$(function(){setImageBanner('9f222583-168c-4b0d-8e02-f1408008f9d0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אחרי שלקח הפסקה ארוכה מיצירת מוסיקה, חוזר הזמר הבאר שבעי אסף כהן לקידמת הבמה עם סינגל חדש שנקרא "מי אתה". בראיון ל'באר שבע נט' הוא מספר על תחילת הדרך המוסיקלית, על האלבום שגנז, על העשייה שלו כמטפל באמצעות המוסיקה ועל החלומות הגדולים

אסף כהן. קרדיט: עומרי רוביסה פרונט צילום

אם תשאלו את אסף כהן "מי אתה?" יש מילה אחת שיכולה לתאר אותו במדויק, והיא מוסיקה. הוא מוסיקאי יוצר ומטפל במוסיקה, בן 40 שנולד וגדל בבאר שבע, וכיום אחרי שנים בהן לא הוציא שירים או הופיע, הוא משחרר סינגל חדש כדי לחזור לקידמת הבמה, לחזור ליצור. אבל שלא תטעו, אסף לרגע לא עזב את האהבה שלו למוסיקה, אלא מצא דרך ייחודית להמשיך לעסוק בעולם הזה דווקא מהזווית הטיפולית.

"נולדתי בבני אור בבאר שבע וגדלתי בנווה נוי, הייתי בעיר עד אחרי הצבא ויש לי כאן עדיין משפחה וחברים. בגיל צעיר מאוד ההורים קנו לי אורגן ואחרי זה בגיל 12 התחלתי ללמוד גיטרה, שם האהבה למוסיקה התחילה להתפתח. למדתי לנגן על עוד כלים והתחלתי לעסוק בכתיבה והלחנה עד היום", סיפר אסף ל'באר שבע נט', "בתחילת הדרך גם ניגנתי הרבה שנים בלהקה בשם "פיצול אישיות", הופענו בהרבה פאבים ומועדונים מקומיים. אחרי שהשתחררתי מהצבא עברתי לתל אביב כדי לנסות ולהגשים את החלום". כיום אסף נשוי לנועה יהודאי-כהן, שחקנית יוצרת, אב לנאיה וליאו וגר עם משפחתו בחריש, בשכונה קהילתית (׳בצוותא׳).

כשהגיע אסף לתל אביב הוא החל להופיע עם השירים שלו במשך מספר שנים ואף הקליט אלבום ראשון: "הקלטתי את האלבום ואז גנזתי אותו, הרגשתי שזה פחות אני. יצא אלבום יפה אבל הרגשתי שאני לא עומד מאחורי השירים בו, זה לא הרגיש לי נכון". בהמשך מצא את עצמו אסף עובד בבית ספר לחינוך מיוחד שם לימד מוסיקה וגילה עולם שלם, "שם גיליתי את עולם הטיפול דרך כתיבה והלחנת שירים, תלמידים היו כותבים ושרים ותוך כדי מדברים על עצמם. במקביל התחלתי לעשות סדנאות כתיבה והלחנה בבתי כלא".

אסף כהן. קרדיט: עומרי רוביסה פרונט צילום

מלבד עשייתו המוסיקלית, כאמור, במהלך חייו עסק בחינוך נוער המתמודד עם מורכבות נפשית, הנחה סדנאות כתיבה והלחנה לאסירים בבתי סוהר וכיום עוסק בטיפול באמצעות מוסיקה באוכלוסיות שונות ומנהל מערך שיקום באמצעות מוסיקה למתמודדי נפש בבני ברק. "הכלא הראשון בו העברתי סדנא היה כלא באר שבע לפני עשר שנים, זה היה מדהים, הכנסתי לכלא אולפן הקלטות והאסירים הוציאו שירים. בשלב מסוים עשיתי תואר שני בטיפול במוסיקה, לקחתי את כל הניסיון שלי והפכתי אותו לגישה שלי לטיפול, באמצעות כתיבה והלחנה".

אז מה גרם לך לרצות לחזור ליצור בעצמך ולהופיע?

"לפני שנתיים שלוש בער בי מחדש הצורך להוציא מוסיקה. נוצר לי קשר עם המוסיקאי והמפיק דודי לוי, החיבור איתו הוליד אצלי מחדש את התשוקה הזו לצאת החוצה עם המוסיקה. יחד עם החיבור לעולם הטיפול במוסיקה זה השלים אצלי חלק שהיה לי חסר. אז היום אני גם מטפל וגם מוסיקאי יוצר, אלה החיים שלי. גם השירים שלי, ביניהם גם הסינגל החדש, מתעסקים בנבכי הנפש, בקונפליקטים פנימיים, השירים שלי הם מסע נפשי".

 

הסינגל החדש שלו ׳מי אתה׳ נכתב לפני כעשור ומתאר את המאבק הפנימי בין הרצון לחיות במלוא העוצמה ו׳לצאת אל העולם׳ לבין מנגנוני הדיכוי הנמצאים בכל אחד מאיתנו. השיר מסתיים ב ׳ניצחון האור על החושך׳ בזכותה של המוסיקה, האהבה, התקווה והרגע הזה. השיר קיבל אור לאחר שהופק על ידי המוסיקאי דודי לוי ועובד מחדש בעבודה משותפת. המוסיקה של אסף משקפת בעיקר את מסעו האישי אל נבכי נפשו, על מגוון חלקיה ומושפעת מסגנונות מוסיקליים מגוונים כמו פולק, רוק, אינדי, מוסיקה אוריינטלית ועוד.

ספר על הסינגל החדש שלך "מי אתה", מה משמעות השיר עבורך?

"מי אתה זה שיר שמתאר מעבר מאיזור אחד בנפש שבו אנחנו מרגישים כלואים, הייאוש מחלחל ואין אמונה, לבין האיזור השני של האמונה, התקווה, היצירה. השיר הזה מתאר את המסע שלי בתוך המוסיקה, תמיד נעתי בעצמי בין המקום שמאמין בעצמו ואוהב מה שהוא עושה לבין המקום המדכא של הספקות וחוסר אמונה עצמי, מקום שקיים בכל אחד מאיתנו. השי מי אתה הוא שיר תקווה, שיר שמחבר אותך לרגע, לעכשיו, להרגשה שהכל יהיה בסדר. באיזשהוא מקום הבנתי שכתבתי את השיר כדי שיהיה לי סוג של כלי הרגעה, כדי לתת לי ולאחרים את התקווה שכל כך חיפשתי".

איך התגובות לשיר עד כה?

"יש תגובות מאוד טובות, השיר יצא גם ברדיו ב88 אז התגובות מפרגנות. בשבילי זה לא מובן מאליו, כל החיים נמנעתי מלצאת אל העולם עם המוסיקה שלי, לא האמנתי בעצמי מספיק בתור מוסיקאי אז עכשיו כשזה קורה זה מאוד מרגש אותי. כל השמה ברדיו או כתבה זו עוד הוכחה בשבילי שהמוסיקה הזו ראויה לצאת החוצה ואני שמח. אני אוהב לשיר, לרגש אנשים ולהופיע, התגובות חמות וזה נותן לי כוח להמשיך".

 

בעיני אסף זה ברור שלמוסיקה יש כוח לסייע לנו פנימית במגוון סיטואציות בחיים. הצמיחה שהוא ראה שמטופלים עוברים והרצון לעזור להם גרמו לו לשלב את התשוקה למוסיקה והתשוקה לטיפול. "כשאתה הולך לטיפול אתה לאט לאט רואה איך אתה צומח ומתפתח, אז רציתי מהמקום הזה לטפל באנשים, לעזור לאנשים לסבול פחות ולחיות יותר בשלום עם עצמם. זו הסיבה שהלכתי ללמוד טיפול", הוא מסביר, "טיפול במוסיקה הוא טיפול לכל דבר רק שיש כאן ערוץ תקשורת נוסף. מטפל במוסיקה יכול גם לדבר ולהקשיב וגם לכתוב שיר ביחד או להקשיב למוסיקה. למשל לבני נוער יותר קשה לדבר על עצמם אז דרך נגינה וכתיבה הם מבטאים את העולם הפנימי שלהם בצורה שהיא לא ישירה ופחות מאיימת. לא צריך להיות מוסיקליים כדי להגיע לטיפול כזה, המוסיקה היא כלי שאפשר להשתמש בו".

תן דוגמא לסיפור מרגש על שינוי שעבר מטופל באמצעות במוסיקה

"יש לי סיפור מכלא באר שבע, קיבלתי קבוצה של אסירים ואחד מהם היה כותב שירה מאוד יפה אבל מצד שני גם היה מאוד ציני והתנגד לסדנא במשך כמה חודשים... לאט לאט עם הזמן הוא המשיך להגיע ולכתוב, התחיל להקליט את השירים ובסוף הסדנא היה אחד המשתתפים הבולטים. כמה שנים אחרי התחלתי את הסדנא בכלא בשרון במרכז הארץ ופתאום אני רואה אותו. העבירו אותו כלא והוא אמר לי שכששמע שאני מגיע ישר סיפר לכולם עליי וגרם להם להירשם לסדנא. בסוף הסדנא בה הוא השתתף בפעם השנייה הוא הופיע עם השיר שכתב והקליט מול אשתו והילדים. בסוף הוא נתן לי מכתב שמתאר את התהליך שעבר עם עצמו, מבן אדם חסום רגשית שדרך המוסיקה גילה את האמן שבו, התחבר לעולם הרגשי וזה עזר לו להתגבר על משברים. אני שומר את המכתב עד היום, זה מדהים לראות בן אדם שבזכות המוסיקה עבר תהליך כל כך משמעותי".

חזרת לשיר וליצור, אתה מטפל באמצעות המוסיקה. מה עוד החלומות הגדולים?

"החלום שלי זה להמשיך להוציא מוסיקה, להופיע בארץ ולהטביע חותם במוסיקה הישראלית, אני חושב שאני ראוי לזה. החלום השני שכבר מתגשם זה לפתוח אולפן קליניקה. אל האולפן יוכל להגיע אדם להקליט שירים ולעבור טיפול תוך כדי. הרעיון הזה נולד אצלי כשאני נפגשתי עם דודי לוי שהפיק את השירים שלי, כשאתה עובד על שירים שלך זה מציף תכנים נוספים ועלתה לי המחשבה שאם הוא גם היה מטפל הייתי מדבר איתו ומשתף... הרצון הוא שאדם ירגיש בנוח להגיע לעבוד על מוסיקה ותוך כדי לדבר ולעבור טיפול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('adc404de-c962-478f-a5f5-a689b6999239','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה