"יכולה לייצר חשמל עם האנרגיה שלה"- עינבל הראל מעוז

$(function(){setImageBanner('336254fc-356a-41f3-8f4f-a09b9e6b5e06','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

גאווה באר שבעית- עינבל הראל מעוז, בת 39 (עם אנרגיות של בת 19), נשואה לדן ואמא ל-3 ילדים מדהימים, כיום מנהלת משאבי אנוש בחברת "נגב אנרגיה"- חברה שהוקמה לצורך בניית תחנת כוח תרמו-סולארית באשלים, על תפקידה בחברה זכתה להצטיינות בכנס המצוינות של משאבי אנוש בישראל בשנת 2019. שותפיה לעשייה מעידים: "עינבל יכולה לייצר חשמל עם האנרגיה שלה".

צילום: עינת מולכו

לאחר שבילדותה התגוררה בקרית מוצקין, בגיל 23 עברה עינבל לגור בבאר שבע לטובת לימודי התואר הראשון, שם התחיל סיפור האהבה שלה עם הדרום, שבסופו של דבר גרם לה להישאר ולהגשים את החזון בו היא מאמינה בכל ליבה- חזון בן גוריון להפרחת השממה בנגב.

"כשהגעתי לבאר שבע הכרתי את דן בעלי. אחד הדברים שנחרטו לי בראש בפגישה הראשונה עם חמותי מיד לאחר שלחצתי לה את היד, הייתה השאלה שלה- מה תרצי לעשות בחיים? אני עניתי שאני רוצה לשנות את פני התעסוקה של תושבי הדרום, שאנשים יחיו פה ויישארו גם אחרי התואר. לילדה בת 23 זה נשמע מאוד גדול ונאיבי, אבל מבחינתי מחשבה יוצרת מציאות וכך היה. שמתי לי לדגל בגיל 23 לעסוק במנעד הרחב של התחומים שנוגעים לתעסוקה בדרום".

14 שנים לאחר שיחת ההיכרות ההיא, המשיכה עינבל בקריירה מרשימה, עשייה ענפה למען תחום התעסוקה של תושבי הדרום, ותואר שני ביעוץ ארגוני, עד שקיבלה הצעה מעניינת- הקמת מערך משאבי אנוש מאפס של חברת תפעול לה הסכם BOT של 25 שנה עם ממשלת ישראל וחברת החשמל, וכך יחד עם המנכ"ל, תוך שנה הקימו חברת תפעול שלפני כן הייתה "על הנייר" בלבד. "הייתה לי הזכות והכבוד להיבחר לתפקיד הזה, כשקיבלתי את החברה, החזון של הבעלים היה להעסיק 50% מתושבי הדרום בחברה. התחייבתי לכך, וכיום אחוז תושבי הדרום בחברה עומד על 98%" אומרת עינבל.

"אישה אחת. מפעל חיים אחד. הקימה את מערך משאבי האנוש לבדה מאפס" כך שיבחה את עינבל דר' שלומית קמינקא מנכ"לית משאבי אנוש לישראל, בנאום לאחר הענקת פרס ההצטיינות המרגש.

ספרי על החברה שלכם והעשייה שלך במסגרת תפקידך

נגב אנרגיה אשלים היא חברת תפעול שהוקמה על מנת לייצר אנרגיה ירוקה מטכנולוגיה היחידה מסוגה בארץ, בהסכם BOT מול ממשלת ישראל וחברת חשמל ל-25 שנה.

בכדי לקדם את החברה, הייתי צריכה להביא מומחים מחו"ל שילמדו את האנשים שלנו מה לעשות. גייסנו אותם מספרד, דרום אפריקה וארצות הברית. להביא אנשים שחיים בעולם הגדול וחושבים שיש פה רק גמלים ומדבר היה מאתגר מאוד. אבל אני חושבת שגרמתי להם להידבק ב"חיידק הפרכת השממה", דיברתי המון על חזון בן גוריון.

חיפשתי את האנשים הטובים של הדרום ובתוך שנה הצלחתי להקים את המשאב האנושי בחברה. כיום אני אמונה על נושא הגיוס, הרווחה, משאבי האנוש ונותנת מענה של יעוץ ארגוני בכל הקשור לליווי המנכ"ל, חברי ההנהלה ומנהלי המחלקות (קואצ'ינג). חשוב לי מאוד לגרום לאנשים להבין שהגיעו לבית, העובדים הם ההצדקה לקיומי ואני כל הזמן מדגישה להם את זה.

מה גרם לך להישאר כאן במקום לחפש עבודה במקום אחר?

דרך העיניים של המשפחה ה"באר שבעית" של בעלי התאהבתי בדרום. אני חושבת שנשארתי כאן בזכות האנשים. יש משהו כל כך טוב בדרום בכלל ובבאר שבע בפרט. משהו נקי ואותנטי, המציאות היא הרבה פעמים מסובכת ופה יש פשטות. השיח עם האנשים, לא משנה במה הם עוסקים ואיפה הם גרים, היה נעים. המומחים שהצלחתי לגייס לחברה מחו"ל אמרו שבאר שבע של היום היא התל אביב של אתמול.

ספרי על חווית הצלחה שחווית

בשנת 2019 היינו מועמדים לפרס בטקס המצוינות של משאבי אנוש בישראל, וקיבלתי פרס מצוינות בקטגוריית "ארגונים קטנים וסטארטאפים בצמיחה".

תחושת סיפוק גדולה נוספת חוויתי בעקבות הרצאה שהעברתי לסטודנטים על העשייה שלי, שבסופה סטודנטית ניגשה אלי ואמרה שבחרה להישאר בדרום בזכות ההרצאה. הייתה לי זכות לגעת בהרבה מאוד אנשים.

מה עוזר לך להתמודד עם אתגרים?

אני פועלת משליחות, מחויבות, אהבת האדם ואהבת הדרום. כשיש "רעב" ומוטיבציה שום דבר לא עומד בפנינו. אני לא נותנת לעצמי להיתקע בעקבות תפיסות, אמונות ומחשבות מגבילות. אין דבר העומד בפני הרצון.

איזה מסר תרצי להעביר לקוראים?

אהבת חינם. חשוב להסתכל על כל אדם כאדם, אנחנו אנשים עם צבעים שונים וגוונים שונים. אהבה מחזירה אהבה וכך אני גם מחנכת את ילדי. בעיני אין דבר כזה אנשים לא טובים, יש התנהגויות לא טובות. יש שיגידו שאני נאיבית אבל כך אני חיה ככה ובסוף זה מה שאני משרה סביבי. אם אני מקנה למישהו אהבה עשיתי את חלקת אלוהיי, זה ההצדקה לקיום שלי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e1a20488-3b44-4b65-8e30-438435577e5a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה