לא להטרדות רחוב - קמפיין חדש בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('1960ac82-2605-4845-a425-b6f2382ebc4e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

תכירו את מיכאל הרר, אסתר ויאולטה סלמונוב, ירדן פינטו וירדו איסו - ארבעה סטודנטים שלומדים שנה שלישית לתואר בתקשורת עם התמחות בשיווק ופרסום במכללת ספיר, שאת פרויקט הגמר שלהם הקדישו לנושא בוער: תופעת הטרדות ברחוב - תופעה כלל עולמית, אשר נשים רבות סובלות ממנה במהלך חייהן, והיא מתבטאת בשלל אופנים: החל מהטרדות פיזיות, דרך הטרדות מילוליות ועד ליצירת תחושה לא נעימה הפוגעת בביטחונן של הנשים. הקמפיין, אגב, מתמקד באר שבע.

"יצרנו פרויקט מאפס בניגוד לאנשים אחרים" סיפר מיכאל, תושב באר שבע " זה הקו שפיתחנו והלכנו על כיוון ייחודי, כי הבנו שמה שקורה בשטח, לצערנו, לא כל כך דומה לתוצאה הנכונה ואנחנו צריכים להגיע לנקודה חדשנית יותר, לדבר לנוער בשפה שלהם ולהסביר להם למה לא בסדר להטריד משהי ברחוב."

 למה בחרתם בנושא הנ"ל?

 "אני מלהט"ב ויחד איתי שותפות שלוש סטודנטיות, עברנו במידה כזו או אחרת הטרדת רחוב, זה לא משהו נדיר או חריג לצערי, זה נפוץ ומדבר ברמה האישית. הסיבה שנכנסו לעובי הקורה עם הקמפיין שיצרנו הייתה שאנחנו מנסים להילחם בתופעה ומציבים זווית חדשנית שמכוונת לנערים ברמה ההסברתית - חינוכית, בגובה העיניים, בשפה שלהם ומנגיש להם מושגים חשובים כמו "החפצה", מסביר להם על סוגי ההטרדות שקיימות, כמו למה זה פסול ועוד".

 מה גיליתם?

 "חקרנו את העניין וגילינו שיש אחוז גדול של נשים שעברו הטרדת רחוב והיום הנושא לא מטופל ברמה החוקתית. אפילו המחוקק לא יודע להסביר ולהגיד מה זה הטרדת רחוב ומה זה לא. אנחנו באים ואומרים שאנחנו נעזור להבין את התופעה, להגביר את העניין ולהילחם אם אתה לא יודע להתמודד. אפילו קיבלנו  ממורות פידבקים טובים ואחת המורות אמרה שהחומרים שלנו בקמפיין עזרו לה מאוד להרגיש את התוכן הכבד כביכול, כי לנוער אין סבלנות להקשיב וצריך שנקליל לו את ההסבר בגובה העיניים".

 באיזו דרך מצאתם ללמד אחרת?

"לצד האתגר, תפעלנו גם עמוד אינסטגרם שהוא אינפורמטיבי יותר ומרחיב על התופעה מאחר וזו פלטפורמה שמתאימה יותר להעברת מסרים מורכבים. המטרה הראשית שלנו זה לא שאנחנו מסיימים תואר בחינוך’ אלא מאמינים בחינוך נוער על פי דרכו, והדרך הנכונה, לטוב ולרע, היא דרך הטיק טוק, רשתות חברתיות  שהם הכיוון שהלכנו אליו. מבינים שניתן להשפיע על פי הפלטפורמות האלה על הערכים, כי רואים מהו כוחו של הבית ספר בעיצוב האישיות שלנו."

 ומה התוצאה לכך?

 "לצערי זה לא תמיד מניב תוצאה, אבל אנחנו מזווית חדשנית נוכל להגיע אליהם. זה מוכיח את עצמו כי אנחנו מקבלים הרבה לייקים ופידבקים והרוב מבני נוער שאליהם אנחנו מדברים בגובה העיניים. אתגר הטיקטוק במסגרת הקמפיין זכה אף הוא לחשיפה של קרוב ל200k  והיד עוד נטויה".

 עוד נקודה חדשנית בקמפיין שלהם היא הניסיון להילחם בתופעה הכלל עולמית הזאת מנקודת מבט מקומית, בגלל, שלטענתם, הנוער בבאר שבע הוא האיכותי בארץ, מתנדב ומחויב לעיר. הקמפיין מתמקד בעיר באר שבע מתוך ציפייה שערים נוספות בהמשך ירימו את הכפפה ויצרו קמפיינים דומים המבוססים על הנוער שלהם.

"בבאר שבע, בחרנו בתמה של כדור בגלל האהבה של הנוער לקבוצת הכדורגל" שיתף מיכאל "אותה תמה מלווה את כל הקמפיין, החל מאתגר הטיקטוק המבוסס על כדור תחת ההאשטג #הכדור_בידיים_שלנו, עד ללוגו ועוד. אנחנו חקרנו כל מיני מקומות והבנו שהנוער בבאר שבע הכי איכותי והיא יכולה להיות אחלה פלטפורמה חלוצה שממנה מקווים שכל רשות מוניציפלית  תיקח את זה".

 אבל זה לא מיועד רק לבאר שבע.

"זה לא מכוון רק לנוער בבאר שבע, זה לא תופעה שקורת רק בבאר שבע כי היא עולמית. המטרה היא להילחם בתופעה הבינלאומית ולהתחיל מקטן, שרשות מוניציפלית מאתגרת ומעבירה הלאה. כמו שבבאר שבע הנוער מתחבר לקבוצת כדורגל, גם בראשון לציון יתחברו לעניין הקולנוע, כי יש שם הרבה בתי קולנוע - כל אחד ייקח את זה למקום שלו."

 שמות העמודים באינסטגרם ובטיקטוק הוא b7_bolemet  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7d9a1372-4cf1-4b0e-9d14-725dfc0bd1ca','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה