כפיר בא (לכן) בטוב

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('927fe8d6-a5da-4bde-b22c-57ffcc03475a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('927fe8d6-a5da-4bde-b22c-57ffcc03475a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

כפיר ולדמן (42) הוא כל מה שאמא הייתה רוצה שהבת שלה תביא הביתה ותקרא לו החתן שלי: הוא גם משדר את תוכנית הפופולארית ברדיו דרום בשעת פריים טיים קצפתי של השיא "באים בטוב", הוא גם עם שני תארים אקדמאים, מורה ומרצה לתקשורת, מכין תלמידים לבגרות וגם מתופף עם החברים בערד. ויחד עם כל זה הלוק, הקול ושאר הגרדרובה הנאה, עדיין כפיר רווק, מבחירה. ונורא בא לו עכשיו להקים משפחה, עם או בלי חתונה, אז לפני שאתן קופצות בטרמפולינה, זה הזמן להקריא להורים.

צילום עצמי

את התוכנית קיבל כפיר לידיו החסונות אחרי שהשדרית הקודמת, המלהקת הכי מוכרת בארץ, אמירה בוזגלו, נפרדה מהשידור בשל חופשת לידה בזמן הקורונה והייתה אחת המבוקשות להאזנה,  עד שהגיע כפיר המחליף ומשך את הרייטינג אליו, כי הוא בא לתת  את הטון. ותודה לקורונה, לחל"ת וכל מה שנתן לו את המיקרופון בשעה הנכונה.

לפני 12 שנה הגיע  כפיר לראשונה לרדיו דרום בזמן שלילך נגיד, שהייתה מנהלת תוכניות דאז והיום מנכ"לית הרדיו,  קראה לו שיבוא לשדר. זה קרה בזמן שהיה סטודנט שנה ראשונה לתקשורת במכללת ספיר. הוא ראה מודעה שבה מחפשים שדרים לרדיו והחליט בן רגע שהוא שולח פיילוט. "אחריי זמן קצר ששלחתי את הפיילוט" נזכר "קראו לי לבוא לרדיו כי רוצים להציע לי משהו טוב. משם התגלגלו העניינים והתקבלתי. גם הייתי באותו זמן במסלול רדיו במכללת ספיר וזה היה לי בול לחיים ולמקצוע".

הוא שידר ברדיו תוכנית בשם "רדיו אקטיבי", ותוכנית של יום שישי, ולאחר שסיים את התואר הוא נפרד מהרדיו וטס לטיול אחרי מבחנים בברזיל ולונדון. כשחזר ארצה נרשם לתואר שני בתל אביב והחל להקים תחנות חינוכיות. "ראיתי מודעה שבה כתבו שפותחים מגמת תקשורת בקיבוץ שובל"  סיפר לי "רצו להרים שם תחנת רדיו ואני הקמתי מגמה לבגרות של תקשורת ורדיו ומאז אני שם, מלמד חמש יחידות תקשורת ובבתי ספר נוספים. במקביל התחלתי להיות להרצות קצת בספיר בתקשורת, ולפניי שנתיים  היה בא לי לחזור לשדר, כי הרגשתי שלמרות שאני מלמד רדיו עשר שנים מאוד בא לי לחזור לשדר". וכך היה.

מה אתה מלמד בעיקר את התלמידים שלך?

 "אנחנו מלמדים בעיקר במסלול תואר במדעי החברה ביקורת על התקשורת, המבט הוא ביקורתי ולהבין את האינטרסים שקיימים מאחורי התקשורת, תאוריות של הבנת מציאות, תיאוריות בין תקשורת למציאות".

 ואיך המציאות בעיניך?

 "בסופו שלדבר מה שאנחנו מלמדים את התלמידים שלנו זה האם מה שרואים בתקשורת זו המציאות? זה גם הניו מדיה. מה זו בעצם המציאות? בסופו של דבר, אם בני אדם יבינו שמישהו מכתיב להם את  מה ועל מה לחשוב, אז הם יחשבו שזו המציאות ואם תגיד לו שמה שאתה רואה בעצם זה בגלל אינטרסים כלכלים ופוליטיים ומה שאתה צריך לראות לא מראים לך משיקולים כאלה ואחרים -אתה כמו דג במים, דג במים לא רואה אם יש חיים מעל המים. אתה מלמד אותם להיות ביקורתיים ויש מי שמכתיב להם מה יראו, כמה ומתי ובאיזה אופן. מלמד על פרסומות, ייצוגים. ההיסטוריה של הייצוג, בני המיעוטים וייצוג המזרחי בשנות 70 או 80 , דרכי שכנוע בפרסומות בתעמולה, במה משתמשים כדי לפרסם משימושים טבע ועד קניות. פותח להם את העיניים. זה מעניין, כי אני משדר ברדיו ומבקר את עצמי ברדיו."

  בזמן קורונה טיים, חיפשו מחליף לתוכנית המבוקשת "באה בטוב" לאחר שאמירה בוזגלו ילדה את בנה בכורה ויצאה לחופשת לידה, והציעו לכפיר את המשבצת המבוקשת. כפיר אמר איי דו ומאז ההיסטוריה נכתבת לו "זה לא שלא שידרתי בשעות האלה בפריים טיים" שיתף כפיר "כבר שידרתי בזמן הקורונה את 'ישיבה מזרחית" כאינדיקציה לרדיו דרום ול101.5, זה היה שינוי אווירה".

 מה השתנה שלא כבעבר?

 "התחלתי להתעסק גם בתכנים בנוסף למוסיקה, סלבס וזוהר. בידור כלומר. זה פתח לי עולם ומלואו של תוכן, וגם הייתה תקופה של בלבול עם כל הקורונה והסגרים. עדיין הרגשתי שיש הרבה מאזינים  וקיבלתי הרבה תגובות ואז הבנתי שאהבו את מה ששמעו ושמו אותי במשבצת. לשדר בפריים זו זכות גדולה ובעיקר במקום שבו אתה מתגורר, זמן אוויר בתחנה מואזנת ורלוונטית, מאוד מפורגן  ושמח בחלקי. גם הרגשתי בה מאוד נוח. היום אני משדר יותר לייף סטייל  ופחות בבידור כי יורם 2001 חזר  לשדר. אני מראיין הרבה מקומיים."

 לאן  אתה שואף להגיע?

 "טוב לי, לאן נשאף? רוצה לעשות את מה שעושה וזו זכות גדולה לשדר ברדיו. מקבל הרבה תגובות וכל מי שאתה מכיר שומע אותך מתישהו, משפחה, חברים. הייתי פעם במשחק של מכבי תל אביב  וישבתי ליד מנוי והתחלנו לדבר על המשחק, ואז כשהוא הבין שאני כפיר מהרדיו הוא גילה לי שהוא מאזין לי מרחובות. זה משמח אותי".

אם לא ידעתם, כפיר מגיע כל יום מערד כדי לשדר מראשון עד חמישי את התוכנית שלו. הוא  לא מתכוון לעזוב את העיר, כי הוא מאוד אוהב ונאמן לעיר. אוהבת את השקט, את הטיול שלו עם הכלבה למדבר אחרי שידור וגם נהנה לתופף עם החברים שלו בעיר, הרכב מקומי שהקימו לעצמם ולהנאתם האישית.

וכן בנות, מה שקראתן,  כפיר פנוי ורווק, חי את החיים, אבל כבר ממש מדגדג לו להקים משפחה בארץ ישראל. "סבתא לי שתחיה בת 96 אומרת שהכל זה מלמעלה" צוחק "האמת? לא חשבתי על זה ולא יודע  למה זה לא בער בי עד היום. אני היום מתחרט ומאוד רוצה את זה. לא ידעתי מה סדר עדיפויות שלי כי אף פעם לא באתי ועשיתי אג'נדה. זה לא היה שם. מאוד רוצה ילדים ומשפחה".

 תהיה אבא, אני רואה אותך עם כפיר קטן. או קטנה.

 "לגמרי, מאוד חסר. גם אין תכלית אחרת לילד. כל תוכנית רדיו הכי מוצלחת שתהיה לי אני יודע ומרגיש שילדים זו התכלית בחיים. זה כרגע הפוקוס שלי  עכשיו, הקמת משפחה. שאתה רואה  בגיל שלך חברים מתגרשים זה מחזק בי את עניין ההורות המשותפת.  גם אין לי פנטזיה להתחתן וכל הטקסים. אין זכות גדולה מלהביא חיים לעולם הזה."

בטח מתחילות איתך הרבה בנות בפייסבוק

"כן, אבל אולי אני לא מוצא תמיד בגלל שאני בערד. סתם, אני מת על ערד. אני נפגש עם בנות ויהיו לי קשרים, אבל טרם מצאתי."

 ובנוסף לכישורים, אתה גם מתופף

"יש לי אולפן ואני מתאמן ולפעמים מופיע עם הרכבים מערד, אבל זה תחביב, לא הלכתי על זה עד הסוף."

צילום עצמי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b1cc92be-a480-4a7f-ad05-8b3efdacc328','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה