הסיפור הלא ייאמן של גלית בכר: "כשהנפש שמחה הגוף שמח - למדתי את זה על בשרי"

$(function(){setImageBanner('420d528c-a771-4db1-b48e-b5728d02b50e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הזמן שלה: גלית בכר (50) ממיתר, הרגישה שמאישה שמחה, חייכנית ומלאה ברוח נעורים, היא חיה עם מסכה. כשהייתה נשואה בפעם השנייה בחייה, ולא באושר, הרגישה גלית שהיא לא מאושרת פנימה ולמרות ששידרה עסקים כרגיל, בתןך תוכה הרגישה אדם עצוב וגלמוד שמשהו לא מוסבר חסר לה. ברגע שהבינה שהיא רוצה שינוי, גילו לה סרטן לימפומה שעצר לה את החיים, אבל בזמן שבו הכינה את עצמה לטיפולים קשים ודרך מפותלת, הכירה מטפלת בשם פריידי מרגלית, שעוזרת להבריא גוף ונפש, וכבר בזמן הטיפול איתה, שלחה שוב את הביופסיה המסורטנת למעבדה אחרת בתל השומר, ושם איבחנו, הפלא ופלא, שאין סרטן. אין כלום. בעקבות המתנה הענקית בחייה, החלה גלית להעביר לנשים סדנאות בשם "טעימתודעה – הצוהר לשמחה שלך", כדי לעזור לאחרות להרגיש טוב עם עצמן ברגע שהן משנות את תת המודע ויכולות גם להפסיק להיתקע איפה שהן לא צריכות. סיפור אופטימי.

צילום: פרטי

גלית היא אמא לארבעה ילדים, שנמצאת בזוגיות שלישית ומתגוררת במיתר. "הייתי באר שבעית "הארד קור" נזכרת "גדלתי בבאר שבע וחייתי שם עד גיל 34, התחנכתי בבית ספר "תומר, עם אנשים נפלאים שחלקם נמנים עם חבריי הטובים ביותר עד היום, ובתיכון מקיף ד' התחלתי את הלימודים, אבל לא סיימתי בגלל ענייני גיל ההתבגרות וכאלו. בזמן שחבריי למדו לבגרויות, השתזפתי באילת על החוף".

"כל חיי חלמתי להיות מורה, אני זוכרת את עצמי מושיבה את בני הדודים שלי, או בובות, נזכרת גלית בעברה "ו"מלמדת" אותם כמו מורה קטנה. בשירות הצבאי הייתי ברמת הגולן כרכזת כוח אדם. גדלתי כילדה שמחה, הייתה לי ילדות מאושרת, התבגרות בסבבה עם כל הבלגנים מסביב, וככה חייתי עד לא מזמן.  אני גם מעסה עשר שנים, גם פה זגזגתי, עבדתי ולא עבדתי, הרבה הפסקות כמו הרבה דברים שעשיתי בחיי. הייתי אישה שמחה, מחויכת, אופטימית וטובת לב, אבל עד לפני מספר שנים חייתי עם מסכה."

מה הכוונה?

"לא סיפרתי כלום באמת לאף אחד, שיקרתי, הרגשתי לא שווה, הייתי עצובה בפנים ולא דיברתי, מסביבי עשרות חברות ואני תמיד מרגישה לבד, משהו היה חסר. עם כל התיק הזה התחתנתי, הבאתי שתי בנות לעולם, התגרשתי, ואחר כך שוב חתונה והפעם בת ובן. בפעם השנייה הייתי בטוחה שזה יצליח. היום אני מבינה שלכל מקום אליו אני מגיעה, אני מביאה את עצמי , ואם לא עוש/ים שינוי זה לא יכול באמת להצליח."

מתי הבנת שאת צריכה שינוי?

"במהלך נישואיי השניים ב 2014, כשאני אמא ונשואה לא באושר, צמח לי גידול בגב, בביופסיה הובחנתי עם לימפומה. התקופה ההזויה ההיא כללה בדיקות, חלקן מאד מכאיבות פיזית ובטח נפשית והייתי ממש רגע לפני פרוטוקול טיפולים. מי שהייתה אז גיסתי המליצה לי ללכת למטפלת בשם פריידי מרגלית שתעזור לי, ואני שהלכתי לכל מה שהציעו לי אז - קבעתי איתה."

אחרי שנוצרו התכתבויות בין השתיים לגביי תהליך הבראה נפשית ופיזית, החלה המטפלת את התהליך מרחוק עם פגישה אחת בלבד. "במהלך התהליך שעברתי איתה הבנתי שאם אפשט אותו אקרא לו "טיפול בתת המודע". העברתי את הביופסיה ממעבדה אחת פה בבאר שבע, למעבדה בתל השומר ואז הגיעה ההודעה שאין סרטן. ככה פשוט".

 צילום: פרטי

איך ככה פשוט?

"הלכתי לטיפול בגישה שבה אני לומדת היום ומעבירה סדנאות ומייעצת. הייתי אצל פריידי מרגלית שעשתה לי טיפול בתת מודע, שבמהלכו לקחנו את הביופסיה המסורטנת עם לימפומה למעבדה אחרת בתל השומר, ושם שוב ערכו ביופסיה על הגידול שהוציאו מהגב ואין סרטן, אין כלום. פשוט ככה"

איך את מסבירה את ה?

"גוף ונפש הם אחד, הנפש שמחה הגוף שמח - למדתי את זה על בשרי"

והיום את מעבירה את הנפש השמחה שלך לאחרים.

"מה שעשינו אצלה בקליניקה בהוד השרון, זה מה שאני עושה היום עם הלקוחות שלי וקצת קשה לי להסביר את זה במילים, לכן יצרתי סדנה מיוחדת במינה  כדי לחשוף כמה שיותר אנשים לטעימת תודעה. חשוב לי לציין שפריידי מרגלית היא מייסדת גישת המטאיזם – הגישה על פיה אני חיה."

מה זו השיטה?

"זוהי שיטה שדוגלת בחקר התודעה ואת עיקריה אני מציגה בסדנה, במטרה לחשוף כמה שיותר אנשים להבנה שיש חיים טובים ושמחים – אם נסכים להיכנס לעומק. יש לנו פה חיים, מה שנקרא "המטריקס" – כמו בסרט למי שראה. אלו הם החיים האמתיים שלנו. באותו זמן – החיים האמיתיים הם רק "קצה הקרחון".

תסבירי לי מה למדת ואיך את מעבירה את זה לאחרות

"מכירים את השיר "הצל שלי ואני" של פוליקר?, כמו הצל שם, כך גם אנחנו נושאים איתנו צל. חלק לא "סקסי" שנמצא בתת המודע. דפוס שמנהל אותנו. בתת המודע שלנו אי שם במח, יש מחשבות מודחקות, דפוסים עמוקים,  וכל זה משפיע באופן ישיר על המציאות שלנו כאן על החיים. אני היא זו שיוצרת את המציאות ולכן – רק אני יכולה לשנות אותה."

ומה את עושה בסדנה?

"בסדנה על ידי שיחה, תרגילים תודעתיים ומדיטציה קצרה – אנחנו נכנסות להצצה בתת המודע שכבר הסכמנו שמנהל אותנו ומגלות משהו חדש לגבי עצמנו. בסוף הסדנה אני מציידת את הנשים בכלי ישים להעביר את עצמן לתדר של שמחה כשהן חשות שמצב הרוח יורד, כשהפחד משתלט, לפני ראיון עבודה, דייט וכן הלאה. שוב, כמו ערוצים ברדיו – מרשת א' לרדיו דרום השמח .כל אחת שמרגישה "תקיעות במעגל חיים מסוים, יכולה לשחרר את התקיעות הזו."

וזה העיסוק שלך כיום?

"כיום אני לומדת טיפול והנחיית קבוצות במטאיזם וההגשמה שלי היא להעביר את הטוב הזה לכמה שיותר. בכל סדנא יש בערך 6-10 נשים והסדנאות כרגע קטנות ואינטימיות – חשוב לי לתת מענה לכל אחת וליצור איזו שהיא אינטימיות בה יש אומץ גם לחשוף בפני האחרות (לא חובה). לאחת עברו כאבי בטן כרוניים, השנייה מצאה זוגיות, השלישית החליפה מקום עבודה. צריך רק לשנות את התדר ודברים קורים".

  צילום: פרטי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('130db746-a777-47fc-9baf-e053062641d8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה