יש לה עתיד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1794466d-9a68-4160-a206-fcf7f3550c80','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1794466d-9a68-4160-a206-fcf7f3550c80','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

יסמין סקס פרידמן (47) היא סמל לאישה שרואה מול עינה מטרות למען אחרים ושועטת לכיוונם, בייחוד כשמדובר במחדלים ועוולות. לילדה היפה של באר שבע עם השיער השחור והעיניים השחורות, להלן חברת מועצת העיר, הייתה תמיד אג'נדה לזעוק את זעקתם של אחרים, להזיז הרים ובעיקר לשנות. כעת היא מספרת בראיון ל'באר שבע נט' על הדרך שעשתה, על מקומה המכובד ברשימת 'יש עתיד' ועל השאיפות

יסמין סקס פרידמן מאז ומתמיד פעלה למען אחרים, עוד לפני שנבחרה לחברת מועצת העיר וכמובן שהמשיכה בעשייה מדיהימה גם לאחר מכן. היא פעלה ופועלת למען נשים, קשישים ובעלי חיים, כאשר תמיד דאגה להם לפני שדאגה לעצמה ולמקומה. בעקבות עשייתה זכתה יסמין השבוע לקבל שיחת טלפון שבישרה לה בשורה משמחת במיוחד, יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד', צלצל אליה ובישר לה שהיא נכנסת לנבחרת יש עתיד 2021 והיא מספר 19 ברשימה שלו, כי הוא מאמין בה. ועכשיו יש לה עתיד איתו. "לא היה מתוכנן וזו הייתה הפתעה גמורה" מספרת יסמין בעודה נרגשת "לא ידעתי שאני מוצבת ברשימה כי מעולם לא ביקשתי להיות ברשימה, זה לא בא ממני. יאיר צלצל אליי ואני חשבתי שזו שיחה שגרתית על איך אנחנו מעודדים את השטח, כי בקמפיין הזה אני נושאת תפקיד רחב יותר באזור הדרום". 

יסמין סקס פרידמן | צילום: לדייגו מיטלברג

למה את חושבת שהוא בחר בך?

"הייתי בהלם שהוא התקשר ושאלתי שוב ושוב אני? לא משהו שחשבתי עליו. לא בשלב הזה, אבל הוא אמר לי שאנחנו יחד כבר תשע שנים ואני נאמנה, שנאמנות זה משהו שחשוב, שאני עובדת קשה ומעולם לא ביקשתי כלום עבור עצמי, שהם חושבים שאני חכמה ושהלב שלי במקום הנכון ושאהיה פרלמנטרית נהדרת, אלו המילים". 

את מרוצה מהמקום? לא חשבת שאולי מגיע לך להיות במקום גבוה יותר?

"אני? ממש לא, רק המומה מהמיקום. אני גאה בנשים הנהדרות שיש בנבחרת. ישנן שלוש נשים בחמישייה הראשונה, באמת אמירה משמעותית. יש את אורנה ברביבאי, שהיא אלופה ראשונה בצה"ל, קארין אלהרר שלנו שהיא הדבר הכי מדהים, מקור השראה, המילים עליה לא יספיקו כדי לתאר, מירב כהן שפועלת ראויה, מוערכת ועושה עבודה נהדרת לטובת הקשישים בתקופה הקצרה שהייתה בכנסת והמשך העבודה שלה חשוב". 

את רואה את עצמך מספר שתיים בעתיד?

"לא, אני לא מתעסק בחלומות האלה. כל מה שאני רוצה זה שיתנו לי לעבוד, אף פעם לא אהבתי להיות בפרונט יותר מידי, אני מודה שזה חיסרון. אני פשוט רוצה שהעבודה והדברים החשובים לי יקודמו וייעשו. מספר לא מעניין אותי, רק שאני אוכל להיכנס ולעשות את הדברים החשובים לי ולקדם". 

ברשימה יש את מספר שלוש, מאיר כהן, שכידוע בתוכנית עובדה חשפו שורה של עדויות לגביו הנוגעות לזמן כהונתו כראש עירית דימונה -  מה דעתך בנושא כאישה בנבחרת?

"לא רק שלא היה משפט, מעולם לא הוגשה תלונה נגד מאיר כהן. לא הייתה הוכחה או משהו, גם זאת שבעצם טענו עליה שהוא הטריד אותה בחיים לא אמרה את זה, היא לא טענה שהוא הטריד אותה, אלא האנשים מסביבה טענו. הבחור שעלה להתראיין הוא ישב בכלא על איומים על מאיר כהן, הכל פה פשוט הפוך. אני מכירה אותו תשע שנים והוא מלווה אותי מתחילת הדרך, אנחנו צעדנו יחד שעות רבות בעבודה ומעולם לא ראיתי התנהגות לא נאותה או מעבר לזה, מעריכה אותו, הוא חבר יקר ומאמינה לכל מילה שלו". 

ב-2012 הצביעה יסמין דווקא למועמדת אחרת, ציפי לבני, אבל לטענת יסמין לא קרה עם זה דבר ונוצא וואקום במפה הפוליטית. ואז היא ראתה פוסט שכתב יאיר לפיד והיא הרגישה שמבחינתה הוא צריך להנהיג את המדינה "הרגשתי שזה מנהיג שאני מכירה הכי הרבה את הדעות הפוליטיות שלו. במהלך השנים קראתי את הטורים שלו וידעתי מה הדעה שלו על נשים, חינוך, ביטחון, שיוויון" מספרת "וחשבתי שצריך לחקור את זה ובאמת הגעתי לחוג בית ראשון שנערך בבאר שבע בשנת 2012 ושאלתי אותו שאלות חשובות והוא ענה לי מה שציפיתי לשמוע. לאחר מכן ניגשתי לטל אל שהיה ראש המטה בבאר שבע ואמרתי לו אני בפנים. היה קמפיין ב-2013 שהיה עבורי חוויה גדולה כי זה היה ראשוני ועבדנו כמעט בלי תקציבים. הייתה אחווה והתגייסות וב-2015 מינו אותי לראש המטה בבאר שבע ולאחר מכן המשכתי כמה תפקידים ברמה המרחבית. זו משפחה". 

יסמין סקס פרידמן

מה אנחנו לא מכירים ביאיר מהצד שלך?

"יש לו חוש הומור מדהים, מצחיק, כיף להיות בחברתו, הכל בגובה העיניים ואני יודעת שבייחוד בבאר שבע הוא נתפס אחרת. אני רוצה לספר לכולם שזה כל כך שונה וכל מי שיפגוש אותו בארבע עיניים ירגיש את זה בדקה. יש לנו דבר משותף, שינינו שרופים על הברוס היחיד ברוס ספרינגסטין". 

לפני הרשימה החדשה, פעלת רבות איתו במפלגת 'כחול לבן' שבו הובלת יחד עם המפלגה את בני גנץ לראשות הממשלה. למה לא המשכת איתו?

"הבית הוא יש עתיד מאז ולתמיד וברגע שהחליטו לעשות חיבור אני עובדת למטרה הגדולה. אבל ביום שבו הם החליטו להיכנס לכנסת למרות כל מה שהבטחנו במהלך בקמפיין, אני לא אתמוך בהם אפילו שעה. יש רק מנהיג אחד שמחזיק את המילה שלו למשך שנים וזה יאיר". 

אומרים שאין סיכוי שיהיה ראש ממשלה, מהיש לך לומר על זה? 

"אז אומרים. אמרו שאנחנו מפלגת אווירה ואמרו שניעלם תוך שנתיים ואנחנו שנים מפלגה מאוד יציבה, אנחנו המפלגה השנייה הגדולה בכנסת עם שטח שאני לא חושבת שקיים במפלגות אחרות עם אחווה, אחדות, עבודה קשה, מאגר וצבא של מתנדבים והון אנושי נדיר. משפחה".

במידה וביבי זוכה  - את רואה את יאיר לפיד מתחבר אליו? "חושבת שאין סיכוי כזה".

במהות של יסמין, אמא לבן בן ה-16 ונשואה לשרון השף, חשוב ואף בוער לה לפעול למען קידום נשים ומיגור אלימות כלפי נשים. היא מבינה ושולטת בתחום ולא תרפה עד השינוי המיוחל "אלימות כלפי נשים הוא אחד הדברים הכי חשובים שיש ואני אעשה הכל כדי לפעול לקדם חקיקה ותמיכה כספית" מספרת יסמין "אני יודעת שהקציבו תקציבים, אבל הם לא שוחררו, הכל מתחיל ונגמר בחינוך. ישנן תוכניות מאוד ברורות רק צריך לתקצב אותן וכל מה שאוכל לקדם אעשה. זה אחד הדברים שאני חיה למענם וגם בנושא דיור ציבורי, חד הוריות ובעלי חיים". 

ברמה המקומית, כמי שמגדלת שני כלבים ושני חתולים, ידוע שאת הכתובת לכל פניה בנושא בעלי חיים" זה חלק מהמיתוג שלך? 

"וזה בסדר, זה הדגל שלי ולשם ככה החלטתי לרוץ למועצה. החלטתי לעשות שינוי גדול בעיר בנוגע לתקציבים, פתחנו בבאר שבע מרפאה ראשונה בארץ לחיות רחוב בחסות העיריה והמון תוכניות שקודמו, ואת המודל הזה אני רוצה להעביר ברמה הארצית" אומרת ומוסיפה "תחום בעלי חיים הוזנח ולא תוקצב כראוי שנים רבות ואני רוצה שיבינו גם ברשויות המקומיות ובממשלה שבעלי חיים הם באחריות המדינה והרשויות המקומיות ולא רק באחריות הפעילים שכבר קורסים". 

יסמין סקס פרידמן

ומה בנושאים אחרים?

"בנושא דיור ציבורי, בעשורים האחרונים יובש לחלוטין מלאי דירות, נוצרו פערים גדולים, הוקשחו קריטריונים לרמות בלתי אפשריות. צריך לפעול להגדלת המלאי וגם הגמשת קריטריונים. בנוסף, אני חושבת שחשוב לקדם את נושא התחממות הגלובלית, קידום אנרגיה ירוקה, מיחזור, טיפול בפסולת. דברים שאני עפה עליהם". 

לא פעם נתקלת בתגובות קשות מאוד מצד המגיבים על פוסטים פוליטיים שכתבת – איך תתמודדי אם תהי בממשלה? 

"זה לא קל, לא חושבת שיש מישהו שהיה לו קל עם זה, לא נעים בכלל. אבל אחרי שבע וחצי שנים בפוליטיקה המקומית אני כבר די רגילה לזה. בכנסת זה יהיה יותר רחב, אני רוצה לקוות שהשיח ברשתות החברתיות יתאזן. דרושה החלמה, איזון, חיבור, החלמה לחברה הישראלית. אלימות מקלדת היא נוראית בעיניי". 

אם לא תתברגי בממשלה הבאה, לא תפרשי?

"אני לא אפרוש, אמשיך להיות חברת מועצה ואמשיך לעשות מה שאני עושה עד היום בכל הכוח". 

לסיום, מה לא יודעים עליך?

"שבכל רגע פנוי שיש לי אני עובדת וחוקרת את נושא השואה ומלחמת העולם הראשונה, ספרים, סרטים, דוקו, הכל. החלום שלי היה תמיד לעבוד ביד ושם כדי להיות קרובה". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('356a10cc-e4b8-4ef8-bb52-d7f0618bdc2a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה