לא עוצר באדום

$(function(){setImageBanner('51cf620c-3524-4d7e-a55c-b0bf2eeeb3f6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

יקיר מסרטי (34) להלן השף, זה שם שכבר מתגלגל בפה של כל אחד מכם שמכיר את העיר באר שבע ואת הנפשות הפועלות בה, בייחוד בתחום הקולינרי. הבחור הכי מתוק בסביבה שהיה מכין את הסושי הכי טעים בספינות של הדראפט, שהחל את קריירת המטבח שלו כשוטף כלים חייכן, שלא למד בישול מעולם, רק כילד שמתבונן וטועם את הסירים של סבתא שלו הטוניסאית ומקבל השראה מאמא - נתן את הטון בעיר שהוא אוהב, חובבת האדום אדום 

יקיר מסרטי | צילום: אושר בן שטרית

לפני שבע שנים החליט יקיר להפוך את הכישרון הטמון בו לטובת קיבת הכלל ופתח לראשונה מסעדה בשם "אותנטית" בסגנון מסעדת שוק בלב מתחם רסקו עם תפריט משתנה. בבוקר מסעדת פועלים ובערב מסעדת שף עם כלים וינטג' ומופלטה כבד אווז עם רוטב פירות יער שעשה לכולנו שמח בנשמה, עד שהחליט להפוך את המסעדה למשהו גדול יותר שיזכיר קצת את המסעדות פנסי, אבל עם טוויסט עממי. הוא מצא את מתחם השדרה השביעית ופתח בעיצוב מזמין ויוקרתי עם מטבח פיוז'ן 16 מטר פלוס בר וטבחים שמבשלים לנו בתוך הפה, אבל אז הגיעה מגפת הקורונה וסגרה לו את המסעדה עם מנעול והשאירה אותו פעור פה ממה שקורה לביתו השני "בהתחלה רציתי לפתוח מסעדה במתכונת הקיימת כי המקום כבר היה קטן לי בגלל היכולות והביקוש של סועדים" שיתף "עם כל הקשיים בלפתוח מסעדה השקעתי בחלום 6 מיליון שקל". 

מהיכן היה לך 6 מיליון שקל? "יש לי משקיע שהולך איתי מאז ולתמיד ועזר לי. פתחנו מסעדה ולפני תחילת הקורונה היא הייתה בשיא שלה, בקרחנה, במסיבות, בהזמנות, בפיתוח, בהצלחה ואז ביום אחד בום, דממה". 

כבר חצי שנה, בשני הסגרים הגדולים, שהמסעדה ריקה. כל הכיסאות מונחים על השולחנות ואין שום ריח מהמטבח. יקיר נשמע לקול הממשלה וסגר את המקום עם מועקה בלב. הוא ידע שמסעדה כמו שלו לא בנויה למשלוחים. שלח עובדים לחל"ת, עצר עבודה מול ספקים וישב בביתו עם בנו הקטן שיר ואשתו הגר הקונדיטורית בביתם החם. "בראש ובראשונה היה לי קשה לשלוח 60 עובדים הביתה, שאתה מפרנס אותם ביום יום שלהם" סיפר בכאב "אם זה סטודנטים או אנשים עם משפחות וילדים שרגילים להרוויח מהמסעדה שלך וזה בית אצלנו, משפחה. להגיד לעובד שאני שולח אותך הביתה יש בזה מלא עצב וכאב ברמה האישית ובלי קשר לכסף, זה לא האישיו בכלל, אלא שאתה אומר להם לכו הביתה ולא יודע לכמה זמן".

נבהלת? "נכנסתי לפחדים איומים ברמה של חרדות ותקופה לא נעימה. המזל שלי שיש מאחורי שותף שגם שכלית דאג לזעזע אותי ולהגיד לי שאתחיל להתאפס על עצמי ושיהיה בסדר, שאין בעיה ואנחנו נעבור את זה - בוא נעבוד. זה המזל שלי למעשה. הוא נתן לי את הסטירה להבין שוואלה זה בכל העולם ככה, זה לא רק אנחנו".

בטח גם הזדהת עם קולגות שסגרו את המסעדות או חברים בעלי עסקים "יש לי חברים שסגרו את העסק  אחרי שהיה קיים 15 שנה. פשוט סגרו את העסק לגמרי ולא יכלו לעמוד בזה. מסעדה של 12 שנה נסגרה וזה אחד הדברים הכי כואבים שיש". 

יקיר מסרטי צילום פרטי

אחרי שהבין שהמצב לא ישתנה כל כך מהר וזו הסיטואציה שבה הולכים להעביר את חיי השגרה, הבין יקיר שחיידק הבישול חזק יותר מכל חיידק קורונה אחר ואז התחיל לגרד לו באצבעות "ישבתי במסעדה עם עצמי, כשהיא ריקה ואמרתי רגע, החלק החזק של המסעדה שמזוהה איתה הוא עולם הבשרים, כי זו מסעדה עם בשרים ברמה איכותית גבוהה עם נתחים שאנחנו מיישנים, מיוחדים, נתחים שמגיעים לארץ בייבוא מיוחד - בוא נפתח את הקונספט הזה ונראה איך אפשר לשחק עם זה".

וזה מה שהיה. יקיר  לקח את כל הבשרים שגם נמכרים כמנות במסעדה כמו קבב, מרגז, בשרים מיושנים והחל להוציא אותם למכירה כליין מוצרים חדשים עם השם המיתוגי "מוצרי השף של יקיר מסרטי", שכולל גם מילוי של עראיס, צ'וריסוס, שווארמה כבש, סטייקים מגוונים ועוד. "עשיתי שיתוף ביחד עם מפעל שמייצר פעם בשבוע רק בשבילי את המוצרים שלי, מתכונים שלי, בשרים  ומפיץ הלאה. יש מעדנייה במתחם הקטר בחדר אחד את כל המוצרים למכירה, בסופר בנתיבות, בבאר שבע, צרכניות, סניפים גם בשדרות וזה החל לתפוס תאוצה כי אני מפיץ הלאה. גם פתחנו אתר שעולה בקרוב עם כל המוצרים למכירה ועוד היד נטויה".

איך הגעת לכולם? "פשוט לוקחים את המוצרים ועוברים ממקום למקום, נותנים לאנשים לטעום כי אני מאמין שהמוצר שלי מדבר. אולי לא מהגדולים בשוק, אבל הוא מוצר מאוד איכותי. נתתי לבעל רשת סופרים שיטעם את המוצרים שלי ואמרתי לו שאם זה רלוונטי שיצלצל אליי. וואלה התקשרו בחזרה בהתלהבות, רצו שיתוף פעולה וזה עובד יפה מאוד".

ראיתי שיש גם מתבלים עם השם שלך "יחד עם הבשרים הוצאתי מתבלים - מוצרים תבלינים שנלווים לבשר כמו קונפי שום שמגיש במסעדה עם הסטייק, עם שום, שמן זית ,רוזמרין, פלפל שאטה מלח גס והכל נמכר בסלסלות  שניתן לקנות הביתה. יש גם ריבת בצל, ממרח כמהין, ריבת פירות יער שזו סדרה שכבר יצאה ויהיו עוד מוצרים שיושלמו בסופשבוע. גם תבלינים לעוף ובשר". 

שום קונפי יקיר מסרטי

כל העסק החדש הכניס ליקיר אוויר לנשימה וסיבה טובה לקום בבוקר ולהתעסק בעשייה שהוא כה אוהב וחי אותה ביום יום "קודם כל כי אתה חוזר להאכיל ולשמח אנשים" סיפר "ויש בזה גם פרנסה ברוך השם ומצליחים להתגלגל. זה עסק חדש וזה לא המסעדה, אבל זה משהו שאתה קם בשבילו בבוקר ויוצא בשבילו החוצה, לא מגיע למצב שאתה עומד מול מסעדה עם כסאות ושולחנות מקופלים".

ומבחינת פרנסה זה משתלם? "זה דרך, זה לא יום אחד בהיר כי זה עדיין עסק לכל דבר ומצריך השקעה שייקח לו זמן להביא פרנסה אמיתית, אבל בינתיים מצליח ועובד".

כמה אתה מתגעגע למסעדה? "מחכה לזה כמו אוויר לנשימה, הקורנה שיבשה לנו את החיים ואת שגרת המסעדה, אבל ברגע שזה יפתח לא נפסיק עם המיתוג החדש, זה עסק בפני עצמו וימשיך וההפך - תופס תאוצה ויש קהל טוב ואנשים שחוזרים פעם שנייה ושלישית להזמין את הבשרים. המסעדה שלי זה חיי".

מה שנקרא, יצרת מהלימון לימונדה קרה "מנסה גם בעסק הזה לתת למנהל מסעדה שלי פרנסה שישיג את המוצרים, להכניס את הסביבה שלי לתוך זה ולתת רעיונות והשראה לכולם. מקווה שהקולגות שלי יסכימו לעשות דברים בסגנון". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dc222265-b9dd-409a-8e5b-a6775a889e21','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה