"המטרה היא לתת תקווה לכל הנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, לתת להם כוחות"

$(function(){setImageBanner('1b2188d3-2ead-403b-8091-46c969b1398b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לכל אדם יש סיפור חיים שאיתו הוא מתמודד בדרך המותאמת לו, לאלעד טוגאנס עמיר (34) רווק מבאר שבע, מוזיקאי ויוצר, כל מה שעושה לו טוב בחיים כדי להתמודד עם עברו, זה לשיר על זה. למרות החוויות הקשות שעבר, אם זה אלימות מינית והשפלות, הוא תרגם לשירים שכתב כדי להוציא מסר שלמרות הכל, יש עתיד. לאחרונה הוציא שיר רביעי בשם "יש לה אומץ", בהשראת סיפורים של כמה נשים אמיצות ששיתפו אותו במה שהן עברו מבחינת הטרדות מיניות, שבו הוא שר על הפוסט טראומה שנשארת, אבל לעולם לא תעלים את הרצון לחיות ולהגשים חלומות.

צילום: אילן סימן טוב

כמעט רוב חייו עבר אלעד טוגנאס עמיר בבאר שבע. ילדות קצת מורכבת, אבל בבית שבו גדל תמיד הייתה אווירה טובה של אהבה, תמיכה רגשית ואף כלכלית כשהיה צריך. "עזרו במה שיכלו, בכל זאת באתי מבית שהסתפק במה שיש" סיפר "אבל חיי חברה וסביבת לימודים היה לי יותר קשה, כי באופן כללי תמיד הייתי ילד עדין כזה, סגור ומופנם, אז לא היה לי ממש קל להסתגל חברתית. בבית הספר ובתיכון ספגתי השפלות ועלבונות וכל מיני הצקות מחבריי לכיתה ואף פגיעות מיניות, אבל תמיד שהיה לי קשה המשפחה הייתה בשבילי, גיליתי שהאהבה הזאת נותנת לי כוחות, למרות הקושי, להישאר בחיים ולבחור בחופש".

מה נתן לך כוח?

"ברגעים קשים המוזיקה הייתה ועדיין מקום מפלט בשבילי. לשבת ולנגן שיר חדש שכתבתי, להקליט באולפן . בכלל, להקליט באולפן היה תמיד החלום שלי בכל גיל, תמיד ידעתי  שאני אהיה אומן יוצר או שחקן בתאטרון ולהיות הבמות הכי גדולות בארץ ובעולם, לשם אני בעצם אני מכוון עד היום "

איפה היית שר?

"בהתחלה כמו הרבה מאוד אומנים זה היה בבית ספר בטקסים, אחרי זה בתחרויות כוכב המחר, שאלו תחרויות לזמרים יוצרים. בשנת 2004 עליתי לחצי גמר אזורי והייתי ממש קרוב לעלות לגמר בהפרש של נקודה אחת. בגיל יותר בוגר הופעתי בבמות פתוחות בתל אביב ובפתח תקווה". 

על מה אהבת לשיר והאם אתה כותב את השירים?

"הייתי שר בהתחלה דאנס הול ורגאטון והיפ הופ, היום אני פתוח לקצת יותר סגנונות ומשלב כל מיני דברים מחאתיים, בעיקר זה מה שאני אוהב היום, ומסרים חברתיים. השיר הראשון שלי יצא בשנת 2017, שיר שנקרא tu medizes, בעברית זה אומר 'את אומרת'  - שיר בספרדית ועברית ביחד, ועשיתי עוד שירים בתקופה הזאת שפחות הצליחו".

אלעד משתף בעבר קצת כואב שבו עבר חוויות קשות, שאיתן היה צריך להתמודד בחייו. קשיים שהוא מעדיף לא להרחיב בגינם, כי כל אזכור מחזיר אותו אחורה בזמן ומקשה לו על המחשבות, אבל הוא מוכן לספר שעבר אלימות מינית בבית הספר ובתיכון ואף במקום העבודה "אני מטופל היום והכל בסדר, יש לי מעטפת שבאמת נותנת כוח והמוזיקה נותנת לי כוח ועתיד" אמר בחן.

 עם המלחינה דנה מלכהאיך זה השפיע על מהלך החיים?

"אני חווה לפעמים טריגרים כל פעם שיש איזה פרשיה חדשה ועוד מקרה כזה, זה מכניס אותי לחרדה, ושאני בחרדה ובסטרס אני יושן הרבה. אני יודע שזה בריחה מרצון לא להתמודד, אז  אני ישן המון ולפעמים מנסה להירגע עם כדורים ותרופות. לא כזה עוזר, אז אני פשוט מנסה לכתוב קצת  כדי להירגע"

ניסית לקדם את השיר? מה היה קשה.

"כן ניסיתי מאוד ברשתות החברתיות, הבעיה היא שאני לא ממש טוב בשיווק וזה מקשה עליי אחרי זה להגיע לקהל שאני מכוון אליו. השירים האחרים לא הושמעו כמעט, לא ממש הייתה הענות ובסדר למדתי לקבל את זה ברוח טובה כיום"

 על מה אתה אוהב לשיר?

"מחאה בעיקר ומסרים חברתיים. אני רוצה להוביל שינוי בעולם גם דרך המוזיקה שלי וגם דרך  העשייה החברתית, אני רוצה לשנות את המציאות שאנחנו חיים בה"

השיר החדש שהוציא לאחרונה נקרא "יש לה אומץ", שאותו הוא מבצע יחד עם זמרת בשם עינת שמל, שהכיר עם השנים בבמות פתוחות "הופענו יחד גם במופעי התרמה למיניהם שחלקנו בהם חלק" סיפר "היא זמרת כשרונית ונהדרת. כתבת את השיר בהשראת סיפורים של כמה נשים אמיצות ששיתפו אותי במה שהן עברו ופתאום קיבלתי הארה מלמעלה והתחלתי לכתוב את זה לפני ארבע שנים".

מה המטרה שלך?

"המטרה היא לתת תקווה לכל הנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, לתת להם כוחות ולהגיד: גם שקשה ואפשר להתחזק ולהתעצם. בתקופה הזאת חשוב לי לציין שהכרתי את המלחינה והיוצרת, דנה מלכה, שבעצם עזרה לי להלחין את כל השירים שלי כולל את השיר החדש, שהפיקה אותו בגרסה אקוסטית. מפיקה ומלחינה מוכשרת יש לציין ואנחנו עושים עוד הרבה ביחד". 

 חושב שלאנשים קשה להתחבר אליך?

"כן יש לי את מחשבה הזאת שקשה לאנשים להתחבר אליי . אולי כי אני קיצוני מידי בנושאים שאני מדבר אליהם, אולי אני עובר אנרגטי, תמיד הייתה הרגשה ששופטים אותי גם על הנראות האנדרוגינית שלי שאני לא ניראה מספיק גברי". 

 מה חשוב לך לקדם דרך השירים?

"חשוב לי לקדם ערך, לתת לאנשים זווית אחרת, כי יש הרבה מאוד שיפוטיות בחברה, הרבה אנשים מאשימים נפגעות ומישהו צריך להיות שם עבורן גם ברגעים הקשיים האלה ואולי לתת להם תקווה וכוחות להתמודד, זה בעיקר מה שאני רוצה להעביר במסר של ,שיסתכלו קצת על הנפגעות ונפגעים ומה הם עוברים ועוברות "

 מה עם חתונה וילדים?

"אני חושב על זה, אבל קודם כל אני צריך להחלים  מהפוסט טראומה ולהתחזק בעצמי. זה יהיה לא אחראי מבחינתי להיות בזוגיות כשאני לא מאוזן".

 נהנים באולפן. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e76b78be-1977-43b4-adcf-6d2334482d16','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה