חרוט על הגיטרה

$(function(){setImageBanner('39c9d08f-9d0c-4f9b-9ca7-046f27dd3f72','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אם עוד לא נחשפתם לרון גבאי (37), להלן גיטריסט הטאלנט פורץ הגבולות והיחיד מבאר שבע שמופיע עם רוב האמנים בתעשיית המוזיקה בבמות הגדולות, מעדן בן זקן ועד ארקדי דוכן, ומשמש גם כמורה לאין ספור תלמידים צעירים ומבוגרים שרוצים לגמוע ממנו את הנגינה הפנומנלית שלו, סליחה על הישירות, אבל אתם לא ממש בעניינים. סיי היי לרון גבאי, גיטריסט, מוזיקאי ואחד המורים הכי מבוקשים בדרום ללימודי גיטרות עם ותק של מעל עשרים שנה, יש אהבה חזקה מידי לתחום שבאה מבית מוזיקלי, שמנגנים ושרים בו מילדות עם נציגי המשפחה ברחבי העולם, כשאחד מהם אתם בטוח מכירים: הזמר אברהם טל. ראיון עם טאלנט.

צילום: רועי מרוואני

רון התחיל לנגן בגיל שמונה בבית מאוד משפחתי מוזיקלי, שבו אבא מעיר בבוקר שבת את הילדים עם שירים של פינק פלויד, לד זפלין או ביטלס "ראיתי את אבא שלי מנגן ואת אחותי הגדולה ורציתי גם" נזכר בחיידק הראשוני לנגן "אפשר לומר שאנחנו משפחה מאוד מוזיקלית, הזמר אברהם טל קרוב משפחה מצד האמא ואנחנו בקשר, אפילו ניגנתי איתו בעבר עוד כשניגן ב'שוטי הנבואה' והוא מעריץ את הסרטונים שאני מעלה באינסטגרם, ובכללי תמצאי לא מעט מוזיקאים במשפחה. בן דוד שלי הוא בסיסט מפריז ומנגן עם כל מיני אמנים בצרפת וקרוב משפחה  אחר הוא אחד הסקסופוניסט הטובים בברזיל. איך אומרים? המוזיקה בחרה בי ולא ההיפך".

 את הגיטרה הקלאסית הראשונה קיבל מאבא בגיל 8, שנה שנה וחצי אחרי התחיל לנגן בגיטרה אקוסטית שלו, וכבר בגיל 10.5 התמקצע בגיטרה חשמלת.

 על מה גדלת בילדות?

 "האינפלואנס הכי גדולים שלי בילדות היו יו-2, גאנס אנד רוזס, פינק פלויד ורבים וטובים אחרים שגדלתי עליהם בבית. כבר בגיל צעיר הבנתי שאני רוצה להיות גיטריסט ופשוט התחלתי לפתח בעצמי את השמיעה"

 אחרי הצבא עבר רון לתל אביב כדי להתפתח בתחום המוזיקלי ולהכיר את התעשייה מקרוב, עד שהחל לנגן עם אמנים והופעות בבמות נחשבות עם זמרים שכולנו אוהבים לאהוב כמו עדן בן זקן, עדן חסון, ארקדי דוכין, ארז לב ארי, דנה ברגר ומושיק עפייה, והתקדם בתעשיית המיוזיק בזכות הכישרון וההתמדה. אחרי עשר שנים הוא החליט שדי, בבטן מדגדג לו הרצון לחזור הביתה לבאר שבע החמה "היה טוב וטוב שהיה" מתמצת את המעבר "תל אביב זאת לא עיר להתפתח בה ברמה של מוזיקאי שעובר בין דירות שכירות  ויוקר המחייה בתל אביב לא משתלם".

לא חששת מבחינת קריירה לחזור לעיר הולדתך?

 "ממש לא. ועדיין המשכתי לנגן עם זמרים ברחבי הארץ, כולל, אמני טראנס ומוזיקה אלקטרונית מישראל ומהעולם כמו איתי קלדרון, אינפקטד משרום והרכבים גדולים אחרים. עד היום שקוראים לי אני מגיע".

  ספר לי קצת על ההופעות עם עדן חסון או בן זקן

"מאוד מלמד, חוויה עצומה. זה לא שהייתי חבר של האמנים, אבל לנגן איתם זו דך ליהנות יחד איתם בבמה ולהתפתח בתחום שלי".

  בהופעה עם עדן חסון. צילום: פרטי

אבל בתוך כל עולם ההופעות הרצות, הבין רון שהוא רוצה גם ללמד את הדור הצעיר לנגן ולת להם את הכלים הכי יעילים למען עתיד טוב יותר ("האמת שלא רק צעירים מגיעים אלי, גם תלמידים מבוגרים שרוצים ללמוד ולא הספיקו") וגם להתעסק בהפקה ויצירה משל עצמו "התחלתי ללמד כבר בגיל 20 פלוס וגיליתי כמה אני אוהב את זה" סיפר "וכמה חשוב לי לתת לתלמידים בסיס טוב, וברור שלא כמו המורים שהיו לי בתור ילד, שגרמו לי להבין שאם לא אהיה אוטו-דידקט ואלמד לבד, לא אגיע לרמת הידע הרצויה. בנוסף, יוצא לי לשתף פעולה עם אמנים מחו״ל אותם אני מכיר באינסטגרם וברשתות החברתיות בהם אני מעלה סרטונים שלי וחומר מקורי, מכיר כל מיני מוזיקאים מחו"ל שאליהם אני נחשף דרך הרשתות מכל העולם, יש בזה משהו מאוד מחבר ונפלא".

 הבנתי שפרצו לך ממש לאחרונה לחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם והיה סיכון לכל 34 אלף עוקבים שלך.

 "זה היה סיוט קטן. החשבון שלי נפרץ על ידי האקר שניסה לפגוע בי וכתב הודעות נאצה לחברים שלי או הודעות מביכות וסקסיסטיות. מזל שאנשים הבינו עם העברית הקלוקלת שלו שזה פייק. בן אדם משוגע. צריך רק לזכור לא לענות לכל בקשה שנראית לגיטימית ולבדוק כל לינק או בקשה מפתה כמו עם קבלת הוי הכחול. הכל הסתדר תודה לאל".

בנוסף לקסמיו של האינסטגרם חובק העולם, גם את אשתו  קירי מקפריסין הכיר רון דרכו , וזו היתה בהחלט אהבה ממבט ראשון. או מההתכתבות הראשונית "היא ראתה סרטון שלי באינסטגרם והגיבה" נזכר בחיוך "ניהלנו שיחה שהתפתחה לטלפון עד המפגש הראשון ועד ההתאהבות הראשונית, מה שמוכיח שאין מרחק לאהבה. משם זה זרם לפגישה בחו״ל כאשר שנינו היינו בצרפת ומשם המשיך למערכת יחסים וחתונה".

 בכנות, מה היה בה שלא היו בשנים אחרות שיצאת איתן?

 "המנטליות, הגישה, הנימוסים והחיבור מטורף. אנחנו נשואים באושר ענק ובקרוב נהיה הורים. לא מדברים על זה מעבר כד שייצא הבייבי".

 עם אשתו קירי

גם בך פגעה הקורונה טיים?

 "הקורונה פגעה בכולנו כלכלית, כי עצמאיים לא נספרים במדינה, סגרו את כל ההופעות והיינו צריכים להפוך יצירתיים בכדי להישאר על הקרקע, אבל ברוך השם פרנסה זה מאלוהים".

 פוחד מגל רביעי וסגרים?

 "כן כמובן ואני מאמין שכולם חוששים, אבל התרגלנו. זה משפיע על כולם, בעיקר שהעצמאים נדפקים איך שלא תהפכי את זה"

 ומה החלום הגדול שלך?

 "הגשמתי הרבה חלומות דרך המוזיקה, כי זה באמת הדבר שאני הכי אוהב בעולם וקיבלתי מתנה - את האפשרות להתפרנס מהאהבה שלי, אבל כמובן תמיד מסמנים יעדים חדשים ומטרות חדשות, אחרת לא מתקדמים. אז יש חלום כזה של לקבל הצעה לנגן עם אומן גדול מחו״ל, אבל גם אם לא, זה בסדר".

צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f1ffff9e-4290-444e-88b3-30723789325f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה