הזמר ארז פרביאש מבאר שבע בדרך לאלבום רביעי וחושף לראשונה את היותו מתמודד נפש

$(function(){setImageBanner('3d65bcb7-d5e3-4a16-9cb0-6dfc186616f9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לראשונה בחייו, חושף ארז פרביאש (19) מבאר שבע, זמר, יוצר, ומוזיקאי עם אלבום רביעי בדרך, את היותו מתמודד נפש. עכשיו הוא מרשה לעצמו לספר על המוזיקה בחייו, פריצת הדרך המקצועית עם פרויקט "מקורוק" שקידם אותו, שיתוף הפעולה עם פיטר רוט ואמנים אחרים ואף על האשפוז ב"בבראשית". בעיקר חשוב לו להעביר מסר לכל מי שקורא ומזדהה, שלא צריך להתמודד לבד. "הדבר החשוב ביותר הוא להתגבר על הבושה ולבקש עזרה". אמר מהלב. 

צילום: נצח פרביאש

זה הזמן שלו לצאת החוצה: ארז פרביאש מבאר שבע הוא זמר, יוצר, ומוזיקאי  בן 19, הקרוי מתמודד נפש, שנמצא בימים אלה בדרכו להוצאת אלבום רביעי ועכשיו הוא כאן לספר את הסיפור האישי שלו ובייחוד שתאהבו את המוזיקה שלו. כמי שצולם על ידיו אביו כשהיה תינוק ולידו מונחת באופן טבעי גיטרה יקרה, ידע לספר לו בבגרותו שכבר בגיל צעיר מאוד גילה עניין מיוחד בכל מה שיכול היה להשמיע צליל, והגיטרה הייתה סוג של אהבה ממבט ראשון.  דקה לפני שתכירו את הזמר המוכשר שכותב שירים מלאי עולם ותוכן, חשוב לו  להעביר את המסר העיקרי שהוא מנסה להעביר בכל דרך, וגם באמצעות הריאיון הזה. "לא צריך להתמודד לבד. הדבר החשוב ביותר הוא להתגבר על הבושה ולבקש עזרה" אמר. 

מתי החלה קפיצת הדרך המשמעותית מבחינה מוזיקלית?

"היא  נעשתה במסגרת פרויקט "מקורוק", שם למדתי, בנוסף לשיפור הנגינה, גם כתיבה, הלחנה, ובעיקר עבודת צוות שמאפשרת לפרוץ גבולות ולהשיג תוצרים ברמה מדהימה. באותה תקופה הייתי גם חבר בלהקת צעירי באר-שבע, בתפקיד הבסיסט".

במקביל להתפתחות המוזיקלית של ארז בתקופת לימודי התיכון, ההתמודדות הנפשית שלו יצרה קשיים מורכבים יותר ויותר. עכשיו הוא כאן לספר את הסיפור שלו בלי למצמץ. למזלו הגדול, צוות כיתת המחוננים המחוזית במקיף א' שבו למד, סייע בהרבה אופנים, ובסופו של יום הוא סיים את התיכון עם תעודת בגרות מלאה. למרות שקיבל פטור משירות צבאי, בחר ארז לשרת ולהתנדב לשירות לאומי, אותו עושה כיום כבמסגרת ארגון הנוער "מנהיגות מדעית", שבו היה מדריך בתקופת התיכון. במקביל להתנדבות בשירות הלאומי, ממשיך ארז ליצור ולהפיק מוזיקה, מופיע יחד עם הלהקה שלי "המחלקה", ועובד במרץ כדי להוציא את האלבום הרביעי.

מה הכוונה מתמודד נפש – ספר לי על החיים שלך לצד זה

 "מתמודדי נפש הם אנשים שמתמודדים עם קשיים ובעיות בתחושה הרגשית, בתפקוד המנטאלי ולפעמים גם בתחושה פיזית. אצלי זה מתבטא בצורה של רגשות קיצוניים ושינויי מצב רוח מהירים. למרות שהתמודדות נפשית היא דבר מורכב וקשה מאוד, המסר העיקרי שאני מנסה להעביר בכל דרך, וגם באמצעות הריאיון הזה כמובן, הוא שלא צריך להתמודד לבד. הדבר החשוב ביותר הוא להתגבר על הבושה ולבקש עזרה. בזכות היכולת שלי לבקש עזרה, הכרתי אנשים מדהימים, הגעתי לטיפולים ושיחות, למדתי להכיר את ההתמודדות שלי, את עצמי ולמדתי המון דרכים שמסייעות לתפקד היטב למרות הקושי."

צילום: נצח פרביאש

ספר על פריצת הדרך המקצועית עם הפרויקט "מקורוק", כל ההכרות עם טל לייבל ודדו חמד, איך הם קיבלו אותך ועזרו לך להתקדם.

"טל לייבל, שאני צריך יותר מכתבה אחת כדי לספר כמה אני מעריך ואוהב אותו, הגיע לכיתה בה למדתי וסיפר על פרויקט מקורוק. חשבתי שזה מעניין, נרשמתי לאודישן, והתאמנתי על סולו גיטרה מרשים במיוחד. אמא שלי המליצה שאקח אתי גם את גיטרת הבס ליתר ביטחון. אל תשאלי אותי איך זה קרה, אבל דווקא בפעם ההיא כן הקשבתי לעצה טובה של אמא.נכנסתי לאודישן, כשעליי מונחת גיטרה חשמלית מוכנה לפעולה, וביד סחבתי את הקייס של גיטרת הבס. צוות הבוחנים, ביניהם טל לייבל, דודו חמד ופיטר רוט הבחינו בגיטרת הבס וביקשו ממני לנגן להם משהו. למרות שלא התכוננתי לכך, הוצאתי את הבס וניגנתי את no roots, של אליס מרטון, פשוט כי זה היה השיר ששמעתי ברדיו בדרך לאודישן. יום אחרי הודיעו לי בשיחת טלפון שהתקבלתי לפרויקט. שיחת טלפון ששינתה את חיי.

כמה שנים היית בפרויקט שתרם לך?

"השתתפתי ארבע שנים ברצף בפרויקט מקורוק (בכל שנה יש אודישן חדש), במהלכן ההתפתחות המוזיקלית שלי התקדמה מאוד. טל לייבל ודודו חמד, אנשים מופלאים, מוכשרים ובעלי יכולת בלתי רגילה להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, היו לי, והם עדיין, מנטורים  ודמויות לחיקוי. במקביל להשתתפות בפרויקט מקורוק, התקבלתי גם ללהקת צעירי באר-שבע, שניהל טל לייבל, ובה זכיתי להיות שותף להופעות מרשימות מול קהל רב."

 צילום: נצח פרביאש

בפרויקט מקורוק, אחד מאנשי הצוות הוא מנחה מוזיקלי. המנחה מתחלף בכל שנה ובזכות השתתפותו של ארז בפרויקט שארך ארבע שנים - זכה לעבוד בהנחיית אושיות מוזיקה מהשורה הראשונה כמו פיטר רוט, יובל מנדלסון, ג'ימבו ג'יי, נדב אזולאי, חנוך טיאר, ובמסגרת צעירי באר-שבע גם עם אביגיל קובארי ושאנן סטריט, איתו גם הופיע. "העבודה הצמודה עם אמנים בסדר גודל כזה שונה מאוד ממה שניתן להכיר וללמוד באמצעים אחרים" אמר ארז "פגשתי והכרתי את בני האדם שהם, אנשים מרתקים, עם סיפורים על מאחורי הקלעים של דרכם המוזיקלית, שהשאירו בי חותם ומהווים עבורי השראה לכל אורך הדרך."

באפריל 2021 יצא האלבום הראשון בשם "חמור על סוס לבן" - על מה שרת, כתבת והלחנת הכל? אם הוא היה מושמע?

"חמור על סוס לבן" הוא אלבום תחילת הדרך המוזיקלית העצמאית שלי. האלבום מציג את העולם הרגשי של נער בן 17, שמתמודד עם התקפי חרדה, בדידות וחוסר שייכות. מבחינה מוזיקלית האלבום חושף עולם מוזיקלי רחב שנע בין אוטו-טיון וגיטרות צורחות, לבין בלדות פופ מרגשות. את כל האלבום כתבתי והלחנתי בעצמי. שירים מתוכו זכו להשמעות בתחנות רדיו מקומיות ברחבי הארץ ואפילו בחו"ל. באלבום כלול השיר "נשאר לבד", שנכתב, הופק והוקלט במסגרת פרויקט מקורוק".

צילום: נצח פרביאש

בזכות תמיכה מרגשת בהדסטארט בפברואר 2022 הוצאת את האלבום שני, "התמונה להמחשה בלבד" – ספר לי על ההשמעות הרבות בפלטפורמות השונות בארץ ובעולם והביקורות מחמיאות, ומה היה שונה מהאלבום הקודם?

"בזכות התומכים בהדסטארט, הצלחתי להוציא את האלבום השני שלי "התמונה להמחשה בלבד" שהביא איתו גישה חדשה מבחינה מוזיקלית. באלבום השני לקחתי את עולם הרוק שעליו גדלתי, כמו פינק פלויד, לד זפלין, נירוונה, ביטלס ועוד, בשילוב ביטים עכשווים. השירים באלבום עוסקים בנושאים כבדים כמו אשפוז במחלקה סגורה, לב שבור, ואובדנות בקלילות מפחיד".

במקביל לצאת האלבום השני, הבנת שאתה סובל מתחלואה כפולה, מושג המתאר בני אדם שסובלים מהפרעה נפשית ומהתמכרות לחומרים פסיכו אקטיביים – תפרט לי איך התמודדת ואיך זה השפיע עליך

"במובן הרחב והפופולרי של המילה, חומרים פסיכואקטיביים הם חומרים שנועדו להשפיע על מערכת העצבים המרכזית וכתוצאה מכך לגרום שינויים במצב רוח. במקרה שלי זה היה בעיקר גראס, שהפך לשכיח מאוד ושנחשב בטעות בעיני רבים כמשהו בטוח ללא סיכונים. עבור חלק לא מבוטל מהמשתמשים בו, זהו תיאור רחוק מאוד מהמציאות. במקרה שבנוסף לשימוש בחומרים כאלו, קיימת גם הפרעה נפשית, העסק הופך למסובך הרבה יותר, ונקרא תחלואה כפולה."

עוד הוסיף: "בשלב מסוים הבנתי שאני זקוק לעזרה וכדי לטפל בעצמי, בחרתי להתאשפז לתקופה של חודשים ארוכים ב"בראשית". זהו מקום מופלא שהביא אותי היום למצב בו אני עצמאי, משרת בשירות לאומי, תורם לחברה ועוסק במוזיקה באופן מקצועי.גם לאחר סיום תהליך הגמילה בבראשית, אני שומר על קשר הדוק עם הבית והאנשים בו, ומשתדל לתרום ולסייע לחברים חדשים הנמצאים בתחילת דרכם בתהליך".

לאלבום השלישי קראת בשם "מוזר" - ככה הרגשת, מוזר? על מה שרת?

"את רוב האלבום השלישי כתבתי והקלטתי במהלך הגמילה שלי. הרגשתי שכל מה שקורה לי הוא מאוד מוזר. בשיר הנושא של האלבום "מוזר", אני שר "משהו מוזר מאוד עובר עליי, לפעמים זה משאית ולפעמים זה היי". כלומר מצבי הרוח שלי משתנים בקיצוניות ואני כבר לא בורח מהרגשות והמחשבות שלי, אלא חייב להתמודד איתם. לקראת האלבום הרביעי, החלטנו לתת לעצמנו שם, ובחרנו ב"המחלקה" על שם השם המקורי של השיר "מלך השזלונג".

האלבום הרביעי "מדבר" צפוי לצאת בקרוב?

 "האלבום הרביעי נכתב והולחן כולו במקביל לתהליך של גמילה שנמשך קרוב לשנה. האלבום  מספר את סיפור ההתמכרות, הגמילה, התובנות, והפחדים. בפתיחות רבה שירי האלבום מספרים על הרצון לברוח. מעצמי, מהבעיות שלי, מהמחשבות שלי. מוטיבים רבים בשירים מתייחסים לחושך של ההתמכרות, ובדימוי "בריחה למדבר" לתיאור השימוש בסמים."

יש גם צד אופטימי בשירים? 

"לצד החלק הקשה של האלבום, המספר על הבדידות, הכאב והצער שההתמכרות מובילה אליה, נמצא גם חלק אופטימי שמדבר על הפתרון, על ההחלטה לצאת מהמדבר ולשוב הביתה".

צילום: מקס פבזנר

למה בחרת להיחשף עכשיו?

"בחרתי בחירה לא פשוטה להיחשף ולספר סיפור מורכב, כדי להעביר מסר. היכולת לבקש עזרה אינה חולשה, אלא הדבר הנכון לעשות, כי יש מסביב מי שרוצים ויכולים לעזור, גם אם הדברים נראים מורכבים במיוחד."

מדוע קשה, לדבריך,להגיע היום לאוזניים עם מוזיקה שאינה בזרם המרכז, ולכן חייבים להשקיע ביח"צ.

"אנחנו חיים בעידן שבו יש שטף אדיר של מידע באינספור ערוצי תוכן. קשה מאוד לתפוס את תשומת הלב של הקהל, והאפיקים הפופולריים, מתקשים לעכל מוזיקה שאינה משמחת, מקפיצה או עוברת בקלות ליד האוזן. ולכן כדי להצליח בכל זאת להביא תוכן ייחודי, העוסק בנושאים שאינם בהכרח בזרם המרכזי, יש צורך בעזרה מקצועית של אנשי יח"צ העוסקים בתחום. דבר שדורש כמובן תקציב מתאים.באופן כללי, קשה להשיג תקציב לפרויקט גדול כמו אלבום, ולכן הרבה מוזיקאים מתחילים מתמודדים עם קשיים דומים.  קשה מאוד להגיע היום לאוזניים עם מוזיקה שאינה בזרם המרכזי, ולכן חייבים להשקיע ביח"צ, תקציב לקידום ממומן וכדומה. כדי להגשים את החלום בחרתי לגייס כספים לאלבום הרביעי באמצעות הדסטארט שבאמצעותו התומכים יכולים לרכוש מראש עותקים דיגיטליים ופיזיים של האלבומים שלי, חולצות, כרטיסים להופעת, ותשורות נוספות, כולל הופעה של "המחלקה" אצלכם."

איך אתה מטופל כיום ואיך אתה רואה את הגשמת חלומותיך הלאה

"אני מקבל ליווי מקצועי משמעותי וחשוב, משתתף בקבוצות תמיכה, ובעיקר מקיף את עצמי באנשים טובים שתמיד שם לצידי ומבינים את הקשיים איתם אני מתמודד".

יש לך חברה?

"יש לי חברים וחברות נפלאים. אם כיוונת לבת-זוג, אז התשובה היא שכרגע לא, אבל מי יודע, אולי הכתבה הזאת תהפוך אותך גם לשדכנית."

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0c41a468-0865-40e0-bfcf-ccc4e3404bff','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה