הקאמבק של להקת 'סטיגמטה': "פעם היית יכול בכל שבוע נתון לצאת בבאר שבע ולראות הופעה מקומית בפאב מקומי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('17ce0cf5-1341-4f1b-97f7-c9dfb74e1311','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('17ce0cf5-1341-4f1b-97f7-c9dfb74e1311','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

במהלך 13 שנים ביחד, היו לחברי הרכב המוזיקלי "סטיגמטה" לא מעט רגעי משבר ורגעים שקל לוותר, אבל העובדה שהם הקימו את הרכב המוזיקלי ששיגע את העיר, השאירה אותם תמיד מלוכדים כמשפחה וחברים קרובים גם שעשו ברייק מהופעות. עם דרייב בנשמה והרבה אהבה למוזיקה, חוזרים החברים (האחד שף, השני עובד בהיי טייק, השלישי בפרסום והשאר תכף תגלו) עם כל הגעגוע למיוזיק, לחזרות ולמופעים, ובקרוב הם יופיעו מחדש בבר הג'מס עם שירי המחווה לאגדות רוק. תרשמו ביומן: 21.8

  להקת סטיגמטה. צילום: גדי סול

הכל התחיל לפני 13 שנה. חמישה חברים מבאר שבע, חלקם מכירים עוד מתקופת ההתבגרות, חלקם היו נוכחים בהופעות של הסקרלט פי בימי הסטרייק, התחברו לכדי הרכב בשם "סטיגמטה" ששר ומנגן בעיקר שירי מחווה לאגדות הרוק הקלאסי כמו לד זפלין, סגול כהה, קווין, סקורפיונס ועוד. זה קרה כשליאור אפנג'ר, להלן המתופף, וחיים בר, להלן הסולן והאיש שמזוהה עם סדנאות הפיצות הכי טעימות בסביבה, נפגשנו במקרה בחנות של חיים והתחילו לשוחח על מוזיקה. הם צירפו את יניב לוי הגיטריסט ולאחר מכן את יוסי ממן, גם גיטריסט, ודי מהר כבר התכוננו למופע ראשון. נתנו שם ללהקה בשם 'סטיגמטה' שלקוח מסרט שמדבר על חמשת נקודות הלחץ של ישו כי יש בו מבחינתם: "משהו מיסטי ומכאן בא החיבור אל הרוק הכבד שכולנו באנו ממנו" סיפר לנו יוסי ממן ועוד הוסיף "בעבר מדי פעם עלה הרעיון להחליף את השם כי אף אחד לא ממש הרגיש קשור אליו, הרעיון נגנז והשם נשאר בסוף, כנראה שזה מה שצריך להיות."

עכשיו הם חוזרים לנגן ותוכלו לראות איך מחזירים עטרה ליושנה ב21.8 בבר הג'ימס. ואתם חייבים להיות שם.

מה השתנה בכם?

"היום אנחנו קצת יותר מעודנים ומנגנים יותר רוק יותר קלאסי, אבל החיבור לרוק הכבד ילווה אותנו כל הזמן. יש עדיין שירים מהפלייליסט המקורי שאנחנו מבצעים בהופעות. לא מוותרים עליהם."

ההופעה הראשונה הייתה במועדון הברקה לפני כמעט 13 שנים, ממש זמן קצר לאחר ההקמה. התגובות והפידבקים החמים לא איחרו להגיע מחברים ומכרים על הקמת ההרכב, והם הרגישו בנוח לפתוח קופה שהזרימה קהל שלא אכזב אותם ברגליים. ההופעה הראשונה הייתה למול מקום מלא וזה העניק להם תחושה מדהימה ואנרגיה להמשך. "לאחר מכן ביקרנו בהרבה מקומות ופסטיבלים לאורך השנים" נזכרו החברים "בשנים האחרונות גם בגלל הקורונה וגם בגלל אילוצי לוח זמנים של חברי ההרכב אנחנו פחות מופיעים, אבל כן מקפידים להיפגש לחזרות במידת האפשר כי זו משפחה ויש פה הרבה מעבר ללהקה."

 להקת סטיגמטה בהופעה. צילום: גדי סול

תמיד נעים להיזכר: סולן הלהקה הוא חיים ברֿ, ביום יום שף פיציולו מוכר ועסוק  ויעץ קולינרי למסעדות איטקליות ובתי מלון ברחבי הארץ ובעבר סולן להקת סקרלט פי המיתולוגית. גיטרה: יניב לוי, רואה חשבון ועובד ביום יום כ״יל, מושבניק בנשמה שמגדל דבורים ועוד דברים שגדלים על עצים. גיטריסט נוסף הוא יוסי ממן, פרסומאי לשעבר והיום בעלים של חברת יעוץ לנדל״ן מניב. על התופים: ליאור אפנג׳ר, עובד קמ״ג ביום יום, האיש הכי מצחיק ואופנוען בנשמה. בקלידים תראו את הילל שטרית, שאגב הוא גם המפיק והקלידן של 'האקוז'  - מופע המחווה לפינק פלויד, ומהנדס אלקטרוניקה ביום יום. ועל הבס: דרור ״שוקו״ פאר - עורך וידאו בכיר במקור, אבל כיום מתעסק עם דברים אחרים בהיי טק.

ספרו על החברות שביניכם שהייתה לפני 13 שנה ואיך היא כיום  לאחר 13 שנה.

"במהלך 13 שנים ביחד יש לא מעט רגעי משבר ורגעים שקל לוותר, אך העובדה שאנחנו ממש כמו משפחה וחברים קרובים משאירה אותנו יחד, יש תמיד געגוע ותחושה טובה כשנפגשים.  חשוב לציין שמאז ההקמה עברו לא מעט מוזיקאים מדהימים בהרכב וזו גם הייתה הזדמנות להתחבר לאנשים מדהימים בחיים. כשמנגנים יחד כל כך הרבה שנים זה באמת הופך להיות משפחה לכל דבר."

איך זה משפיע עליכם, במהלך הקריירה הנוספת שבחרתם, להתגעגע לנגן יחד, לשיר ולהופיע?

"זו הרגשה מדהימה לגעת בקהל ולשמח אנשים וזה משמח גם אותנו אחרת, לא היינו עושים את זה. יחד עם זאת, זו הקרבה לא מעטה כי כולנו אנשים מאד עסוקים ביומיום וחזרות זה דבר שצריך לעבוד עבורו, לסחוב ציוד, לפעמים זה גם בשעות מאוחרות אז בטח שזה משפיע מאד על העולם שלנו. לדוגמא, להופעה הקרובה בג׳מס מצאנו רק בשישי בבוקר שלוש שעות שכולנו פנויים".

בסוף שנת 2021 חגגו החבר'ה מופע עשור (דחוי) בזאפה באר שבע למול אולם מלא באנשים עם אהבה. הקהל אופיין בגילאים 40+ (ואפילו קצת יותר) שאוהב דרינקים ואוכל טוב ובעיקר מחפש משהו שמזכיר לו את בילויי הפאבים של שנות ה80-90 ואת זה בדיוק מעניקים חברי הלהקה במופעים שלהם שהיו ויהיה בקרוב יחד עם שירים שתמיד כיף לשמור טוב, מלהקות כמו סגול כהה, לד זפלין, קווין, סקורפיונס, טוטו ועוד.

גדלתם על המוזיקה ועל האמנים/להקות? עד כמה אתם שומעים אותם במהלך חייכם.

חיים בר. צילום: גדי סול

 "בטח, זה המקום שממנו הגענו. אנחנו חיים ונושמים מוסיקה כל הזמן.  גם הקהל שבא לראות אותנו וחלקו קהל קבוע, נושמים וחיים את המוזיקה כל הזמן. יצאנו אל ההרכב הזה עם אהבה מאוד גדולה לרוק הקלאסי וברור שזה חלק מרכזי מהחיים שלנו.  הפלייליסט שלנו בנוי משירים שאנחנו אוהבים ומחוברים אליהם מאד".

יוסי ממן: "יש לנו אהבות מוזיקליות נוספות, חיים לדוגמא מאוד אוהב לשיר באיטלקית וחלקנו גם מנגנים חומר מקורי ביום יום, אבל האהבה לרוק הקלאסי פה מאחדת את כולנו. אנחנו גדלנו על המוסיקה הזו כאן בבאר שבע עם קהילת הרוק הוותיקה של העיר. בלקמור וגדי בן אלישע, זכרם לברכה היו חלק משמעותי מהקהילה הזו, וזה מקום טוב להזכיר אותם".

יש לכם כוחות כמו פעם? מה השתנה בכם מפעם?

"אנחנו לא הופכים להיות צעירים וההקרבה והדרישות הפיזיות של החזרות וההופעות זה לא משהו פשוט בכלל. מה שמניע את הכל הוא תמיד הקהל ואנחנו מרגישים את האהבה, הפרגון ואת הרצון לבוא להופעות וזה משהו שמעניק אנרגיה ובטח עדיין מרגש. הבגרות שלנו עם השנים הפכה אותנו להרכב טוב יותר, מכיל יותר ובטוח סבלני הרבה יותר".

ומבחינת המוזיקה עצמה?

"אחרי ההצטרפות של הילל ודרור באמת הרגשנו שעלינו מדרגה מבחינת החומרים עצמם וזה משהו שקרה בשנים האחרונות. סך הכל הזמן עושה לנו טוב, גם שמחנו להיות בזאפה, זה היה סוג של הישג עבורנו למרות תקופת הקורונה הלא פשוטה מבחינת הופעות."

מה דעתכם על המוזיקה של שנות ה2022?

"יש הרבה שירים מעולים כל הזמן ולא משנה באיזו שנה, שיר טוב זה שיר טוב והסאונד החדש הוא משהו שאנחנו אוהבים בדרך כלל. יש קולות טובים ומיוחדים כל הזמן. מופע המחווה שלנו הוא לא רק מופע מוסיקלי הוא גם מופע מחווה לתרבות הפאבים של פעם, לישיבה ביחד במקום אינטימי ולחיבור עם קהל קבוע. פעם היית יכול בכל שבוע נתון לצאת בבאר שבע ולראות הופעה מקומית בפאב מקומי והיום זה קצת חסר. "

 מה חסר לדעתכם במוזיקה העכשווית?

 "לא יודעים אם חסר משהו, אבל תמיד טוב שיהיה גיוון ושהכל לא ישמע עוד מאותו הדבר. חשוב לא להיסחף רק אחרי המיין סטרים אלא גם לתת מקום לקולות מיוחדים ומגוונים."

לינק לרכישת כרטיסים: https://did.li/0irTY

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0d85f34d-0a16-4116-9024-7fb1c58b8ffa','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה