הסטייליסטית שכבשה את הדרום: "אני רואה נשים שהולכות שבי אחר טרנדים שאינם בהכרח מחמיאים להן"

$(function(){setImageBanner('c125f880-b7a4-4e05-9c8d-7c85378a6641','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אומרים שחיוך זה האקססוריז הכי גדול, אבל חכו שתכירו, ואם לא אז זו טעות אופנתית, את הסטייליסטית, יועצת תדמית וחוקרת תקשורת ואופנה מעומר, שכבשה את הדרום עם הלוק הנכון פלוס גלאם וטאץ' של הרגע יצאתי מקטלוג: אורית ארגמן פדידא, בת 46 (בעוד חודש), שמעבירה סדנאות פרטיות וציבוריות, מלווה נשים לסטיילינג אישי, מפעילה בלוג מרתק ובעיקר אישה שכולנו היינו רוצות כבסטי. הכי באה בטוב.

אורית ארגמן פדידא. צילום:בר אהרון

האישה מאחורי ההבנה שאופנה זה זמני וסטייל זה נצחי נשואה כיום לאבי, אמא לשלושה ילדים, שחר, ליהיא ואסף, משמשת ביום יום כיועצת תדמית וסטיילינג, חוקרת תקשורת ואופנה מבוקשת ובעלת בלוג אופנה קוטור. אבל כמו שלכל אדם יש היסטוריה עם סיפור נגיעה בתחום שבחר בחייו, גם לאורית הכל חלחל כבר בילדותה כשנמשכה בעיקר לתחום אמנות, אסתטיקה ויופי, ינקה את הטאצ'אפים מבית אמא ומבית סבתא ז"ל, והספיקה להבין מגיל צעיר שהנראות שלנו חשובה. "גם לגבי הבגדים וגם ביחס למראה הנעליים" נזכרת לאחור "שלא יהיה שחוק ויראה חדש, ובכלל דגש על מראה מטופח. זה לא בא על חשבון התוכן והאינטלקטואל, אלא כהשלמה. אהבתי לבחון את מערכות הלבוש של אמא שלי ואת הדרך שבא היא נושאת את עצמה בזקיפות קומה ובביטחון. בכלל, אני מאמינה שהמראה שלנו אטרקטיבי ביותר כאשר אנחנו מציגות את עצמינו בביטחון, הרבה יותר מהיקף המותניים או הירכיים".

איך היית מתלבשת בצעירותך, מה אהבת, מי היה סמל הסטייל אז בעינייך?

"אהבתי להיות מיוחדת. בחרתי בקפידה את הבגדים, בחירות לא תמיד שגרתיות. לדוגמא, בבת המצווה שלי נסעתי עם אמא שלי לחפש בגדים ברחוב דיזינגוף בתל אביב והתשתי אותה, עד שבחרתי בחליפה של מכנסיים מתרחבים וטופ קצר בצבע אדום כתום. בעוד שחברותי לבשו לבת המצווה שמלות לבנות. גם בטקס הסיום של התיכון אני זוכרת שבחרתי ללבוש חולצה עם שרוולים תפוחים וחצאית מקסי -  דבר שהיה יוצא דופן בקרב הנערות בשכבה. מאז הלבוש שלי הוא בעיקר קלאסי. אני אוהבת מאוד חצאיות ומצרה על כך שנשים אינן לובשות הרבה מהן, וכך גם עם שמלות. אלו הפריטים הכי נשיים והכי מחמיאים בעיני".

מתי הבנת שאת בוחרת להתמקד בחייך בתחום סטייליסטית ומנחת סדנאות סטיילינג?

"לקח לי הרבה זמן עד שהבנתי שאני יכולה להיות 'סטייליסטית' ולעסוק בזה כמקצוע. למדתי תארים בתקשורת (ראשון ושני) וכתבתי עבודת מחקר לתזה, לימדתי באקדמיה – תוך שהתגוררנו בבסיסים של חיל האוויר, כי אבי שירת כקצין במהלך כל הזמן הזה. באמצע שנות השלושים הבנתי שאני רוצה להוסיף את תחום יעוץ התדמית ולמדתי אצל הסטייליסט ומעצב האופנה המוכשר גדי אלימלך. הקורס נתן לי כלים והמשגה לכל מה שהיה ברור לי כבר עד אז, ולאחריו יצאנו לשליחות לארצות הברית מטעם הצבא, תפקיד של אבי  שם התחלתי לחקור את נושא הבלוגים, בלוג אופנה, תוכניות אופנה, זה ריתק אותי. כשחזרנו הלכתי לקורס ללמוד את עולם הבלוגים, אצל יונית צוק, והתחלתי לבנות את ההרצאות שלי בתחומי תדמית וסטיילינג. שילבתי את העסק שלי עם האקדמיה. עד היום אני משלבת ביניהם, כמרצה באוניברסיטה הפתוחה, כותבת דוקטורט, מלווה נשים בתהליכי יעוץ סטיילינג אישי ומנחת סדנאות".

מי בעינייך מתלבשת הכי טוב בארץ?

"וואו. קשה לנקוב בשם אחד. אני יכולה לציין שאני אוהבת לעקוב אחר מיטל כץ, בעלים של הבוטיק התל אביבי (שגם ניתן לבצע הזמנות באתר און ליין) הלנה, על רחוב דיזינגוף. אני מאוד אוהבת גם את הבחירות של אנה ארונוב, וגלית גוטמן שתמיד נראית קלאסית".  

מה זה בעיניך להיות אישה אופנתית ולמה חשוב להיראות טוב?

"המראה שלנו, כפי שלמדתי מגיל צעיר, מעביר מסר על מי שאנחנו. אני תמיד מציגה בסדנאות את המשפט "הנראות שלך מספרת עליך לפני שאת מדברת". רושם ראשוני כמובן, שנבנה תוך מספר שניות, ניזון בעיקר מחוש הראייה, וההבנה שהאדם שמולנו מארגן את המחשבות שלו עלינו בכמה שניות – כל אלה מעידים על החשיבות של בחירה ודיוק של מראה על פי מי שאנחנו ומה שאנחנו רוצים לספר על עצמינו"

כלומר, חשוב להיות אישה אטרקטיבית

"אישה אטרקטיבית היא לא בהכרח האשה שתווי פניה הם על פי כללי היופי והאסתטיקה הבסיסית, או שגופה בפרופורציות שעון חול (60, 90, 60), אלא זו שנראית בטוחה בעצמה, זקופת קומה ומטופחת במראה. אנשים נמשכים אל אנשים בריאים, זה הבסיס לקיומה של האנושות. להיות אישה אופנתית – זה להיות עדכנית, אבל להיות אישה עם שיק ותחכום זה לדעת לבחור מהטרנדים, ממה ש'הולך עכשיו' את מה שמחמיא למבנה הגוף שלי ומשקף את האישיות שלי".

אורית ארגמן פדידא. צילום: טוני טויטואיך האופנה בבאר שבע? האם יודעים להתלבש נכון ואופנתי?

"יש ויש, כמו בכל מקום. יש כאלה שנראות מטופחות וטרנדיות, ויש כאלה שלא, אבל בעיקר אני רואה שיש נשים שהולכות שבי אחר טרנדים שאינם בהכרח מחמיאים להן, או שהן נראות כמו כל אחת אחרת, ללא ייחוד ואישיות. הייתי שמחה לגלות עוד אופנה מקורית בבאר שבע, ויש לי רעיון מעניין לאירוע אופנתי בעיר".

אורית מודה על עצמה שהיא אוהבת ללבוש חצאיות, אבל לא ממש יודעת איך להסביר את הסיבה לכך, אולי כי זה נדבק בה מאז תקופת הריקוד במגמת המחול, או אולי כי היא מרגישה שזה מבטא אותה הכי טוב, נשי ומחמיא. גם שמלות היא אוהבת, תודה ששאלתם, וכל שמלה עליה נראית בול פגיעה (לפרגן זו מעלה נפלאה), ואם ממש נרד לפרטים -  שילוב של מערכת לבוש קלאסית על זמנית הכוללת פריט  דומיננטי אחד וכל היתר פריטים בסיסיים, עושה לה ולתדמית שלה הוט קוטור. מה גם, הפריט הכי מזוהה איתה הוא בכלל 'שכמייה', פריט אצילי  מבחינתה שנותן הרגשה של בת אצולה עד נסיכה - המראה שהיא אוהבת ביותר. בגלל זה שם העסק שלה נקרא cape girl. קדימה, תעשו גוגל תרגום.

מה נשים אוהבות לדעת או להתייעץ, מה חשוב להן?

"נשים שאוהבות לרכוש בגדים, לא תמיד מרגישות ביטחון לגוון, לרכוש פריטים שהן לא רגילות ולצאת מאזור הנוחות[ ואז המלתחה עמוסה בבגדים, שברובם חוזרים על עצמם, והתחושה היא שאין מה ללבוש. אני עוזרת ללקוחה שלי, בין אם בארגון המלתחה, בין אם בסיבוב קניות, לדייק את מה שהיא צריכה בארון ולדייק את הרכישה שלה. יש את הרובד הבסיסי של מה מחמיא למבנה הגוף, ויש את הרובד שמבטא את האישיות, את תחום העיסוק ואת מה שאני רוצה לשדר. אנחנו מנהלות שיח על כל הדברים ויוצאות לדרך לדיוק המלתחה. כשהארון מדויק ומכיל רק פריטים מחמיאים ותואמי אישיות, לזמן והרגע הזה, אז איכות החיים משתפרת בצורה משמעותית ביותר".

 אורית ארגמן פדידא. צילום: בר אהרון

צילום: תמי מונטג

כתבת דוקטורט בנושא 'עיתונות האופנה בישראל' – ספרי לי לאיזה תובנות הגעת

"אני בעיצומה של כתיבת עבודת הדוקטורט, חוקרת את מקומה של עיתונות האופנה בשנות המדינה הראשונות, שנות החמישים. ההבנה המתחדדת היא שכתיבה על אופנה היא הרבה מעבר לכתיבה על 'בגדים', היא כתיבה שמעבירה מסרים על ערכים מקובלים ובין היתר על תרבות, לאומיות ומגדר. סיקור אופנה מבטא את הלך הרוח החברתי, אבל בכוחו גם לעצב תפיסות ועמדות לגבי מה 'מקובל' ומה לא, מה 'אופנתי' ומה לא".

כמה כסף נשים מוכנות הוציא כסף בשביל סטיילינג אישי ושופינג, בבאר שבע או בתל אביב

"זה מאוד תלוי בדפוסי רכישה ובאישיות של האשה. יש נשים שאוהבות לרכוש בפעם אחת מלתחה לעונה שלמה ויש שמעדיפות לרכוש בכל פעם מעט. אני מסבירה לכל לקוחה שאין צורך לרכוש הרבה, בתהליך היעוץ אני נותנת כלים לארגון מחשבתי של רכישה נכונה ומדויקת. לגבי מיקום הקניות, זה תלוי בלקוחה, אני מקפידה לבחור מרכזי קניות לפי הסגנון שאנחנו חושבות עליו, נתוני הגוף וגם התקציב".

מגיעות אליך נשים מכל הארץ, מי הן?

"הלקוחות שלי הן בעיקר מהמרכז, אני יותר מאשמח להגדיל את מאגר הלקוחות שלי מאזור הדרום. יש בשנים האחרונות יותר ויותר את ההבנה ש'סטייליסטית' זה לא רק ל'סלבס' או ל'עשירות'. השירות הזה עוזר לדייק וליעל רכישות, לחסוך כסף ובעיקר לבנות ביטחון ואיכות חיים. הלקוחה שלי היא בעלת קריירה כשכירה או כעצמאית, אישה שאוהבת לרכוש בגדים, משקיעה בעצמה, וחושבת שכדאי לה לשנות מעט, לדייק, להוסיף תחכום. אני תמיד אומרת ללקוחה שלי "אני לא אמא שלך ולא אחותך או חברה, אני אשת מקצוע שרוצה שתראי הכי טוב שאפשר. היעוץ שלי מגיע מידע והבנה מעמיקה באסתטיקה. אני מאוד אוהבת ללוות נשים. זה מספק ביותר, ואני מרגישה שהתהליך משמעותי".

ספרי לי על מפגשים/סדנאות שאת עושיה בבתים – עד כמה נשים צמאות למפגשים כאלה והיכן?

"האמת שאני בעיקר מגיעה להעביר סדנאות/הרצאות בארגונים (ציבוריים או פרטיים), לצוותי עובדות, שירות לקוחות, מנהלות. יש גם הרצאה שהיא מתאימה לשני המינים, כלומר חוצת מגדר. אני אוהבת לשלב רקע סוציולוגי ומחקרי, ולדבר על המשמעויות של פריטי לבוש, וכן לתת כלים פרקטיים מעולם הסטיילינג. כשאני רואה שנשים מתעוררות, משתפות ובאות להתייעץ לאחר הרצאה, אני יודעת שעשיתי את שלי. הרי כל אחת מתלבשת בבוקר, ויש חשיבות לנראות שלנו, ולכן יש לעצור לרגע ולהעמיק בסוגיות הללו ולדייק יותר את המראה שלנו, זה מבורך. בעבר חששתי שנושא של סטיילינג ונראות נתפס כשטחי, לא מספיק מעמיק או חשוב, היום אני יודעת שיש לו חשיבות מכרעת בניהול תקשורת אנושית ובהשגת יעדים ומטרות".

על מה את רושמת בבלוג האישי שלך?

"הבלוג הוא בלוג בנושאי אופנה וסטיילינג, ואני מעלה פוסטים הכוללים מערכות לבוש שאני אוהבת, עם שילוב של תמונות שלי, וממליצה על פריטים לרכישה. מעבר לכך אני מעלה סרטוני רילס באינסטגרם, עם רעיונות והמלצות על שילובים".

כמה כסף את משקיעה ברכישת בגדים ואקססוריז לעצמך?

"זה תלוי בזמן ובפניות שלי. אני בדרך כלל מעדיפה מעט ואיכותי על פני הרבה ופחות איכותי. משקיעה ברכישה של תיקים ונעלים, ואוהבת לפרגן לאופנה מקומית, כי יש שפע של מעצבות ומעצבים מקומיים שיש להם פריטים איכותיים וייחודיים. המלתחה האולטימטיבית בעיני משלבת בין פריטי בסיס קלאסיים לפריטים ייחודיים, כך יוצרים מראה שמאפיין אותך ולא דומה למישהי אחרת. אני משלבת רכישה ברשתות גדולות (בדרך כלל הספרדיות) ובין מעצבות מקומיות".

אורית ארגמן פדידא. צילום: משה פילברג

צילום: בר אהרון

ממי את מקבלת השראה? (סדרות טלוויזיה, בלוגריות, סטייליסטיות, חו"ל, שחקניות)

"מהכל. אני מאוד אוהבת לצפות בסרטים וסדרות, אוהבת לנתח את הדמויות על פי הלבוש שלהן. ממליצה לנסות את זה, הבגדים מעידים הרבה על אופייה של הדמות ואין בחירות הלבשה מקריות. אני כמובן חשופה לבולגריות אופנה שאני עוקבת אחריהן, אחת מהן נתנה לי את ההשראה הראשונית לפני עשר שנים להתחיל בשם "Brooklyn blonde" לכתוב את הבלוג שלי ". 

נשמח לטיפים מה כדאי ללבוש לערב חג הפסח

"החג בדרך כלל מזמן ללבוש לבן. אני אוהבת שמלות לבנות, חולצה לבנה וחצאית, או בשילוב מכנסיים בגזרה גבוהה. כך או כך, אני תמיד דואגת להביא מערכת לבוש חלופית, לכל מקרה של מפגש בין אוכל/משקה לפריט הלבן שעל, אבל אני ממש רוצה להפציר ולבקש, תשקיעו בעצמכן בכל יום. לא רק בחג או באירוע – ללכת להתאפר ולהשקיע במראה. כל יום הוא יום טוב לחגוג את עצמינו, לטפח ולאהוב להתלבש. "

מה החלום הגדול שלך?

"החלום שיהיה שקט ורוגע. מבחינה מקצועית, להמשיך לפגוש נשים מדהימות וללוות בתהליכים לדיוק הנראות ושיפור איכות החיים, לסיים את הדוקטורט ולהוציא ספר, עם הרצאה בעקבותיו. בעיקר להרגיש משמעותית, תמיד. ושיהיה לנו חג שמח, אביב נעים, ובשורות טובות".

 

 אורית ארגמן פדידא. צילום: משה פילברג

 אורית ארגמן פדידא. צילום: טוני טוויטו

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('619a86f6-95bb-48a8-b3d5-c3574dc96a76','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה