ויקי קנפו אז והיום: "עדיין בוער בי הדברים שצריך לשנות"

$(function(){setImageBanner('5eedf1ad-af24-488a-9f0e-2760b7f253c7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ויקי קנפו היא שם שאי אפשר לשכוח לעולם, סחפה אחרי מדינה שלמה בניסיון להוביל לשינוי מהותי בקרב האימהות במשפחות החד-הוריות. אז מה איתה היום? החלטנו לבדוק

ויקי קנפו צילום פרטי

הפעילה החברתית בת 43 ממצפה רמון שהנהיגה לפני 17 שנה את מאבק האימהות במשפחות החד-הוריות בשנת 2003 נגד "הגזרות הכלכליות", כבר בת 60 עם שינוי אחד מהותי בחייה, היא הפסיקה לצבוע את השיער. הגוון חום שלה הופך לאיטו לאפרפר מחמיא שהפך להיות מנת חלקה "אני עדיין אותה ויקי עם אותן אמביציות" אמרה לי "חוץ ממספר לא השתנה משהו. כל קמט בא ביושר והחלטתי ללכת בטרנד של לא לצבוע את השיער".

חיסכון בכסף?

"שטויות, כמה עולה חבילה? תמיד צבעתי לעצמי ובלי מספרות. כל שבועיים אני צריכה לצבוע את השיער בגלל השיער הלבן ודי, אין כוח. אני גם אוהבת את הצבע האפור בשיער. זה מבהיר לי את הפנים".

להזכיר: ביולי 2003 יצאה קנפו בצעידת מחאה רגלית בלתי נשכחת מביתה שבמצפה רמון למשרד האוצר שבירושלים. 205 קילומטרים שארכו שבוע ספורטיבי. במהלך הצעידה הצטרפו אליה אמהות ממשפחות חד-הוריות נוספות למאהל מחאה שיצר פרסום ארצי.

מה השתנה בויקי מאז להיום?

"עדיין בוער בי הדברים שאני חושבת שצריך לשנות, אבל לאנשים כבר לא אכפת. הם מיואשים, לא מאמינים שניתן לשנות, ממורמרים, לא מוכנים לשנות הבחירה במנהיג, בוכים ושוב עולה אותו מנהיג. לא שהתעייפתי, אבל בשביל מי אני אלחם, הרי לא מחפשת פרסום. אני חולת אקטואליה, חדשות, הרבה בוער בי וצריך הרבה לשנות, המצב לא נהיה יות טוב אלא יותר קשה עם הנכים, הקשישים, חד הוריות, אבל החברה שלנו השתנתה, הרבה אלימות וצריך לשנות הכל, להחליף את 120 אנשים בכנסת. כולם אומרים נעשה ונעשה ולא עושים כלום כשיושבים בכיסא. אני שהייתי בכנסת הרבה  גיליתי הרבה שרוצים לשנות וכן אכפת להם, אבל לא ניתן כי הם לא כוח. זה שלמעלה מה מחליט מה יהיה".

להחליף את השלטון?

"לא רואה אלטרנטיבה אחרת מביבי, אבל כן צריך להחליף לא בגלל אם הוא כן טוב או לא, די מספיק. שיפרוש בשיא עם כל מה שקורה עכשיו ועם כל הרעש שכל ערב יוצא בהצהרה, מספיק. לא הייתי רוצה לראות את  ראש הממשלה בכלא, אז שיפרוש בשיא כי לא חסר לו כלום. עשה הרבה דברים טובים שאי אפשר לקחת ממנו והוא גם לא יצר את הקורונה. קטונתי אם להגיד אם הוא יכול להתמודד או לא ומה יהיה מחר, אבל לא הכל זה פוליטיקה. לומדים את המחלה תוך כדי תנועה וזה בכל העולם."

הההפגנות שהיא רואה נגד השלטון לאחרונה פחות מלהיבים אותה, בייחוד ההפגנה של תומכי נתניה למול בית משפחת הטייס תום פרקש ז"ל זעזעה לה את הבפנוכו "אני ממש מתביישת" אמרה בהתרגשות "אוי ואבוי לאחל למשפחה שכולה שעוד בן ימות? זה הזוי. התחיל להיות מגעיל כל המחאה וכל השנאה, די אנחנו כולם באותה קלחת ולא צריך ימין ושמאל וכולם צריכים להתאחד ולשנות. מעניין אותי שלנכים יהיה יותר כסף במשכורת ולקשישים יהיה עם מה להתחמם בחורף ושלאימהות חד הוריות יהיה לתת אוכל בצלחת לילדים שלהן, על זה צריך להפגין. אותי לא תראי בהפגנות האלה"

מה השתנה ב17 שנה?

"עכשיו אנחנו במצב קשה בגלל הקורונה, קטונתי מלהיכנס לתקציב למדינה אם יש או אין ומה עושים, מי אני. אבל יכול להיות שהכסף לא מחולק נכון. הקורונה באה בזמן לא נכון. הייתי נלחמת על דברים אחרים כמו אלימות נגד נשים, נכים. מעניין אותי להילחם כשאישה נרצחת, שילדים אין מה לאכול וזה נהיה יותר קשה, זוועה. והילדים בבית זה ממש דור הולך ונעלם, לכי תדעי מה ההשלכות  - יותר עברינים יותר שתויים. אוי ואבוי. חבל על המדינה שלנו."

ויקי עדיין גרה לבדה בעיר האהובה שעליה, מצפה רמון. עובדת כמנהלת חדר אוכל עובדים במלון "בראשית" (עכשיו אני בחל"ת) עדן הבת שלה כבר בת 34, נשואה פלוס שניים ברמלה. נועם בן 24, שהציע נשואים לחברתו בתוכנית האח הגדול שבו השתתפה, התחתנו ובקרוב יוולד נכד חדש לויקי. מתגוררים בירושלים. ויקי לא מוכנה לעזוב את העיר "אוהבת את הקהילתיות, המשפחה, השקט של מצפה רמון" שיתפה מי שכבר עשר שנים אינה בזוגיות ומבחירה "לא שלא רוצה, אבל נוח לי בלבד שלי, זמן יותר לילדים, נכדים, לעבודה ולעצמי, עושה הרבה ספורט. אני בלבוסטית וקשה לי להכניס מישהו לחיים. הוא צריך יותר להיות חזק ממני. אוהבת את הפינה שלי ואין מי שיגיד לי מה לעשות. אני אוהבת משפחתיות ותא, אבל לא בכל מחיר. לא מצאתי את האחד ולא מחפשת. אין פה מקומות בילוי לגילאים שלנו".

יש אתרי הכרויות לגילאים שלך

"לא נכנסת ועזבי אותי. אני רוצה הכיר תוך כדי שיחה, להיפגש לקפה. גם כולם מכירים אותי וזה מקשה. ומה להכיר מישהו לא ראית. תבואי לפגישה ולא תאהבי את מה שראית, מה תעשי, תברחי? לא נעים. אני נחשבת אישה חזקה ובתוכי יש הרבה, זה הכל מסכה. יש שפוחדים להתחבר לנשים חזקות או שמתחברים ורוצים מאוד להנמיך אותך ולי זה לא מתאים".

לפני כחודש צעירה בת 23 נשענה על סורגי חלון הבית, שניתקו מהקיר - ונפלה  למותה מהקומה השלישית בבניין. ויקי היתה העדה היחידה כשעברה שם בזמן פעילות ספורטיבית וראתה את הבחורה צונחת אל מותה. "מזעזע, מול העיניים שלי בבוקר" סיפרה בעצבות " איבדתי את עצמי. שמעתי מוזיקה באוזניות והתחלתי לדבר עם עצמי בלחץ מה לעשות, למי לצלצל ואז התחלתי לצרוח תזמינו אמלבונס והשכנים התחילו לצאת. היו לי כמה ימים קשים, אבל מנסה לא לחשוב על זה כי אני גרה מולה. מסכנים ההורים, מוות מיותר".

הכרת את המנוחה?

"בטח, גרה לידי. באמת ילדה יפה, איכותית, מוכשרת, מקסימה. היא חלק מקבוצת סטודנטים שעוזרים לקהילה, רק חודש וחצי היתה גרה שם".

ויקי היתה גם חלק מדיירי בית האח הגדול בעונה שבה זכה אסף גורן. מסתבר ששנים ניסתה ההפקה לשכנע את ויקי להיכנס לבית הכי מפורסם, אבל היא סירבה בנימוס. עד הפעם הזו "אמרתי להם שלא ראיתי את האח הגדול בכלל כל העונות" נזכרת "אני כזו שנרדמת מוקדם כי אני מתעוררת מוקדם. ידעתי שלא אוכל להיות במקום סגור בלי לראות כלום, אני בן אדם של מרחבים, אבל מה אגיד לך, חוויה. ההתנתקות מהכל כל בן אדם צריך את זה. אין טלפון, אין טלוויזיה, אין מסעדה, אין תקשור מבחוץ, רק בית עם אנשים שיכולת להסתכל להם בעיניים. משיעמום התפתחו שיחות מרתקות. נכנסתי בגיל 59 כשכולם שם צעירים, נחשבים סלבים ואני לא הייתי סלב, הכי מבוגרת ועשיתי את כל המשימות. לא וויתרתי. היה כיף ענק. היו לי שיחות נדירות עם נרי ליבנה שלא כולם אהבו כי היא נחשבת שמאלנית ואני כן כי גיליתי אישה חכמה מאוד. הייתי חברה של אחמד מפאודה, לירן שטראובר ואני היינו מבשלים יחד ומנקים, רק לאורלי מפרשת הנשיא לא התחברתי כי היא היתה אישה קשה"

את בקשר עם הדיירים?

בהתחלה הייתי בקשר עם כולם והיום אני בקשר עם עדן יוחנן, רומי נסט הדוגמנית, בן זיני מידי פעם חג שמח ועדי לאון גם".

התאבסת שלא זכית?

לא, בטח שכשנכנסתי כמו כולם רציתי לזכות במיליון, אבל כל יום שעבר כבר הבנתי למי הפרס יילך. אמרתי די, הגעתי לשלב שגם אני רוצה ללכת הביתה כי הבנתי שלא אזכה, אבל חוויה לכל החיים. הרבה עריכה בתוכנית, מה שרואים משם לא רואים מקרוב ומצטייר אחרת מבחוץ".

בא לך עוד ריאליטי?

"לא יודעת, הישרדות  הזמינו אותי לפני שש שנים לאודישן אבל סירבתי כי בחיים אני לא אוכל חיות.נבהלתי מזה. מהפקת גולדסטאריות גם הזמינו, אבל לא עניין אותי. מזמינים אותי להרבה תוכניות כמו אופירה וברקו, גלית ואילנית, לא חסר הצעות".

מה התוכניות הלאה?

"לא יודעת, כמו המאבקים פתאום יכולה לקום בבוקר ולהחליט משהו. אני לא יושבת וחולמת  - מה שיוליד יום יהיה. טוב".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('160422ce-034f-44a8-b9f5-6867a78ceaae','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה