"לא הגשמתי את עצמי וזו החמצה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('362627ef-041f-40b9-9a01-7310d147f15b','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('362627ef-041f-40b9-9a01-7310d147f15b','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

תמיר דורי (44) מבאר שבע מודה שהוא החמצה בעולם המוזיקלי הישראלי בארץ, שיכל למלא אולמות ולכתוב שירים שייכנסו לפנתאון הפלייליסט המבוקש, מהסיבה הפשוטה שיש לו את זה. הוא יודע לשיר, לכתוב ולהלחין, אבל בינו לבין עצמו הוא החליט לא לצאת למסלול המפותל כדי להצליח ולקבל הכרה ארצית כמו אחותו הזמרת דקלה, שעזבה לתל אביב עם מזוודה כדי לנסות לזכות בתהילה שמגיעה לה, ושהגיעה לבסוף בגדול, מאחר והוא עדיין הילד שזקוק להיות קרוב להורים ולחיות במקום שנוח לו לקום בבוקר כמו שהוא אוהב וללכת לישון איך ומתי שמתחשק לו: בשקט שלו ובפינוק המתבקש עם ההפנמה שאולי הוא התפספס כזמר השנה, אבל הנפש שלו מאושרת ב2021. ככה זה שיש לך הרבה זמן חופשי ליהנות מחוסר מתחים ובעיקר הנאה מזמן ג'קוזי ועבודה כנהג מונית. בקרוב תוכלו לראות אותו ואת דקלה בסדרת הדוקו ריאליטי "מחוזרים" שתעלה ב"יס", וזה הזמן לראיין את האח שלא אוהב שמתווכחים איתו על האמת שלו.

צילום: פרטי

אתה רווק מבחירה?

"אלוהים מחליט, תכתבי תמיר אמר שרק אלוהים מחליט. אין הסבר כי מי אני בכלל? גם לך אין הסבר. זה דברים ברי גורל שקובעים מתי נמות, מתי נתחתן, ואנחנו עושים את ההשתדלות, פוגעים, נפגעים וברור שאני רוצה להתחתן, אבל רק אלוהים מחליט. זאת המסקנה שהבנתי בזמן האחרון. זה יכול לקרות ברגע שלא צפוי".

אתה יוצא להרבה דייטים?

"בשנה האחרונה כמעט ולא, בעבר מלא. גם בגלל הקורונה."

מתרגלים ללבד ויש פחד לחלוק את החיים באמצע החיים

"לא נכון, מבין את הפחד כי כל דבר שהוא לא באור הנוחות שלך ואתה צריך פתאום להסתגל למשהו אחר - מפחיד, אבל לא רק בזוגיות, זה יכול לקרות לך בעבודה, באזור מגורים וגם באהבה. בגדול זה פחד של שתי דקות ואתה עובר אותו כי אהבה היא הרבה יותר גדולה ומעניינת. אם תיפול עליי אהבה, אין עיסוק בפחד. הישראלים מתעסקים בעניין השכלי ולא בעניין הרומנטי, אם תבוא בגישה רומנטית לאהבה אתה תשים ז** על הפחד גם אם אתה רגיל לחיות לבד. ברגע שיש עניין אמיתי ואהבה בוערת, אתה תרצה את זה"

יש מצב שתביא ילד מחוץ לנשואים כמו דקלה?

"לא, אני לא בריא לזה. היו ניסיונות של אחותי ואחרים להביא אותי תובנה שילד זה דבר שמשרת אותך כמו שאתה שאתה משרת את הילד כשהוא ילד, ובסופו של דבר זה מתהפך במובן החיובי. אני לא שם כרגע. אם זה היה פרי של אהבה זה בילט אין  כמו שזה נשמע".

יש אישה אידאלית מבחינתך?

"אין דבר כזה, אני יכול לצייר עשר נשים וכל אחת היא מגדר שונה. אני יכול להתאהב בבלונדה, בשחרחורת, בלבנה ובאופי הטוב, בטיפשה ובחכמה, אני יכול להתאהב מההיא מירוחם או להידלק על התל אביבית הפסיכודאלית".

 תמיר חי בבאר שבע בדירתו ועובד למחייתו כנהג מונית ("עברתי לעבוד בחברה שפחות מתעסקת במוניות אלא יותר שירותים למפעלים") שנולד כמו אחותו עם גנטיקה של כשרון ואהבה לתחום בבית מוזיקלי. כזה שהיה פותח את הגרון ואיכות ווקאלית הייתה נשמעת לכל הסביבה. אמרו שהוא יהיה זמר גדול.  גם הוא חשב ככה. כמי שהלחין וכתב יחד עם אחותו להיטי רפרטואר  באלבומים שלה כמו "מנגינות" ו"חולת אהבה" ("ויש כאלה שאני אפילו לא זוכר") הוא מודה היום בפה מלא שהוא לא לגמרי לא הגשים את עצמו "אני לגמרי לא מגשים את עצמי כמעט בכל תחום"

למה?

"למה? לא כל מה שאתה רוצה קורה. זה החיים. היו ניסיונות, הייתי דקה  בלהיות חתום בהליקון,  חיפשנו מפיק שנה, עבדנו עם חמישה מפיקים לשיר שלי שנקרא "מסיבה", לא מצאנו מפיק ולאט לאט זה דעך והחיים עצמם, יותר כיוונתי לפשטות. לא כמו דקלה שבגיל 20 ארזה מזוודה ועברה לתל אביב. להצליח בשלט רחוק זה מאוד קשה, הצלחה דורשת ממך הרבה עבודה, התמדה בלדפוק על דלתות ואני די מפונק וזו בעיה. אני לא אשקר, גם כל התפאורה מסביב קשה לי, אני כמו אמא שלי,  בן אדם שאם תיכנס לבית שלך והתפאורה באה לה בטוב, היא התאהבה בך. אם היא לא באה בטוב, זהו, מחקה אותך. וככה אני, התפאורה המוזיקלית  כבר התחילה לעייף אותי ואני לא רוצה בה. אני שומע  רדיו ואני לא רוצה להיות שם. משעמם אותי ומגעיל אותי".

צילום: פרטי

מרגיש שפוספסת?

"בטח, זה ברור שזה מרגיש ככה, אבל מה תעשה? גם רציתי להיות בבמה של תיאטרון כי אני אוהב משחק, אפילו תיאטרון יותר מאשר מוזיקה".

אתה מוותר על חלומות כי אתה אוהב חיים נוחים בלי דרמות ובלי מלחמות - מפונק

"לגמרי. ממש נכון. אני אדם שאם יגידו לי שבקרוב אני מופיע עם החבר'ה האלה לא יהיה לי כוח להתחיל לטלפן לשרון ולהגיד לך מה קורה עם המופע, מה עשית? זה מוציא אותי מפוקוס. דקלה אחותי הצליחה בעשור הרביעי שלה וזה קרה לה על הדרך, היא פגשה את רוני בראון המוכשר מהליקון והוא זה שהביא את "ואם פרידה" ויצר את התפנית, הוא מבין מוזיקלית וידע לאן היא צריכה ללכת, הוריד לה את כל הבלגן והמניירות, הכל היה מינימליסטי, ישראלי, מיינסטרים, ושם אותה במרכז".

יש אמירה שטוענת: "אם לא תנסה - לא תדע"

"ניסיתי, עבדתי שנה עם הליקון ועם ניב פלדמן שאחראי על הרפרטואר הישראלי בהליקון, שנה שעבדנו עם בעלה של מירי מסיקה, אורי זך. שתביני שהתשוקה למוזיקה אף פעם לא תבגוד בי, זה חלק ממני, אבל ההבנה שזה יעבוד וימלא אולמות יכול לקרות, אבל זה דרוש ממני הרבה. לא הקרבתי. הצלחה לא באה ביום אחד אלמלא  גם הייתי ב"כוכב נולד" ונהייתי סטאר כמו מרגי וכל החארות האלה, אני לא כוכב נולד, אני לא מיינסטרים ואני בז למה אני שומע ובז למוסיקה הישראלית".

מה למשל?

"אין משהו משנות ה2000 שמעניין אותי. אם סטטיק ובן אל, נועה קירל, מרגי ועומר אדם האלה מצליחים אז אני בז למוזיקה והתרבות הישראלית. זה מה שעובד היום? יש נישות שמצליחות, הרוק מת. הערך, התוכן, האמת. השירים האלה סטייל אני אוהב אותך את אוהבת אותי יאללה בואי נרקוד, נביא טקילה, אלה לא שירים. שיר זה דמיון, זה לתת למאזין לשמוע את השיר ולנסות להבין למה התכוון המשורר. השירים היום כמו חידה, מלוקק, כולם מלוקקים ואף אחד לא מעניין אותי ושלא תביני אותי לא נכון, אני מת על מוזיקה.  דודו טסה, אמיר דדון, ניסיתי להקשיב להם אבל הם מלוקקים ולא מעניינים, אני שומע מתערובת אסקוט, נקמת הטרקטור וחמי רודנר".

אמיר דדון מלוקק? הוא כובש עם הקול שלו והמילים המרעידות

"בעיניך. לא להתווכח איתי, מה שאני אומר אני צודק. אחותי דקלה לא יכולה לדבר איתי על זה. חברים שלה לא מדברים איתי כי אני אומר אתם לא עונים רק אני צודק. אם  אני שומע משהו טוב אני יכול לסגוד לו, אבל כשאני שומע פייק וזיוף מלוקק, קשה לי. יובל בנאי שלא מתיימר להיות זמר הוא שר פלט, נוגע בי "

את השירים של דקלה אתה לפחות אוהב?

"אחותי דקלה באמת, לא בגלל שהיא אחותי, היא  גאון מוזיקלי וגם כאדם, במוזיקה שלה היא הביאה בשורה, היא מעניינת, השיר שלה "ואם פרידה" זה סוג של המנון, שיר פורץ דרך. אדם נורא מעניין וחכם וטוב ואני מתחבר עם המוזיקה שלה. היא צנועה ואמיתית".

איך הקשר שלכם?

"חברים טובים. צוחקים על הכל, מאהבות, מוזיקה, חברות, משפחה, ילדות".

והאחיינית רנה?

"אני אמור לעשות קעקוע שלה, היא החיים שלי."

בקרוב תוכלו לצפות בסדרת הדוקו "מחוברים" ב"יס", בה תוכלו לעקוב אחר החיים השגרתיים במעגלי התנועה של דקלה בין אולפנים, כתיבה, הופעות, גידול הילדה ועוד, ובאחד הפרקים תוכלו לראות מפגש של האחים דורי בבית, שבו הם מדברים על החיים ועל ההקרבה "הם באו אליי וצילמו יום שלם" נזכר "דיברנו גם על זה שאני רוצה לחיות בבאר שבע מבחירה בגלל ההורים, ניגנו יחד ועל זה שהיא הגשימה את עצמה אחרי הרבה מאבקים, מה שאני לא - לא הגשמתי את עצמי וזו החמצה."

לא מאוחר, אולי החשיפה תביא לדואט משותף

"חושב לכתוב לה עכשיו, יש לי רפרטואר שירים שיכול לתת לה, אבל גם בא לי לכתוב שיר  חדש, שנכתב ברוח התקופה הזאת ולא ברוח שנים שעברו.  אולי לשיר איתה דואט. יש שיר אחד שלי שמנסים לחדש אותו דרך מפיק, אז אולי משם תבוא איזו בשורה."

 צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('77e2a660-9ed3-44fb-8ab7-e5434b51a85e','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה