המטעמים של צחי: הכירו את השף הבאר שבעי אשר המציא את עצמו מחדש

$(function(){setImageBanner('0b65b46d-8d1a-4f0c-99f9-ebeca1dccd0e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

עבור צחי לב מבאר שבע אוכל זה אהבה. אחרי שנים בהם עבד באולם האירועים המיתולוגי 'הינומה' שנסגר ובשיא הקורונה, נאלץ צחי למצוא דרך אחרת להמשיך עם התשוקה שלו למטבח. כך הוא ואשתו חנה פתחו את 'מטעמי הבית', עסק לקייטרינג ואוכל מוכן, שזוכה להצלחה. בראיון מספר צחי על תחילת הדרך, הרגעים הקשים כשנסגר מקום עבודתו, הנתינה לזולת שמנחה אותו והדרך החדשה

אין ספק שגם בעולם האוכל והמסעדנות אנשים רבים נאלצו להמציא את עצמם מחדש בשנים האחרונות ובמיוחד עם הקורונה. כך קרה גם לצחי לב, בן 34 נשוי פלוס ארבעה. צחי הוא שף מוכר בבאר שבע שעבד במשך מספר שנים כשף של אולם האירועים הינומה המיתולוגי שנסגר, מקום עבודה שהיה עבורו בית ומשפחה. רגע אחרי גם הקורונה הגיעה ופתאום מצא עצמו צחי בבית כשהוא רק רוצה להמשיך ולהאכיל אנשים, לשמח אותם באמצעות האוכל.

"הייתי השף באולמי הינומה במשך שלוש שנים, זה היה מאתגר. זו הייתה תקופה יפה וחוויה עבורי. עבדתי גם באולמות אחרים לפני כן ולאחרונה עם הסגירה של המקום הפכתי לבעל עסק עצמאי", סיפר צחי ל'באר שבע נט'. ואכן כיום הוא ואשתו חנה מנהלים יחד קייטרינג לאירועים ואוכל מוכן 'מטעמי הבית' והפכו לעצמאים.

"אני חושב שאנשים הבינו שאם עכשיו בן אדם צריך ללכת לקנות מצרכים, לעמוד לבשל, זה גז וחשמל וזמן... האוכל שיכינו יכול להגיע לאותו מחיר או שאולי אוכל מוכן יהיה גם יותר זול. אבל בעיני הכי חשוב שזה יהיה אוכל טעים"

צחי לב, צילום פרטי

מתי הבנת שעולם האוכל מושך אותך ובו אתה רוצה לעסוק?

"מאז תקופת הצבא. שירתי כטבח בצבא ואז הייתי נגד מטבח, משם התפתחתי ויצאתי לעולם המסעדות והאולמות אירועים. בואי נגיד שהייתי שמן אז תמיד הייתה לי חיבה לאוכל, מהמקום הזה התחברתי לעולם הזה ורציתי להגיע לאנשים דרך האוכל".

במשך שנים היית השף באולמי הינומה בעיר, היה לך קשה עם סגירתו של המקום? הרגשת שאתה צריך להמציא את עצמך מחדש?

"כן, מאוד כאב לי על המקום ושהוא ככה נסגר. משפחת עמר, בעלי הבית של המקום, הם אנשים מיוחדים, משפחה שאין מה להגיד עליה, אנשים מדהימים והינה עד היום הקייטרינג שלי פועל מהמטבח שלהם בהינומה במקום שלהם. זה סוג של משפחה וזה היה מאוד כואב, זה כמו לפרק משפחה, עבדנו שם מעשר בבוקר עד שתיים עשרה, אחת בלילה... זה היה לא פשוט. זה קרה עם הקורונה ובתקופה הזו התחלתי להמציא עצמי מחדש, אז התחלנו אני ואשתי למכור סנדוויצ'ים מהבית, כריכים דרך הבית ועשינו משלוחים. הייתי מכין סיר קציצות דגים, לחם בית טרי וככה מכרנו סנדוויצ'ים טעימים עד שלאט לאט בנינו את קהל הלקוחות שלנו. אנשים התחילו לבקש קייטרינג לאירועים קטנים ואוכל מוכן וככה התחלנו להתפתח".

אז איך עברה עלייך הקורונה?

"זו הייתה תקופה קשה לכולם אבל דווקא בזמן הזה העסק שלי החל לצמוח, זה היה מקום לצמיחה לעסק החדש. הרבה אנשים היו בבית, התחילו יותר להזמין אונליין, לאכול בעיקר בבית שלהם וככה מהקורונה דווקא צמחנו".

פתחת את קייטרינג מטעמי הבית המצליח ואתה מספק אוכל מוכן לתושבי העיר- ספר על העסק, מה אפשר למצוא שם?

"אצלנו ביום יום תמצאי כל את מגוון המאכלים המרוקאים, אם זה קציצות דגים וקציצות בשר, בשר ראש, קוסקוס אותנטי, אסאדו, מאכלים מבושלים... על האש כמו שווארמה, פרגיות ומבחר בשרים. ביום שישי יש את המכירה הגדולה שלנו של אוכל מוכן לשישי שבת עם כל המאכלים ולחמים מיוחדים וכל מה שצריך".

 מטעמי הבית של שף צחי לב, צילום פרטי

בכדי לספק לתושבי העיר את המאכלים האהובים צחי מבלה לא מעט זמן בעסק, מסביב לשעון, לעיתים גם על חשבון הזמן המשפחתי. "ביום יום אנחנו עובדים עד השעה חמש בערב אז זה בסדר, אלא אם כמובן יש אירוע מיוחד גם בערב. אבל ההכנות לשישי שבת מתחילות ביום רביעי, בחמישי אנחנו עובדים כל הלילה עד יום שישי בצהריים", משתף צחי, "אנחנו כמובן רוצים להמשיך לצמוח ושיהיו לנו עובדים שיעזרו לנהל את העסק כמו שצריך וככה יהיה לנו יותר זמן לעצמנו ולמשפחה, כרגע אני השף אז אני נמצא בעסק כל יום".

"התחלנו אני ואשתי למכור סנדוויצ'ים מהבית, הייתי מכין סיר קציצות דגים, לחם בית טרי וככה מכרנו כריכים טעימים עד שלאט לאט בנינו את קהל הלקוחות שלנו"

מצד אחד הבאר שבעים אוהבים לבשל אבל מצד שני יש הרבה קהל לאוכל מוכן- בעיניך זה תחום שהולך וגדל בשנים האחרונות?

"כן, בהחלט, בחגים למשל הייתה לנו היסטריה שלא ציפינו לה, גם בשישי שבת. לפני שנתיים כשאני התחלתי העבודה הייתה קטנה יחסית, היום ברוך השם בנינו קהל לקוחות רחב וגדול, מממשיכים עוד להתפרס ולהגיע לעוד אנשים. אני חושב שאנשים הבינו שאם עכשיו בן אדם צריך ללכת לקנות מצרכים, לעמוד לבשל וזה גז וחשמל וזמן... זה יכול להגיע לאותו מחיר או שאולי אוכל מוכן יהיה גם יותר זול. אבל הכי חשוב שזה יהיה אוכל טעים, אם האוכל לא טעים זה לא שווה כלום. אצלנו לא תמצאי שום דבר מוכן או תעשייתי, הכל מוכן במקום, כל הייצור הוא שלנו וזה הייחודיות שלנו בעיני. אני רוצה שכל לקוח ירגיש שהוא קנה אוכל טעים כמו שהוא היה מכין לעצמו בבית, בגלל זה גם אנחנו נקראים מטעמי הבית".

"שום דבר לא היה אפשרי ללא האישה התומכת והעוזרת שלצידי", צילום פרטי

הבנתי שאתה גם דואג לעזור למשפחות נזקקות בכל הזדמנות- נתינה לקהילה זה ערך שחשוב לך? אתה שמח להכין ולתת אוכל לאנשים שזקוקים לכך?

"מאוד, כל בן אדם שאין לו מוזמן לבוא ולקחת אוכל ואף אחד לא יגיד לו שום דבר. אני רוצה שלא יישארו אנשים רעבים אפילו לא לרגע, אף משפחה בבאר שבע לא תהיה רעבה בשולחן שבת אם זה תלוי בי. מידי שבוע אנחנו בכוונה מכינים יותר כדי שיישאר לנו יותר אוכל אותו נוכל לתת".

במשפט אחד- מה זה אוכל בשבילך?

"אוכל זה כמו אהבה- אומרים שאוכל עושים באהבה או שלא עושים בכלל ומבחינתי אם זה לא באהבה אז עדיף לא לעשות".

ובכל זאת יש לך עוד חלומות להמשך? מבחינה אישית או מבחינת העסק?

"אני חושב שלתחום אחר לא הייתי הולך, טוב לי איפה שאני אבל כמובן תמיד בשאיפה רק לגדול. בעתיד אנחנו כן היינו רוצים לפתוח מסעדה, מקום יותר גדול בו אנשים יוכלו גם לשבת ולא רק כמו עכשיו. אני רוצה להמשיך לגדול ולצמוח בעזרת השם. כמובן ששום דבר לא היה אפשרי ללא האישה התומכת והעוזרת שלצידי וכולם מוזמנים אלינו בחום ובאהבה".

צחי לב, צילום פרטי

מטעמי הבית - שף צחי לב: 052-749-4348

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f2a97cd0-48d2-4604-a7b6-060bec1147e0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה