי ומאשימים אותי בכל מיני דברים שהם פשוט לא נכונים, חושבים עליי דברים שלא היו ולא נבראו".

את מדברת על הטענה שאמרת בראיון שלא צריך להתגייס לצה"ל?

"למשל, או שאמרו שאני נגד משפחה. נאמרו דברים מסיבות פוליטיות לחלוטין שרוצים לעשות לי נזק ויש כמה מקומות שזה אכן גרם לזה, אבל לאט ובטוח אנחנו משנות את זה".

מצטערת על משפט קשה כזה שנאמר? שלא יורד מסדר היום והרי לא מדובר בימין או שמאל, זה נושא רגיש בכל זאת... 

"אני אגיד לך מה שאמרתי אז ומה שאני חושבת עד היום. יש משפט של דוד בן גוריון שאמר 'תדע כל אם עברייה שהפקידה את בניה בידיי מפקדים הראויים לכך', זה מה שאמרתי וזה מה שאני מתכוונת, חושבת שמפקדים ובוודאי כולל מנהיגים, מנהיגות, חייבים לשמור על החיים של הילדים והילדות וגם של האזרחים ובטח לאלו שהולכים לצבא ולא לשלוח אותם לשום סוג של קרב/מלחמה לפני שמוצו כל האפשרויות האחרות ולפני שנעשה כל מאמץ להימנע ממלחמה. אימהות וגם אבות יש להם את הזכות למנהיגות כזו ויש להם את הזכות לדרוש מהמנהיגים שלהם שזה מה שיעשו. אף אחד לא רוצה שהילד או הילדה שלו חלילה יפגעו במלחמה או במבצע".

לא חסר באז סביבך, לאחרונה צף הסיפור של המועמדת אבתיסאם מראענה, שרשמה בעברה פוסט קשה שבו זלזלה ביום הזיכרון והשואה. איך את רואה את העתיד יחד איתה? מצדדת בה

"אני לחלוטין לא מצדדת ולא מגנה אמירה כזאת שהיא קשה מאוד, אבל גם היא לפני עשר או 12 שנה הבהירה באופן חד משמעי שהיא לא עומדת מאחוריה ובאה למפלגה ציונית כי היא מעוניינת לבנות עתיד חדש. לכן, במקרה הזה השאלה היא לא מה היה לפני עשר שנים, אלא איפה אנחנו היום ויותר חשוב איפה נהיה. חשוב להבין שכל חלקיי החברה הם חלק מהחברה הישראלית, צריך לבנות פה עתיד משותף ביחד. אי אפשר להמשיך להתעסק רק בקטעים ישנים, במיוחד שמשהי לוקחת אחריות ואומרת שמילותיה היו פוסט עלוב ובאה לבנות ביחד עתיד. היא נבחרה בבחירות דמוקרטיות, לא אני מיניתי אותה. נבחרה בפריימריז, אנחנו המפלגה היחידה שעשתה בחירות דמוקרטיות ולוקחת אחריות על מה שאמרה, פנינו קדימה לבנות עתיד טוב". 

את  רואה מצב שהיא לא נמצאת איתך ברשימה?

"אני חוזרת ואומרת, היא נבחרה על ידיי חברי וחברות מפלגת העבודה, מקום שזכתה בו ולא קיבלה מינוי. אנחנו לא אחת הרשימות ששם אנשים לנוחותו באופן לא דמוקרטי בעליל". 

מרב מיכאלי

מרב מיכאלי כאמור לא פוחדת להגיד את מה שהיא חושבת גם אם זה לא ימצא חן בענייני אחרים וגם אם זה במחיר של ביקורת קשה והאשמות ציבוריות לא מלטפות תמיד ובדיוק בזה היא מתכוונת להילחם "אחד הדברים שאנחנו חייבות לשנות זה אחד הדברים שאני מקפידה לעשות ואומרת לנהל דיון מכבד בלי הסתה, זה חלק מהמאבק שלי. זה בסדר גמור שיש חילוקי דעות, אבל הבעיה שאנחנו לא מסוגלים לנהל דיון, אלא ישר כל דבר לצערי הופך להסתה והתלהמות. אם את אומרת משהו שהצד השני לא מסכים איתך, את מיד הופכת ללא לגיטימית. זה דבר מסוכן וזו מדינה שרוצה להיות דמוקרטית, שרוצה לאפשר לכולם להשתתף במשחק הפוליטי ולא לפחד שיהיו חשופים לאלימות. אני מאמינה במה שאני עושה, שיש פוטנציאל שיהיה יותר טוב גם ברמה האישית של הפרנסה, של חינוך, רווחה, שהכל יכול להיות יותר טוב גם ברמה של היחסים הבינאישיים, שמספיק להיכנע למי שכל הזמן משסים אותנו אחד בשני. מאמינה בזה ומתעקשת על זה". 

ומה עוד בכוונתך לקדם? 

"אנחנו מאוד מחכות לשוויון. לצערי הרב, אנחנו בקושי 20% מהממשלה ומרוויחות 33% פחות מגברים. נשים גם חשופות לאלימות ואלימות מינית, לא נמצאות במוקדי הכוח, הפערים עדיין רחוקים  והשוויון רחוק עדיין ולכן המאבק עדיין רלוונטי וחשוב שיתקיים בכל הכוח. נרצחות פה בשנה לפחות 25 נשים על ידי בני משפחה או בני הזוג והממשלה לא מיישמת תוכנית למניעת הרציחות ומניעת האלימות". 

מה הפתרון לתופעה המכוערת הזאת של אלימות במשפחה ומי אחראי ליישם אותו? 

"ההנהגה לא עושה כמעט כלום וזה דבר שלא יכול להיות. אני ארצה לעשות, יש תוכנית, משרדי הממשלה הכינו ואף אחד לא טרח לתקצב אותה ולא להוציא לפועל. הדבר הראשון שאני אביא זה את המחויבות ואת ההתעקשות שאני כבר 30 שנה נאבקת לקדם, כי באמת חייבים לשנות את המציאות. למשל הדיבור שלי ברבות במסגרת המאבק שלי לשוויון, את יכולה לראות שזה עשה שינוי באיך שמדברים. אפשר לשנות את המציאות פשוט צריך להתעקש על זה, שזה יהיה חשוב בעיניך ולצערי לכל מי שנמצא בהנהגה זה לא חשוב בעיניו".

ובהקשר של פגיעה מינית, לאחרונה נאנסה ילדה בת 10 במיטתה, בביתה, כאשר פורצים הגיעו לגנוב. איך את חושבת שאפשר להוביל פתרון אחת ולתמיד? שכן הפשיעה שאף אחד לא דאג לעצור הובילה למעשה הנוראי הזה. 

"מה שנתניהו עושה 12 שנה זה כבר מזעזע, יש אוכלוסיות שלמות במדינה ישראל שמפקירים אותן גם מבחינת זכויות וגם מבחינת החובות וגם מבחינת האכיפה. יש מערב פרוע חרדי, יש מערב פרוע בדואי ויש מערב פרוע בכל מיני מקומות שמצד אחד אין שם אכיפה ומצד שני גם לא מקבלים זכויות. רמת החיים באוכלוסייה הבדואית היא חרפה, חצי מהישובים שלהם לא מוכרים או אין להן תשתיות, מה זה? צריך שינוי עמוק. מה יש לצפות בחברה שלא מקבלת יחס מהממשלה, אז ברור שיש פורעי חוק. אני כמובן לא מצדיקה את זה בשום פנים אופן וכמובן שצריכה להתבצע אכיפה ומצד שני חייב להתייחס אליהם כאזרחים לכל דבר". 

מרב מיכאלי

תמליצי על יאיר לפיד?

"השאלה בבחירות האלה היא האם יהיה בלוק של 61 ויותר מנדטים שכדי שנתניהו יוכל להקים את הממשלה שלו או שיהיה בלוק של 61 או יותר כדי להחליש את נתניהו. ההצבעה האסטרטגית היא יותר ממפלגת העבודה, משום שהיא בכל מקרה תהיה שותפה להחליף את נתניהו ומצד שני היא מייצגת את הערכים שהיא הכי ברור שלנו לאזרחי המדינה שזה חתירה לשוויון ודאגה לאזרחים, לכלכלה, לפרנסה, לבריאות. זה לא שיאיר לפיד הקרוב ביותר לעמדתנו משאר המועמדים, ככה ננהג, אנחנו לא נכנס עם נתניהו בשום מצב". 

עוד מוסיפה מיכאלי: "כשאדם אחד עומד בראש מערכת הרבה זמן הוא מתחיל במקום לשרת את הציבור, הוא גורם שהמערכת תשרת אותו ואנחנו רואות את זה בצורה מובהקת. אין לי שום דבר אישי עם נתניהו, רק רואה שבמדינת ישראל נגרם נזק גדול בהרבה מובנים, שיש שחיתות פושעת במערכת, דברים מנוהלים בצורה הכי כושלת שיש, אי אפשר להתווכח עם זה". 

מה היית רוצה לקדם באג'נדה שלך?

"שוויון, מדיניות, תפיסה. צריך להתחיל לשנות מה שמטריד את הציבור אם זה פרנסה, זכויות עובדים, הוצאה לפועל, בריאות, שלא יהיו תשלומי הורים בחינוך, שיהיה חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש,  שיהיה חינוך איכותי לא רק לשים מצלמות זה לא פותר שום דבר. צריך שינוי עמוק של התפיסה ואת זה אני מתכוונת לעשות מכל  מקום שאהיה בו". 

לסיום, בנימה קצת יותר משוחרר אולי תמליצי לנו על סדרה טובה בטלוויזיה. בכל זאת בין סגרים... 

"בימים אלה אין לי ממש זמן לצפות, אבל יש דברים יפים שראיתי גם בארץ נעשים דברים נפלאים. והדבר האחרון שראיתי לפני התחלתי את כל המטחנה הזו הוא "שטיסל" עונה אחרונה נפלאה, ממליצה בחום רב מאוד. וגם אני רואה את מה שהצופים והצופות צפו מזמן ונקרא "בורגן" על ראש ממשלה אישה. כדאי לכולם לצפות בשביל לראות  איך זה יכול לראות אחרת. רואה שבכל  מקום שאישה מנהלת את העניינים הטיפול בקורונה יותר טוב, כלכלה יותר טובה, הציבור יותר רגוע, הדברים מנוהלים בגובה העיניים ופחות מלחמות אגו". 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('234df1d9-908f-4fb6-b6d4-860d81c49156','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה