"המוות שלו גרם לי להבין הרבה דברים, אחד מהם זה שנומי תמיד דחף קדימה, וזה מה שעשיתי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bf40ef53-42e0-4cc6-8ada-44f61a9f397c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('bf40ef53-42e0-4cc6-8ada-44f61a9f397c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

בטח כבר שמעתם את השם עידן מירו (34) מבאר שבע, להלן מנהל סניף קפה עלית בקניון קריית הממשלה ובתחנת הרכבת באר שבע מרכז, אבל ההכרות היותר אינטנסיבית היא יותר מכיוון המוזיקה שזורמת לו בעורקים ולא עוצרת לרגע כמו כל ראפר שנותן למילים ולמסר לעוף ברוח. כמי שעוסק במוזיקה קרוב ל16 שנים והופיע עם מיטב האמנים בארץ, הופיע ברחבי הארץ עם הרכב ההיפ הופ/פופ ששמו היה "הפיוז", בשיתוף עם גדי סול, וכרגע עובד על מיקסטייפ העונה לשם "שושלת", יחד עם אמנים מהארץ ומחו"ל שמשתפים פעולה - הוציא לאחרונה הוציא סינגל בשם "תן לי" שבו הוא מארח את מרצ'י ואורן כץ. חזרנו לשמוע מה קורה בחייו, על השלת 64 קילוגרמים ממשקלו, על החבר הראפר שנהרג בתאונת אופנוע ועל החלום לעשות מוזיקה ולהופיע. תעשו טאץ' ווד.

  צילום: עידן אסלן"הכרתי את אורן כץ עוד מ2003 שהופענו ברחוב מול 10 איש ואף אחד לא ממש שמע את המוזיקה הזו בארץ או בעיר" שיתף מירו, מי שבמהלך השנים התחבר לכמה אמנים ברחבי הארץ וחימם בין היתר את סבלימינל, הצל, שירי מימון, סטטיק ובן אל ועוד רבים, טובים ומוכרים בתעשייה. עם כמות האנשים שעידן מכיר בעיר בתחום המוזיקה, זה היה עניין של זמן עד שעידן ונומי (נועם כהן ז"ל) יפגשו ויכירו.

ספר לי על החברות עם נומי ז"ל

"את נועם הכרתי בין הקלטות לעבודה היומית שלי ולחברים בשכונה, נועם הוא אדם, באר שבעי אמיתי שהיה גאה להיות אחד כזה, אחד שלא נתן לשום דבר לעצור אותו, חדור מטרה, שאיפות גדולות והרבה כוח רצון, יש לנו אפילו שיר ביחד שקוראים לו "אל תנסה אותי" יחד עם גדי סול. נועם היה גם ראפר משוגע, אבל הכי חשוב, הוא היה בן אדם, כמות האנשים שהוא פרגן להם הייתה משוגעת, ידע לתת ביקורת וידע לתת בראש, קפה שחור וויסקי זה השיט מאז ומתמיד. נועם היה צוחק עליי, היה אומר לי שאני מבוגר מדי בשביל השיט הזה ומתישהו צריך להתבגר ולהפסיק עם המשחקי ילדים והאגו הזה, הוא האמין בצוות, האמין בכוח של ה"ביחד".

המוות שלו שבר אותך

"המוות שלו גרם לי להבין הרבה דברים, אחד מהם זה שנועם פשוט דחף קדימה, וזה מה שעשיתי - הרמתי שיחה לאורן, אמרתי לו שאני נכנס לאולפן בראבק ולא מעניין אותי מי מו מה, להקליט להקליט להקליט ולשחרר ישר, אין לי למה לחכות, הזמן קצר ויש המון מוזיקה להקליט".

השיר "תן לי" בעצם בא לומר שגם אחרי 16 שנים או 200 שנה למוזיקה לא תהיה הפסקה. לפי משנתו של מירו, הוא תמיד ירצה יותר ממנה וכל מה שקשור אליה. "התרבות שבה אני חי ומה שהיא בשבילי, אם היא הטקסט, הביט או הבין לבין" הסביר "דני נכנס על הHook, בפוקס, הוא בא להגיד שלום באותו יום אצל אורן באולפן ופגשתי אותו. אמרתי לו שיזרום, יעלה על השיט בדיוק לקטע הזה, הוא אמר "בטח" ומשם זה כבר בחוץ".

מירו ונועם ז"ל

שווה לפתוח עם השיר הזה הופעה ראשונה

"הופעות עתידיות? אנחנו מארגנים ערב הנצחה לנועם ז"ל בכמה מקומות בעיר בתאריכים שונים, מוזמנים לעקוב אחריי ולראות את הפוסטים שאני מעלה".

ספר לי על השיר

"השיר הזה שונה במהות שלו מכל דבר אחר, בעצם הוא נותן את הבוסט להוציא את המיקס טייפ "שושלת" – שבו יהיו 15 טראקים שבחלק מהם יושמעו גם שיחות שלי עם נועם ז"ל והמון אמנים שונים יכללו בתוכו. הוא יהיה שונה כי הוא נותן גב חזק לבאר שבעיים, כמובן בהפצה עולמית דרך חברת Tunecore.com בשיתוף עם C&P – חברת האמנים הקטנה והחמודה שלי, שלא כוללת בה יותר מדי חוץ מהפצה לכל העולם."

חייבת לציין שעברת מהפך מבחינת המשקל

"הורדתי נכון להיום 64 קילו (!) בתקופה של שמונה חודשים, אני עושה צום לסירוגין, להגיד לך שזה משפיע עליי? וואללה כן, בעבר לא היו נחמדות אליי בנות כמו שהן עכשיו, ובכללי אני עדיין אדם שמן במחשבות שלי. אני לא מונע מעצמי דברים שאני אוהב, פשוט אוכל אותם בשעה אחרת. כמובן שמירה על כושר זה אחד הדברים החשובים".

החברים לשיר הם דני מרצ'י – ראפר ויוצר באר שבעי, בין הראשונים שקידם ומקדם מוזיקה ישראלית באר שבעית אמתית בלי אגו ובעברו הופיע בערבי פרייסטילים ברחבי העיר יחד עם עידן מירו, נומי (נועם כהן ז"ל), גדי סול, נאור אסרסאי ועוד רבים אחרים. היה מרים ליין מסיבות של מוזיקה שחורה עם מספר מועדונים בעיר, הוציא מספר שירים בעצמו ליוטיוב והיום עובד עם מספר אמנים על שיתופי פעולה ועוד. החיבור בין דני מרצ'י לעידן מירו קרה בהופעות החיות בכל סופשבוע במועדון אחר ברחבי העיר.

אורן כץ הוא יוצר ומפיק באר שבעי. בעבר סולן ומנהיג של להקת NOISE INDUSTRY והרכבים נוספים. כיום זמר יוצר במסגרת פרויקט סולו - מפיק ושותף בלייבל "אולסטארז" יחד עם אמנים מובילים כמו בארגו (בר גרופר), מאי אלבז, מור מזרחי וגדי סול. לאחרונה אולסטארז , שיחררו סינגל בשם "צומי" ויש עוד הרבה בדרך.

עידו: "אורן מפיק עוד הרבה אמנים בסטודיו הביתי המקצועי OrenKatzStudio בכל סגנון מוזיקלי מראפ, רוק, אלקטרוני, פופ ומזרחית. אורן: "מאמין שאפשר ליצור גם בלי תווית של ז'אנר - מגיל צעיר חלמתי להיות מוזיקאי בעקבות חברים של אבא שלי. למדתי מהם את הבסיס בתוכנות היצירה שהיו אז בשנות התשעים ומשם התקדמתי הרבה בניסוי וטעייה - עם השנים למדתי לנגן על הרבה כלים, לשיר ולכתוב, וכמובן להפיק אמנים. חבר אמר לי לאחרונה :" לך זה נראה קל כי אתה חי בתוך העולם הזה אבל יש אנשים שזאת עבודת קודש בעיניהם" וכך אני מסתכל על התהליך, כביטוי של הנשמה בצורה הכי אלוהית לתוך פורמט של צלילים וקצב. אני ועידן מכירים מתקופה של הדינוזאורים, איפשהו שם ב 2003, החלטתי להיות ראפר לתקופה וככה נוצרו הקשרים האלה בשכונות ובאירועים מקומיים. היינו נפגשים באולפני חדרי שינה - שים ביט, נותנים כמה וורסיות וככה היו יוצאים שירים שאחר כך התגלגלו בדיסקים בבתי הספר ובמכוניות שבשכונה.  - האמת היא שהרבה זמן אני ועידן חשבנו על יצירה משותפת והגיע הרגע, בתזמון כואב, לאחר מותו הטראגי של חברינו נועם 'נומי' כהן ז"ל. נועם נתן לנו את ההשראה להניע את גלגלי היצירה ברוחו ולקחת צעד קדימה".

צילום: עידן אסלן

אז רק נותר לבקש מכולם לרכוש את  אלבום המיקסטייפ שייצא.

אורן: "האלבום שאנחנו עובדים עליו כרגע מייצג את הראפ הבאר שבעי ה"אורגינל", את אותו הצבע שהיה ב2003 , בתקופה ההיא רק עם ארסנל הכלים המשוגע שיש לנו כרגע בידיים. אנחנו לא מתפשרים לרגע על כלום. כמפיק בחרתי להציג את הרגעים האלו שאנחנו חווים באולפן לתעד את החוויה והסאונד האותנטי ביותר, ממש לגנוב איזה רגע ששייך לנו ולעטוף אותו כמוצר."

אורן. צילום:ורן - yDave ØdeSoul Photograph

דני. צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fc564cb2-6914-4ada-bc1e-75e2ee752ef4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה