מלכת השאלות

$(function(){setImageBanner('8f0f5a58-38db-482f-a28d-09ab15d912f2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

מבחינתה שאלות תמיד היו כוח על, דרך ללמוד ולהכיר את הצד השני טוב יותר. נועה הדרי שלמדה בבאר שבע כסטודנטית לא האמינה שערב אחד עם חברה הטוב מבירת הנגב ישנה את חייה ויוביל אותה לפתוח עסק. בראיון ל'באר שבע נט' מספרת נועה על הדרך שהובילה אותה ליצור משחק שאלות בשם ASK Q, איך חופשה משפחתית ובידוד בימי קורונה השפיעו גם כן ועל הקשר עם סבתא מלכה שעיצב את הדרך העצמאית שלה

"בתור סטודנטית בבאר שבע הייתי פוקדת את פאב המנגה ערב ערב, ככה הכרתי את נתי ממן שהיום אנחנו חברים טובים, אבל בהתחלה הקשר שלנו היה מורכב. נתי ואני שמרנו על קשר ואחת לתקופה נפגשנו לערב קונספט- הוא הביא את הוויסקי ואני הייתי אחראית על התכנית האומנותית. ערב אחד רצינו לעשות משהו אחר, כבר היה לנו משעמם, אז מתוך אינסטינקט אמרתי לו בוא נשחק את משחק השאלות. אני שואלת אותו שאלה והוא עונה ואז יכול לבחור אם להחזיר את השאלה אליי או לשאול שאלה חדשה. אז התחלנו לשחק וזה היה עבור שנינו כמו חוויה חוץ גופית! המשחק הזה פתאום פתח בנינו ערוץ אובייקטיבי, זה פרץ את הגבולות שלנו ופתאום יכולנו לשאול אחד את השני דברים שאף פעם לא דיברנו עליהם, זה יצר תקשורת מעמיקה ושיחה טובה", כך סיפרה ל'באר שבע נט' נועה הדרי.

נועה בת 30, גרה בבאר שבע במשך ארבע שנים בתור סטודנטית, כשגם אמא שלה באר שבעית במקור. אחרי שסיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון, את החיים הסטודנטיאליים החליפה נועה בדירה תל אביבית והחלה לעבוד כיועצת ארגונית ומנחת קבוצות. באותה תקופה גם היא לא ידעה שערב קונספט ייחודי עם חברה הטוב מבאר שבע יוביל אותה לשנות מסלול בחיים ולפתוח את העסק העצמאי ASK Q.

נועה הדרי, צילום פרטי

איך הייתה החוויה שלך בבאר שבע כסטודנטית?

"אני גרתי בבאר שבע ארבע שנים, גם ההורים שלי הכירו בעיר כשהיו סטודנטים, הם היו שותפים לדירה בהתחלה. מבחינתי, אם הייתי יכולה לחזור לתקופה אחת בחיים הייתי חוזרת לתקופה בבאר שבע. עד היום כשאני מגיעה לעיר אני נכנסת אליה מהכביש העוקף ולא מהכניסה הראשית, כדי לא לעבור ברגר שם הייתה הדירה הראשונה שלי... זר לא יבין זאת! אני גרה שלוש שנים בתל אביב אבל באר שבע של הסטודנטים הייתה החוויה הכי טובה שיש!".

אז אחרי אותו ערב של משחק שאלות הבנת שעלית על משהו?

"אז עדיין לא, גם בשלב הזה בחיים עוד עבדתי כשכירה והעברתי סדנאות לקבוצות כשאני אוהבת מה שאני עושה, לא חשבתי בכלל על כיוון של עסק. אבל אחרי הערב עם נתי סיפרתי עליו לחברות וחברים והם לא הבינו מה היה כל כך מטורף בערב עם שאלות. אבל בכל זאת היו כאלה שביקשו שאשלח להן שאלות, כי הן נוסעות לצימר עם החבר או לבילוי משפחתי... הן חזרו והתגובות היו מדהימות, לא האמנתי שמשחק שאלות יכול לעשות משהו כל כך משמעותי, שזה לא רק אני ונתי שהתלהבנו מהמשחק".

מה כן הוביל אותך לפתוח את העסק?

"אחרי הערב עם נתי היו עוד שלושה אירועים שהובילו אותי לדרך החדשה. אירוע ראשון היה נסיעה לחופשה משפחתית, קניתי משחק שאלות כדי שנשחק בחופשה, משחק שכביכול מתאים לכל המשפחה, איך ששלפתי שאלה שמדברת על חוויה מינית הבנתי שזה לא יקרה. בהמשך הלכנו למסעדה והייתה לי סוג של הארה בזמן שלקחתי את הביס מהפירה, במקום משחק שאלות גינרי צריך לחלק אותו לחמש קטגוריות- לזוגות, למשפחה, לחברים, לארגונים ולקואצ'ינג. ברגע שעליתי על זה הדרך הייתה מהירה וגם הקורונה עזרה. נכנסתי לבידוד ביום כיפור, פתאום מצאתי את עצמי לבד בדירה ולא יודעת מה לעשות, עשיתי לילה לבן ופשוט כתבתי מאות שאלות, לפחות שלוש ערכות נכתבו באותו לילה. עוד אירוע שקרה הוא שסבתא שלי, מלכה, נפטרה. היא הייתה החברה הכי טובה שלי ולקחתי את המוות שלה קשה, הייתי בתוך האבל והפסקתי להתקדם. באותו הזמן עשיתי את הקעקוע הראשון שלי האות 'Q' עם כתר, לזכר סבתא מלכה. חברה שלי ענבל שעיצבה את המשחק שאלה אותי מה קורה ואם מתקדמים, היא אמרה שיש לה לוגו מוכן, היא הצביעה על הקעקוע שלי ואמרה שה-Q גם תופס למילה 'שאלה' באנגלית. ואז פתאום הבנתי שאני יכולה לעשות את המשחק לזכר סבתא שלי, עם הכתר והשם שלה, כך קראנו למשחק ASK Q וזה הדליק אותי, תוך חודש המשחק יצא לאור".

 קרדיט צילום: נתי ממן

"המטרה היא להנגיש תקשורת"

וכך בסוף חודש ינואר יצא משחק השאלות של נועה ASK Q לאור. מדובר במשחק קלפים עם 100 שאלות בקטגוריות שונות. גם בהתחלה נועה יצרה 100 ערכות משחק ולא האמינה להיענות המטורפת שתגיע אחרי. "הייתי בטוחה שההורים שלי יקנו 50 ערכות, חברים עוד איזה 20 והשאר יישאר אצלי בבית... יום חמישי בערב, הערכות היו מוכנות ושמתי אותן בארגזים באוטו, קראתי לנתי שיבוא לעזור לי. רציתי להעלות פוסט על המשחק בקבוצה של תל אביביות, נתי ואני עשינו תמונה עם הערכה והעלתי לפייסבוק. מאותו רגע החיים שלי השתנו", נזכרה נועה, "הטלפון שלי פשוט קרס! פתחנו קובץ אקסל ועד שתיים בלילה לקחנו הזמנות, מכרתי את כל 100 הערכות הראשונות באותו לילה. לא חשבתי שזה ייתפתח למשהו כזה ברמה שאפילו את הקופסאות הזמנתי לא מוכנות, ישבנו לקפל אותן אחת אחת. זו הייתה הרגשה שהכל מסתדר, זה היה בתקופה של קורונה, רגע לפני הוולנטיין דיי, למחרת כבר היה לי תור משוגע של אנשים ומאז זה צמח. בהתחלה לא תכננתי לעשות רק את זה, אבל עכשיו אני מתפרנסת מזה וזה הכי כיף בעולם".

למה המשחק הזה נוגע בכל כך הרבה אנשים לדעתך?

"בעיני שאלות זה כלי תקשורת הכי טוב שיש. פסיכולוג טוב הוא אחד שיישאל אותך שאלות, חברה טובה גם תשאל אותך ותתעניין... הגענו בתקופה הזו למצב שאנחנו כבר לא יודעים לשאול שאלות כי יש לנו מסך עשן, כל פעם שיש שקט אנחנו לוקחים את הסמארטפון ליד ולא מתמודדים עם הסיטואציה. זה מה שהמאה ה-21 יצרה עבורנו, אבל בעיני השאלות מחזירות אותנו לבסיס, להבנה שהאחר שמולנו הוא המשמעותי, שיש לו סיפור לספר לי ואני צריכה להתעניין. דרך שאלות אפשר ללמוד על האחר, על הצרכים שלו, על מה כואב לו או יעשה אותו מאושר. זה מידע שחשוב כל כך בכל מערכת יחסים אבל אנחנו כבר לא יודעים איך להשיג אותו, אנחנו מניחים הנחות, מתביישים וכבר לא יודעים איך לשאול. זה מה ש-ASK Q בא לשנות, הוא נותן במה להגיד דברים שאחרת אולי לא היה לי איך או אומץ לומר אותם".

נועה הדרי, צילום פרטי

איך ההיענות והתגובות? הייתה היענות מצד הסטודנטים בבאר שבע?

"התגובות מדהימות! אנשים כותבים לי דברים מטורפים כתגובה למשחק ובעיני השלם גדול מסך חלקיו. אני אולי יצרתי את הקלפים אבל איך שהקלפים משפיעים על אנשים זה כבר לא בשליטתי. המשחק יוצר אינטראקציות מדהימות, אנשים מספרים לי שזה הציל להם את הקשר הזוגי, גרם לחברים להשלים אחרי שנים שלא דיברו, משפיע על משפחות... זה מדהים. הסטודנטים בבאר שבע גם התלהבו והזמינו המון, הם האנשים הכי איכותיים שיש וכיף לדעת שהם מוצאים עניין במשחק הזה ומבינים את הערך שלו. בסוף זה משחק שעולה 136 שקלים, שלגמרי שווה את העלות שלו, אבל עבור סטודנטים שלא ממהרים להוציא כספים זה יכול להיות לא מעט, ובכל זאת הם קונים ומתעניינים וזה כיף".

מה המסר שלך לקוראים? מה היית רוצה להגיד לבאר שבעים?

"קודם כל חשוב לי להגיד שהמשחק בעיני הוא הרבה מעבר לכסף והפרנסה, המטרה שלי בסוף היא להנגיש תקשורת. תקשורת היא של כולם, זו היכולת שלנו למסור ולקבל, להכיר אחד את השני, וקצת איבדנו את זה בשנים האחרונות. ASK Q הוא רק גשר לחזור לשם, לתקשורת הבינאישית, הפתיחות והאומץ שלנו זה מה שכל אחד מביא למשחק. יש לי פינה מאוד חמה בלב לבאר שבע, זו הייתה ילדותי השנייה. כיף בשבילי למצוא את החיבור לעיר הזאת לא משנה באיזו דרך, אני חייבת לבאר שבע הרבה כי אלה היו השנים הכי משמעותיות בהן בניתי את מי שאני, אז תודה לבאר שבע".

ASK Q קרדיט: ענבל פסקל

ASK Q- בקרו באתר או באינסטגרם לפרטים נוספים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8b7647c5-52e0-4980-9b06-7a3013e61ae6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה