מהעולם החרדי לעולם האיפור: המהפך של אליסה וענונו מבאר שבע שהפכה את הקושי להצלחה

$(function(){setImageBanner('4c60d850-773f-42f5-990d-f25ade848f40','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

היא גדלה בבית חרדי ואף התחתנה בגיל צעיר, אך בגיל 25 אליסה וענונו מבאר שבע אזרה אומץ לעשות צעד ולשנות את כיוון חייה. אחרי שהחלה לגדל את שלושת ילדיה לבד נכנסה לעולם האיפור והבינה שזה מה שהיא אוהבת. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על הקשיים, על תחילת הדרך כעצמאית ואם חד הורית ועל ההצלחה העכשווית עם מעל ל-24 אלף עוקבים באינסטגרם

אליסה וענונו רק בת 37, אבל כבר הספיקה לעבור בחיים הרבה חוויות, עליות ומורדות, אירועים שרק חישלו אותה וגרמו לה להאמין בעצמה ובדרך שלה, בדרך שהובילה אותה להיות מאפרת מצליחה עם עשרות אלפי עוקבים ברשתות. היא נולדה בבאר שבע ובהמשך חייה עברה לירושלים, התחתנה עם בחור חרדי ולהם נולדו שלושה ילדים- הודיה, מישאל וניתאי. אך כעבור מספר שנים הבינה אליסה, כשהיא בת 25, שאלו לא החיים שהיא רוצה לעצמה והחליטה להתגרש.

"עוד כשהייתי בת 17 הלכתי ללמוד איפור והתאהבתי בזה אבל לא האמנתי בעצמי שאני אצליח. קשה להאמין בעצמך כשאין פרטנר שמאמין בך ועם ילדים בדרך, את מרגישה שזה רק מתרחק ממך"

אליסה וענונו, צילום פרטי

מה גרם לך לעשות את הצעד הזה? איך זה היה בשבילך?

"אני חושבת שהבנתי שכל מסגרת הנישואים בתוך העולם החרדי זה לא מתאים לי, זה לא זה. זה היה תהליך לא פשוט עם הילדים, גידלתי אותם לבד בהתחלה וגם המשפחה עזרה מלא... בניתי את הקריירה בזמן הזה ומשם צמחתי. הייתי ילדה שלא מאמינה בעצמה שרק דואגת לילדים אבל לא יותר מזה... בסוף אזרתי אומץ וקמתי".

ואז נכנסת לעולם האיפור והקוסמטיקה?

"עבדתי בקניון הנגב בחנות קוסמטיקה במשך ארבע שנים, בין לבין כבר הלכתי להשתלמויות. עוד לפני הנישואים הראשונים למדתי את התחום אבל לא עשיתי עם זה כלום... ברגע שהתגרשתי, השקעתי בזה את החיים שלי. בהתחלה העסק היה בבית כי פחדתי לפתוח בחוץ, אבל לאט לאט התקדמתי ובחמש השנים האחרונות עברתי לסטודיו שלי שם אני מקבלת איפור ערב ויוצאת ללוות כלות בכל הארץ".

את זוכרת את הפעם הראשונה שהתאפרת בעצמך? מתי הבנת שאת אוהבת את העולם הזה?

"אני אוהבת את זה מאז שאני ילדה, עוד כשהייתי בת 17 הלכתי ללמוד איפור והתאהבתי בזה אבל לא האמנתי בעצמי שאני אצליח. קשה להאמין בעצמך כשאין פרטנר שמאמין בך ועם ילדים בדרך, את מרגישה שזה רק מתרחק ממך... כשעבדתי באיל מקיאג' בקניון והתחלתי לאפר בהתחלה פחדתי לגעת בלקוחות. אבל אחרי שנתיים רק אני הייתי זו שעושה איפורי ערב... הבנתי שאם אני לא אדאג לעצמי החלום שלי לא יתגשם".

 "אני מאוד אוהבת את המקצוע שלי, לשמח כלות זה הכי חשוב". קרדיט אליסה וענונו

כיום אליסה מצאה את הפינה שלה, היא התחתנה בשנית עם בחור חרדי לשעבר ומקדמת את העסק שלה עם קהל לקוחות והרבה ביקוש גם ברשתות כשיש לה כמעט 25 אלף עוקבים באינסטגרם. היא מספרת שזה מצריך הרבה עבודה קשה וסבלנות: "הייתי עושה מלא הפקות, מלא צילומים וקידומים ופוסטים, זה להשקיע ולחיות את האינסטגרם יום יום... להעלות גם על החיים הפרטיים כדי לעניין וגם תמונות וסירטונים של העבודה שלי. זה לא קרה במכה אחת, כל פעם זה עולה בעוד ועוד עוקבים. גם כלכלית האינסטגרם הוא טוב ועוזר אבל זה תלוי בעיקר בחשיפות".

"הייתי ילדה שלא מאמינה בעצמה שרק דואגת לילדים אבל לא יותר מזה... בסוף אזרתי אומץ וקמתי, הבנתי שאם אני לא אדאג לעצמי החלום שלי לא יתגשם"

ואיך התגובות ברשת? אנשים מעריכים או שיש גם תגובות פחות טובות?

"כמו בכל דבר גם בזה יש עליות ומורדות. לרוב אני מקבלת פידבקים טובים ברשת, תמיד יהיו את האנשים שיחפשו מה לא טוב אבל מבחינתי הכל בסדר. לי חשוב היחס שלי ללקוחות שלי, שכולן יצאו מרוצות ויקבלו את החוויה שמגיעה להן".

את חושבת שהיום קשה לעסק להצליח אם הוא לא חזק גם ברשתות החברתיות?

"אני חושבת שרשת חברתית זה דבר חזק לטוב ולרע, אם את עושה את זה בדרך הטובה זה טוב והלקוחות אומרות את זה, בסוף אנחנו חיים בעולם הזה, זה כמובן עוד חשיפה ועוד לקוחות. אבל בעיני הדרך הכי טובה בסוף להגיע ללקוחות זה מפה לאוזן, בחורה שראתה באירוע מישהי שאני איפרתי ומתעניינת וככה זה גדל... לי הכי חשוב להוציא את הלקוחה מאושרת".

אליסה וענונו, צילום פרטי

את מרגישה שהגשמת את החלום שלך?

"אני מאוד אוהבת את המקצוע שלי, מי שלא אוהב את זה לא יכול להצליח בתעשייה. יש בעבודה הזו גם מלא נתינה בעיני, צריך לבוא בגישה טובה ובאנרגיה לכלות. אני מסופקת ממה שאני עושה כי לשמח כלות זה הכי חשוב וזה כיף. זו עבודה שיכולה להיות קשה, הרבה זמן על הרגליים, אבל אני מאושרת. הייתי רוצה בהמשך לפתח עוד את העסק שלי, תמיד שואפת להצליח. יש לי הרבה ידע שצברתי לאורך השנים אז אני רוצה להמשיך להתפתח ולהשתמש בידע הזה בעוד תחומים".  

מה הטיפ שלך לנשים צעירות שרוצות להצליח בעסק?

"אני תמיד מאוד האמנתי בעצמי וזה גם נותן כוח להשיג את המטרות בחיים ולהמשיך לגדול ולצמוח. פשוט שיעבדו קשה, הן צריכות להשקיע בזה וזה הכי חשוב, ההשקעה וההתמדה מובילים לניצחון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('12cb2761-aa2a-4e86-9ba8-2a50e7473059','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה