הנינג'ה של הדרום שבר את הבאזר

$(function(){setImageBanner('c12dcf43-0541-421d-80fb-489909fac88e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אחרי ששרף את מסלול נינג'ה ישראל ושבר, תרתי משמע, את הבאזר! רוני קפלנסקי מנתיבות סיפר ל'באר שבע נט' על החוויות מהתחרות, על שגרת האימונים והאהבה לספורט ועל המסר שחשוב לו להעביר לבני הנוער

הוא כבר הספיק לקבל את הכינוי "המתמודד ששבר את הבאזר" כאשר סיים בהצלחה את מסלול המוקדמות של 'נינג'ה ישראל' בקשת 12 כשטיפס את המגה קיר, זכה ב-10,000 שקלים וגם שבר את הבאזר מרוב התרגשות ואדרנלין. רוני קפלנסקי מנתיבות הוא הגאווה הדרומית בתחרות הספורט הטלוויזיונית ועבורו הנינג'ה זה דרך חיים.

רוני קפלנסקי, צילום פרטי

"עקבתי אחרי התכנית נינג'ה עוד במקור מארצות הברית וגם כאן בארץ בשנתיים האחרונות, היו לי גם חברים שהתחרו בעונות הקודמות", סיפר רוני ל'באר שבע נט', "ידעתי שברגע שאשתחרר מהצבא אגיע לנינג'ה". רוני חגג 23 בשבוע שעבר, הוא נולד וגדל כל חייו בעיר נתיבות, כיום הוא מאמן כושר וגם מדריך ב"אחריי" ובמכינה קדם צבאית מכין בני נוער לשירות הצבאי.

באיזה ענף ספורט אתה מתמחה? תאר לנו את שגרת האימונים שלך לקראת הנינג'ה

"אני מתעסק בהרבה ענפי ספורט שונים, סטריט וורקאאוט, קרוספיט, הליכה על חבל וגם אימונים ממוקדים לנינג'ה. בניתי בבית מכשולים ומתקנים מתאימים ואני מתאמן עליהם. אני עושה אימון או שניים ביום, כשיש לי יום מנוחה אחד בשבוע. בעיני נינג'ה משלב הרבה תכונות ספורטיביות כמו גמישות, כוח, ריכוז, כוח מתפרץ... לכן האימונים שלי מגוונים, זה לא יעזור לעשות רק מתח ולהיות חזק, צריך לדעת לשלב ולהשקיע כל יום באימונים".

ואכן, ההשקעה של רוני השתלמה. הוא הגיע לנינג'ה ישראל כשהוא מוכן לצלוח את האתגר. הוא סיים את הסטפר והטוויסטר הכפול במהירות וגם גשר הקפיצים לא היווה עבורו בעיה. הוא בחר במסלול B שם עבר בצורה מרשימה את הקיר השקוף עם מאחזי הטיפוס וסיים עם גלגלי הענק, שם הראה את יכולותיו בפלג גוף עליון. רוני לא היסס לרגע ומיהר למגה קיר, הוא הגיע לפסגה בהצלחה כשהוא לוקח צ'ק על סך 10,000 שקלים וגם שובר את הבאזר מרוב התרגשות בפחות מ-4 דקות.

כשעלית על המסלול האמנת שתשבור את הבאזר, תרתי משמע? מה הרגשת באתו רגע?

"לפני שעליתי על המסלול היה לי לחץ מטורף, זה רגע שחיכיתי לו הרבה זמן, פתאום יש מצלמות וכל העיניים עלייך. כשהגעתי באותו יום עם עצמי האמנתי שאני מסוגל לסיים את המסלול. על המסלול הלחץ יורד, אתה משתחרר... שבירת הבאזר היתה לא מכוונת, כל האדרנלין יצא ברגע אחד. זו תחושת סיפוק מטורפת שהוכחתי גם לעצמי שאני מסוגל, בנוסף העברתי מסר לחניכים שלי ב"אחריי" שאם הם יכוונו גבוה הם יגיעו לאן שירצו". 

איך התגובות עד כה של תושבי נתיבות והדרום? אתה מרגיש שהבאת גאווה לדרום ולפריפריה?

"אני מרגיש ללא ספק את האהבה של תושבי הדרום, יש פירגונים עד השמיים. לקח לי שלושה ימים לענות לכולם ברשתות החברתיות, שלחו לי הודעות, זה מרגש ממש. אני מרגיש גם גאווה וגם לדעתי פתחתי סוג של דלת לעוד אחרים, אני הראשון מנתיבות ומהאזור שהלך לנינג'ה, אנשים פתאום שולחים לי שהם רוצים לבנות מתקני נינג'ה בבית ואני שמח על זה, שמח לדרבן צעירים נוספים מאזור הדרום לנסות להגיע ולהתחרות בנינג'ה".

רוני קפלנסקי, צילום פרטי

אתה מדריך ב"אחריי" ועוזר לבני נוער להתכונן לצבא. אתה מרגיש שהנינג'ה גרם ליותר ילדים בארץ להבין את חשיבות הספורט? להתאהב בספורט?

"מהתגובות שקיבלתי אני חושב שנגעתי בבני נוער. כשהייתי קטן בתור ילד הייתי חסר ביטחון והספורט וגם הפעילות ב'אחריי' עזרו לי לצאת מזה, אז זו סגירת מעגל עבורי שעכשיו אני מדריך נוער. מהתגובות אני רואה שהרבה בני נוער לקחו משהו מהצפייה בתכנית והמסר שהעברתי. זה הכי חשוב לי, לגעת באנשים דרך הנינג'ה, הערך המוסף הוא המשמעותי, זה בעיני יותר מרגש מללחוץ על הבאזר. בזמן הסגרים, יצאתי יחד עם החניכים ב"אחריי" והתנדבנו עם קשישים, עשינו להם קניות לחג וסידורים... חשוב לי להעביר מסר שכולנו נסתכל טיפה מעבר לעצמנו, נסתכל על הסביבה שלנו ונהיה שם עבור האחר, נעזור לאוכלוסייה המבוגרת כדי לשמח אותם".

בינתיים אתה מתמקד בנינג'ה אבל איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"וואו, אני לא יודע להגיד איפה אהיה אבל אני מקווה שעדיין אעשה משהו שאני אוהב, אעסוק במשהו שנוגע בחינוך בני הנוער והצעירים בישראל, להמשיך לתת להם דוגמא ולהיות שם עבורם".

 רוני קפלנסקי, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9a2d5798-2a71-4889-a62a-09088ee5836c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה