השמש שוב עולה - המיזם החדש של אדווה וייס שמש למען נשים

$(function(){setImageBanner('becb7d23-4682-40ee-af7b-343e884c8145','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

מאחורי כל אישה מצליחה עומדת היא עצמה, מתאר בדיוק את אדווה וייס שמש, המגשרת והיזמית שדאגה בעברה לנשים מהדרום למפגשים מאגדים סלאש מפנקים בסלון של 'אדה', ועכשיו היא חוזרת לעשות טוב למענן עם מיזם חדשני בשם "דרס אנד מור" - אירוע מרגש שמחבר נשים מהדרום יחד לקהילה, כדי שיוכלו שוב להיפגש, להתאחד, לנשנש ובעיקר ליהנות מסטייל של עשרים מעצבות ישראליות, שיביאו להן קולקציות אביב מבגדים, לנז'רי ועד תכשיטים. לכבוד יום האישה הבינלאומי, ערכנו שיחה נשית עם אדווה , אשת הגישור והגלאם, שסיפרה על החיים שהיו ועל החיים שעוד יהיו לה. ולכן.

 אדווה וייס שמש למען הנשים. צילום: שונית זרצקי

אי אפשר לפספס אותה או להתעלם מהתופעה המטאורית ששמה אדווה וייס שמש, זו שתמיד ידעה להסתער על המטרות שלה ולהצליח בהן. עם החיוך הכובש ועם 1.83 גובה של טמפרמנט ונשיות פורצת. הנוכחות הממגנטת שלה בכל מקום שהיא מגיעה, כבר מעניקה לה נקודות זכות. בעיקר בגלל שאדווה מסמלת כל מה שאישה צריכה לאמץ כדי להיכנס לפאנל של כוח נשי: רכות לצד כוח, עצמאות, חשיבה למרחקים, אהבה עצמית ויכולת שכנוע. עכשיו היא חוזרת למה שהיה חסר לתלונות נשות העיר: להפגיש אתכן, אבל בסטייל משלה.

אדווה, למי שעוד לא הספיק להכיר, הייתה בעברה עיתונאית בחדשות ערוץ 2 ויזמית עסקית, וכיום היא כבר מגשרת מוסמכת מטעם בית משפט. בחמש שנים האחרונות היא עוסקת בגישור ויישוב סכסוכים במשפחה, מלווה זוגות בהליכי גישור לגירושין ומשפחות בסכסוכים בין דוריים, בין אחים, הורים וילדים, בין היתר על רקע צוואות וירושות, העברה בינדורית, הטיפול בהורה המבוגר ועוד. "יש לי חדר גישור בבית" משתפת אדווה בחייה. "פעמיים בשבוע אני מגשרת גם בראשון לציון, בתל אביב וברעננה. יש לי התמחות מיוחדת בתחום המשפחה החדשה ואני מלווה זוגות ידועים בציבור ולהט"בים בתהליכי פרידה, אך גם בהסדרת הזוגיות בהסכמים לחיים משותפים והסכמי הורות. בימים אלו אני גם שותפה למיזם מדהים ומרגש להקמת מרכז גישור מכוון טראומה בנגב המערבי עבור אוכלוסיית העוטף, שהיא הנפגעת העיקרית מאירועי השבעה באוקטובר."

יזמות לנשים הייתה תמיד חלק מהעשייה שלך – תספרי למה זה תמיד עניין אותך ואיזה דברים יזמת בחייך והיו להצלחה  

"להיות יזמית זו לא כותרת, להיות יזמית זה מרכיב אישיותי. רכיב בדי אן אי שזורם בדם. היזמית שבי חיה בתוכי ולא נחה לעולם, כמו האומנות בנפש האומן. זה לקחת רעיון, מחשבה, להבין את כל המרכיבים, הגשמיים, הפיסיים והאופרטיביים שאיתם ניתן להפוך רעיון למיזם. זה פאזל שמורכב מאלפי חלקים מעולמות שונים: אסתטיים, כלכליים, עסקיים, שיווקיים, הפקתים, לוגיסטיים ועוד, שרק היזם בעל החזון יודע להסתכל על התמונה המלאה - לפרק אותה לאותם אלפי חלקים ולבנות כל חלק וחלק באופן מותאם ומדויק עד שהחזון הופך למיזם חי ונושם".

אדווה וייס שמש. צילום: שונית זרצקי

ספרי על התקופה התל אביבית של חייך.

"במשך שמונה שנים בהם עבדתי כעיתונאית בחדשות, רחוב דיזינגוף תל אביב היה הרחוב שלי, וכך הפכתי מלקוחה של מעצבות הרחוב לחברה שלהן. כבר אז התחלתי לקיים מכירות אופנה ביתיות בסופי שבוע במרכז (הרצליה) ובדרום (בעומר). הייתי משכירה חללים, מלקטת בגדים, מעמיסה לרכבים, מסדרת ומייצרת מתחמים מדהימים ומשווקת – אז לא היו רשתות חברתיות ולא וואט, לכן הייתי מדפיסה פליירים לתיבות דואר ומשתמשת בעיתונים מקומיים".

את זוכרת את המכירה הראשונה שלך?

"אני זוכרת שבמכירה הראשונה שהתקיימה באולם תצוגה של אבא שלי בהרצליה, שנמשכה שישי שבת, בשעות הראשונה זה הרגיש כמו יומולדת של אביה - רציתי למות, ואז פתאום לקראת הצהריים התחילו להגיע עשרות נשים וזה הפך לקרנבל שלם. בלילה נסעתי למעצבות הביתה ואספתי בגדים לשבת כי רוב הדגמים נמכרו".

כשבנה עמרי נולד, עזבה אדווה את תעשיית התקשורת ונשארה לעשות בביתה  במשך שנה. מבחירה. תוך כדי תנועה בחיים השגרתיים של אמא טרייה, היא החלה לבנות את "madam hedy" - רשת מתחמי טיפוח ציפורניים בקניונים. "באותה תקופה התחיל הטרנד של מניקור פדיקור אקספרס בקניונים" נזכרת לאחור. "רשת לאקה הייתה הרשת הראשונה שפעלה בעיקר בקניוני עזריאלי, ואני הקמתי את המתחם הראשון בסינמה סיטי בראשון לציון שרק נפתח. עד היום אני אומרת שהיה לי יותר מזל משכל, לא היה לי מושג שהמתחם הזה יהפוך להיות אטרקציה לכל עם ישראל שפקד אותו בהמוניו שבעה ימים בשבוע, והפך למתחם בילוי הכי מצליח בישראל. בלי ידע ורקע בקוסמטיקה ובטח לא ברוקחות, בניתי ממש חוברת מקצועית של מהלכי טיפול, עשיתי ליין מוצרי (פרייבט לייבל) של קרם ידיים, רגליים ופילינג, בחרתי בעצמי הריחות, המארז ועד רמת המדבקה. ביקרתי במפעלים בכל הארץ, עשיתי הסכמי התקשרות עם ספקים מרמת הפצירה עד רמת הנייר. החלטתי להשתמש במותגי לאק אמריקאים שבזמנו השתמשו בהם רק קוסמטיקאיות מקצועיות כמו essie  ו opi ומכרתי לאק ב65 שקל, כשמסביב נמכרו מותגים ב10 שקל".

איך היו התגובות?

"בהתחלה נשים הרימו גבה, ואז כשישבו למרוח לאק הן היו בהלם שהוא מחזיק להן שלושה וארבעה ימים ובמהרה חזרו וקנו קולקציות שלמות של גוונים. להיות יזמית זה הרבה פעמים לחנך קהל, לגרום לו להבין מה טוב לו, ולייצר לו תמהיל שיניע אותו לפעולה שבכלל לא בחר בה.מהר מאוד פנו אליי מקניונים אחרים והקמתי רשת מזכה של מתחמי טיפוח שפעלו גם בקניון גבעתיים ובמתחם ביג בכרמיאל".

מתי הגעת בעצם לדרום?

"כשחזרנו לדרום ללהבים, החלטתי לקחת את המבנה של המשפחה בעמק שרה ולהפוך אותו לגלריה לנשים שמוכרת בגדי מעצבות וגם פרטי עיצוב הבית. הגלריה עוצבה בצורת בית, עם סלון במרכז, ומכונת קפה, ונשים היו מגיעות במהלך היום לאתנחתה כיפית במקום קסום. אדה היא האישה הזאת שתמיד יש לה את הבית הכי יפה, עם הבגדים הכי מיוחדים, שכולם נהנים להתארח אצלה. וכך גם הגלריה. השיווק של המקום נעשה בערבי נשים שכללו הרצאות של נשות תרבות ורוח, כיבוד ומכירות. נשים היו מחכות לערבים האלו, ותמיד כמה שעות לאחר הפרסום כבר לא נותרו כרטיסים".

אחרי שפרשת מאדה, כמה פניות קיבלת מנשים שהמפגשים חסרים להן?

"מאות אם לא אלפים. בכל פעם שאני מסתובבת בעיר, בקניון, בתיאטרון, באירועים, פונות אלי נשים ומשתפות כמה חסרים להן הערבים, המפגשים, כמה אהבו להגיע, להתרועע, להתמנגל, להתנתק וללקט".

 אדווה וייס שמש למען הנשים. צילום: שונית זרצקי

מה חסר לנשים באופן כללי בבאר שבע?

"ראשית, אין כמעט בכלל ייצוג למעצבות ומעצבים ישראליים בדרום מעבר לרשתות הגדולות בקניונים ולבוטיקים שמוכרים ייבוא, אבל החוסר הגדול ביותר הוא בשייכות לקהילה. באדה הן הרגישו חלק מקהילה, נפגשו התמנגלו, עשו חיבורים עסקיים, חברתיים, נהנו יחד, התפנקו יחד, נחשפו לתכנים שסובבים את עולמן, וזה מאוד מאוד חסר כאן".

לאחר השבעה באוקטובר החלטת שאת שולפת מהמגירה את כל החלומות והתכניות שמחכים לרגע הנכון  - איך המלחמה השפיעה אליך ומתי הבנת שאת רוצה להגשים את החלומות/

"בשנים האחרונות אני עוסקת בגישור וגם פה, מלבד ההתפתחות המקצועית ופיתוח הקליניקה, החלק היזמי חי ובועט. בעיקר בדמות פיתוח עסקי שאני עושה לעצמי בשיתופי פעולה, כמו למשל שיתוף פעולה עם הבית הגאה בבאר שבע, הרצאות וכו'. תמיד ידעתי שברגע שאני אבסס את הקליניקה שלי וברגע שיהיה לי בית שיוכל להכיל ולקבל מפגשי נשים - אחזור ליזמות לנשים. אחרי השבעה באוקטובר החלטתי לא לחכות ולעשות. ומכאן נולד דרס אנד מור".

"דרס אנד מור" הוא אירוע מרגש שמחבר נשים מהדרום יחד לקהילה, אירוע שנותן במה ליצירה ישראלית, לצד כל מה שקורה בתקופה האחרונה. זהו אירוע שחוגג את החיים, את הטוב ואת היפה. אירוע שבו נשים מתפנקות ביחד, מתחדשות יחד וחזקות יחד. "בשורה התחתונה זה באמת בילוי מזוקק לכל אישה" מסבירה אדווה על המיזם החדש. "מפגש עם נשים נוספות, על כוס יין, נשנושים, מוסיקה טובה, מקבץ משוגע של קולקציות אביב חדשות של 20 מעצבות ישראליות מוכשרות, שמגיעות בעצמן לפגוש את נשות הדרום".

אדווה: "יהיו מעצבות אופנה, תכשיטים, לנז'רי, תיקים, ארנקים ,מוצרי עור, מוצרי נייר, טקסטיל לבית, פרטי עיצוב הבית ועוד. תמהיל מגוון מקז'ואל ובייסיק לערב, מגולדפילד לזהב, מקרמיקה לעץ, מתחרה לקטיפה, מזול ליקר. חילקנו את הכניסה לארבעה סבבים: 9:00, 11:00, 13:00, 15:00 על מנת לייצר זרימה נעימה של קהל". 

כבר נרשמה התלהבות מנשים דרומיות?

"הוואקום כל כך גדול שתוך שבוע, חודש לפני כבר סגרנו את שני הסבבים הראשונים, כי נמכרו כל הכרטיסים".

יחד איתך במיזם הייחודי היא עינב זינו  - ספרי לי על הקשר בינכן ומתי החלטתן לצאת יחד למיזם חדש למען הנשים.

"שלב קריטי ביזמות הוא לבחור את השותפים שלך לדרך. בקליניקה אני עובדת לבד והשותפים שלי הם אורי ואבא שלי איתם אני מתייעצת. במיזם הזה החלטתי ללכת עם עינב זינו. לעינב קליניקה מאוד מצליחה בתחום הקוסמטיקה שמגיעות אליה נשים מכל הארץ, וגם הנפש היזמית שלה לא נחה לרגע. ידעתי שאנרגטית אנחנו מתאימות, וכל אחת מביאה את החלקים החזקים שלה וביחד זה עובד מעולה".

 אדווה וייס שמש. צילום: שונית זרצקי

איזה חלומות עוד תרצי להגשים?

"בעולם הגישור כאמור כרגע אני מגשימה חלום בהקמת מרכז גישור מקצועי מכוון טראומה בנגב המערבי לתושבי העוטף. בתחום היזמות החלום הוא להרחיב את קהילת dres&more בדרום ולייצר מספר אירועים בשנה לנשים".

לדעתך, בשנת 2024  - האם מעמד האישה שוויוני כיום או עדיין הזכויות פחותות מהגברים?

"בקליניקה אני פוגשת זוגות רבים וכחלק מהליך הגישור לגירושין אני נחשפת לשכר שלהם ולאורח חייהם. אני חייבת לציין שכיום אני פוגשת יותר זוגות שבהם לא קיימים פערי השתכרות בין האישה לגבר, ולא מעט מקרים בהם האישה אף משתכרת יותר מהגבר. נשים רבות הן אלו שרוכשות את חלקו את הגבר בבית המגורים. נשים משלבות קריירות מרשימות עם גידול ילדים וניהול משפחה, מבלי לוותר על שילוב ספורט ותחומי עניין. כמובן שבמקביל אני גם רואה תהליך מרגש של גברים שבוחרים יותר ויותר להיות נוכחים בחיי ילדיהם, אבל זה כבר לכתבה אחרת".

לינק לאירוע:

https://www.dressandmoreil.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1370af2f-cf14-4b08-8f9c-4ce6857a1035','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה