כשעומיקי וסקאזי הגיעו ל-MTV

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f2b2f7f1-9f57-4f67-a71b-cdbf997a5ef9','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f2b2f7f1-9f57-4f67-a71b-cdbf997a5ef9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

אם פתחם השבוע את ערוץ ה-MTV וראיתם, שמעתם ונענתם את הגוף בבית, זה בטח כי צפיתם בקליפ המדהים של דיג'י סקאזי ודיג'י עומיקי (הבאר שבעי) "WAY DOWN". לכבוד המאורע תפסנו את עומיקי לשיחה

נתחיל בניוז: דיג'י סקאזי ודיג'י עומיקי (הבאר שבעי) יצאו בטרק הכובש "WAY DOWN" בכיכובה של מלכת היופי של ישראל בדימוס, טיטי איינאי וכוכבת הרשת, אמילי גומברג. ואין ספק, שכל באר שבעי וכל אדם בארץ או בעולם שמכיר ומעריץ את שני אייקוני המיוזיק, רצה לטפוח לעומיקי על השכם ולהגיד לו שהוא שיחק אותה בכל מובן של מוזיקאי בינלאומי, כי עכשיו, זה בינלאומי. 

עומיקי וסקאזי | צילום: עמרי סילבר

דיג'י עומיקי (32), שאם כבר שכחתם השם המקורי שלו זה עומרי עמר, עם מעל 80 אלף עוקבים באינסטגרם, שכבר הופיע בכל העולם עם הוויב והמיוזיק שלו, שטס כמה פעמים בחודש לנגן ולהופיע למול אלפים שרוקדים בהרמת ידיים לאוויר, עם יומן עמוס לעייפה והזמנות מפה ועד תאילנד להופעה או מסיבה, קיבל פתאום מהפך בדמות יומן פחות מלא, מינוס טיסות, אפס מסיבות ויותר ישיבה באולפן הנאה והפרטי שהקים בביתו בשכונת כלניות, שבו מתגוררים אשתו שירן ובתו ליה בת הארבע ("מחכה כבר להיכנס לאולפן ולהקליט אותה").

עומיקי מספר כי "זו היתה צריכה להיות השנה שלי עם מלא פרויקטים והזמנות שעמדו לקרות. אם זה להיות חלק מפסטיבלים הכי גדולים בעולם, פסטיבל הכי גדול בברזיל עם מעל מאה אלף איש שבתור ילד הסתכלתי עליו ואמרתי איזה פסטיבל מטורף, ופתאום השם שלי מופיע בפוסט שמודיע שגם אני אנגן שם. גם הייתי צריך להשתתף בפסטיבל בגרמניה בסדר גודל של טומורולנד, בעוד המון פסטיבילים שציפיתי אליהם ואז באה הקורונה ופשוט עצרה הכל". 

אז בעצם הפכת להיות עומיקי חרד?

 "בהתחלה זה גרם לי לסוג של בלבול. קיבלתי את זה כמו פצצה. חזרתי מטיסה ופתאום הודיעו שכל מי שחזר מאירופה חייב להיכנס לבידוד, ואני יושב בבידוד וחושב על כל הטיסות שיש לי בעוד שבועיים שדי עודדו אותי שאני תכף חוזר להופיע. ממש לא הכנסתי לי לראש שזה הולך להיות ארוך ומטורף בלי שום טיסה. היום אני כבר הפנמתי, אבל עדיין שמדברים איתי על תאריכים קדימה אני נהייה סקפטי ולא מצפה יותר מידי, כי הציפייה מאוד כואבת בתחום של המוזיקה כשיש ביטול - האכזבה מאוד כואבת בתחום. עכשיו אני עובד שעות באולפן ומשתדל להביא להיטים לסצנה". 

מגיל 16 נכנס עומיקי לתחום של המוסיקה, יצר מוסיקה, עבד שנים במועדון "הפורום" ושם החלה בעצם הקריירה שלו כדיג'יי מתחיל. כדי לשמוע אומנים גדולים שהיו מגיעים בזמנו למועדון, היה עובד גם בשמירת חפצים רק כדי להקשיב, להסתכל ולקבל השראה מכל האמנים הגדולים שבאו לתת שואו. "לאט לאט הבנתי שכדי לקבל הוקרה בתחום חייב להיות יוצר, לא מספיק להיות דיג'יי אלא צריך ליצור"  מבהיר עומיקי למה חשוב ליצור "התחלתי ליצור מוסיקה בלי הפסקה. בהתחלה לא היה פשוט, זה תהליך כי צריך הרבה אנשים שישמעו ויאהבו את מה שאתה יוצר. היו עליות וירידות ומצבים שאמרתי מה, אני הולך עם זה עד הסוף? בסוף אמרתי אני אול אין ומה שיהיה יהיה. בהתחלה ההורים לא תמכו בתחום שבחרתי, אשתי כן, וזה מאוד עזר לי כי  אם אין כמו זוגיות תומכת כשאתה בוחר בקריירה כמו שלי, שדורשת הרבה שהייה מחוץ לבית ובעולם, לא יעבוד. אני טס הרבה בחו"ל, אולי שישה סופי שבוע בארץ, לכן אני מאוד מעריך ואוהב אותה על התמיכה וההבנה".

 עומיקי |  צילום: עמרי סילבר

איך הכרת את דיגי' סקאזי?

 "האמת שיש לנו שני טרקים שעשינו יחד. הראשון היה לפני שנתיים בשם "jump"  וחוצמזה שאנחנו בקשר מעולה וחברי. הכל התחיל בזה שעבדתי בשמירת חפצים בפורום, הייתי בן 17 לערך, וסקאזי בא לנגן. זה היה בתקופה כשסקאזי מגיע לפורום זה סולד אאוט. באחד הלילות היה אמור לנגן דיג'י אחרי שסקאזי יורד והוא לא הגיע בזמן כי היה לו פנצ'ר ברכב. זוכר שצחי גולן בא אליי ושאל אם אני פה עם דיסקים, אמרתי שיש לי בבית והוא שלח אותי מהר להביא והודיע שאני עולה לנגן אחרי סקאזי. אני!". 

מה שנקרא: היית בזמן הכי נכון.

"זוכר שהתרגשתי מאוד כי הייתי מעריץ של סקאזי עוד מילדותי. לא אשכח את ההרגשה הנפלאה. תביני שלפני שנתיים עשית טרק בגיטרות רוקיסטית ואמרתי שזה טרק שיכול להוות שיתוף פעולה עם סקאזי ושלחתי לו בלי להסס. הוא הקשיב וביקש שאגיע. הגעתי והקלטנו אותו זריז כי היה חיבור מעולה". 

והטרק השני? 

"לא מזמן סקאזי חלה בקורונה וצלצלתי לשאול לשלומו. תוך כדי שיחה אמרנו  שגם ככה אנחנו בבית אז בוא נתחיל משהו חדש און ליין והתחלנו בשיתוף פעולה. הבנו שזו תקופה שרוצים לעשות  מוזיקה באווירה מסיבתית, אבל יותר בכיוון של שיר, שאפשר לשמוע בבית. סופטי. נפגשנו רק אחרי שהחלים והסגר נפתח. קידמנו את השיר עד שהגיע חלק של צילום הקליפ שבשבילו נסענו עד ים המלח". 

לפני חודשיים הדרימו עומיקי ביחד סקאזי פלוס מלכת היופי של ישראל במיל', טיטי איינאו, פלוס כוכבת הרשת, אמילי גומברג, עד לים המלח, כיאה לשם של הטרק, ביחד עם צוות הפקה מצומצם כדי לצלם קליפ לטראק החדש  והנולד WAY DOWN"" (ירידה למטה). זה היה אחרי שגם טיטי חלתה בקורונה והחלימה, והשניים, חברים טובים, הגיעו במצב רוח כזה שממנו אפשר רק להוציא קליפ מרענן, סקסי וקליט בדרום החמים. 

ספר לנו איך היה לצלם את הקליפ?

"מהנה ביותר. חוויה. סקאזי חבר של אמילי וטיטי והם הצטרפו בשמחה עם אנרגיות חזקות ומגניבות, ולכן הכל זרם. הרעיונות של סקאזי הם תמיד ללכת עד הסוף ועם הראש שלו, כי הוא בן אדם מוכשר כמו תמיד. הוא הסביר להן על הרעיון והם התחברו לשיר ולוויב. ירדנו לים המלח עם הצלמים רונן אטדגי, עמרי סילבר, רוי טל ודניאל לוטובסקי והיה פשוט תענוג ומדהים לכולם. סקאזי מכיר מלא חברים והיו לי פניות מגורמים שרצו לעשות שיתוף פעולה בקליפ ולנסות כלים חדשים, לכן הכל יצא בעלות מינמלית  וגם חברת תקליטים השתתפה בעלות".

 עומיקי וסקאזי בצילומי הקליפ | צילום: עמרי סילבר

ואז ביום אחד בהיר ולא צפוי, הטלווזיה נפתחה והשיר שלהם מופיע בגאון ב-MTV , שזה כמו להתעורר מחלום במושגי דיג'אים או יוצרים.

"זו היתה הפתעה ולא ציפיתי שזה יקרה" סיפר עומיקי בהתלהבות "להגיע ל-MTV בסגנון כזה זה היה ואוו. מגישים להם את השיר, אבל אף אחד לא מבטיח שיקחו את זה. אני באמת התרגשתי כי לא חשבתי שאגיע לשם. כבר ניגנו דיג'אים מוכרים את היצירות שלי בבמות ענקיות ברחבי העולם, אבל להגיע לMTV זה משהו יוצא דופן ומרגש בשבילי. בתור ילד הייתי צופה ומתמוגג ועכשיו אני שם. מרגש ביותר".

ומפסגה כזאת עכשיו פתאום הכל תקוע לצערך. לצערנו. 

"יש הפסד עצום, אין מה לדבר, אבל נשארים אופטימים ומחכים לתקופה חדשה שנוכל לחזור. היום ההכנסה של אומנים מגיעה מתמלוגים וברגע שהיצירות שלך מושמעות זה נותן תמורה לכולם. לכן המצב אחרת עכשיו, אבל זו גם תקופה טובה לשבת באולפן ולעשות הרבה מוסיקה ויש  מלא זמן, כי כשאתה עמוס בהופעות וטיסות ואין מספיק זמן כשאתה חוזר לארץ להתחיל לייצר - הכל בלחץ. ועכשיו הכל בנחת, זמן יותר לחשוב ולהמציא את עצמך מחדש".

אז הקורונה עשתה לך שינוי מוזיקלי? 

"נכון, אם אני יכול להגיד משהו על הקורונה זה חד משמעית שהיא שינתה אותי מוזיקלית, כי אין לי לחץ של עומס מסיבות ומרגיש שבקטע האמנותי  זה נותן לעצמי יותר מרחב עשייה. אני יותר בשל. בודק דברים בניחותא ובלי לחץ , כי יש יותר זמן לנשום. עכשיו אני יודע מה עובד ומנסה עוד דברים מעבר, כמו ליצור שירים מלודים, קצת יותר רגועים, שיהיו כייפים". 

עומיקי וסקאזי | צילום: עמרי סילבר

מה התוכניות לעתיד?

"אנחנו יותר תלוים בהנחיות ולא בעצמנו בתקופה הזו. ברגע שהכל ישתחרר, רוצה להאמין שאנשים יהיו צמאים למסיבות ותהיה דרישה ברמות אחרות ולאט לאט נחזור למסלול מחדש, אפילו שזה לקח אותנו כמה צעדים אחורה מבחינה כלכלית בעולם. נצטרך להתחיל טיפה אחורה, אבל ברגע שיפתחו שערים  - נוכל לצאת החוצה ולעשות מה שאוהבים ולהמשיך הלאה". 

דיג'י סקאזי על החיבור בינו לעומיקי: "מעבר לסגנון המוזיקלי היה חיבור אנושי בינינו. עם כל הטיסות לחו"ל והמסיבות היה צריך להתחבר עם עומיקי שאהבתי מההתחלה את הסגנון שלו. זה לעשות בונדינג ולהכיר את הז'אנר שלו כי הסגנונות שלנו הם באמצע, כל אחד מביא את הצבע שלו. כיף לי להיות איתו בתור בן אדם אז מן הסתם היצירה תהיה כייפית. כיף לייצר עם בן אדם שיש לי איתו בונדינג וחיבור. עם הנסיעות המשותפות שלנו הכרנו יותר לעומק והתחברנו. יחד עם כל הקורונה יצרנו פה חיבור יוצא דופן וחשבנו איך לייצר שיר וקליפ ויצא שצילמנן ביחד קליפ מופלא בשקל וחצי שערכנו עצמאית. יש פה סיפור מעבר לעשות מוזיקה אלא ויז'ן משותף , יצירה וחיבור טוב לעתיד".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f16bda74-afee-42f0-ace3-85c7efae352b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה