הקינוח המושלם: הקונדיטורית מורן טביב זדה מבאר שבע כבשה את גדולי השופטים

$(function(){setImageBanner('b2b2a967-184d-47fb-983c-6db6240083ee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

כולם מדברים עליה: מורן טביב זדה (39), מבאר שבע, שפית פטיסרי, שוקוליטיירית ובעלת קונדטוריית הבוטיק "TRES JOLIE", היא נציגת באר שבע בתוכנית שמשגעת את הטעם הטוב - "הקינוח המושלם" שמשודרת בערוץ 12, וכבשה בביס הראשון את שולחן השופטים המכובד מקרין גורן, אהרוני ועד אסטלה,שטעמו מהקינוח המטורף שהכינה ואותו כינתה בשם המבטיח "TRIP TO THE EAST", קצרה שבחים והפכה בן רגע למועמדת חזקה ואחת שכולם היו רוצים לטעום מידייה של הכוכבת הבאה בדרך למישלן, שאולי היא רגישה לשוקולד, אבל מכינה את השוקולד הכי מגרה בשכונה.

 מורן טביב זדה. צילום: גל בן זאב

קבלו במפל שוקולד של תשוקה, אהבה ובעיקר כשרון עז, את מורן טביב זדה (39), מבאר שבע, שפית פטיסרי ושוקוליטיירית, שכבשה בלי להניד עפעף את השופטים המכובדים באודישן שגרם לכולנו חשק למתוק עם הקינוח הבלתי ייאמן שהכינה בתוכנית בלחץ הזמן, "הקינוח המושלם" בקשת 12, ואם היא הייתה מוכרת לכם - קל היה לזהות שזו האישה היפה עם המטפחת לראשה, בעלת הפטיסרי, "TRES JOLIE", שקצרה שבחים פלוס מחמאות כאשר הגישה את הקינוח שעוד רבות יסופר עליו בשם "TRIP TO THE EAST".

את חייבת לספר לנו על הקינוח המטורף שהגשת

"זה קינוח שכלל חיבור מפתיע בין טוויל קקאו, גלידת צ'אי מסאלה, קציפת בננה, אגוזי לוז, זרדים של שוקולד מריר. אני עכשיו עובדת על הגרסה החדשה של הקינוח שאותה ניתן יהיה לקנות אצלי בפטיסרי  כמוצר ויטרינה ולא כמנה  מצולחתת במסעדה. השאיפה שלי שביום שישי הקרוב כבר יהיה מוכן".

למי שצפה אתמול בתוכנית, יכל היה לשמוע את השף אבי ביטון, מחייך ואומר בנונשלנטיות: "הקינוח שלך מרגיע לי את הנשמה! בשביל רגעים כאלה הגעתי לתכנית", את השף ישראל אהרוני מרים גבה: "זה קינוח פשוט טוב", לשמוע את הקונדיטור, מיקי שמו עף: "מתרגש, יש פה הצגה של מקצועיות, קינוח אליפות!" ולגמוע את הסיכום של קרין גורן המפרגנת, כשאמרה שפשוט צריך להגיע לבאר שבע ולטעום מקינוחיה של מורן. ונחכה לה שתבוא.

ואת בעצם למדת אצל השופטת סטלה הכביכול הפחות נחמדה בשבט השופטים

"היא מדהימה, קשוחה כמו כל הורה קשוח כזה, אבל היא פשוט מדהימה, מקצועית ופנומנלית, אישיות שאין דברים כאלה. את לימודי השוקוליטייר למדתי אצלה והייתי בתחום כמה שנים עד שהתחלתי ללמוד מקצועי. אחרי ארבע שנים בתחום הלכתי אליה והתאהבתי - משם בעצם המשכתי לקורס מקצועי עם שוקוליטייר צרפתי שהגיע לאסטלה ואצלו עשיתי התמחות בפיסול שוקולד. ואני בכלל לא אוכלת שוקולד, כי אני רגישה כבר 23 שנה".

איך זה מסתדר לא לטעום שוקולד ולהכין קינוח כזה טעים?

"יש לי רגישות לשוקולד מאז גיל 20. היום כשאני עובדת עם שוקולד אני מרגישה כאילו אני עובדת עם מלט. אומנם אבא שלי היה קבלן מלט בעברו, אז ככה זה מרגישה לי. לא טועמת קינוחי שוקולד וקשה לי להסביר שאני פשוט מרגישה מהבטן שזה יוצא טוב. מאוד סומכת על התחושות והאינטואיציות שלי וזה עובד. לראייה זכיתי."

איך את מסכמת את הימים והצילומים בתוכנית?

"היה נפלא, יחד עם זאת לא אשקר ואודה שהיה גם מתיש. המון שעות מסביב לשעון, המון לחכות, המון סבלנות, המון צילומים ופשוט הייתה דרושה סבלנות".

ויש לך?

"למזלי יש לי בשפע. יחד עם זאת זו חוויה כיפית ונהניתי מכל רגע".

אסטלה עזרה לך או המליצה עליך?

"לא, אין קשר לאסטלה והיא לא ידעה שאני מגיעה. כשאת בוחרת קינוח הם לא רואים מי הכין ואת מי הם בוחרים שיעלה. היה אסור שהיא תדע ואני חושבת שהיא גם לא הייתה מנחשת שזו אני. גם מיקי שמו היה שופט בתחרויות שהשתתפתי בהן, והוא בטח לא ידע או זיהה. לא היה סיכוי שהיו מנחשים שזאת אני".

מורן טביב זדה. צילום: גל בן זאב

מורן טביב זדה. צילום: גל בן זאב

מורן נולדה וגדלה בבאר שבע ובמהלך שבע שנים וחצי מחייה היא עבדה קונדיטורית של מסעדת 'קפאסה', מקבוצת 'קמפאי, ומשם עברה למסעדת 'קמפאי' כשפית קונדיטורית של קבוצת קמפאי, ובמקביל הייתה חלק מפרויקטים קולינאריים בארץ ובעולם. יחד עם התואר והניסיון היא החליטה להגשים צעד בחייה, בנתה עסק ופתחה את הפטיסרי "טרה ז'ולי" ("הכי יפה"), שהפך למקום עלייה לכל חובבי המתוק שלמדו לאהוב את המקום שנותן נינוח צרפתי טעים ומפתה.

הקהל הדרומי ישר התחבר?

"את טרה ז'ולי רצינו לבנות אחרת ממה שיש היום בדרום ובכלל בארץ, רצינו להביא מקום עם שקיפות, לכן בנינו את המטבח פתוח לרחוב במתחם הבלוק שמאוד משולב באוכלוסיה עם של סטודנטים, שאומנם היה יקר להם, אבל לאחרים היה נראה זול. הרגיש בהתחלה שהיה קשה לקהל הבאר שבעי "לבלוע" את הפטיסריי, לא הייתה ההבנה התחלתית "רגע חברים, מייצרים פה משהו מאפס", וכמעט אין מקום כזה בדרום, תוך הקפדה על איכות חומרי הגלם, תהליכים מקצועיים, השקעה והמון מחשבה סביב הדבר הזה. היום מגיעים מכל הארץ אליי וכל מי שנכנס, נכנס לסוג של חלום - ההתנתקות מבחוץ".

לפני התוכנית גם הרשמת את השופטים בתחרות 'אליפות ישראל בקינוחי מסעדות' וקטפת את המקום הראשון בקלות

"הקינוח שהעביר אותי לגמר היה קינוח שעשיתי שקראנו לו תאילנד, שהיה מורכב מקרם ברולה קפיר ליים ושוקולד לבן, קציפה רכה של ריוויון עם טוויל בצורת מנדלה מעל, סלט תפוחים טרי חמצמץ מושרה בסירופ למון גראס ומעל קשיו מקורמל עם אבקת צ'ילי ואבקת קפיר ליים, קצף של למון גראס ורוטב קוקוס עשיר".

קינוח רב טעמים מה שנקרא

"קינוח מושלם, היחיד שאומרת עליו שמתאים למסעדת מישלן עם טעמים מטורפים"

נו, אולי זה השלב הבא בקריירה

"תראי, מדברים על להכניס מישלן לארץ ובעזרת השם אולי יום אחד, הקינוח הזה יזכה לכוכב. בתחרות של אליפות ישראל התנאים לא אפשרו גם אם הייתה לי שאיפה שזה יהיה מושלם, אבל למרות התנאים הבאתי את עצמי וקטפתי את המקום הראשון, ועד היום אני אומרת שיכולתי לעשות את הקינוח יותר טוב. אמרתי בתוכנית אתמול שהתחרות היחידה שלי זה מול עצמי ולא בקטע מתנשא חלילה".

כשראיתי אותך לראשונה עם הצעיף בראש, חשבתי שאת דתייה

"אני אומנם אדם מאמין,  אך לא דתייה. אוהבת לעטוף את השיער עם מטפחת וגם ממקןם של הגיינת מטבח".

הבנזוג שלך אוהב שוקולד?

"מאוד. אני גרושה ויוגב הוא הבן זוג שלי בשנה וחודשיים האחרונים. הוא טועם הכל ומאשים אותי שהוא משמין. האמת שהוא משמין מנחת בעיקר, מתאמן ושומר על עצמו".

מורן והבן זוג יוגב. צילום: פרטי

התוכנית צולמה כבר וגם ידוע מי זכה, אולי תתני לי רמז?

"לא יכולה לגלות, אבל אני רק יכולה להגיד אחרי שידור הפרק אתמול, שעם כל הפידבקים והאהבה שעטפתם אותי מכל עבר זה כבר מרגיש זכיה, לא משנה מה יהיה בסוף. יש הרבה מתחרים חזקים ומדהימים".

מה החלום שלך?

"לגעת בכמה יותר אנשים, להגיע לכמה שיותר אנשים. לרגש זה החלום. להמשיך לחיות את הדרך הזו להיות קשובה לאינטואיציה ולעשות את מה שאני אוהבת. כל בוקר אני אומרת זכיתי".

 מורן טביב זדה. צילום: גל בן זאב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e9094a54-7b93-4a34-b44b-f263f5995aa0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה