לילך טביב זדה אוקנין מבאר שבע, שהוציאה לאור ספר דואט אירוטי: "סקס מהשקפת העולם שלי הוא עונג שניתן לנו במתנה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1ee42a9a-1d8f-421a-acac-e4e020600b52','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1ee42a9a-1d8f-421a-acac-e4e020600b52','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

תכירו את לילך טביב זדה אוקנין, יועצת לזוגיות ומיניות מבאר שבע, מנחה ומרצה, שהוציאה לאור דואט ספרים בשם "'לב כבול' ו'לב מצולק' בז'אנר רומן רומנטי אירוטי, המספרת לראשונה על ילדותה בבית שבו סקס היה אסור וכילדה דיסלקטית עם בעיות קשב לא מאובחנות שלמדה להסתדר איתן, איך הגיעה לקריירה שבחרה, על בתה שיצאה מהארון בגיל 11, על הקליינטים שמגיעים אליה לקליניקה, על החופשיות לדבר על אוננות עם ילדיה ועל היותה אישה אופטימית, שמאמינה בכוח התשוקה ומעניקה טיפים לחבריה בפייסבוק. תזכרו את השם.

 צילום: פרטי

לילך טביב זדה אוקנין נשואה לשמעון כבר 33 שנה. ביחד הם 36 שנים והורים גאים ללי בת 32, הנישאת בנובמבר לבת הזוג שלה הודיה, מור בת 29, נגדת בפיקוד צפון, דין בן 21 לוחם בדובדבן בתפקיד רס"פ. כילדה מספר שש להורים ממוצא פרסי. שגדלה בבית שמרני במיוחד שבו סקס היה אסור, ברמה של סדין אדום, שזוכרת שבליל כלולותיה לא היו זיקוקים כפי שציפתה עם מחשבה אופטימית של 'עד החתונה זה יעבור', מספרת בראיון פתוח על החיים כילד ועד בגרותה "אחי הגדול הגן עליי נאמנה, כי לאחות של אף אחד לא מתקרב. אז יש לי הרבה ידידים בנים. גם היום", סיפרה בחיוך מנצח.

היית ילדה טובה?

"הייתי ילדה טובה. כיבדתי את הערכים והבנתי את הוריי.  כזו שמדברת בנועם, לא מקנאה ולא כועסת. מקבלת בהכלה ואומרת את האמת לאמיתה בכל סיטואציה, במידה וזה יועיל ויעזור. לא שומרת אותה לעצמי ולא בכל מחיר. מגיל צעיר, עוד לפני שידעתי לקרוא ולכתוב, הייתי מספרת סיפורים ומעסיקה את האחיינים".

ומשם באה החיבה לכתיבה?

"לימים התחלתי לקרוא וכתבתי שירים קצרים. סיפורים, בספר המחזור, ברכות ליום ההולדת, שלימים השתפרו והפכו לשפה הלילכית. המורה בכיתה ו' אמרה לאימי שאני פוטנציאל לא מנוצל עם קושי בכתב. פה ויתרתי, האמנתי שאני לא יכולה ללמוד כי הייתי דיסלקטית עם בעיות קשב לא מאובחנות שלמדה להסתדר איתן. שנים הייתי בת של, אחות של, אשתו של, אימא של - לא ידעתי להיות של לילך. למרות שבניתי זהות בלבוש, אהבה מטורפת לנעליים, כ- 350 במספר ונועלת את כולן."

מה הביא אותך לגדול ולהיות אישה אופטימית שמאמינה בכוח התשוקה? ומה הכוונה

"אני מניחה שהבית בו גדלתי. את שני אחיי הגדולים אני זוכרת כבר נשואים. בגיל חמש הייתי כבר דודה ובמשפחתי קראו לי עקשנית, כי מהר מאוד למדתי למה אני מתחברת פחות מיותר ושיתפתי את אמי בגילוי לב,  פרטים שהדהימו את חברותיי ואחיותיי. הייתי מביכה אותה, ויאמר לזכותה שהכילה אותי ושיתפה פעולה. בחרתי להסתכל על מה שיש לי ולהודות עליו ומה שביכולתי לעשות לטובתי – עשיתי. סללתי דרך חדשה לאחותי כדי להגמיש את הכללים, וזה העניק לי הרגשה טובה. בין כל האיסורים, יש מותר".

 לילך טביב אוקנין

אמרת שתשוקה היא לא מילה גסה - הסבירי

"לרוב שנאמרת המילה 'תשוקה' אנשים מיד מקשרים זאת לסקס וזה בסדר, אך תשוקה. פירושה  במילון - רצון עז. ואני מאמינה שאם אדם ירצה משהו באופן תשוקתי הוא ישיג אותו. סקס מהשקפת העולם שלי הוא עונג שניתן לנו במתנה. גיליתי את עצמי בגיל טבעי לחלוטין והמשכתי לחקור. לימים בקריאה באנציקלופדיות ומכלל אביב. אז לא היה גוגל. ובספריות. זה גם היה קטע. כאילו בסוד. הספרנית לא ידעה."

מה הוביל אותך בחייך לקריירה של יועצת לזוגיות ולמיניות?

"יועצת התחלתי בהיותי ביסודי. נעזרתי בידע שקראתי. בסופו של דבר תמיד הגענו לשוחח על חוסר החשק המיני של האישה ועל הקשיים עם בן הזוג. מה שקיבלתי מבית הורי, לא הסכמתי, ואת ילדיי לימדתי לדבר על הכל, החל באוננות ילדותית, שתהיה בטוחה ולא כואבת וכלה בעינוג בת/בן הזוג. אני מאמינה שזה מה שאפשר לביתי לצאת מהארון בגיל 11.  בשנות 14-18 לחייה ביתי הפך בית חם לילדים אשר ההורים לא קיבלו אותם. אם ילדים מהקהילה, או מכל סיבה אחרת עד גיוסם או סידור מהרווחה."

את אומרת שהקליניקה שלך מהווה מגדלור לכל מי שנקרא בדרכי - תסבירי

שואלים אותי, מה את תגידי לי מה לעשות? אז זהו, שלא. הליווי שלי אותנטי ואישי בהתאם לצרכים, לאמונות ולערכים של המונחה/מתאמן. אני בהחלט מעניקה כלים לאחר שאני משקפת את דבריו ומאירה את דרכו לתוכו, פנימה, באמונה וביטחון מלא. מתחת לכל "אבק החיים" שלפעמים מסתתר נהדר. הם מאפשרים לי ללוות אותם ולהאיר ולמצוא את דרכם. שלהם. פניני הידע שברשותי הופכות לפניני חוכמה שיואילו ויעזרו ויעשו את השינוי להגשמה ואושר בביטחון ואמון עצמי."

במי את מטפלת?

"מגיל 18 ומעלה. זוגיות ראשונה והכי חשובה מבחנתי - אני ועצמי, כי בכל זוג במערכת יחסים מדובר בפרט. פרט שעליו להיות קיים בחייו רק אז יוכל להרחיב את המעגל ולקבל אחרים."

 צילום: פרטי

מי מגיע אליך?

"נשים וגברים. בזוגות ובנפרד. קבוצת בנות שמארגנת ערב חברות ואני מגיעה עם תכנים המתאימים לשכבת הגיל. בעיקר מהמלצות מפה לאוזן."

מה הבעיה המרכזית אצל רוב האנשים?

"תקשורת. פרשנויות לדפוסי התנהגות ודברים, שחרור קיטור והבנה לרוב, הפוכה של הדברים. בחיים לא משנה מהו הנושא, אף הכואב והפוגע ביותר. לא חשוב על מה נדבר, חשוב - איך נדבר. אני ממשה מעניקה משפטים בהתאם לשיח. קחו טיפ: במקום  להגיד 'אתה פגעת בי כשאמרת ועשית', יש לומר 'אני נפגעתי כשאמרת ועשית, הרגשתי לא מוערכת."

קשה לאנשים לדבר על בעיות מיניות?

"תלוי. בגדול תמיד הקטע של אני קוראת לו - 'סגירת שערי גן עדן',  'היא מענישה אותי ולא נותת לי' עולה בחדר, אפילו בפגישה הראשונה. הגבר לרוב מגן על ביצועיו במיטה. יש את המשפט הזה: גבר יתנהג לאשתו מחוץ למיטה כמו שהיא מתנהגת אליו במיטה ואישה תתנהג לבן הזוג במיטה כמו שהוא מתנהג אליה מחוץ למיטה. אז מי נולד קודם, התרנגולת או הביצה?"

לילך הוציא ספר דואט של שני ספרים בשם "לב כבול" ו"לב מצולק" – סיפור אחד המחולק לשני ספרים, לאחר שהאהבה לכתיבה הייתה והוסתרה במגירת חייה הנעולה. בינואר 2017 היא יצאה למסע מלכות המדבר ביחד עם שתי אחיותיה ויחד הן עברו חוויה העצמה נשית. "כ-25 נשים זרות, מטיילות בעולם השלישי, בג'יפ משותף של ארבעה נשים" נזכרת בחוויה "חולקות את כל קשת הרגשות בבום! מטורף. לצערי הטיול נגדע באיבו, בשל אובדנה המצער של אחת המשתתפות".

לילך: "חזרנו הביתה. פה זה היכה בי שיש לי עוד מה לתת, שאני יכולה לעזור ולהדריך, עם האופטימיות והמיניות חסרת התקנה שלי ולעזור לעוד אנשים. שהחיים הם מתנה ואז הפסקתי לדחות למחר. הרגשתי שיש לי ערך ועלי להעביר אותו. שליחות".

איך חשבת על מה לכתוב?

"הסיפור פשוט יצא מדמיוני, שילבתי סיפור ילדות מעברי, שיניתי ועיצבתי לפני העלילה ומשם עפתי על כנפי הדמיון ,כאשר תובנות ופניני מוסר השכל לחיים משולבים בהרמוניה משכרת. נכנסתי לדמות של ליהי וחייה איתה ואותה בעת הכתיבה. בהמשך התחלתי בלימודי NLP ומשם זה היסטוריה."

צילום: פרטי

למה את בוחרת במוטיב החוזר של השם לב בספרייך

"מוטיב 'לב' משום שמדובר באותה עלילה ואיך התשוקה לשרוד העניקה לליהי את הכוח מ - משבור ל- מצולק. הידעת שצלקת הופכת להיות החלק החזק בעור? כמו שאומרים מה שלא הורג מחשל."

איך את מביאה את ההשראה ממך לעולם כתיבה של ארוטיקה ועד סיטואציות ריאלסטיות סוערות מטלטלות?

"חשוב לי שהקוראות יחשפו לסיטואציות שהן יכולות להתחבר אליהן, ואז לראות שיש בעצם אפשרויות אחרות להתמודדות. הפיוסים מעוררים חשק מיני. זה עובד, בחיי. וזה מעניק להן רגעים של יציאה מהשגרה ואז חזרה לשגרה עם מוטיבציה חיובית וטעם של עוד."

איך היו התגובות לאנשים שקראו את הספרים?

"כמו בכל דבר, שנויות במחלוקת וזה מקסים.  פי רווי מילות הודיה כי מכל תגובה למדתי מה להמשיך ומה לשפר בספר השלישי שאני שוקדת עליו. היו תגובות של: 'אחרי פירוד מהבן זוג, החלטתנו לחזור. הבנתי אותו כי הוא דומה בסיטואציות מסוימות לאנדרי. הדמות הראשית בספר'. אחת אהבה את המסר שחוזר על עצמו בספר. ליהי הדמות הראשית נעזרת בה הרבה. ואימצה אותו לחייה. אחרת התחברה לדמות משנית, אחרת לא התחברה לסגנון הלשוני והייתה אחת שרצתה יותר סיטואציות מנקודת מבטו של אנדרי."

את אוהבת לתת טיפים לחיים בפייסבוק, תני דוגמאות

"האדם נוף ילדותו, העבר שייך לעבר, הוא היסטוריה. ההווה, הוא מתנה. זכותך להיות קיים והוא יקבע את אושרך והעתיד שלך. אם תשאל את עצמך, למה דווקא לי? המוח האנושי יספק לך מספיק סיבות לשקוע עמוק. כאשר תשאל את עצמך, איך אני עושה שיהיה לי יותר טוב? המוח האנושי שוב יירתם נאמנה ויעניק לך פתרונות שיפתיעו אותך."

על מה את חולמת מעכשיו?

"להגדיל את קהל קוראיי, להרחיב את פעילות הקליניקה ולהרצות על במות גדולות יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('daf77e55-098f-4654-b0c8-4268cd1f9a9c','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה