מיומנה של מעצבת מבוקשת: "קשה לומר שבחרתי בתחום הזה, התחום בחר בי"

$(function(){setImageBanner('f3d4f37d-ef45-4557-8ea4-16fc585eca44','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

חגית דוידיאן (48) ממיתר, היא מסוג המעצבות פנים שהייתם מדמיינים ברוח התקציב שלכם, שתעצב לכם את הבית, המשרד או את החברה בה אתם עובדים, כי יש בה סטייל וגלאם, נגיעה וראייה טקסטורית שאין באחר, ויכולה לגרום לרמת ההתרגשות שלכם להגיע למקומות שהיו רק בגדר דמיון. זו הסיבה שהיא נחשבת היום לאחת מעצבות פנים הטובות בשוק המבוקש ברחבי הארץ ומנהלת כיום משרד על שמה המיתוגי, שמתמחה בתכנון ועיצוב מגורים פרטיים, עיצוב פרויקטים מסחריים, משרדים, חנויות, מלונות, מתוך ראייה המשלבת בין אומנות, עיצוב ותכנון אדריכלי. מי שנשואה לתומר דוידיאן, שהכירה עוד מהימים שמלצרה בבית קפה הכי נחשב בעיר בשנות התשעים/אלפיים - "פטפוט" ("תומר הוא זכייה בלוטו") וכיום מנהלים בית עיצובי ושמח במיתר ביחד עם הילדים עמרי, אלון, נועם וליבי - מספרת לראשונה על החזון, על הילדה שחלמה להיות מעצבת גדולה, החיים שהובילו לכך שהיא מבוקשת בארץ בתחום העיצוב ועל כל החברות הגדולות שלהן עיצבה ברמה עילאית.

צילום: אלכס פומנקו

חגית דוידיאן, בוגרת המכללה הטכנולוגית (מסלול הנדסאי אדריכל/ות בהצטיינות), חלמה מאז הילדות להיות מעצבת פנים. היא זוכרת את עצמה מאז ומתמיד כמי שמתכננת ומעצבת כל פרט בחייה עוד כשהייתה ילדה עם קוקיות, שמלקקת להנאתה סוכריית תרנגול ומדמיינת איך תעצב חנות ממתקים אידיאלית "הייתי מביטה בחלונות הבתים ומנסה לדמיין איך תוכננה הדירה, מה החלוקה הפנימית, באיזה סגנון עוצבה, מי האנשים שחיים בתוכה, חומרים וצבעים" אמרה "קשה לומר שבחרתי בתחום הזה, התחום בחר בי."

 מתי התחלת לעצב?

 "בתחילת הדרך תכננתי מעט מגורים ובתים פרטיים, אבל מהר מאוד נשאבתי לתחום המסחרי. היכולת להשפיע על היום יום של אנשים רבים ולאתגר תפיסות קונבנציונליות תמיד ריתקה אותי. האמירה העיצובית של המשרד היא חדשנית ומשנה תפיסות עבודה בחללים ומשפיעה על איכות חייהם של אנשים רבים, לכן היה חשוב לי לתכנן פרויקטים מסחריים".

 מה הסגנון העיצובי שלך?

 "עיצוב מינימליסטי שמתאפיין בגוונים בהירים, קווים נקיים, שימוש בחומרים טבעיים ומתבסס על עקרונות העיצוב המודרני ועיצוב פונקציונאלי בסגנון העיצוב שלי. יש גם השפעות לעיצוב התעשייתי, שימוש בבטון, ברזל ופח, בעיקר בעיצוב משרדים".

 מה מאפיין את עבודת התכנון שלך?

 "אני אוהבת לרגש, ליצור חללים מרגשים, שאנשים יאהבו להיות בהם, חשוב לי מאוד לראות את הצרכים של משתמשי הקצה. החללים שלנו תמיד מעוררי התפעלות והתרגשות, לעתים גם מפתיעים. אוהבת חדשנות, לייצר משרד חכם עם טכנולוגיות מתקדמות, סביבת עבודה חדשנית. שבי, להתחבר ל-די.אן.אי של החברה – הרוח של תחום העיסוק. חושבת שזה מה שמייחד את העבודה שלנו."

פרחי שוקולד. צילום: אלכס פומנקו

איך אתמתחילה לתכנן פרויקט?

 "תכנון כל פרויקט נעשה בדרך השואפת ליצירת שילוב בין פונקציה, קונספט ועיצוב. הקו המנחה בכל פרויקט מתחיל בעבודת תחקיר מעמיקה, למידת רצונותיו וצרכיו הייחודיים של הלקוח ותשומת לב לפרטים החשובים גדולים כקטנים. בהתאם לבקשת הלקוח אני יכולה לייצר סביבת עבודה מותאמת ופרודוקטיבית תוך חדשנות ויצירתיות.חשוב לי ללוות את הלקוח לאורך כל התהליך כולל בחירת כל חומרי הבנייה והגמר, דרך תכניות עבודה, תקשורת מול בעלי המקצוע הרלוונטיים וכלה בפיקוח ותיאום תוך בקרת איכות צמודה ותשומת לב דקדקנית לגימורים ולפרטים והכל על מנת שיוכל ליהנות מחוויית עיצוב."

 תשאלו את חגית מה פרויקט החלומות שלה ותקבלו תשובה מדויקת של מי שבעיצוב זורם לה בנשמה "ציבורי עם אמירה חברתית" היא תגיד בנונשלנטי ותציג צילומים של פרויקטים שעיצבה בעבר וכיום, ומשאירים את הפה פעור עם טעם של עוד.  זו הסיבה שהיא עיצבה לאחרונה  את משרדי סודה סטרים, כ- 700 מ"ר שבהם הייתה צריכה להתאים אותה לחברה ("החברה הספציפית הזו מורכבת ממשרדים פרטיים, חדר ישיבות, קפיטריה ,פינות ישיבה צבעוניות, ספריות מדליקות, נדנדות תלויות והסגנון העיצובי הנבחר היה מינימליסטי של קווים נקיים, תקרות בטון חשופה, מערכות חשופות בצבע לבן, יצירת שקיפויות בין החללים ,אך עם זאת יצירת אינטימיות ופרטיות לעובדים.") מי שבע –פרויקט חדש של 2000 מ"ר, משרדים של בית הלוחם, החברה הכלכלית, מנהלת העיר העתיקה, גודמן, עלה בנגב (עיצוב שכונת המגורים והמועדון) פרחי שוקולד ( תכנון ועיצוב החנות)  ועוד הרבה לקוחות פרטיים.

 חוץ מעולם המקצוענות, תנו לחגית מסעות עיצוב בעולם והיא מאושרת כמו ילדה שסוגרים בחנות גלידה לשעתיים של טעימות. היא נהנית לחקור עולמות במוזאונים לאמנות וגם את תחום הציור והמוזיקה. בנוסף, התשוקה שלה במקצוע  פורצת כשהיא פוגשת זוג שחולם על עיצוב חדשני ולא נרתעת שמתגלים ביניהם פערים על הסגנון. אחד יאהב כפרי, השני יאהב מודרני, אבל חגית היא אחת שתקלע בול לטעם השוויוני של  הזוג "זה תמיד אתגר ואני אוהבת אתגרים" שיתפה "צריך למצוא את האיזון המדויק שיהיה שילוב של סגנונות העיצוב, בין הבעל המודרני ובין טעמה הכפרי של האישה. בכל פרויקט בין אם הוא בית פרטי ובין אם מסחרי תמיד צריך לאזן את האתגרים בין הרצונות השונים בין האורבני לטבעי, בין הרגוע לתוסס, בין הרשמי לנינוח בין הסגור לפתוח, בין הפרטי לשיתופי, הכל עניין של איזון נכון."

צילום: פרטיצילום: פרטי

 איזה בוסית את, מה את דורשת?

"שהסוד טמון באנשים שהולכים איתי לאורך הדרך בבית ובעבודה. יש לי צוות מדהים, אנחנו עושים הכל ביחד ובנוסף, אני עובדת מסביב לשעון. הסטודיו הוא החיים שלי"

 איך את מאזנת בין קריירה ומשפחה?

"תומר, אבא נדיר ומדהים ובן זוג שתומך לכל אורך הדרך, כך שאנחנו מצליחים ביחד לעשות הכל ומשתדלים לאזן. אני לרוב מקדישה את סופי השבוע למשפחה המופלאה שלי, לתומר וארבעת ילדי. מהבוקר אני במטבח ביחד עם תומר, מוזיקה ברקע, התרגשות אדירה במיוחד שהחייל שלי מגיע לשבת, אני עוברת למטבח טבעוני וצבעוני. אנחנו אוהבים להיות יחד, לבלות יחד, הרבה טיולי טבע ים ומנוחה."

 את ותומר מכירים עוד מימי פטפוט, תזכירי איך הכל התחיל?

"תומר, היה הבעלים של מסעדת "פטפוט" ואני הייתי חיילת משוחררת, התחלתי את לימודי וחיפשתי עבודה כמלצרית. הגעתי לפטפוט ומאז הכל היסטוריה, התאהבתי. תומר מבחינתי זאת זכייה בפיס, אדם נדיר, שנון, הכי מיוחד שאני מכירה."

משפחת דוידיאן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9b682db4-9d01-4d5b-865c-28f5a4c6cb91','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה