יניב בוזגלו: "אני מזמין אתכם לצאת איתי למסע שבו חווים משברים, אך גם יוצאים מהם לדרך חדשה"

$(function(){setImageBanner('5bf76a1c-817c-41f8-b41e-95772383c840','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

יניב בוזגלו יודע לנהל את החיים שלו בין עבודה יום יומית בפרויקט ממשלתי כמהנדס תעשיה וניהול, לבין המוזיקה שבדמו, שיוצרת איזון בין החומר לרוח המעניקה לו, לדבריו, בלאנס כאמן יוצר, כותב שירים ומלחין ששר ומנגן על כלי נשיפה, מגוון חלילים וקלרינט, בחליל נהי, בנסורי הודי, חליל אירי ועוד. ואם זה לא מספיק, יניב גם כתב, הלחין וגם שר, 17 שירים שרשומים כיום באקו"ם, עם תכנון לצאת איתם למסע הופעות ייחודי שיכללו את שיריו וסיפוריו מהחיים וייקרא על פי ספר חייו: "שירים וסיפורים קצרים מאת יניב בוזגלו".

צילום: פרטי

יניב, גרוש ואבא לשלושה בנים, שקיבל את המוזה מחייו בבאר שבע, עבר לפני כארבעה חודשים למושב שדה צבי. הוא סולן והנשפן של להקת "מאחיה"  - הרכב שהקים לפני הרבה שנים, ובנוסף משתתף בהרכב דרומי שנקרא ה"זוהרים", שמבצע הופעת מחווה של שיריי זוהר ארגוב וחי את עולם המוזיקה בדרכו. "אין  לי ממש ידע תיאורטי במוזיקה, לא תווים ולא אקורדים, אלא כשרון להגות מנגינה במוחי המנגן "מודה על עצמו "שורק אותה, מפתח אותה מקליט אותה בנייד, ואז יושב לכתוב מילים למנגינה עם מבנה מסודר לשיר, מקליט שוב בנייד ונעזר בחבריי המוזיקאים המלומדים לעבד את השיר ליצירה מוגמרת".

מהיכן החיבור למוזיקה וההשראה שאתה מקבל?

"החיבור שלי למוזיקה וההשראה הינה בעיקר מוזיקה אינסטרומנטלית אתנית ומוסיקת עולם. אני מקשיב להמון אנסמבלים של כלי נגינה כמו עוד, קמאנצ'ה, קאנון סנטור, חלילי נהי ובנסורי ועוד. אפילו יש לי תחביב בבית עם אוסף כלי נגינה מיוחדים מכל העולם שאספתי ותליתי אותם על הקירות בסלון ביתי. אני מאוד אוהב מוזיקת רוק אתנית ישראלית כמו אהוד בנאי, אביתר בנאי יאמן בלוז ועוד'".

המסע המוזיקלי וההכרות שלו עם כלי נגינה התחיל בגיל 21 בטיול אחרי צבא להודו, כששוטט לאורך נהר הגנגס במחוז רישיקש. בטיול בוקר הוא סובב על גדת הנהר עם מפוחית שקיבל במתנה מחבר טוב "לא ידעתי מה לעשות איתה, אבל נשפתי וזה נשמע נחמד עם רחש של זרם הנהר" סיפר את אחד מסיפוריו המרתקים "פתאום שמעתי צליל מופלא וקסום שלא שמעתי מחיי, ירדתי לאורך הגדה וראיתי איש מבוגר עומד על סלע בעמידה מדיטטיבית עם כובע ונוצה מנגן בחליל גדול כזה ומוציא צלילים מדהימים. ישבתי על הסלע מולו והקשבתי למנגינה המהפנטת שהאיש ניגן. לאחר סיום הנגינה החלפנו מבטים וניגשתי אליו ושיבחתי אותו על המנגינה המדהימה, שאלתי אותו לשם הכלי בו הוא מנגן והאיש סיפר לי ששמו האנס מגרמניה שגר המון שנים באשרם ברישיקש, והוא בונה חליליי בנסורי למחייתו. הוא שם לב שיש לי מפוחית בידי ושאל אותי האם אני מוכן לעשות החלפה שהוא יבנה לי חליל ואני אתן לו את המפוחית שקיבלתי. ברור שהסכמתי וגם ביקשתי ממנו כמה שיעורי טכניקה ראשונים להוצאת צליל מהחליל בנסורי הקסום שהוא בנה. חצי שנה במהלך טיולי בהודו ניגנתי על החליל עשיתי לאנשים חור בראש עם 'טרק 1 החופר', ככה קראו לו, כי לא ידעתי תווים ולא היה לי חוש קצב מוזיקלי, אבל התברר שעם המון התמדה זה משהו שמתפתח עם הזמן וניתן לפתח חוש שמיעה מוזיקלי. הטרק הזה נהיה מפורסם בקרב החברים וזה ניגון בחליל בסגנון ג'ט ים שכתבתי והלחנתי. אני רשום כאמן יוצר באקו"ם, הקלטתי חלק מהשירים באופן מקצועי ומאוד הייתי רוצה לפרסם ולשווק את השירים  דרך שיווק דיגיטלי וייצוג של אמנים".

איך הספקת להוציא כבר 17 שירים?

"יש לי כ17 שירים שכתבתי והלחנתי. אני רשום כאמן יוצר באקו"ם, הקלטתי חלק מהשירים באופן מקצועי ומאוד הייתי רוצה לפרסם ולשווק את השירים דרך שיווק דיגיטלי וייצוג של אמנים באמצעות מילות השירים, אשר נכתבו ברובן בהשראת המקורות. אני מזמין אתכם לצאת איתי למסע שבו חווים משברים, אך גם יוצאים מהם לדרך חדשה, תוך הכרת תודה וכבוד לארצנו, שמחה ואהבת הארץ והמורשת בציפייה לגאולת עם ישראל."

צילום: פרטי

 הופעת בעבר?

"יצא לי להופיע מספר פעמים עם השירים שלי בפסטיבל סמילנסקי בבאר שבע, בפאבים מקומיים ואירועים נוספים".

ובנוסף אתה גם חבר בלהקת "מאחיה"?

"בעברי הקמתי הרכב שנקרא "להקת מאחיה" אשר מבצעת שירים מקוריים בסגנון רוק אתני. הלהקה הוקמה לפני כעשרים שנה ועברה מאז גלגולים רבים. רוב השירים נכתבו והולחנו על ידי . הופענו  במספר  רב  של הופעות ברחבי הארץ , מידי שנה  בחודש  ינואר מופע פתיחת שנה בבית היוצר בתל אביב, כמו כן הופענו בפסטיבלי רחוב  כמו סמילנסקי בבאר שבע, אירועי קק"ל בנגב, מועדונים ופאבים ברחבי הארץ. כל השירים המקוריים מבוצעים בעיבודים מיוחדים המשלבים  מזרח ומערב  מוסיקת עולם לבין הרוק, הרגאיי והיווני. "

והיכן אתה רואה את עצמך כיום?

"כרגע אני בדרכי במקביל ללהקה כיוצר בודד ומתעסק בפרויקט הקלטות של היצירות שלי. כרגע ישנם חמישה שירים שהקלטתי באופן מקצועי אחרי מיקס ומאסטר שמאוד הייתי רוצה לשווק ולפרסם אותם באופן מקצועי . הוצאתי את הסינגל "ביקשתיו" , המילים משיר השירים והלחן שלי שפרסמתי אותו השבוע בהפצה של מיי סונג, דיסטרוקיד ביוטיוב, ספוטיפיי  וכו'.  אני מתכנן להוציא קליפ לשיר נוסף שנקרא ו"איך שאת יפה", שעדיין לא פרסמתי, רק הקלטתי, ואני רוצה לעשות הופעה אישית שלי עם נגנים בבית היוצר בתל אביב. יש לי תכנית לעשות הד סטארט לפרויקט של הקלטת השירים ויציאה למופע משולב עם הסיפורים מהחיים.  זה בגדול. החלום ליצור לנגן ולשיר ולהופיע עם ההרכבים ועם החומר המקורי שלי. הגשתי בקשות למלגה לאמנים ממפעל הפיס ומקווה שיתקבלו ויעזרו לי להגשים את חלומי."

 צילום: יח"צ

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2d4e9da0-6526-41e7-9d64-c3d4ebe3af34','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה