הזמר הבאר שבעי אופיר אלחייני בשיר חדש ברוח השנה החדשה: "מאחל שהשנה הזו לא נפחד משינויים ומהחלומות שלנו"

$(function(){setImageBanner('42c89e4c-2155-4bbf-8d37-e6920a029029','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אחרי כמעט שנתיים מאז שיצא הסינגל האחרון שלו, הזמר והיוצר הבאר שבעי אופיר אלחייני חוזר לעשייה עם "היום", שיר חדש ומיוחד שמתאים בדיוק לתקופה הזו של השנה. בראיון חג מיוחד מספר אופיר על השינוי הפנימי שהחליט לעשות ממנו גם שאב השראה לשיר, על הקשיים בדרך ועל ההתחלות החדשות שמצפות גם לו

מוזיקה תמיד הייתה סביב אופיר אלחייני, זמר ויוצר מקומי, שעוד זוכר את אביו הפייטן שר בבית הכנסת. מגיל צעיר החל לנגן ולשיר, הופיע בלהקת צעירי באר שבע והבין שמבחינתו זה לכל החיים. לאחרונה הוציא אופיר סינגל חדש ומיוחד בשם "היום" אותו כתב, הלחין והפיק, שיר שמדבר על השינוי הפנימי שעבר והרצון לקום ולעשות. ברוח החג משתף אופיר את 'באר שבע נט' על משמעות השיר החדש עבורו, הדרך שעבר, לצד האתגרים והציפייה להמשך העשייה המוזיקלית בדרך לאלבום הבכורה.

"מוזיקה זה משהו שמובנה בתוך תוכי. כמו שנולדתי עם שתי ידיים ורגליים, אז מבחינתי גם נולדתי עם המוזיקה, זה משהו שארצה לעשות כל החיים"

אופיר אלחייני. צילום: רועי גולן

ספר על הסינגל החדש שלך "היום"- מדוע בחרת להוציא אותו דווקא בתקופה הזו שלקראת השנה החדשה?

"את השיר הזה כתבתי לא מזמן אבל המנגינה שלו התנגנה אצלי בראש כבר תקופה ארוכה.  פשוט לא מצאתי את המילים הנכונות, עד שערב אחד הייתי על הפסנתר והמילים פתאום זרמו לי. השיר מדבר על נקודה בזמן שגם הרגשתי בעצמי בתקופה האחרונה, נקודה בה אנחנו מחכים שמישהו יבוא ויניע אותנו, שמישהו יעשה בשבילנו או שיהיה נס ויקרה משהו... אבל בשביל שיקרה משהו אנחנו צריכים לקום ולעשות בעצמנו. היום זה הענייו בשיר, היום אני קם ועושה והיום אני גדול, היום אני מחליט שהולך על זה. וזה ככה גם עם המוזיקה, אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. להיות מוזיקאי זה כיף אבל גם לא קל כי אתה משקיע המון זמן, מחשבה, כסף, נותן מעצמך בשביל להצליח ושאנשים יאהבו ולא תמיד מה שאתה נותן זה גם מה שאתה מקבל. אז גם השיר הזה צריך להפסיק לחכות שמשהו יקרה, לא לחשוב יותר מידי אלא לעשות, העשייה זה חלק גדול מההצלחה גם במוזיקה ובכלל בחיים שלנו. לא תכננתי להוציא את השיר דווקא בחודש אלול ולפני החגים אבל ככה יצא ובסוף זה גם התקשר לי לשנה החדשה, להחליט שהיום אנחנו עושים סוויץ' ומתחילים לעשות".

את הסינגל האחרון הוצאת לפני זמן רב. מה גרם לך לקחת הפסקה?

"השיר שלי שהכי הצליח עד עכשיו זה 'אחד' שעד היום מושמע בהרבה תחנות רדיו למרות שיצא לפני שנתיים. מאז הוצאתי שיר נוסף, הופעתי הרבה, התחתנתי גם בתקופה הזו אז בעיקר עברתי הרבה דברים ולא הרגשתי נכון להוציא שיר. הרגשתי גם שאני רוצה להמשיך לצבור ניסיון וקהל דרך ההופעות. עכשיו אחרי שעברתי דרך עם עצמי הרגשתי שזה המזמן הנכון עבור השיר".

בסינגל החדש אתה אומר שהיום אתה אחר ושונה, במה זה בא לידי ביטוי?

"זה בעיקר לשנות את החשיבה ואת ההרגל הזה שמחכים שיקרה משהו, להבין עם עצמך שמספיק, עכשיו אני קם ועושה. היום אני אחר מאתמול וקצת יותר חזק מאתמול. בן אדם יכול להשתנות ברגע, במחשבה יכול לשנות עולם אבל צריך לקום ולעשות ולא לפחד משינויים".

 

ספר על הקליפ המיוחד, נסעת לצלם במחנה יהודה

"הוויז'ן של הקליפ היה לי ברור, רציתי להנגיש את הרעיון שלי לצופים. בהתחלה בקליפ אני בים ואז קם והולך להופיע ולשיר בפני אנשים, קמתי ועשיתי אז לפני הצילומים אני והצוות חשבנו אם להביא ניצבים שישירו את השיר וישחקו את המשחק אבל הרגשתי שזה לא אני, רציתי שנצלם משהו אותנטי. לקחנו סיכון, לבוא עם צלמים ליום אחד לצלם ויש מצב שאנשים יזרמו או שלא, אבל אמרתי שמה שיהיה יהיה. ברוך השם על השנייה הראשונה אנשים התאספנו סביבנו וראיתי את אהבת עם ישראל האמיתית. כולם אהבו ושרו איתי, קיבלנו תגובות מצוינות על השיר, היה שמח וכיף וטבעי. עבורי כל הצילומים האלה זה משהו לא קל, אבל ברגע שהתחלתי לנגן על הגיטרה ולשיר הרגשתי בבית, במקום הכי טבעי שלי".

תעשיית המוזיקה היא כזו שלא תמיד קל להצליח בה, צריך הרבה השקעה ואמונה. היו גם רגעים שחשבת שאולי זה לא בשבילך? או שעבורך זה תמיד היה מוזיקה?

"מוזיקה זה משהו שמובנה בתוך תוכי. כמו שנולדתי עם שתי ידיים ורגליים, אז מבחינתי גם נולדתי עם המוזיקה, זה משהו שארצה לעשות כל החיים. יש כמובן רגעים קשים, להיות מוזיקאי זה לא רק לשיר, יש הרבה מעבר וצריך להיות מאוד חזק מנטלית ולא להישבר. צריך ללכת ולעשות וזה דורש המון, אז כן היו תקופות שחשבתי אם שירה זה אולי לא אני אבל אני יודע שכן. מוזיקה תמיד הייתה מי שאני, זה מה שאני רוצה לעשות, זה קורה ואני מאמין בעצמי, אני עובד קשה ומשקיע מעצמי, על זה גם מדבר השיר 'היום'".

"להיות מוזיקאי זה כיף אבל גם לא קל כי אתה משקיע המון זמן, מחשבה, כסף, נותן מעצמך בשביל להצליח ושאנשים יאהבו ולא תמיד מה שאתה נותן זה גם מה שאתה מקבל. השיר החדש התקשר לי לשנה החדשה, להחליט שהיום אנחנו עושים סוויץ' ומתחילים לעשות"

אופיר אלחייני. צילום: רועי גולן

לקראת השנה החדשה שבפתח, אילו התחלות חדשות מצפות לך בשנה הזו? אילו מטרות הצבת לעצמך?

"אני מתכנן השנה להתחיל בלי נדר סיבוב הופעות עם הלהקה שלי לקראת אלבום הבכורה. אני ממש מתפלל שזה יקרה כי זה החלום, החלום בסוף שאנשים יקנו כרטיס ויבואו להופעות שלי עם השירים שלי, לשם אני מכוון. יהיו גם עוד שיתופי פעולה בהמשך אולי עם אמנים מוכרים... ובימים האלה אני מופיע במופעי סליחות ומתכנן השנה להוציא עוד שירים ופשוט להמשיך להופיע".

מה תרצה לאחל לכל הבאר שבעים לחג ולשנה החדשה?

"אני רוצה לאחל שנה טובה, השיר הזה 'היום' מתחבר לי לברכה שאני מאחל לכולם והיא להיות יותר חזקים מאתמול, מאחל שלקראת השנה הזו לא נפחד משינויים ומהחלומות שלנו. כי באמת אף אחד לא יודע מה יהיה מחר, אז שכולנו נגשים את עצמנו ואת הייעוד שלנו, שנהיה טובים אחד כלפי השני ושהשנה הזו תהיה מיוחדת עבור כולם".

 אופיר אלחייני בסינגל חדש "היום". קרדיט רועי גולן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('46ed891a-e412-4fe1-bbdf-c4e2ce3a6cc7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה