טל, אוהד ויול שנהר מדברים על הבגידה בטלוויזיה:"זו מערכת יחסים שהייתה מלכתחילה עם בגידה קצת שונה"

$(function(){setImageBanner('94b09c9b-3b7e-4a7e-bbbc-709306241345','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ללא פילטרים: אין סיכוי שתפספסו את ההזדמנות להיכנס לעולמם אפוף השמועות של משפחת שנהר, שכל חייה חיה חיים קצת אחרים, וכך תוכלו, אולי, להבין איך אפשר להגיע לנקודה שבה קשר הורי, לאחר שטל, אמא דו מינית שמתאהבת באישה ואבא אוהד שבוגד עם המורה לריקוד, מגיע לפירוק, שמוביל לגרושים וכאב - כן יכול להגיע לחברות כזו טובה, שעליה אפשר לדבר באופן כה פתוח וכנה בתוכנית 'משפחה בהסעה' – סדרה דוקומנטרית מציאותית ישראלית בכאן 11, שמתעדת שיחות של ילדים עם הוריהם על הדברים שמעניינים את הנוער כיום, והפעם קבלו את שחקני החיזוק כמו שמעולם לא היו חשופים ונתונים בעיקר לשמועות: אבא אוהד, אמא טל ויול בת ה17 ברכב אחד.

 

טל ויול שנהר. צילום: פרטי

טל שנהר (43), מאמנת כושר ובעלים של סטודיו לאימונים פונקציונליים ומיטות פילאטיס בלהבים, נמצאת בזוגיות עם רופא הנשים, אוהד כץ, גרוש פעמיים ואבא לארבעה ילדים. לטל שתי בנות מהנשואים לאוהד שנהר, איש חיי הלילה המוכר של העיר: יול בת 17, העולה לכיתה י"ב בתיכון מקיף 'אשל הנשיא', וסוי בת ה-13, שהייתה זו שבעצם מיועדת להצטלם עם  אמא טל לתוכנית, אבל לילה לפני החליטה שהחשיפה לא בשבילה והיא מעדיפה להתעמק בלימודי החטיבה. מיד פנתה ההפקה לבת הבכורה יול שאותה הכירה כבר מהצילומים לסדרה 'הבנים והבנות',  והציעה לה להיות המחליפה האידיאלית. יול הסכימה ומיד החל התהליך המרתק של צילומים בלוקיישן ברכב, שבו היא תדבר עם אמא ואבא בחופשיות מעוררת השראה, על הבגידות שחוו בזמן הנשואים.

הטוקבקים מאז לא מפסיקים לפמפם

"יש שיחמיאו על המשפחה הליברלית והפתיחות, ויש שיגידו שזה חשוף ולא מקובל שאמא תדבר עם הילדים על בגידה בטלוויזיה. אחרי החשיפה של יול בסדרה 'בנים ובנות', כל נושא הטוקבקים עובר לידה וזה לא עניין אותה, כי היא הבינה שההזדמנות שקיבלה כנערה להשתתף בתוכנית טלוויזיה ולהיחשף, שמדברים עליך בטוב, שרואים איתך כל פרק ומגיבים על זה – רק מוסיף לה צבע לחיים. היא למדה לחיות עם זה ולקבל עצמאות כשהייתה נוסעת הרבה לבדה לתל אביב בשביל הצילומים. היום כבר יש לה חבר חייל שמשרת בסיירת צנחנים".

ספרי על החיים שלכם במשפחה עם אוהד והבנות, האווירה בבית, החינוך, הערכים ועד הזוגיות עם אוהד שנהר

"מלכתחילה היינו קצת משפחה אחרת מבחינה זוגית בגלל שאני דו מינית, אז היו עוד נשים בקשר בחדר המיטות, אבל שם זה התחיל ושם זה נגמר. זה היה שלנו. כשהמעגל הזוגי נפרץ וידעתי שסיפור הבגידה והיחסים של אמא ואבא יגיעו לאוזני הבנות, ההחלטה הראשונה שלי הייתה לספר להן בהתאם לגיל שלהן, על כך שאמא ואבא נפרדים, כי אבא מאוהב באישה אחרת. הן ידעו שיש להן אמא דו מינית שבגדה באבא לפני שנים, ואנחנו נעשה הכל לשמור על המשפחה הקטנה והאחרת שלנו בקונספט אחר".

הבנות הבינו את מורכבות חיי המשפחה שלהן?

"הן ידעו תמיד. יול הייתה בת 12 וסוי הייתה בת שש לערך, שחיו את החיים שלנו ולא היו מדברות על זה. מתי זה נכנס? שהתגרשנו. זה היה שלב בחיים, שברגע שהתחילו לדבר איתם מתוך העולם המבוגר,  שם הייתה הנקודה שאמרתי להן שני דברים: "אמא דו מינית וכן היה לה רומן עם אישה, אבל אנחנו מתגרשים כי לאבא יש רומן עם אישה אחרת. זהו. אמרתי להן שבטח ישאלו אותן שאלות בחוץ, שירצו לדבר, אבל אתן לא חייבות לענות להם על כלום, אתן רק יודעות שהבית עובר שינוי - שם זה נפתח".

למעשה לא היה אפקט ההפתעה לבנות

"לא. תראי, ילדים לא נכנסים לחדרי החדרים שלך, אבל מלכתחילה המשפחה שלנו הייתה קצת אחרת. 15 שנים חיינו חיים שונים, אבל לא כמערכת יחסים פתוחה, אלא אחרת. בהתחלה זה היה מאוד שונה ואחר. זוכרת שבהתחלה אוהד אמר לי אל תספרי לכל אחד על החיים שלך, ולימים אני חושבת, בעיקר אחרי התוכנית, שהבנתי כמה משפחות אחרות חיות מסביבנו. נוצר עניין סביב החיים השונים שלנו. כן, זו שונות קצת בעייתית, כי זה לא לשמור עד הסוף על המערכת הזוגית, אבל יש בה משהו כייפי, חופשי ונעים בזוגיות. מערכת יחסים היא לא דבר פשוט".

הבנות ידעו מי זו אמא שלהן ומי זה אבא - בכל זאת הגרושים היו קשים

"היה עצב מאוד גדול על הפירוק. הן לא הבינו. אחד הדברים שיול אמרה בראיונות היה על כך שקשה לה כי היא גדלה בבית מאוד כייפי, שתמיד כיף לבוא אליו. בית עם המון אהבה, חברים, שמחה מבלי להתמקד במה יש במערכת היחסים של אמא ואבא. כשהן הבינו שאנחנו מתגרשים, היה המון עצב. אני זוכרת דבר אחד שהן אמרו לי, שמצד אחד היה להן קל להבין שאבא לא סתם בגד באמא, כי אמא בגדה באבא, ולכן הן לא כעסו עליו. כאילו הוא מחזיר לי קצת על הבגידה שלי, אז זה הקל עליהן -  עצם זה שלא כעסתי על הבגידה שלו".

איך אפשר לא לכעוס על בגידה?

"כאבתי את הבגידה, אבל לא כעסתי ולעולם לא דיברתי רע על אוהד מול הבנות, ובכלל שחררתי אותו באהבה. לקחתי אחריות מלאה על הבחירה שלי לחיות זוגיות אחרת, והבנות הן שיקוף שלנו בהתנהגות ובהכלה לצד הכאב.  זה כן כואב מאוד, גם שמשחררים אהבה. לא שדיברתי לא יפה על אוהד או על הבת זוג החדשה שלו, אלא תמיד היה חשוב לי להעביר מסר שצריך לקבל את הסיטואציה. זה מה שהקל עליהן. אמרו לי אמא, אנחנו רוצות שתהיה לך חברה, כי הן ידעו שאני דו, רצו שמישהי תמרח להן לק, לא אשכח שאמרו לי את זה.  יצרנו דיבורים מסביבנו, אבל יצרנו חומה עם המון כנות וזה גם מה שמקועקע לי בגרון 'ג'אסט טרו' (רק אמת). מהרגע הזה גם לא דאגתי. גם אם יגידו שאמא שלהן לסבית, אז זה מה שיגידו. יגידו אבא שלכן בגד עם המורה שלך לריקוד? אז מה יקרה?. במקביל, הבית התפרק, בניתי מערכת יחסים חדשה ואוהד בנה מערכת אחרת, כל אחד עבר לבית משלו".

החיים לאחר הגרושים לא היו כמו שהם כיום, מלאי הרמוניה מעוררת קנאה -  בהתחלה היה ניתוק צורב פיזי ורגשי, כי למרות הכל לטל היה ספייס להבין שהיא כואבת את הבגידה בה ועל החיים שהשתנו להם כמשפחה. כואב לפרק בית שהיה ברובו שמח. "זו מערכת יחסים שהייתה מלכתחילה עם בגידה קצת שונה" מסבירה טל "רק בגלל שבמערכת היחסים הקודמת שאני בגדתי הכל נכנס למשבצת שזו הסיטואציה וצריך לקבל אותה. בתוך הסיפור כל אחד חי את החיים שלו במקום אחר והיה חשוב לנתק כי היה עצוב. אחד הדברים הקשים בגרושים מהשלב ברבנות, מהבית ומהזיכרונות, זה שלא משנה לאן תלך וכמה זמן עובר, אם אתה שמח או עצוב – אתה רוצה להמשיך הלאה, אבל זה עצוב כי פירקת לילדים את הבית".

 טל ויול שנהר. צילום: פרטי

מה גרם לכך שחזרתם להיות בקשר, לשמור על המעגל החברי?

"דווקא בעקבות המחלה של אמא שלו ז"ל, היא זו ששמרה על המעגל הקטן שנקרא משפחת שנהר. תראי, זה סיפור ארוך, אבל תביני ששום כעס לא נכנס יותר לקשר הורי שלנו, כל אחד ניהל את המערכת זוגית שלו ואת חייו וזה חזר לקשר טוב כמו שהיום והתעצם. לאור הפרידה של אוהד מהזוגיות הקודמת, הקשר שלנו השתנה לטובה. גם היה לי יותר נוח מהרגע שהאישה האחרת שבגללה התפרק לי הבית כבר לא בתמונה. היה לי קל יותר להיות איתו בשיח וגם לו היה יותר נוח. היום החברה הבת זוג שלו ואני חברות".

איך הגעתם לתוכנית בכאן 11, למה הסכמתן?

"בעקבות ההשתתפות של יול בסדרה 'בנים בנות', היא הייתה מקבלת זימונים לאודישנים ואחד מהם היה ל'כאן 11', כי אחד הפרקים שם שצילמו היה מוקדש לנושא הגרושים ויול דיברה על מערכת היחסים שלי ושל אוהד ועל החברות שלנו כיום, וככה זה התגלגל. שהגענו לאודישן הם רצו לדעת מה זה גרושים של חברות וסיפרנו את הסיפור. ישבנו על הנישה של משפחה פרודה שההורים חברים. זוגיות שחוותה משבר וכיום אבא ואמא חברים, לכן קוראים הפעם לסדרה בשם "משפחה זה כואב", כי מדברים על הקבלה, הבגידה והשיח הפתוח. בתוכנית הזאת הכניסו גם את ההורים".

החשיפה בלדבר על הכל, לא הפחידה אתכן?

"לא, כי הבית הוא כזה פתוח. יש שיח פתוח וכל מה שאני אומרת גם אוהד יגיד. זה השיח, אין יותר מידי ואין לייפות, להגזים, יש לדבר על מה שקיים. משפחת שנהר הקטנה, מורכבת מטוב או רע, יותר יפה, יותר צבעונית או פוטוגנית? זה אנחנו"

מה אומרים עליכם לדעתך?

"יש שיגידו שאנחנו מודל והשראה ויש שיגידו שזה נורא שאני בגדתי ואוהד בגד ויש כאלה ששואלים שואלים איך חיים ככה, איך מדברים ככה ליד הילדים, אבל אני תמיד אומרת שאלה החיים שלנו. היום הנוער הוא דור בהרבה יותר פתוח מאיתנו".

איך היו הצילומים לתוכנית?

"זה היה יום אחד, מהבוקר עד הערב, שהיה מחולק לשעתיים של נסיעה שבתחילתה יול ואני יחד מדברות על כל מיני דברים. אחר כך אנחנו אוספות את אוהד ומתחילים יחד לדבר על כל מיני נושאים שביקשו מאיתנו לדבר עליהם, כשאני נוהגת באוטו. וזה הדבר הכי שנוא עליי, לנהוג. לא דיברנו רק על הבגידה, אבל אני לא יודעת מה יעלה בפרקים הבאים, לא מעדכנים אותנו. שווה לחכות".

חוויה אחרת כמו החיים שלכם

"זו חוויה מטורפת, לא סתם אומרת את זה. כמו טיפול פסיכולוגי משפחתי, כי אתה בעצם נוסע עם הצוות שהיה מורכב מאנשים מופלאים וכייפים, ברמה אחרת, עם הרבה סובלנות סביב הילד בעיקר, ובמקרה שלנו יול. חשוב להם מה יש לה לומר ורוב השאלות היו סביבה. כשיול אמרה בצילומים שהיא חולמת על חזרה של שנינו, אמרתי לה שלא חשבתי על זה ועל כך שהיא חולמת על זה. דיברנו על הכל, כל תחושה מהבטן. היו רגעים מרגשים והיה מצב קיומי שבו אני, אוהד ויול נוסעים יחד וזה עשה לה טוב, החיבור והקשר הטוב. מלאת ביטחון".

טל ויול שנהר. צילום: פרטי

איזה קשר יש לכן כאמא ובת, על מה הוא מושתת ומה מיוחד בו?

"קשר מאוד כנה. אני לא חברה של הבנות, כי יש משהו  אחר בחברות  - אני אמא לפני הכל. יש בקשר שלנו המון מקום לשיח מאוד פתוח, קבלה של האחר, להבין שיש מקום לטעויות ואפשר לדבר על השגיאות שלנו ושאין מושלם יש שלם - אפשר לטעות ולא חייב להיות מדויק גם עם עצמך. הבנות מאוד שונות באופי, סול היא אוהד ויול היא יותר אני, אבל הן יודעות שיש שני הורים, יש דעה של אמא ויש דעה של אבא, ויש תמיד היכן לדבר".

איך שכנעתן את אוהד (אבא) להשתתף בתוכנית ולדבר על הנושא? הוא הרי איש שתמיד לא אהב מצלמות וחשיפה

"שונא התכוונת. אני חושבת שהאבהות ועצם זה שאתה הורס בית, משנה משהו בך. אוהד כהורה מבין שהוא מפרק בית ולכן הוא סוחב איתו כל השנים את התחושה של הרס, שנכשל, שפגע, הרס, כאילו זה מה שאתה סוחב מול הילדים. כל הדרכים שאתה שם כקווים אדומים, נשברים, יש שיח נורא אחיד, אתה כל הזמן בתחושה שאתה צריך לדבר, לתקן, לפצות על שניםצנו לילדות את התמונה המשפחתית, של שנינו. יש גבולות, אבל בתוכנית הוא הסכים לדבר למען יול. חשוב לו להראות שלמרות הכל הוא אבא טוב, שהמשפחה מעל הכל, שהוא בן זוג טוב, שהוא חבר אמיתי, ולמרות שהגרושים קרו בגללו, שהוא וויתר על הבית -  יש לו חלון לספר כמה הוא אוהב אותנו וכמה אנחנו לפני כל".

טל, יול ואוהד שנהר. צילום: פרטי

מה הטיפ שלך כיום לנשואים טובים?

 "לא להתחתן, עדיף זוגיות של חברות, שותפות ואהבה שלא תלויה בדבר. היום אנחנו במערכות יחסים נפרדות ואפילו חגים עושים יחד, חופשות ביחד, הילדים של כולם חברים. גם לבנות שלנו אנחנו אומרים שזה לא מה שחשוב בחיים, להתחתן. אין צורף אפילו".

את לא פוחדת מבגידה נוספת בחיים, שתתאהבי שוב באישה?

"אני לא פוחדת, אבל חושבת שזה משהו שיכול לקרות בכל מערכת יחסים. כן אני יכולה להתאהב באישה, אבל אני כיום במערכת יחסים שמעריכה אותה ובזוגיות טובה, כי צריך לתת לה מקום, לערך הזוגי. לא חיה את זה. היום אני עסוקה באהבה, לא קיים פחד, יש ביני ובין אוהד בן זוגי אהבה מטורפת,. אהבה גדולה. לא חושבת מה אני מפספסת בחוץ. היום זה נטו כל הדברים בתוך הזוגיות".

ואיך התגובות מאז שראו אתכן בטלוויזיה, מה אתן  עושות עם תגובות שליליות?

"היו תגובות. יש את עולם הילדים ויש את עולם המבוגרים. בעולם הילדים שלדעתי זה יותר הטוקבקים, היה לילדים מאוד קשה להבין שאמא מספרת על הבגידה שלה. כתבו איך אני מצדיקה בגידה ואיך מדברת על זה בפומבי ועם הבנות, אבל אני מבינה שהעולם שלהם יותר צר מאיתנו, לכן מתמקדים בעיקר בשיח על הבגידה עצמה. מנגד, עולם המבוגרים, הנוער הבוגר, נתנו מקום לפתיחות, לקשר הטוב שלנו, לשיח המאוד כנה ובוגר של יול ולחיבור המיוחד. יש שרשמו ליול על אבא שלא בקשר עם הילדים בגלל הגרושים, ואז את מבינה כמה את ברת מזל. היו הרבה תגובות שאנחנו השראה ומודל לביטחון ואומץ לדבר בפתיחות, אבל האמת שהתגובות לא העסיקו אותי, כי אני מאוד שלמה. כל הבית ככה, זה החיים שלנו".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3f4a730-3811-49d5-9afd-5b92c03ef5e4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה