מדברת בשתיקות רועמות

$(function(){setImageBanner('8c5646e2-840b-4741-a53e-779ad2a5009c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

היא גדלה בבית מוזיקלי והוציאה לאחרונה את סינגל הבכורה שלה "שתיקות רועמות" אותו כתבה לאחותה שסובלת משיתוק מוחין. הכירו את חן כהן מבאר שבע שמספרת בראיון ל'באר שבע נט' על ההחלטה לנסות להגשים את חלום המוזיקה, על השירה שהפכה לתקשורת המיוחדת בינה לבין אחותה ועל הרצון להעלות מודעות לקבלת האחר באמצעות השיר

עולם המוזיקה לא זר לחן כהן מבאר שבע, הצלילים סובבים אותה עוד מילדות מהכינור של אביה, שמעון עמר, כנר בלהקת "שפתיים". אך חן, שידעה שההצלחה בתעשייה לא מגיעה בקלות, החליטה לשים בצד את החלום ולהתרכז בתחומים אחרים. לאחרונה היא הרגישה את המוזיקה בוערת בה שוב ובהשראת אחותה כתבה את סינגל הבכורה שלה "שתיקות רועמות" שיצא לפני מספר שבועות. כעת, היא חולמת על הבמות הגדולות כדי להמשיך לרגש ופשוט לשיר.

קרדיט סטודיו בייביבוק

"המוזיקה תמיד הייתה בבית, מגיל מאוד קטן אני זוכרת את עצמי בהופעות ואולפנים עם אבא שלי, שואבת את המוזיקה ממנו. הייתי מופיעה בעבר באירועים ולאחרונה החלטתי לעשות משהו יותר מקצועי עם זה והוצאתי את הסינגל הראשון שלי", סיפרה חן ל'באר שבע נט', "כל הזמן אמרו לי שמוזיקה זה תחום קשה ולא פשוט, תמיד היה לי הפחד להיכנס לתחום אבל בתקופה האחרונה כשהקורונה העצימה את זה, נהיה לי חשק מטורף לעשות עם זה משהו ולהתקדם". חן היא בת 27, נשואה לשחר ואמא של אוריין, במקצועה היא עוסקת בעולם הציפורניים והטיפוח, אך שרה מגיל אפס.

הסינגל "שתיקות רועמות" שכתבה חן ללחן ועיבוד של עוזי כץ, נכתב במיוחד לאחותה של אפרת, הסובלת משיתוק מוחין כשהיא לא הולכת ולא מתקשרת. אפרת היא אחותה הגדולה וההשראה של חן בכל דבר שהיא עושה. מגיל צעיר מאוד שרה לאחותה ולאט לאט השירה הפכה להיות התקשורת המיוחדת בין השתיים.  הסינגל מדבר על אהבת אמת בין אחיות שלא מסוגלות לדבר אחת עם השניה, אבל בכל זאת מצליחות לתקשר בעזרת "שפה" מיוחדת שיש רק לשתיהן.

ספרי על הקשר המיוחד שלך עם אחות אפרת, איך השירה מסייעת לכן לתקשר?

"היא מהממת, אפרת גדולה ממני בשלוש שנים, המוזיקה מחברת בנינו בבית, המוזיקה תמיד הייתה מרחפת מעלינו. אם אני שרה לעצמי בבית ומזמזמת היא מצטרפת אליי, זו סוג של שפה בנינו. אז הבנתי שהיא אוהבת לשמוע אותי שרה, פיתחתי את זה, שרתי לה והחלטתי שהגיע הזמן להוצי את זה החוצה. אז את המילים של השיר כתבתי לאחותי, תמיד רציתי לעשות משהו בשבילה כי היא ההשראה שלי. תמיד כשהייתי שרה לה היא הייתה מגיבה לזה, צוחקת ועושה קולות של שמחה, מאושרת שאני שרה לה".

ספרי על הסינגל "שתיקות רועמות", כתבת אותו לאחותך?

"את כל כתיבת השיר עשיתי לידה, כל פעם צצה פה ושם שורה, החשק למילים יצא לידה. היה לי חשוב להעלות את המודעות לילדים כמו אפרת, לכל הילדים והאנשים על קשת הספקטרום מהקל ועד הקשה. להבין שיש ילדים שונים, שלא כל אחד יכול לדבר ולהגיד אבל גם אם לא מדברים עדיין יש שפה שאפשר ליצור. משם מגיע שם השיר והמשפט "מדברות בשתיקות רועמות", בשתיקות הקשות שלה אני מבינה מה היא צריכה ואיך לעזור לה. השיר מדבר עליי ועליה אבל יכול לגעת בכל אחד ואחת".

 

 

איך אחותך הגיבה כששמעה את השיר?

"זה היה מטורף, אבא שלי גם מנגן בשיר בהוד ובכינור. כשהיא שומעת אותי ואותו יחד זה מדהים, היא לא מזיזה ידיים באופן רציונלי ופתאום היא התחילה להזיז את הרגליים והידיים בשמחה וצעקה ורואים שהיה לה אור בפנים. הסברתי לה שהשיר בשבילה, שאבא ניגן בשבילה והיא כל כך שמחה, זה כיף וסיפוק ענק. זה הכל היא והכל בשבילה אז כיף שזה ככה יצא".

איך התגובות עד כה מהסביבה והבאר שבעים?

"לא ציפיתי לכאלו תגובות חמות, אמרתי שאני אוציא שיר לאחותי אבל הגעתי למצב שאנשים עוצרים אותי ואומרים לי שהשיר מרגש אותם והם בדמעות, היו כאלה שהתחילו לבכות כששמעו אותו בפעם הראשונה... הבנתי שהעברתי את מה שרציתי, שהשיר מדבר אל הרגש, שאני יכולה להפיץ ככה אהבת חינם וכיף לשמוע את התגובות. השיר צבר תאוצה ואני שמחה שיצא לי להעביר את המסר שכל כך רציתי".

את מתחילה את דרכך במוזיקה, מה החלום הגדול?

"ברגעים אלה ממש אנחנו עובדים על עוד שיר שייצא, אז אני מקווה שזה יתפתח ואוכל להגשים את החלום שלי שזה להיות זמרת, להופיע על הבמות הגדולות, להעביר את המסרים ופשוט לפרוץ. "שתיקות רועמות" זה השיר הראשון שכתבתי אי פעם אז החלום זה להמשיך ליצור והשמיים הם הגבול. לא משנה מה אעשה בחיים, אם ילך לי או לא, השירה תמיד תהיה חלק ממני".

חן ואפרת, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bdaf1381-a02e-49e3-95cb-397e4a930a70','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה