הישראלית הבכירה בטיקטוק – מגיעה היישר מבאר שבע

$(function(){setImageBanner('636f05f4-ee09-4def-a91d-37b0ad982671','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

נטלי זיו, דוברת טיקטוק במדינות המתפתחות, מוכיחה את הטענה שהגבולות הגיאוגרפיים הם נחלת העבר, וכי אין שום סיבה שמי שגדל בפריפריה לא יגיע לגג העולם, ולתפקיד נחשק באחת מהחברות החשובות בעולם העסקים. ראיון מיוחד עם הבאר שבעית הכי חזקה במעצמת העל

הישראלית הבכירה בטיקטוק, נטלי זיו. קרדיט - ליאת מנדלזיו (45), היא מנהלת ראש מערך התקשורת והדוברות של טיקטוק בכל המדינות הצומחות באירופה, זה לפחות ה"טייטל הרשמי". בפועל זה אומר, שזיו אחראית על עשרות עובדים ברחבי העולם, משוודיה ועד ישראל כמובן, ותפקידה לדאוג שהאימפרייה ששווה מיליארדים תתפקד כהלכה.

הרבה לפני שהגיעה לתפקיד הנחשק, החלה נטלי את דרכה בכמה מקומות עבודה בעיר הולדתה באר שבע – "נולדתי וגדלתי בבאר שבע. בילדותי גרנו ברחוב הנשיאים ואחרי כמה שנים, ההורים שלי עברו לרמות. לפני הצבא עוד עבדתי במקומות כמו "ביתילי" ולאחר מכן בחנות של קרוב משפחה שלי - יוסי בליסטרא ז"ל. הלכתי לצבא, וכמו שכתוב בספר – השתחררתי, והתחלתי מיד ללמוד לתואר ראשון במדעי התנהגות בבן גוריון". לטענת נטלי, מי ששימש כאביה הרוחני בשנותיה הראשונות היה לא אחר משושי זגדון, הבעלים הוותיק של קייטרינג זר מעדנים – "אחד העבודות הראשונות שלי היו אצלו. אני חייבת לו הרבה קרדיט, כי הוא לימד אותי המון על מה זה אומר לעבוד קשה, ובכלל על עולם העסקים".

לאחר מכן כשסיימה את התואר הראשון, החלה נטלי לעבוד בעוד תאגיד גדול – אינטל. 13 שנה עבדה שם, כשבמהלך השנים קודמה מהמחלקה האדמיניסטרטיבית, אל עבר מחלקת הדוברות המתפתחת של אחת מחברות הבת של אינטל – "נומוניקס" (Numonyx) שמה. אחרי מספר שנים בשורות חברת הענק ותחת חברות בת שונות, החלה נטלי לשמש דוברת ראשית של שני חברות שלבטח שמעתם עליהם - paypal ו-ebay. בחברה האחרונה, תפקדה זיו למעשה כדוברת של כל המדינות הצומחות בעולם – "הייתי אחראית על רוסיה, יוון, על המדינות בלטיות וגם על מספר מדינות באמריקה הלטינית. כלומר כ-10 מדינות".

8 שנים עבדה ב-ebay, אבל כשהגיע הטלפון מטיקטוק, ידעה נטלי כי יש לה פה הזדמנות חד פעמית, לעמוד בראש מערך הדוברות של אחד החברות הכי חמות בשוק העולמי כרגע – "במהלך הקורונה טיקטוק פנו אליי, והציעו לי להיות הדוברת של המדינות מתפתחות. אז יצא בעצם שעשיתי מעבר מתרבות צרכנית לתרבות שיוצרת".

את רואה הבדל משמעותי בין התפקידים?

"בסופו של דבר כן יש נושאים משיקים, כי גם פה אני עובדת עם גופים גדולים למיניהם ועם אנשי תקשורת. אבל התחומים עצמם הם שונים, כי באיביי המוקד הוא יותר על צרכנות, והקצב הוא אחר. ולעומת זאת טיקטוק משמשת באמת כמראה של החברה".

נטלי נמצאת מזה 3 שנים בזוגיות, כשגם בן זוגה מגיע במקור מבאר שבע. יש לה שני ילדים מנישואיה הקודמים והיא מתגוררת כעת ברמת השרון. ואם חשבתם שרק היא מצליחנית, אז בטח לא תתפלאו לשמוע, שבן הזוג הוא מנהל בכיר בחברת "טאבולה" שהונפקה לאחרונה בבורסה, ושווה כעת קרוב ל-2.3 מיליארד דולר. אה כן, ויש לה תואר שני בהתנהגות ארגונית ממכללת "פוליטכניק ניו יורק".

תכננת באיזשהו אופן להגיע למקום שאת נמצאת בו היום?

"בזמנו בכלל לא ידעתי מה אני אפילו רוצה ללמוד. בהתחלה עוד הלכתי ללמוד הנדסה, ואחרי סמסטר אחד החלטתי לעבור ללמוד מדעי התנהגות. שאתה יותר צעיר, אתה לא יודע באמת מה אתה רוצה לעשות. אני למשל, רק ידעתי שאני רוצה לעשות משהו שקשור לאנשים, ואיכשהו ניתבתי את הקריירה שלי. אני זוכרת שבאינטל הייתי מנהלת אדמיניסטרטיבית, ורציתי באיזשהו שלב להתקדם. אז תפסתי בפינת העישון של המשרד את מנהלת משאבי האנוש בחברה, ואמרתי לה - נעים מאד קוראים לי נטלי, והסברתי לה כמה אני רוצה להשתלב אצלה במחלקה. והיא פתחה לי את הפתח לחשוב בגדול, ואפילו ללכת לעשות תואר שני ולהצטיין בו".

מבחינתה, לא מדובר במתכון מיוחד להצלחה, אלא פשוט בהתמדה ודבקות במטרה – "בסופו של דבר, אין תחליף לעבודה קשה. כי כשאתה עובד קשה, אתה צובר ניסיון ומפתח קשרים, ולומד מתודות של עבודה, וגם כמובן משכלל את היכולות שלך לייצר תפוקה. אז כן, אני מאד מאמינה בעבודה קשה".

עם הצוות בישראל - נטלי לצד מנכ"ל טיקטוק ישראל אסף שגיא (שני מימין). קרדיט - דור אליהובתפקיד הנוכחי שלה, חולשת זיו על מספר מדינות ביניהם - ישראל, מדינות סקנדינביה, פולין, הונגריה, רומניה, ובקרוב גם המדינות הבלטיות. בתחילת הדרך היא מספרת, נאלצה הדוברת החדשה להקים מאפס תשתיות תקשורת והסברה, ואף גם מספר סוכנויות תקשורת במדינות היעד – "יש לי עובדים שמדווחים אליי מסביב לעולם. אני למעשה אחראית על יצירת האסטרטגיה התקשורתית של טיקטוק באותם מדינות, וכמובן גם לפתור בעיות שונות שעולות". 

לאחרונה יש טענות על אופי התוכן שעולה בטיק טוק. זה משהו שמדאיג אתכם?

"אנחנו רוצים להיות פלטפורמה שמביאה שמחה וביטוי. זה לא תמיד עובד – אנחנו צעירים ואנחנו מודים בזה, וכל הזמן אנחנו מנסים להשתפר. אנחנו כל הזמן מנסים לעזור לבני נוער, ולהדריך אותם כיצד לשלוט יותר טוב בתוכן שלהם. ומאד חשוב לנו שההורים יתערבו בחשבונות טיקטוק של הילדים שלהם. שנה שעברה אפילו הפכנו את כל החשבונות של בני נוער מתחת לגיל 16, לכך שיהפכו באופן מידי לפרטיים".

נטלי והצוות שלה מנסים באופן תכוף להנגיש לקהל הרחב את חשיבות הגלישה הבטוחה ברשת החברתית, והיא עושה זאת דרך מספר מזימים שונים – "שנה שעברה חברנו לקשת 12, ולכבוד יום האינטרנט הבטוח יצרנו 3 שעות של תוכן טלוויזיוני, ודיברנו על איך להפוך את האינטרנט למקום יותר בטוח. עשינו פאנלים והרצאות בשביל ההורים והילדים, כי המטרה העיקרית שלי מאז שנכנסתי לארגון, הוא לעלות נושאים חשובים אל שיח הציבורי, בצורה כזאת שתוריד אתם מרמת הסיסמאות אל רמת העשייה".  נטלי זיו בכנס של טיקטוק בישראל. קרדיט - דור אליהו"אתה לא צריך לנסוע לתל אביב בשביל להצליח"

אם יש דבר אחד שמסמל את העידן המודרני, זהו היכולת להפיץ תוכן שיפרוץ גם את הגבול הפיזי. כך שאם נער או נערה מב"ש מעלים תוכן מסוים, יכולים גולשים בצידו השני של העולם להיחשף אליו ואף כמובן לקחת חלק. לטענת נטלי, הרשת החברתית יכולה לשמש פלטפורמה מצוינת בשביל בני נוער מבאר שבע, שמעוניינים להיחשף ואפילו להרוויח מזה – "היופי בטיקטוק, הוא העובדה שאתה לא צריך להיות כוכב או לעקוב אחרי סלבס, או אפילו שיהיו לך מילוני עוקבים בשביל שהתוכן שלך יתפוצץ. בסוף תוכן שמעניין הוא תוכן שמחבר אנשים, שמתחברים אליו וגורמים לו לרצות עוד ועוד".

"אני חושבת שבשנתיים האחרונות למדנו שאין דבר כזה - באר שבע, תל אביב או ניו יורק, כי הרי הכול באינטרנט. העולם שלנו השתנה, ויש יותר פתיחות לעבודה מהבית. ולכן להתחיל בטיקטוק זה מקום מצוין לפרוץ את הגבול הגיאוגרפי כי זה לגמרי לא משנה, אתה לא צריך לנסוע לתל אביב בשביל להצליח. טיקטוק מביאה הזדמנויות לכל העולם. וגם לעסקים שמגיעים למשתמשים שהם אף פעם לא חלמו שהם יגיעו אליהם, ברמה העולמית אפילו".

נטלי מדגישה לאורך כל הריאיון את חשיבות העיר באר שבע מבחינתה, ואף משתפת אותנו כי בכוונתה לערוך כנס של חברת טיק טוק בעיר – "באר שבע זאת עיר שתמיד תהיה חלק ממני. המשפחה שלי פה, החברים שלי פה, ואני גם מגיע לפה הרבה. אני כבר המון זמן רוצה לעשות כנס להורים בב"ש, כשבמהלכו אנחנו בתור טיקטוק נגיע ונרצה לדבר על כל מה שמטריד הורים בתוך הרשת. לספר להם איזה כלים עומדים לרשותם, ומה אפשר לעשות בשביל ללמד את הילדים לגלוש באופן בטוח. אני מקווה שמישהו בעירייה יבין שיש משמעות גדולה ללימוד של נושא כזה, גם בבאר שבע".

במהלך מרתון במוסקבה, בזמנה בחברת ebay. קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('83a1b602-d724-451d-b373-4e286ed04928','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה