"הבמה הפכה להיות הבית השני שלי"

$(function(){setImageBanner('46d91a18-80c9-471f-ac18-611089c5c686','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

עמית גליסקו החלה את דרכה המוסיקלית במרכז הצעירים ולהקת צעירי באר שבע, ואחרי שגרה בתל אביב חזרה דווקא בתקופת הקורונה לבית בדרום כדי להתרכז בעבודה על אלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב. מבחינתה במהלך הסגרים כתבה את שיריה היפים ביותר אבל גם היא מתגעגעת לבמה וממשיכה בעשייה

עמית גליסקו. צילום Pavel Dubovyk

"בתור נערה הייתי מאוד מעורבת בעשייה המוזיקלית בעיר, סוג של גדלתי במרכז הצעירים, התחלתי ללמוד פיתוח קול ולשיר שם, בהמשך זה התפתח ללהקת צעירי באר שבע והרכבים מוזיקליים שהיו שם", סיפרה ל'באר שבע נט' עמית גליסקו, "קיבלתי במה מטורפת מגיל קטן עם ההפקות הכי גדולות שיש בעיר והניסיון שצברתי מלווה אותי עד היום".

היא גדלה בשכונה ב' בבאר שבע ובגיל 12 עברה עם משפחתה למיתר. עוד בגיל 4 הייתה מעמידה את כל המשפחה שיקשיבו לה שרה וכבר אז כולם הבינו שזו הדרך בה תבחר בהמשך. בראיון ל'באר שבע נט' מספרת עמית גליסקו, זמרת יוצרת בת 28, על תחילת הדרך המוזיקלית בבירת הנגב, המעבר לעיר הגדולה, והחזרה הביתה לדרום דווקא בתקופת הקורונה בדרך לאלבום הבכורה שלה שייצא בקרוב.

עמית גליסקו. צילום Igur kruter

"כשהגעתי בפעם הראשונה למרכז הצעירים והייתה לנו הופעה של חוג פיתוח קול, הבנתי שמפה אין לי דרך חזרה- בקטע טוב- נתתי שם את כל כולי", נזכרת עמית, "אם זה גם לפעמים להבריז מהלימודים ולעשות חזרות, ללכת ולשיר בכל מקום, הבמה הפכה להיות סוג של בית שני שלי, נהייתי מכורה". עוד בתיכון היא למדת במגמת תיאטרון במקביל לניסיון שצברה על הבמות, בצבא שירתה עמית בלהקה צבאית ולאחר מכן עשתה תואר במוסיקה. לפני שנתיים החלה לעבוד על אלבום הבכורה שלה באנגלית ממנו הוציאה מספר סינגלים אותם כתבה והלחינה "Unfixable", "Alone", ו"Look Me".

ואז הגיעה הקורונה, איך עברה עלייך השנה האחרונה?

"האמת שהיא עשתה לי דיי טוב, החלטתי שאני עוזבת את תל אביב וחזרתי לדרום, התחלתי לרכז את כל כולי בסיום האלבום שלי. בשנייה שזה קרה דברים התחילו לרוץ, סיימנו להקליט את רוב השירים וזה נתן לי מקום לנשימה. היו לי שנים מדהימות בתל אביב אבל קשה לעשות הכל יחד כשאת גם צריכה לדאוג לבית, לעבוד במקביל בשלוש עבודות כדי לשלם שכר דירה וחשבונות, ללכת ללימודים ואחרי זה גם ללכת לאולפן... זה גרם לי לשחיקה קולית, הייתה תקופה של שנה וחצי שלא יכולתי להקליט שירים בגלל עומס על מיתרי הקול. לא הייתה לי הפסקה אז הקורונה באה בזמן טוב מהבחינה שהיא איפשרה לי מנוחה לגוף. אבל אין ספק שמיצינו את הקורונה! בא לי מפגש עם כל החברים שלי, בא לי מסיבה, לפרוק את כל האנרגיה הזו, לחבק זה הכי חסר לי, החום והאהבה והמגע של אנשים".

עד כמה את מתגעגעת לבמה?

"מאוד, חודש לפני שהקורונה נכנסה לחיינו הייתה לנו הופעה גדולה בחלוץ33 בבאר שבע של כל האמנים באולפן אלסקה, חבורה של באר שבעים שמקליטים אצל המפיק בן שופן. זו הייתה ההופעה הראשונה ששרתי את השירים המקוריים שלי, אז תכננו אחרי זה להמשיך לרוץ עם ההופעה גם במרכז ופתאום הכל נעצר. אז כן, נשארתי עם טעם של עוד".

 

 

הסינגל האחרון של עמית Look Me יצא ממש כשהתחילה הקורונה אבל היא לא הפסיקה ליצור גם בתקופה זו ואף שאבה ממנה השראה. "מהשנייה שנכנסו לסגר הראשון פשוט לא הפסקתי לכתוב, אני יכולה היום להגיד באמונה שלמה שהשירים הכי יפים שלי נכתבו בתקופת הקורונה. כתבתי במהלך הסגרים עוד חמישה שירים והם בהחלט ייכנסו לאלבום. בחודש שעבר צילמתי קליפ לסינגל הבא שלי שייצא בחודש הקרוב ונקרא Get Out, זה שיר שמדבר על הסגר והקושי להיות בבית כל הזמן, שיר שמתאים לתקופה הזו".

את עובדת על אלבום חדש, מה את יכולה לספר עליו? על הסגנון המוזיקלי וההשראה שלך?

"זה הולך להיות אלבום פופ רוק אלטרנטיבי באנגלית, את כל הטקסטים אני כתבתי ואני גם אחראית כמעט על כל הלחנים, חלקם יצרתי עם בן שופן שגם מפיק. האלבום מדבר על המסע שלי בתל אביב, גם על האהבות והאכזבות ורכבת ההרים של הרגשות שכולנו חווים בגילאי ה20 שלנו... אני חושבת שהאלבום יצא נשי פרופר עם אמירת חיזוק נשית. אני חושבת שכל אחד יכול להתחבר אליו בצורה כזו או אחרת ובעיקר נשים".

מה הוביל אותך לכתוב ולשיר דווקא באנגלית ולא בעברית?

"זה לא משהו שחשבתי עליו לפני, מגיל קטן אני הולכת להופעות של אמנים ישראלים ששרים באנגלית כמו אסף אבידן ומרינה... אז מהשנייה שהתחלתי לכתוב זה יצא לי באנגלית, זה פשוט יוצא ככה, זה מתגלגל לי יותר טוב על הלשון והשאיפה שלי היא כמובן גם לצאת מגבולות המדינה ולהגיע לקהל בינלאומי ברחבי העולם".

מה תאחלי לעצמך ולקוראים הבאר שבעים לשנת 2021 שהחלה?

"אני מאחלת לנו ללמוד מהתקופה הזו, להיות אנשים יותר טובים, לקום מהבאסה שנפלה עלינו חזקים וטובים יותר. לעצמי בעזרת השם אני מאחלת שהאלבום ייצא ויגיע לכמה שיותר אוזניים והכי חשוב להיות מאושרים עם מה שיש לנו".

עמית גליסקו. צילום Igur kruter

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('de5e54ad-927a-4897-a64f-6d0d1b60feda','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה