"מאחל שהמוזיקה תמיד תהיה חלק מחיי"

$(function(){setImageBanner('1c37e1f5-0c77-4020-87f9-18912ff46b06','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא זוכר את עצמו שר ומנגן מגיל קטן בבית באופקים אבל גם עוד מנסה להתרגל לפרסום והחשיפה שמתלווים למוזיקה. חנן-יה ישראל בוהדנה מספר בראיון ל'באר שבע נט' על תחילת הדרך המוזיקלית לצד הספרים שכתב, על שנת הקורונה, על הסינגל החדש שלו "שובי" והחלומות להמשך הדרך

צילום חנית קינן

"יש לי איזו תמונה שלי שאני מחזיק גיטרה כשאני בן שש, בבית תמיד היו קלידים וכלי נגינה ואני זוכר את עצמי מנגן מגיל קטן. השירה תמיד הייתה איתי מאז שאני זוכר את עצמי, גם אם הייתי הולך לשחק כדורגל עם חברים השירה ליוותה אותי על המגרש", סיפר ל'באר שבע נט' חנן-יה ישראל בוהדנה על האהבה למוזיקה שהתחילה אצלו בגיל צעיר.

בשיחה איתו אפשר לשמוע את התשוקה שהוא מוצא במוזיקה, את הרצון שלו לגעת ולרגש אנשים באמצעות המילים שכותב, בין אם בשיריו ובין אם בספריו, כאשר לצד הפרסום והחשיפה חשוב לו לשמור על הצניעות עליה גדל בבית. חנן-יה בן 35, נולד בבאר שבע וחי באופקים, אבא להלל בת ה-6. את הדרך המוסיקלית החל בוהדנה באלבום הבכורה שלו "מקבל בהבנה" שיצא בשנת 2010 בהפקתו של המנצח ד"ר זיו קוז'וקרו, ממנו יצא סינגל הבכורה שלו "התבודדות" ושירים נוספים. את העשייה שלו המשיך במהלך עשור זה בהוצאת סינגלים נוספים בניהם "מישל", "אבא פה" ו"מתעוררים". לצד המוזיקה חנן-יה גם הוציא לאור שלושה ספרים, מתוכם שני ספרי ילדים, ולאחרונה יצא הסינגל החדש שלו "שובי".

מתי הייתה הפעם הראשונה שהופעת על במה?

"זה היה בכיתה ו' במופע סיום שנה, שרתי שם את השיר הנהדר של עוזי חיטמן "הייתי הילד הכי קטן בכיתה", כבר אז הרגשתי את האהבה של הקהל ואת ההתייחסות לשירה שלי. אני זוכר שעוד אז היו לי ניואנסים קטנים בשירה ובצורת ההגשה של השיר, בהמשך הבנתי שאני מביא משהו חדש למוזיקה. את אלבום הבכורה שלי אני כתבתי והלחנתי והפיק אותו ד"ר זין קוז'וקרו".

אתה מגדיר את עצמך יותר כמוזיקאי או כסופר?

"באופן כללי קשה לי עם הגדרות, אני יכול להגיד שמוזיקאי זה משהו שהיה לי נורא טבעי להיות כי תמיד ניגנתי, שרתי, כתבתי והלחנתי. עניין כתיבת הספרים הגיע משום מקום לחלוטין, התחלתי לכתוב משהו קטן ולא הבנתי למה אני ממשיך לכתוב עד שזה כבר הפך להיות ספר, זה פשוט קרה".

איך עברה עלייך שנת הקורונה? זה השפיע עלייך מבחינה יצירתית?

"זו הייתה שנה לא קלה, אני לא חשבתי שהיא הולכת לעצור אותי ברמה היצירתית כי זה לא משפיע עליי, אני לא שולט על הכתיבה וההלחנה אלה דברים שפשוט קורים כל הזמן.  לצערי ולשמחתי המוזיקה בחרה בי ולא אני בה. זו הייתה שנה קשה לכל הדעות ובכלל לעולם התרבות אבל זה לא השפיע עליי ביצירה ואכן הקלטתי בזמן הזה את הסינגל החדש שלי "שובי". מבחינת הופעות, הופעתי בעבר אחרי שיצא האלבום הראשון שלי. לפני שנה שוב הרגשתי בשל להופעות ואז הגיעה הקורונה, כשנעבור את זה בעזרת השם אני אתחיל להופיע גם עם השירים החדשים".

 צילום שלומי זנאתי

שירו החדש של חנן-יה "שובי" הוא שיר אהבה מהורהר המבטא קריאה להרגשה של אהבת אמת לשוב כשמחד לא מחפש אותה ולא מתחנן לה מתוך אמונה שהיא ראויה להופיע בפתאומיות וטבעיות ומאידך מהרהר על מקומה בחייו ורוצה בה. על העיבוד וההפקה המוסיקלית ל"שובי" עבדו חנן-יה ישראל בוהדנה בעצמו יחד עם צחי אלוש, סולן להקת המרפסות. "צחי הוא מוזיקאי מוכשר ביותר, מרגיש מבורך שהכרתי אותו. בזמן האחרון הוא מלווה אותי גם ברמה המוזיקלית וגם האישית ומחזק אותי מאוד אז זו ההזדמנות להודות לו", הוסיף חנן-יה, "את "שובי" כתבתי כשהייתי בן 23 והוא חזר להיות רלוונטי עבורי בתקופה הזו. מדובר בשיר אהבה מהורהר שעוסק במערכת יחסים חדשה ומורכבת".

איך התגובות עד כה?

"התגובות ממש טובות וזה משמח ומרגש מאוד, לי באופן אישי קשה עם כמות תגובות גדולה ואני מנסה להתרגל לסיטואציה. ברגע ש"שובי" נכנס לגלגלצ הייתה התפוצצות אבל החלטתי להירגע ולהתייחס לזה בצורה טבעית וחזרתי מהר מאוד לאולפן להקליט את השיר הבא ולהמשיך בעשייה. בתור ילד לא חלמתי שאקבל יחס כזה של הערצה אבל מסתבר שזה עניין לגיטימי שצריך לקבל אותו, בסוף אלה תגובות טובות, מה שכן תמיד חשוב לי לשמור על צניעות".

קשה לך עם החשיפה והפרסום?

"כן, אני לא רגיל לזה ולא שאפתי לזה, מבחינתי תמיד היה לי חשוב שתהיה התייחסות ליכולת המוזיקלית והיצירתית שלי, שתהיה הערכה ליצירה. אבל כן, לא חשבתי שזה יהיה ככה, באיזשהו שלב נרגעתי ואני שמח על זה, אני מאוזן. חשוב תמיד לשמור על צניעות, בבית שלי אם אין צניעות הדלת נפתחת ואתה יוצא החוצה. אז אני נשאר עם רגליים על הקרקע, נשאר בן אדם".

מה החלומות שלך להמשך הדרך?

"קודם כל להיות בריא, שמח ומאושר, שאמצא שלווה בשבילי ובשביל הבת שלי, שהמוזיקה תהיה חלק מחיי עד יום מותי ולא אתפשר לעולם. מאחל שיהיה לי טוב. לפעמים רגע לפני שיוצא שיר חדש, שזה יכול להיות תקופה של דקות, שעות או ימים, אני עובר משבר אישי לא קטן בגלל הלחץ וההתרגשות. יש בזה הרבה צער וקושי אבל גם התרגשות, אבל בסוף כשאתה מגיע לקהל והוא שמח איתך, עם המוזיקה שלך, זה שווה הכל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bbaeb981-a436-4ac2-ab31-4a8ba41fade1','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה