למה הפייה של העבריינים - עו"ד נטלי אוטן, החליטה לפתוח משרד גם באשדוד?

$(function(){setImageBanner('e8c6033e-7a49-43ee-86a3-2106f76cb32c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אנשים בורחים ממקומות שיש בהם פשע? עו"ד נטלי אוטן שמייצגת עבריינים בבאר שבע תקופה ארוכה, החליטה לפתוח משרד נוסף באשדוד דווקא בגלל ששמעה שיש שם אקשן ופעילות של ארגוני פשיעה, היא לא באה לעצור אותם, אלא כדי לסייע לשחרר אותם

תכירו את האחים נטלי וגבי אוטן, עורכי הדין שחזקים מאוד בעולם הפלילי והמיסוי - נטלי היא פליליסטית שעובדת ביום יום עם עבריינים כבדים, גבי בתחום המיסוי (ברמות הגבוהות של עולם הפשע זה הולך ביחד) - הם גרו בנעוריהם באשדוד להורים רופאים ועכשיו הם חוזרים לעיר כדי לסייע לפושעים הכי כבדים שאפשר. 

הם נולדו באשקלון בשכונה של עבריינים, אולי משם נוצרה להם הסימפטיה או הערגה לאנשי עולם הפשע. ההורים שהם רופאים מצליחים, דווקא נבהלו מהשכונה והחליטו לעבור לגור באשדוד, כדי שהילדים יתרחקו מעולם הפשע.

הילדים אומנם לא הפכו להיות פושעים, אלא למדו באוניברסיטה כמיטב המסורת המשפחתית, הם בחרו בעריכת דין - ע"וד נטלי אוטן למדה שני תארים באוניברסיטת תל אביב ,במסלול של תואר כפול התמחות בפלילי והאח גבי השביח את עצמו גם בראיית חשבון בנוסף לתואר העו"ד , אבל צחוק הגורל הילדים חזרו לזירת הפשע, אומנם לא כפושעים, אבל כמושיעים שלהם – את כל כישרונם ומרצם (והם מפוצצים בכישרון ובמרץ)

הם משקיעים בלשחרר עבריינים מהכלא, לסגור להם עסקאות טיעון, לדאוג שהמשטרה לא תיקח להם מיליוני שקלים שנמצאו אצלם בדירות ולתדרך אותם נכון (תלוי למה הכוונה נכון ).

אוטן ושות'

נטלי בת 31 היא רווקה (צריך להיות גבר, גבר שלא יירתע מאישה חזקה כמוני), גבי בן 32 נשוי + 2 הם גדלו כמו תאומים.

לא רק שלמדו משפטים ביחד אלא גם הפכו להיות שותפים מלאים שמשלימים זה את זו – הם פתחו 2 משרדי עו"ד –  בבאר שבע ואחד ברמת גן (שאותו מנהל גבי), וכעת הם פתחו את הסניף השלישי שלהם באשדוד –"המשרדים שלנו אוטן שות' עוסקים בייצוג אסירים, צווארון לבן, מיסים, פלילי ומעצרים ,תעבורה, דיני מקרקעין וליטיגציה. המשרד מעניק מעטפת  של כמה תחומים שמשלימים זה את זה". 

נטלי היא אישה יפיפייה שהחיצוניות שלה לא משקפת את האנרגיות המתחוללות אצלה מבפנים – אנו תוהים - למה ילדה שגדלה בבית רופאים בחרה להיכנס לעולם הקשוח של הפלילי ?

"בגיל 15 התחלתי להתנדב במד"א באשדוד ואשקלון נחשפתי להרבה מאוד דברים שעוררו לי סימני שאלה, איך אנשים דוקרים אחד את השני מה המניע שלהם? מה קורה להם אחר כך ? שאלו אותי למה לא בחרתי בעבודה סוציאלית, אך הבנתי שאני רוצה להבין את עולמם של אותם אנשים".

"תמיד ענין אותי להבין מה עומד מאחורי הפשיעה, בילדותי גדלתי בשכונה "בני ביתך" באשקלון שבזמנו הייתה שכונה של עבריינים, וראיתי שם ילדים חסרי סיכוי, שהדרך לעולם הפשע סלולה עבורם. אנחנו גרנו רחוב מקביל, אך בבית הספר ומסביב לשכונה היו לרוב עבריינים. בגיל 18 עברנו לאשדוד".

"במהלך השנים לאחר סיום הלימודים ובזמן ההתמחות נחשפתי להמון חוסר צדק במערכת, לפעמים טיוחים של המשטרה שמאוד הפריעו לי. הציק לי - איך אפשר לעגל פינות בכל מחיר כדי לסגור תיק אפילו במחיר של חפים מפשע. הפריע לי שאנשים מקבלים הרבה יותר ממה שמגיע להם בגלל טיוח כזה או אחר של ראיות".

"היום אני מבינה שתפקידו של הסניגור היא לא להוציא את כולם זכאים - מעל  90% מהתיקים מסתיימים בהרשעה או בהסדרי טיעון. בסופו של דבר יש לנו עקרונות שאנחנו עובדים על-פיהם".

לשאלת המצפון בלשחרר עבריינים מהכלא עונה נטלי – "אני מאמינה שלכל אדם, כולל העבריין הכי גדול, מגיע ייצוג מלא ואיכותי. אנחנו לא חיים לפי תחושות אנחנו חיים לפי ראיות ולצערי הרב גם עם השנים אנחנו רואים את שזה הולך ונהיה הרבה יותר קל להרשיע".

"אני לא מרגישה שהמהות שלי היא לשחרר עבריינים מבית הסוהר כמה שיותר מהר, אני מרגישה שהמהות  שלי הרבה יותר עמוקה שאני חלק ממערכת מאזנת -   בואי לא נשכח שיש הרבה נאשמים שיש להם מעידות חד פעמיות.... אני לא מדברת על ארגוני הפשיעה ועבריינים שחוזרים למרות שגם לעבוד איתם יש אתגר מענין לא פחות". 

"אני תמיד זוכרת שיש גם הרבה אנשים שלא מגיעים מרקע כמו שאני הגעתי ממנו שהיה לי הורים משגיחים וקיבלתי כל מה שרציתי , והחברה קצת שכחה אותם. הם הגיעו  מחברה שאין בה כלים או משאבים ומשם לא מעט מהם התגלגלו לעולם הפשיעה. אני לא מצדיקה אותם אבל אני רוצה לתת להם הזדמנות".

איך זה להיות פליליסטית?

"להיות סנגור פלילי זה דרך חיים, זה לחיות את זה 24/7 טלפונים בלילות משפחות לחוצות , את קמה כל בוקר ליום של מלחמה מול בית המשפט מול הפרקליטים מול התובעים השוטרים והרבה  פעמים מול הנאשם עצמו שלא מבין את מקומו ומצבו. לכי תסבירי לו ולמשפחה שלו שהתיק שלו שווה עשר שנים. עשר שנים זה עוד עסקה טובה. זה לא פשוט".

"במקצוע שאני עוסקת בו יש לי תחושה רבה של סיפוק ומלאות, אחרת לא הייתי שורדת את המקצוע הזה. ואני כבר שמונה שנים בתחום. נכון שיש בעולם שלי, הרבה מאוד מתח ולחץ יום יומי - אז את היום שלי אני מסיימת ופורקת באימון של MMA".

עו"ד נטלי אוטן

משלמים זה את זו:

נטלי מספרת - "ההתחלה שלי הייתה כאן באשדוד, עבדתי עם עורכת דין פלילית פרילנסרית, לאחר שהייתי בסנגוריה הציבורית בבאר שבע, עברתי לעיר הגדולה תל אביב ושם במשך 4 שנים הייתי בעלת משרד יחד עם שותפה".

"ההתמחות שלי הייתה בסנגוריה בבאר שבע, החיבור לדרום היה מהילדות לכן היה חשוב לי להישאר באזור הזה ולכן עברתי לגור בבאר שבע פתחתי משרד בשותפות מלאה וכפי שבטח אתם יודעים, בבאר שבע לא חסרה עבודה בתחום שלי, התגלגלתי שם הרבה עם לקוחות, היום המשרד גדל ומכיל צוות של עורכי דין  שמסייעים לי".

"אחי עורך דין וגם רואה חשבון, למד באוניברסיטת תל אביב , שנינו למדנו באותה תקופה, הוא מנהל את המחלקה האזרחית במשרד, הוא מתעסק בעיקר בתחום המיסים ומקרקעין".

גבי מעיד על עצמו – "אני מתמקד בעיקר בלווי יזמים וליווי פרויקטים, במיסים במס הכנסה, מע"מ ומקרקעין ובמה שכרוך מסביב. נטלי נותנת מענה מלא בתחום הפלילי וגבי בתחום האזרחי ההשקה היחידה של השניים מתבטאת בצווארון לבן.

גבי מספר "לדוגמא יש תחום של שומות מס הכנסה פנו לאחותי תפסו משפחה שיש להם בבית 800 אלף שקל מזומן. במקרה כזה, המשטרה לוקחת להם בשלב ראשון את הכסף ופותחת להם תיק במס הכנסה בטענה שזה כסף  לא חוקי שהושג במרמה. כאן אני נכנס לסיפור כדי להוכיח שזה כסף  חוקי וכשר שהשיגו בחסכון וכו'. אז זה שילוב של פלילי ואזרחי יחד".

"גם במקרים של העלמות מס, חשבונות פיקטיביות פותחים לנאשם שני תקים אזרחי ופלילי וכך שנינו נכנסים יחד לתמונה. לא מזמן היה לנו מקרה של משפחה שהמשטרה לקחה להם 440 אלף ש"ח מזומן , ואנחנו בתיק הזה החזרנו להם יחד את הכל עד השקל האחרון".

"בשני התיקים זה התחיל בייעוץ לפני חקירה, בהתחלה הגיעו אליהם בעקבות  עבירות חיפוש בחשד לאחזקת אמצעי לחימה בבית,  ואז מצאו כספים... נורא חשוב הייעוץ שאותו אדם מקבל עוד בזמן החקירה בתחנת המשטרה שלי ושל גבי ביחד, הליווי מאוד משמעותי  כדי שאח"כ נוכל ללוות את התיק עוד משלבי החקירה כשנטען מה מקור הכסף שאותר".

"אנחנו גם מייצגים עסקים שלא מוכנים לפתוח להם תיק במס הכנסה כי על פי מידע מודיעני הם עוסקים בפעילות לא חוקית. גם כאן יש טיפול משולב של פלילי עם מיסוי וטיפול ב2 הגזרות השונות כדי לתת מענה ללקוחות שלנו".

למה אשדוד? כי יש באזור מעט מאוד עורכי דין פליליים טובים

"דרך אשדוד נטפל למעשה בכל האזור של השפלה והדרום וכך אנחנו בעצם משלימים את המשרד שלנו בבאר שבע – באזור הזה התפתחה מאוד הפשיעה וישנה פעילות ענפה של ארגוני פשיעה, אך מעט מידי עורכי דין פלילים בולטים וטובים".

"המטרה שלי מאוד להיכנס לתיקים האלו באשדוד ולעבוד עם ארגונים, לא כולם יכלים לייצג את כל ארגוני הפשיעה, הם חלקם גם מסוכסכים אחד עם השני והם צריכים פנים מרעננות כמו שלי. כשאתה סנגור בצד אחד אתה לא יכול לייצג את הצד השני שבסכסוך".

"חסר פה באשדוד אומץ ומקצועיות, אני חושבת שאחרי שעבדתי בבית המשפט בבאר שבע שנחשב להכי קשה בארץ מכל הבחינות בגלל שהוא מאוד מחמיר וקשה עם סנגורים, הקיצוניות מופיעה בפרפריה. רוב התיקים של אשדוד מגיעים לבאר שבע או ללוד ולי יש את המומחיות בשניהם. ייצגתי תיקים גם בבתי משפט בעליון, בעבירות מין קשים סחר בנשים סחר באמצעי לחימה ועוד".

היכן תהיו עוד 5 שנים?

נטלי "אני נורא מתבלטת ללמוד דוקטורט או להיות שופטת, למרות שעדין אני לא רואה את עצמי בצד המרשיע. כרגע השאיפה להתפתח באשדוד ולהגדיל את המשרד בצוות עורכי דין מיומנים ומקצועיים. לאחר כמה שניות מבקשת נטלי להוסיף – "אני גם רואה את עצמי נשואה עם שלשה ילדים".

גבי "גם אני רואה את עצמי בניהול צוות עורכי דין ,יש לנו כבר 4 אנשי צוות נוספים אנחנו רוצים לגדול  ולהתרחב  לחברה גדולה שמעסקיה צוות גדול". 

לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a9610bfe-f777-4da2-bb75-9191c8d3ccac','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה