"הספר נולד מתוך האהבה לכתיבה ולבן שלי והרצון ליצור מזכרת משותפת"

$(function(){setImageBanner('e78ecd78-0ff0-4982-9916-7c26a3e793e5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אחרי שהקורונה השאירה אותם זמן רב בבית, ניצל אמנון ברקאי את התקופה לזמן איכות עם בנו הבכור, עברי, ויחד הם יצאו בתקופת הסגרים לטיולים בקיבוץ בית קמה. כעבור שנתיים החוויה המשותפת של השניים הפכה לספר הילדים "עברי בעקבות הטרקטור הירוק"

"תקופת הקורונה זכורה לכולנו כאינטנסיבית וקצת קשה במהלכה היינו הרבה בבית ועם הילדים. לי היה חשוב לעשות לבן שלי, עברי, תקופה דווקא מעניינת ושלא נשב בבית כל הזמן. אז הטיולים בקיבוץ היו מקום הבריחה שלנו, כי כן יש מרחבים שאפשר לטייל בהם", סיפר לנו אמנון ברקאי, "בזמנו עברי היה בן שנתיים וחצי ומאוד אהב טרקטורים, לכן במהלך הטיולים שלנו היינו מחפשים את הטרקטור הירוק של הקיבוץ. וככה נולד לו ספר הילדים, זה הסיפור האותנטי שלו ושלי, זה הבית שלנו ובסיפור אפילו שזורים משפטים שהוא היה בעצמו אומר כסוג של מזכרת עבורנו".

אמנון ברקאי, בן 33, נשוי לאופיר ואבא לעברי וארי. הוא במקצועו פיזיותרפיסט אך גם כותב כתחביב. במקור אמנון מבאר שבע וכיום גר עם משפחתו בקיבוץ בית קמה, בו מתרחשת עלילת הסיפור "עברי בעקבות הטרקטור הירוק", שנכתבה בימי הקורונה.

"אני מאוד אוהב לכתוב, אני כותב בדרך כלל קטעים מהחיים, דברים שקורים סביבי. הרבה פעמים זה דרך החריזה, אבל אף פעם לא חשבתי להוציא ספר ובטח לא ספר ילדים"

אמנון ברקאי, צילום פרטי

אז את הספר כתבת בעצם בזמן תקופת הקורונה בה בילית הרבה זמן בבית עם עברי?

"כן, אני המשכתי לעבוד כי זו עבודה חיונית אבל כשהיינו בסגרים חיפשנו דרכים להיות יצירתיים, ליצור ולעשות משהו עם ערך מוסף. יום אחד פשוט מצאתי את עצמי כותב את החוויה הזו, היראתי את זה לאשתי והיא אהבה וזה פשוט התגלגל עד לכדי הוצאת הספר. העולם הזה לא קשור אליי ואל אשתי אז חקרנו לעומק ועשינו הוצאה עצמית לאור, בחרתי את המאיירת נוגה אוחיון שהיא חברת ילדות, בחרנו את העורכת הלשונית ובית הדפוס... לכן זה לקח זמן ובנובמבר האחרון הספר יצא".

לכתוב ספר ילדים זה משהו שתמיד רצית לעשות? תמיד הייתה בך אהבה לכתיבה ומילים?

"אני מאוד אוהב לכתוב, אני כותב בדרך כלל קטעים מהחיים, דברים שקורים סביבי. הרבה פעמים זה דרך החריזה, אבל אף פעם לא חשבתי להוציא ספר ובטח לא ספר ילדים. אבל זה נוצר מתוך החיבור בין האהבה לכתיבה והאהבה לעברי והרצון ליצור לנו מזכרת משותפת".

ספר על עלילת הספר "עברי בעקבות הטרקטור הירוק", מה המסר שהוא מעביר?

"הספר מספר בעצם מהלך של יום שגרתי, מהשקמה בבוקר עד למפגש של עברי עם הטרקטור והרצון למצוא אותו ברחבי הקיבוץ. בספר מתואר תהליך החיפוש כולו עד החזרה הביתה וזמן השינה. בספר עברי הוא זה שמוביל את הטיול אז רציתי להעביר מסר של עצמאות וחופש, סקרנות וגם תמימות. הספר מסופר בשפה פשוטה ומתאים גם לילדים שבדיוק בתחילת הקריאה שלהם ועם איורים יפים שעשתה נוגה אוחיון מנדל".

"זה הסיפור האותנטי שלו ושלי, זה הבית שלנו ובסיפור אפילו שזורים משפטים שהוא היה בעצמו אומר כסוג של מזכרת עבורנו"

 "עברי בעקבות הטרקטור הירוק"

בחודש שעבר התקיים שבוע הספר העברי, במסגרתי אמנון הקים דוכן בבאר שבע והציג את הספר לקהל הרחב. הוא מספר על התגובות החמות שקיבל והפרגון מתושבי העיר: "הופתעתי לטובה מהסקרנות של אנשים וגם מהרצון באמת לפרגן ליוצרים מקומיים, זו הרגשה מחממת שאנשים באים לקרוא ולרכוש את הספר שלי".

איך התגובות על הספר עצמו?

"התגובות הן קודם כל על האיורים, על כמה שהם מאוד יפים ומיוחדים. ילדים מאוד נמשכים לטרקטור וזה משך להם את העין, היו הרבה שעברו וקראו והיו תגובות מאוד חמות ומפרגנות. גם כאלה שכבר קנו וקראו את הספר שולחים לי הודעות כמה שהילדים שלהם אוהבים את הסיפור. אני עדיין מופתע כל פעם מחדש, עבורי זה לא נתפס שקונים יצירה שלי, אולי בגלל שזה לא העולם שלי זה מפתיע וכיף והלוואי שזה ימשיך".

עברי קורא את הספר "עברי בעקבות הטרקטור הירוק", צילום פרטי

איך עברי הגיב כשהוא ראה וקרא את הספר בפעם הראשונה?

"עברי מאוד מאוד מתרגש מזה שהוא יודע שיש את הספר, הוא היה שותף פעיל בחוויה הזו של יצירת הספר. הוא גם עזר לנו לחלק את הספר לאנשים, הוא מתגאה בזה. עכשיו הוא כבר בן ארבע וחצי ומספר שהוא כבר לא אוהב טרקטור, דווקא אחיו הקטן, ארי, אוהב עכשיו טרקטור. אבל כן, הוא לגמרי מתגאה בזה  ויודע אותו בעל פה".

אתה חולם על כתיבת ספר ילדים נוסף?

"לאור זה שיש לעברי אח קטן, אז כן, אני רוצה לעשות ספר גם לארי, שגם לו יהיה ספר שמוקדש לו ולחוויות איתו, שלא יגיד למה רק לעברי יש... וכמובן שיהיו לי עוד ילדים בהמשך, המחשבה היא לכתוב עוד. בסוף אני כותב על העולם שלנו, על המשפחה והסביבה שלי ועל החוויות שאנחנו צוברים יחד".

"אני עדיין מופתע כל פעם מחדש, עבורי זה לא נתפס שקונים יצירה שלי, אולי בגלל שזה לא העולם שלי זה מפתיע וכיף"

קרדיט איור: נוגה אוחיון מנדל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e855128b-974d-4877-8092-7a69e94835a9','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה