כשאודליה סויסה פגשה את אסתריקה נגיד

$(function(){setImageBanner('ebc674e7-c072-4ceb-92c6-624d7e5fbb9c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

במפגש צבעוני במיוחד בין אודליה סויסה לאסתריקה נגיד, ניסינו להבין איך מתמודדת הדיירת הכי מאתגרת בבית האח הגדול שהפכה בן רגע לכוכבת עם כל התוכניות הגדולות שרקמו לה בזמן שהקורונה באה ועצרה הכל? נו טוב, היא לא ממש דואגת, כי הסוכן המיתולוגי רוברט בן שושן כבר זיהה את הפוטנציאל והחתים אותה מיד

הכל התחיל בזה שצלצלתי בספונטניות לאודליה סויסה, הדיירת שהכי "גנבה" את לב הציבור להיות ה-פייבוריטית מירוחם ועד צפון הארץ, שנכנסה בקולולו אופייני באמצע התוכנית, כדי לשאול לשלומה בזמן הקורונה טיים, וגיליתי לה שבדיוק שתיתי קפה (מרחוק, כן?) עם אסתריקה נגיד.  "רציתי להיות אסתריקה נגיד כזו"  גילתה בשמחה אופיינית "הייתי מעריצה שלה בצעירותי" אמרה לי "כל הגלורי הנוצץ שלה סיקרן אותי". זה הרגע שקיבלתי בום עיתונאי והבנתי שחייב להפגיש אותן ולהגשים חלום כמוס פלוס עם מסכות. וזה קרה.

שבוע שעבר.  אודליה, יפה להפליא, מגיעה לביתה של אסתריקה ואיך שהיא נכנסת יוצא לה "ואוו" אחד גדול שהיא רואה את בית המוזיאון היוניק של אסתריקה ומיד יוצאת ממנה ההתמכרות לסדר וניקיון "איך מנקים בית עמוס באוצרות וזיכרונות?". עוד לפני שהיא מקבלת תשובה הגיונית, היא נלקחת לסיור בבית ואסתריקה מביאה שלל חולצות, נוצות, ז'קטים של פייטים, שרשראות ענק ומלבישה את אודליה שזורמת איתה כאחות נאמנה ומגשימה חלום ילדות קוטור צבעוני.

חלום ילדות צבעוני | איפור וצילום רינת נגיד

תוך הגשמת החלום מתפתחת שיחת בנות מלב אל לב, בה מספרת אודליה על ילדותה באופקים, היא נולדה למשפחה בת שבעה אחים ואחיות, משפחה חרדית. היא חיה בעולם בועתי כשאין לה מידע מה מתחולל בחוץ "כולם חרדים ואני היחידה שיצאתי מהדת" חושפת בעוז "הייתי 'הכבשה השחורה' שהתחתנה בגיל צעיר והתגרשה אחרי שנה וחצי. במגזר החרדי שיש ילד גרוש במשפחה נוטים לא לקבל אותו, לא אצל כולם, אבל כדי שלא אעשה נזק לשידוכים לאחים נאלצתי להתמודד עם הגירושים בשקט לבד".

שנתיים היא התחננה לחופש ולא נתנו לה. היו ימים שהיא חשבה שזהו, לעולם זה לא יקרה ואף אחד לא באמת מקשיב לפחדים שלה. היא הייתה יושבת ברבנות ורואה נשים מסורבות גט מעל עשר שנים ואף אחד גם לא יודע לאן נעלם הבעל "אבל לא ויתרתי" סיפרה "אמרתי לרבנים תקשיבו לי ולמה שקורה לי אני  בוכה על החיים, עשיתי פעמיים שלום בית, תעזרו לי. זה החיים שלי. הייתה תקופה שבו הייתי שבר כלי ואמרתי לעצמי את לא נשברת, קומי ואלוהים גדול".

ההורים לא קיבלו את דרכה וחשיבתה, אבל היא לא ויתרה, הלכה עד הסוף. הגט הגיע ובשל כך אבא שלה לא בקשר איתה עד היום. עם האמא היא בקשר, אבל לא יום יום "היה כעס כלפיהם" סיפרה לאסתריקה "אני הבת שלכם, אתם לא מקבלים אותי כי אתם לא רוצים שידברו עליי? אבל אני פה. כאב לי כי הרגשתי שננטשתי, אבל זה רק חישל אותי. אני אישה חזקה, לביאה ולא מצטערת על כלום וכל מה שעברתי בחיים, הכעס, העצבות והבדידות רק חישלו אותי".

 אודליה סויסה ואסתריקה נגיד | איפור וצילום: רינת נגיד

אין לך חרדת נטישה כיום? "לא. גם כשהלכתי לאח הגדול ידעתי שהילדים שלי ייהנו ולא יחששו שאני לא חוזרת בחודש הקרוב. תמיד רציתי להיות באח הגדול כי אף פעם לא היה זמן רק בשבילי, רק לאודליה. התחתנתי בגיל 18, עברתי תהליך גרושים קשה והתחתנתי עוד פעם שאני בהריון ואז ילד ועוד ילד ואת במרדף לפרנסה, להחזיק בית ולא היה מקום של מי את? מה החלום שלך?".

אסתריקה מיד מגיבה לדבריה של אודליה ואומרת: "אני הכי מבינה אותך, הרצון להיות מישהו, את הובלת את עצמך למי שאת היום. גם אני בהתחלה אמרתי לעצמי שלא כל אחד יסכים למה שאני רוצה להיות בחלומות ובלבוש, אבל זה היה בראש שלי וידעתי שלא מעניין אותי מה יגידו, אני זו אני!". 

בגיל 19 אודליה החלה להיחשף לעולם הטלוויזיה והריאליטי. היא השתתפה ב"דה וול" עם בעלה אבי ב"בואו לאכול איתי" ועכשיו היא כבר יוצאת האח הגדול. "לא ידעתי מה זה עולם טלוויזיה, כי גדלנו על מרדכי בן דוד, אברהם פריד, בית כנסת, בבית ספר מאוד חרדי". לדמותה של אסתריקה היא נחשפה כשהגיעה לירוחם ושמעה על התחרויות שלה, קראה עליה בעיתונים ולא ידעה אז כמה קל יהיה להתקרב אליה "חשבתי שהיא בטח אישה עסוקה וקשה להגיע אליי" היא צוחקת "רק מי שקרוב לצלחת בטח קל לו להגיע אליה ומי יקשיב לי כי אני גרה בעיר נידחת. אבל אין כמו הדרום". 

איך ראית את אסתריקה בעיניך מרחוק? "מוזרה. זה לא מה שאת רואה ביום יום, אני באתי מעולם אחר שלפי הדת צבע אדום וצבע בולט הוא לא צנוע כי זה מושך גברים, אבל בגלל שאני אדם שאוהב לעשות מה שנאני אוהבת, אמרתי לעצמי שזו אישה חזקה שלא סופרת אף אחד ועושה מה שרק היא אוהבת. זה מודל לחיים שאפשר ללמוד ממנה".

"אני תמיד הרגשתי שאני צעירה לנצח וצריך לאהוב ולרצות את מה שאתה עושה. תמיד אהבתי את הצבע והסגנוניות ובגלל זה אהבו אותי" אומרת אסתריקה ושואלת על התוכניות לעתיד של אודליה "למה את לא עושה תוכנית בישול? הבשלנית של ירוחם!" ואודליה מצידה עושה ספויילר: "יש משהו בתכנון, צילמתי כבר כמה פרקים לתוכנית שתיקרא "פשוט עם אודליה", אז חכו ותראו". 

מכינה לנו הפתעות | איפור וצילום: רינת נגיד

נכנסה באמצע לא התכוננה והגיעה לגמר

על ההצלחה של אודליה באח הגדול אומרת אסתריקה "ראיתי שהיא תצליח. הנוכחות שלה, האמיתיות, אין כמוה והקולולו שלה, היא אמיתית והיא מפרגנת".

לאח הגדול הלכה אודליה ללא  דרך קיצור, היא נרשמה וקראו לה לאודישן שאותו עברה, אבל אף אחד לא צלצל אליה והיא חשבה שהחלום לאותה שנה נגוז. התוכנית כבר החלה ולאחר שבועיים צלצלו אליה ואמרו לה שהיא נכנסת לתוכנית באמצע. לדבריה היא לא התכוננה ליום הכניסה שלה, היא אמרה לעצמה שהיא תזרום "באותה תקופה גם עבדתי במפעל תרופות ולא היה לי זמן אפילו לראות את התוכנית" נזכרת "אז אמרתי אני אכנס ולא אשפוט אף אחד, אראה מה קורה בתוך הבית כי זו תוכנית שעורכים אותה ואת לא יודעת באמת מה קורה שם. ידעתי שאני טיפוס חברותי ואני זורמת, מתאימה את עצמי לסביבה".

במהלך השיחה מסתבר שגם לאסתריקה נגיד פנו ורצו שהיא תהיה באח הגדול, אבל אסתריקה סירבה בנימוס, כי אולי היא גם טיפוס זורם ושמח, אבל הניתוק מהכל פחות קוסם לה. היא צריכה את הבית, המיטה שלה והחיים שלה בחוץ, כפי שהיא מעידה.

אודליה, לדעתך אסתריקה תתאים להיות באח הגדול? "קודם כל אי אפשר לא להשתלב עם כל הצבעוניות שלה, היא מדהימה, יעופו עליה. אמרתי לה גם אם זה לא זכיה לכי בגלל החוויה, כי זה כיף".

אודליה מספרה שבשבת הראשונה שהיא נכנסת לאח היא הייתה בהלם. כי לא היה מה לבשל והיא רגילה להעמיד סירים, לשים את המוזיקה שהיא אוהבת, לרקוד ועכשיו היא מגלה שגם אין תקציב לבית, יש רק תבשיל "האח הגדול שם שיר עצוב ופשוט נכנסתי לאח הגדול ובכיתי שאני רוצה ללכת הביתה ורוצה לחזור לחיים הפשוטים שלי, אז נתנו לי כמה שעות להירגע, דיברו איתי ומשבוע לשבוע פחות רציתי לצאת".

כי את נלחמת, אבל לא קשה שאת חיה במקום שבו כל שניה מצלמים אותך? שואלת אסתריקה. אודליה משיבה בשלילה ומסבירה: "לא, יש כאלו שמתרגלים והיו כאלו שישר נכנסו חיפשו מצלמה, אני אמרתי לא אכפת לי מכלום, אני מי שאני ומי שיאהב אותי יאהב, לא כולם יאהבו אותי וזה בסדר, אני לא מושלמת, מי שיתחבר אז בכיף". 

אודליה סויסה ואסתריקה נגיד | איפור וצילום: רינת נגיד

מה היה הכי טוב באח הגדול? "הכי טוב שקרה לי שהיה לי את המטבח, אם לא היה לי הייתי פורשת" ואיפה היה פחות טוב? "לא יודעת אם יש משהו פחות טוב, באמת נהניתי".

יצאת חמישית, זו גאווה - איך החיים מאז? "הכל התהפך, פתחתי את הטלפון והוא קרס מהעומס. חברות שלי נקרעו עלי, אמרו שאם לא הייתה קורונה השכונה שלי הייתה גועשת. בעלי קיבל הודעות שרוצים לבוא בסגר, אם לא הייתה קורונה נראה לי שלא מעט מהדיירים היו מטופלים. צריך להיות בן אדם חזק לאכול את זה, אבל לי היה כיף כי אני חולת במות, אוהבת אנשים וזכיתי בבעל, משפחה וחברים נפלאים, זכיתי בחברות מדהימות שעזרו ותמכו. חברה טובה אדווה, מהמפעל ועוד חברות אמיתיות שהיו נוסעות אחרי משמרת לילה לצעוק לי בגבעה, חברה שלי רוזי עזרה, ורד מאחורי הקלעים, תהילה סויסה המהממת וכל החברות מהעבודה שפרגנו ופתחו חמ"ל למעני. להיות אהוב זאת ברכה!".

אסתריקה מוסיפה לשאול את אודליה מה השאיר אותך שפויה? ואודליה בתגובה: "הילדים, הבעל. חזרתי להיות איתם ביחד. מי שרווק יותר קשה לו כי הוא חוזר לבית ריק, זה הלם. אין שותף שיספוג ויהיה חלק מהמחשבות, זה מחרפן".

איפה הכרתם? "בירוחם. הוא ראה תמונה שלי ונדלק עליי. אני הייתי עם חברה ואבי הגיע עם עוד חבר, החברה רצתה שאכיר את החבר ואני רציתי את אבי. היא אמרה לי מה, יש בתור עוד עשרים בנות ואני עניתי שחבל על הזמן, זה יהיה בעלי".

את המפגש אודליה מסכמת ומותירה טעם של עוד "יש דברים בדרך ובעזרת השם שכל מה שארצה יקרה". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('087f9dcc-42ff-426c-885a-938f48106929','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה