הכירו את ד"ר אודי מאור שמשנה לאנשים חיים

$(function(){setImageBanner('f256070f-2ce1-4f5f-a60a-b7476244f504','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

תכירו את ד"ר אודי מאור (43), מנהל שירות שחזורים ואסתטיקה של השד בבית החולים "סורוקה". אודי הגיע אלינו מחיפה, עבר את כל השלבים הנכונים כדי להגיע למעמד של מנתח בכיר בסורוקה ובמקביל, בשעות אחר הצהריים, מנהל מרפאה פרטית ב"שבע עיניים" כדי להעניק לנשים רבות טיפולים אסתטיים

המפגש של ד"ר אודי מאור עם עולם הרפואה התחיל כחובש קרבי בצנחנים, עבר דרך הדרכה בבית הספר לרפואה צבאית והמשיך דרך לימודי רפואה בהונגריה והתמחות בכירורגיה כללית בבית החולים רמב"ם ובכירורגיה פלסטית בבית החולים סורוקה, עד שהגיע לתפקיד מנהל שירות שחזורים ואסתטיקה של השד בבית החולים 'סורוקה'. "לפלסטיקה קשה להתקבל מיד" שיתף ד"ר מאור "זה המקצוע שהכי קשה להתקבל אליו, אבל ידעתי שתחום הכירורגיה הפלסטית הוא התחום שהכי מתאים לי. הוא בחר בי. תמיד הייתי אסתטיקן, חובב אומנות ועיצוב, אוהב לעבוד עם הידיים". 

ד"ר אודי מאור | צילום: עידן אסלן

יש שטוענים כי בחירת תחום בעולם הרפואה מגיעה גם עם שיקולים כלכליים, מה דעתך על זה?

"זה לא היה מרכיב משמעותי בבחירה שלי, ברפואה אם אתה עושה מה שאתה אוהב אתה אף לא תרגיש חוסר כלשהו, זה כשלעצמו ימלא אותך. יש מחשבה שבכירורגיה פלסטית הפלסטיקאים הם מיליונרים וזה לא נכון. זה אולי היה נכון לפני הרבה שנים, כשהיו רק כמה בודדים שעסקו בתחום ורוב הביקוש התנקז אליהם, אבל היום התחום התפתח כל כך ויש תחרות, יש רשתות אסתטיות ויש הרבה יותר פלסטיקאים". 

איזה המלצה אתה יכול לתת לאנשים שרוצים לעבור הליך אסתטי ועומדים בפני בחירת המקום אליו ילכו, על מה הכי חשוב לשים דגש?

"הכי חשוב שיהיה מומחה בכירורגיה פלסטית, מוכר כחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית. צריך גם להתחבר לרופא, להבין שיש בצד השני מי שמבין את הצרכים שלכם ולא שופט, חשוב לשים לב שיש ליווי אמין ואחריות של הרופא. מנתח פלסטי צריך לדעת גם להזהיר ולהסביר ולתאם ציפיות. חשוב לראות תיק עבודות, שכולל מטופלות שניתן לדבר איתן ולקבל טיפים. כך גם אפשר לראות שלרופא יש ניסיון". 

וכשד"ר מאור אומר שחשוב לבדוק ניסיון הוא יודע על מה הוא מדבר, בעצמו הוא למד מהטובים ביותר בסורוקה, פרופ' ליאור רוזנברג, פרופ' אלדד זילבשטיין, ובעיקר ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל, מנהל המחלקה ותחום שיחזורי השד לשעבר בסורוקה, שאת מורשתו והשפעתו קשה לתאר במילים.  

במהלך ההתמחות בסורוקה ד"ר מאור הכיר את אשתו מיכל שעבדה במחלקת מיחשוב בבית החולים סורוקה ואיתה הקים משפחה בבאר שבע. לדבריו "באר שבע היא עיר חמה ומחבקת, האנשים מתנהלים בגובה העיניים, בלי פוזות ועם הרבה פירגון. התחלתי את הקריירה בסורוקה בהתמחות מרתקת ומושקעת עם צוות מדהים, שבו נחשפתי לאירועים מאתגרים ומגוונים". 

ד"ר אודי מאור | צילום: עידן אסלן

כשאתה אומר מקרים מגוונים, היו גם מקרים קשים שאתה זוכר ויכול לספר עליהם?

"בגלל שבית החולים סורוקה חולש על כל אזור הדרום, ההתמחות והעבודה שוטפת מספקים חשיפה למגוון פציעות, תאונות ומבצעים צבאיים. במהלך מבצע צוק איתן גם עבדתי בבית החולים וגם גוייסתי לפלוגת המילואים בה אני משמש כרופא צבאי. אני זוכר מקרים קשים שפיניתי לבית החולים סורוקה והמשכתי לטפל בהם גם כרופא בבית החולים ומלווה אותם עד היום. בנוסף, אני פוגש מקרים רבים של מומים מולדים מורכבים, כוויות קשות ופציעות כף יד".

את תפקידו כמנהל שירות שחזורים ואסתטיקה של השד בסורוקה קיבל כאמור כממשיך דרכו של ד"ר אלכס ברזובסקי ז"ל, "אלכס היה לי כמו אבא שני ומנטור בחסד" סיפר וניכר כי הוא מתרגש לדבר עליו "הייתי צמוד אליו במהלך ההתמחות ובעיקר בתחום השד. מותו היה מפתיע ומצער, הוא היה מנהל טוב, איש עבודה חרוץ ודוגמה אישית, לעד אזכור אותו כך". 

משחזר לאנשים חיים

היום אתה מטפל בשחזור שד של נשים שנאלצו לעבור כריתת שד מלאה או חלקית מה אתה יכול לספר לנו על התחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות? "אני מקבל את הנשים אחרי עיבוד של כירורגיית שד לאחר טיפול אונקולוגי לרוב. למי שחלתה בסרטן השד, אגב זה גם יכול להיות גבר, אומנם באחוזים זה מספרים קטנים יותר מנשים, אבל חשוב שתהיה מודעות שזה יכול לקרות גם לגברים. אז אני מתחיל תהליך ייעוץ שמצריך לשלב פרמטרים רבים, למשל אם מדובר בכריתה חלקית או כריתה מלאה של השד, מדובר בשיחזורים שונים לגמרי. אם המטופלת מעוניינת בשיחזור מהרקמות שלה או בשיחזור על ידי שתלי סיליקון. השינוי בשנים האחרונות מתבטא בחומרים סינתטיים וביולוגיים בשיטות "לקחת" ריקמה ממקום אחר ואיתה לבנות שד. ההתקדמות הזאת תרמה לתוצאות טבעיות ויפות יותר". 

זה תחום שעבר שינויים לאורך השנים "נכון, במאה הקודמת זה היה נושא שהיה די בחיתוליו. למשל, שחזורים מבוססי שתלי סילקון התקדם והשתנה משמעותית רק ב-20 שנה האחרונות. בשנים האחרונות הטכניקות המיקרו כירורגיות לשיחזור שד הפכו להיות נגישים הרבה יותר. שיתוף הפעולה עם רופאים מתחומים שונים (כירורגים כללים, אונקולוגיים ורדיולוגים) גרם להקמה של מרכזי שד ברוב בתי החולים הגדולים בישראל. כך המטופלות לא "נופלות בין הכיסאות" ומקבלות מענה מהיר ומלא למשך כל הטיפול". 

ד"ר אודי מאור | צילום: יונית קריב כהן

ומה אתה עושה במרפאה הפרטית שלך?

"אני עוסק בכל התחומים של הכירורגיה הפלסטית האסתטית, לרבות ניתוחי שד, פנים, וגוף. כמובן שעיקר העיסק שלי הוא בתחום השד. בנוסף, אני מאוד אוהב את תחום ההזרקות (בוטוקס, חומרי מילוי כגון חומצה האילרונית, הזרקות שומן) ומדריך בין לאומי של חברות אסתטיקה". 

למה לדעתך יש אהדה והעדפה כל כך גדולה לחומצה היאלורונית ובוטוקס כיום? 

"כי כל השנים חיפשו חומר בטוח מספיק שאפשר "לסמוך עליו". בוטוקס וחומצה היאלרונית הם חומרים נספגים, "סלחניים" ומובילים לתוצאות מרשימות עם מינימום סיבוכים וכאב". 

ומדוע הטיפולים האלה נחשבים ליותר יקרים בתחום?

"מעבר לעלות הייצור היקרה של החומרים עצמם, חלק ניכר מהמחיר הוא הייעוץ המפורט, הטיפול והביקורות הנלוות. המסר העיקרי הוא לא להתפתות למבצעים ולמחירים מאוד זולים, כי זה יכול להעיד על חומרים לא מבוקרים או איכותיים, איכותו של הרופא ולפעמים הטיפול נעשה על ידי מתחזים. לכן, חשוב לפנות לרופא מוסמך ומנוסה".  

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2089563b-d8db-4303-bbb7-2b0587eb1cf2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה