הסאונד של ספיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('139b8735-385b-450f-9672-c8e2996c9d70','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('139b8735-385b-450f-9672-c8e2996c9d70','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

מהרגע שעמדה על הבמה בתכנית "דה ווייס" היה לה ברור שהיא הולכת לעבוד קשה ולא לוותר כדי להגשים את החלום שלה ולהיות זמרת מצליחה. היום ארבע שנים אחרי, ספיר עמר עובדת עם הדיג'יים הגדולים בעולם ומוציאה שירים בינלאומיים. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על תחילת הדרך וההופעות בפורום בבאר שבע, על הקשיים בהשתלבות בתעשיית המוזיקה והמקום שמצאה במוזיקה האלקטרונית

ספיר עמר. צילום: אהוד שגב

השירים שלה מושמעים בישראל, בארצות הברית ובמקסיקו, היא עובדת עם דיג'יים גדולים כמו ינון יהל ואמנים שמופיעים על במת הטומרולנד ובדרך לחתום עם חברת תקליטים בחו"ל לקראת אלבום בכורה וסינגל חדש. אבל הדרך להכרה במוזיקה שלה לא תמיד הייתה קלה. ספיר עמר שנולדה וגדלה בבאר שבע חוזרת איתנו לתחילת דרכה המוזיקלית, החוויות מבמת "דה ווייס", המוזיקה האלקטרונית בה מצאה את מקומה והקשיים בדרך להצלחה.

"המוזיקה הייתה איתי מאז ומתמיד, אני חושבת שידעתי שאני רוצה להיות זמרת מאז שאני זוכרת את עצמי... בגיל שמונה לקחתי את זה צעד קדימה ובהמשך התחלתי גם להקליט קאברים", סיפרה ספיר ל'באר שבע נט', "הייתי מופיעה בתור זמרת צעירה במועדון הפורום בגיל 17, שם זו הייתה הפעם הראשונה שעמדתי על במה מקצועית, הייתי מופיעה באירועים, בבמות פתוחות ולאט לאט היו לי גם עוקבים בפייסבוק וביוטיוב".

בהמשך עבדה ספיר על אלבום ואף נסעה לארה"ב לתקופה, היא חזרה לארץ ובשנת 2017 השתתפה בתכנית "דה ווייס". האודישן שלה היה עוצמתי וזכור במיוחד עם הביצוע שלה לשיר Alive של הזמרת סיה והיה אחד מהאודישנים המדוברים של העונה. ספיר הודחה בשלה ההופעות החיות וסיימה באותה עונה במקום ה-12. כיום היא מוציאה סינגלים בסגנון אלקטרוני כשהיא משתפת פעולה עם דיג'יים מוכרים.

ספיר עמר. צילום: נוי ערקובי

את שמחה על ההשתתפות בתכנית ועל החשיפה? היית עושה את זה שוב?

"אני שמחה על ההשתתפות בתכנית, שמחה על ההזדמנות שהייתה לי ויכולתי לבצע את אחד השירים שאני הכי אוהבת של סיה ובאמת להראות לאנשים מה אני מסוגלת לעשות. זו הייתה חוויה ולמדתי מזה המון, גם אם הדברים שעשיתי בתחום לא היו קשורים לתכנית זה כמובן נתן לי המון ניסיון על הבמה"

את משתפת פעולה עם הרבה דיג'יי מכל העולם ושרה בסגנון פופ אלקטרוני- ספרי על הסגנון המוזיקלי שלך

"אני מביאה בהגשה שלי את ה-soul, גם בכתיבה של הטקסטים וגם עם הקול שלי ומשלבת את זה על הפקות של האוס, מוזיקה אלקטרונית ומוזיקת מועדונים. אני לגמרי מביאה את עצמי, זה אולי כרגע פחות מיינסטרים אבל אני נמצאת חזק בסצינה האלקטרונית וזה פתח לי הרבה דלתות ויצר לי קשרים לאנשים מהתחום. דרך המוזיקה הזו הגעתי לאנשים בתעשייה שכנראה לא הייתי מגיעה בדרך אחרת כי בסגנונות כמו פופ קשה יותר להתבלט אז ראיתי בצורה הזו הזדמנות להיכנס לתחום ולהוציא את החומרים והמוזיקה שלי, הייתה לי את המעטפת של ההפקה של הדיג'יי ויכולתי להביא את עצמי לידי ביטוי. עכשיו אני במגעים עם חברת תקליטים בארצות הברית כדי להוציא לדרך אלבום וגם לשחרר את הסינגל החדש שלי".

היו גם קשיים בדרך? אנחנו יודעים שלא תמיד קל להצליח בתעשיית המוזיקה

"זו תעשייה לא פשוטה, היו לי המון קשיים בדרך במיוחד בשנה וחצי האחרונות, וגם לצאת מתכנית ריאליטי זה לא פשוט. אתה אמנם מקבל חשיפה אבל זה יותר קשה כי כולם פתאום מכירים אותך ומצפים ממך אז אם אין לך חומרים מוכנים באותו רגע יש דעיכה... אם את לא מספקת בזמן חומרים חדשים זה יוצר אכזבה של אנשים ממך וגם אכזבה מעצמך. כשיצאתי מהתכנית היה לי קשה להתמודד עם זה, הרגשתי שאני חייבת לעשות דברים כדי להביא את האמת שלי גם אם לא בדרך המקובלת. אז מצאתי סוג של "דלת אחורית" דרך המוזיקה האלקטרונית והחיבורים עם הדיג'יים, עשיתי שיתופי פעולה ולאט לאט קיבלתי עוד הצעות ונחשפתי בפני יותר קהל. זה הרבה עבודה קשה, אפשר לעשות את זה שנים בלי לראות תמורה וברור שהיו נקודות שבירה שלא חשבתי שכדאי להמשיך... אבל כל פעם שחשבתי לוותר פתאום צצה עוד הזדמנות, זה הרגיש כמו כוח שדחף אותי קדימה גם כשרציתי לוותר ועכשיו העבודה הקשה מתחילה להשתלם".

 ספיר עמר. צילום: אהוד שגב

ואכן ספיר ממשיכה לעבוד קשה על חומרים משלה, לכתוב וליצור, יש לה מעל ל-500 אלף מאזינים באפליקציית spotify כשהוציאה לאחרונה את הסינגלים Hangover, Blue Dreams ו-Over The Sea. היא עובדת על אלבום חדש וסינגל נוסף בשם faith שייצא בקרוב. "יש לי שירים שכתבתי בעבר ונשארו איתי שאני אוספת וגם שירים חדשים שאני עובדת עליהם. השאיפה היא לשחרר אלבום ברמה בינלאומית שייצא גם בארץ", מוסיפה ספיר.

ספרי על היצירה בימים אלה

"אני אוציא בקרוב סינגל חדש שנקרא faith, זה שיר שהפקתי עם נועם עקרבי שעבד עם אמנים כמו רותם כהן ואליעד נחום. את השיר הכנו כבר לפני שנה אבל עדיין לא הוצאתי אותו והרגשתי שעכשיו זה הזמן הנכון. השיר מדבר על אמונה, נותן כוח ומסתכל על העולם בצורה חיובית ואני חושבת שזה מאוד יכול להתכתב עם ההרגשה של אחרי הקורונה והשנה וחצי האחרונות שהיו לא קלות. בכללי החיבור שלי לשפה האנגלית הוא בעיקר בגלל הסגנון המוזיקלי שלי, אני כן כותבת גם שירים בעברית והייתי רוצה להתחבר לכל הסגנון הפופ העכשווי שהולך בארץ, גם בתור כותבת ויוצרת".

את עובדת עם הרבה אמנים בינלאומיים, את מרגישה שחשוב לך להצליח יותר מעבר לים או גם כאן בארץ?

"המוזיקה שלי מדברת יותר למעבר לים אבל מאוד חשוב לי להצליח גם בישראל ויש הרבה אנשים בארץ שמכירים אותי ואת המוזיקה שלי. השירים שלי מושמעים בכל המועדונים אבל הקהל לא תמיד יודע לזהות שזו אני וזה מה שהייתי רוצה לשנות. שיותר אנשים יעשו את החיבור בין השירים עצמם אליי לזמרת, שעוד אנשים יכירו וידעו שאני זמרת ישראלית".

אז איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"אני מקווה שעל הבמות הגדולות בארצות הברית, מוציאה אלבומים ושירים שלי והלוואי שגם מצליחה בארץ. אני רוצה שאנשים יקבלו את המוזיקה שלי גם פה, יאהבו אותה, יתרגשו ויתחברו ליצירה".

ספיר עמר. צילום: אהוד שגב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a649d1a0-9982-465f-ad16-4557330156e3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה