מור ממן לא נותנת לקורונה לעצור אותה

$(function(){setImageBanner('35e6a8e7-55fe-4f15-9903-d456366d4953','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הקורונה שמה לה סטופ על מרוץ החיים בדיוק באחת מהתקופות הטובות בחייה, אבל הזמרת הבאר שבעית מור ממן לא עוצרת וממשיכה ליצור ולעשות מה שהיא הכי אוהבת- מוזיקה. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על הילדות בבירת הנגב, על החוויות מאקס פקטור, על הגעגוע להופעות ולבמה ועל הסינגל החדש "אפחד לא יודע כלום"

מור ממן. קרדיט צילום: אסף אלי חיים

היא החלה את דרכה בעולם השירה והמוזיקה כשהייתה נערה בבאר שבע, ואי שם במופע כישרונות צעירים בבית מלון באילת הבינה שזו דרכה בחיים. הזמרת והיוצרת הבאר שבעית מור ממן, היום בת 28 סיפרה בראיון על הזיכרונות מבירת הנגב, על הגעגוע לקהל וההופעות וגם על הסינגל החדש שלה "אפחד לא יודע כלום" שעוסק במצב בו כולנו נמצאים סגורים בין קירות ללא תשובות.

"באר שבע נתנה לי הרבה מקום מבחינת השירה, צברתי כאן ניסיון בהפקות שעשו לצעירים והייתה לי אפשרות להתנסות ביצירת חומרים מקוריים. הבמאית אריאלה בנימין דומפרוכט נתנה לי את הבמה לקחת חלק בהפקות באר שבעיות", סיפרה ל'באר שבע נט' מור, "גדלתי בשכונת נחל עשן, בכיתה י' עברתי לתיכון מקיף ו' ושם הופעתי בבית הספר ובהפקות מוזיקליות".

מתי שרת בפעם הראשונה? מתי הבנת שזה מה שאת רוצה לעשות בחיים?

"מגיל מאוד צעיר, ההורים שלי אומרים שהפעם הראשונה ששרתי הייתה בבית מלון באילת במופע של כישרונות צעירים ולאט לאט זה התפתח. שרתי פה ושם באירועים משפחתיים ובתיכון ואחרי הצבא הגעתי לעונה הראשונה של התכנית אקס פקטור".

איך היתה החוויה עבורך בתכנית?

"הגעתי לשלב מאוחר יחסית בעונה ואז נשלחתי הביתה. עבורי זה היה הכי נכון להשתתף בתכנית בגיל הזה, הייתי בת 21 וזה היה שיעור נכון. הייתי צריכה לקבל ניעור טיפה מהעולם הזה, בתכנית הכרתי את בן שופן שהוא גם מפיק ומאז אני עובדת איתו על חומרים מקוריים שלי. אני מאמינה שכל דבר שאני עושה בכל תחום, לא רק במוזיקה, קורה לטובה ומה שצריך לקרות קורה. אני ממשיכה לעבוד וליצור".

מור ממן. קרדיט צילום: אסף אלי חיים

איך עברה עלייך השנה האחרונה עם הקורונה?

"הקורונה האמת תפסה אותי בתקופה טובה בחיים שלי, זו הייתה תקופה שאני יוצרת ומאמינה בעצמי, הופעתי לפני עם חומרים מקוריים שלי. טסתי לחו"ל, הצעתי נישואין לבת הזוג שלי ממש לפני שזה קרה, הכל קרה לי לטובה ואז פתאום עצירה...  אז זה כנראה משהו שהיה צריך לקרות ואני חיה עם זה, כמובן שמתסכל להיות כל הזמן בבית, שאי אפשר לצאת, לנסוע, להתאוורר ולהופיע".

את מרגישה את המצוקה של עולם התרבות, מתגעגעת לבמה?

"לגמרי, זה משהו שכולנו האמנים אומרים כל הזמן, שכחו את עולם התרבות. אם יש דרך כן ליצור מפגשים והתקהלויות בקפסולות אפשר גם היה למצוא פתרון למצוקה של עולם התרבות כי זה הכי חשוב שיש. זה אסקפיזם שהנפש צריכה, אם אתה מתוסכל, עצוב או שמח תמיד יש הופעה או הצגה שתמלא אותך אחרי שבוע קשה שעברת... אומנות זה הכי חשוב שיש וחבל ששכחו את העולם הזה והאנשים מאחוריו".

 

למרות הקשיים והעצירה הפתאומית מהעשייה, מור הוציאה לאחרונה את הסינגל החדש שלה "אפחד לא יודע כלום" אותו כתבה והלחינה בעצמה להפקה של בן שופן. השיר מדבר בדיוק על ימי הקורונה, הזמן בו כולנו סגורים בין ארבע קירות. "בשיר אין סיום אופטימי וזה לגמרי המקום שכולנו נמצאים בו ובוער לכולנו עכשיו שאי אפשר לצאת, הכל סגור, אנחנו נעולים בבית ואין לנו אפשרויות. אני גם עובדת מהבית עוד מעט שנה וזו שגרה לא פשוטה", מוסיפה מור, "ומסביב לכל זה אין חדשות על אופטימיות, גם שיש חיסון יש קונספירציות מסביב שהוא לא עוזר ובגדול התחושה היא שאף אחד לא יודע כלום ויכול לתת תשובה למה שקורה ויקרה".

אז למה את הכי מתגעגעת מהחיים שלפני הקורונה?

"לדברים הכי פשוטים, לשגרה, לצאת החוצה, לנסוע ולבלות בלי חשש שתידבק או שיקרה משהו. בלי התחושה שאנחנו בסגר ולא יכולים לעבור את אלף המטרים, להתאוורר ולקחת חופשה... אני מתגעגעת פשוט לשגרה".  

מה עוד את מתכננת בהמשך מבחינת היצירה?

"הולך לצאת שיר חדש שאני עובדת עליו, אני ממשיכה לעבוד ליצור ולשיר ואני מקווה שאנשים יאהבו. אין ספק שהעולם הזה שינה את עצמו, אז בנתיים אין הופעות אבל אנחנו מנסים בדרכים אחרות להגיע לאנשים עם המוזיקה, לא להפסיק ליצור".

מה תאחלי לעצמך ולקוראים הבאר שבעים לשנת 2021 שהחלה?

"בריאות בריאות בריאות! אושר ושמחה ושנצא מהדבר הנורא הזה, שנוכל לחזור לשגרה נורמלית. שנאהב אחד את השני, שייפסקו מלחמות בין אנשים, כולנו במצב לא פשוט, אז אני מאחלת לכולם שתהיה אהבת חינם, שתחזור התרבות, המוזיקה וההופעות".

מור ממן. קרדיט צילום: אסף אלי חיים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0347bc04-9dae-432f-9d3d-7457533097c2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה