הדרך לחופה: 4 שקלים לכרטיס לאוטובוס הובילו ל-4 שנות זוגיות

$(function(){setImageBanner('b7e967ef-edc1-4997-8dbf-58c59676cee5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

מאיה הייתה צריכה ארבעה שקלים לנסיעה באוטובוס, ראתה שם את מירון וביקשה שילווה לה כסף עבור הנסיעה, והשאר היסטוריה. מאז עברו ארבע וחצי שנות זוגיות של בני הזוג מבאר שבע שהתחתנו לאחרונה באמצעות ארגון "מברוק" באירוע מרגש שכולו בהתנדבות

צילום: ליאור לב

בפברואר 2017,  עלתה מאיה על קו 5 של חברת דן באר שבע בדרך לעוד יום עבודה במוקד הטלפונים בעיר, אך כשעלתה, גילתה ששכחה את הארנק. היא זיהתה על האוטובוס את מירון, שעבד גם הוא במוקד בצוות אחר, כשהשניים בעצם מעולם לא היו בקשר לפני. היא ביקשה ממנו 4 שקלים לאוטובוס - ומאז הם ביחד. "עד היום היא עוד חייבת לי את הארבעה שקלים האלה", מירון מספר וצוחק.

וכך, בתחילת החודש, ארבע וחצי שנים אחרי, זכו מאיה ומירון לעמוד יחד מתחת לחופה בבאר שבע באירוע מרגש שכולו בהתנדבות מלאה באמצעות ארגון ״מברוק״. אך הדרך לשם הייתה מורכבת מבחינתם כי לאחר שהתארסו, התחילו לתכנן את החתונה ובמהרה גילו שמדובר בעסק יקר, הרבה מעבר ליכולתם והם לא יצליחו לממן את החתונה בכוחות עצמם. מאיה ומירון לא ויתרו על האירוע שכל כך חיכו לו, וניסו לחשוב על פתרונות יצירתיים וכך הם הגיעו לארגון מברוק.

החלטתם להתחתן ואז הבנתם שמדובר בעסק יקר עבורכם, איך שמעתם על מברוק?

"כשתכננו להתחתן התחלנו לעשות סקר מסביבנו מבחינת ספקים ואולמות, הבנו שזה עסק לא פשוט לזוג צעיר בלי תמיכה כלכלית אז חיפשנו אלטרנטיבות. בהתחלה חשבנו לעשות את זה בחצר בבית ולהכין בעצמנו דברים אבל פתאום אחותי שחיה בארצות הברית אמרה ששמעה על ארגון שעושה חתונות בהתנדבות. כך איתרתי את ארגון "מברוק", לא ידעתי מה הקריטריונים ואם נתאים אבל שלחתי בקשה בכל זאת. יצא שנכנסו והתחלנו את התהליך וזה היה מדהים".

ספרי על תהליך ארגון החתונה

"יצא שהחתונה שהייתה אמורה להתקיים בנובמבר הוקדמה לאוגוסט כי אחותי בדיוק הגיעה לארץ, ככה שתכננו חתונה בשבועיים וחצי. מצאנו ספקים אבל כמובן שהיו גם בלת"מים, ארבעה ימים לפני החתונה הצלם לא יכול היה להגיע, היו חרדות והיסטריה... אבל לאט לאט דברים התחילו להסתדר. זה התחיל לצבור תאוצה כמו כדור שלג. הכי ריגשו אותי האנשים שבאו ממקום של לתת- אם זה מעצב השיער או בעל האולם. אלה אנשים שלא הכירו את מברוק לפני כן ובאים לתת מהלב שלהם נטו".

צילום: ליאור לב 

למי שעדיין לא מכיר נספר כי מברוק הוא פרויקט של צעירים מרחבי הארץ לקידום הערבות ההדדית והסולידריות החברתית בחברה הישראלית דרך יצירת קהילה מתנדבים בעולם החתונות, כשהכל בהתנדבות: מהאולם ועד לשמלת הכלה דרך הדיג׳יי כשאפילו המלצרים באירוע הם סטודנטים מתנדבים. מיכל גרוס, אחת המתנדבות, סיפרה: "היה ממש מרגש בחתונה, גם הזוג התרגש עד דמעות שבאנו. עשה לנו גם שיחה כיפית בסוף, ממש ראו שהם מוקירים תודה. גם במתנדבים הייתה אווירה טובה וטהורה שבאה מתוך מקום לעשות טוב".

"עפנו על הרעיון בעיקר כי השורה התחתונה זה לעודד התנדבות. משהו שמאוד מדבר אליי אישית כי זה מתאים לערכים שאנחנו מאמינים בהם", אמרה מאיה. מאיה ומירון התרגשו מהמחוות היות והם עוסקים גם הם בהתנדבות בחייהם הפרטיים ומתנדבים עם בעלי חיים. הם עשו אומנות לכלבים ויש להם בבית שלושה כלבים ושתי חתולות. האהבה לבעלי חיים היא מכנה משותף שלהם.

איך היה בחתונה עצמה?

"הרגע הכי מרגש באותו יום היה עוד לפני החתונה מבחינתי. הייתה לנו שיחת פתיחה עם כל המתנדבים שהגיעו לאירוע, אז כשנכנסתי וראיתי את כולם עומדים בחצי מעגל, פשוט לא החזקתי את עצמי והתחלתי לבכות מהתרגשות. זה היה מדהים, אני אזכור את זה לנצח. הרצון של אנשים להגיע ולתת באמת מאהבה- מבחינתי זה החלק הכי מדהים בכל העמותה הזו. זה מה שמשך אותי אליהם כי כמו שאמרתי אני גם אני בערכים שלי מאוד אוהבת לתת לאחרים".

מה היית רוצה להגיד לכל מתנדבי מברוק שלקחו חלק בחתונה וביום המאושר בחייכם?

"וואו אני לא יודעת מה אפשר להגיד מלבד- תודה! הם באמת ריגשו אותי ברמות אחרות, אני חיים שלמים אודה להם על הנתינה ומה שהם עשו עבורנו, הם עשו לנו את האירוע הכי טוב שיכול להיות".

 צילום: ליאור לב

הארגון קורא לזוגות שרוצים להגשים את החלום ולהתחתן, ספקים ובפרט בעלי אולמות ואנשים טובים שרוצים להתנדב- ליצור קשר באתר "מברוק" ולעזור לארגון להגיע לכמה שיותר זוגות ומתנדבים. https://www.mabrooc.com/

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('298bc19c-dd56-491a-99c9-bd1c29457119','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה