הבאר שבעית שמטפסת וממשיכה לכבוש פסגות

$(function(){setImageBanner('f1a1ab58-498f-4f60-a64e-c7612a8460ad','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לפני 6 שנים כשהייתה בת 50, החליטה טטיאנה אברמסון מבאר שבע לטפס על הרים ולכבוש את הפסגות הגבוהות בעולם. היום, אחרי שטיפסה על הרים רבים, היא שברה שיא נוסף כשהגיעה לפסגת הר לוהטזה בגובה 8,516 מטרים אך היא לא עוצרת כאן. בראיון סיפרה טטיאנה ל'באר שבע נט' על תחילת הדרך, הגאווה לייצג את המדינה והחלומות להמשך

צילום פרטי

היא הייתה האישה הישראלית הראשונה שקבעה שיא בטיפוס הרים ונכנסה לספרי ההיסטוריה כשטיפסה עד לפסגת הר מנאסלו במדינת נפאל בגובה 8,163 מטרים ולפני חודשיים שברה טטיאנה אברמסון מבאר שבע שיא אישי נוסף כשהניפה את דגל ישראל בגאווה בפסגת הר להוטזה בגובה 8,516 מטרים, ההר הרביעי בגובהו בעולם.

"עברה על כולנו שנה קשה של מחלה ובידוד, בלי טיולים וטיפוסים. השנה המשכתי במסע שלי שהתחלתי לפני שש שנים, אחרי חודשיים של עבודה קשה בתאריך 23.05.2021 עמדתי על הפסגה עם דגל ישראל! עשיתי את זה!!! יש לי שני חרוזים יקרים באוסף שלי, שתי פסגות מעל 8000 מטרים, שני הרים ענקיים הימלאייה!", סיפרה בהתרגשות טטיאנה ל'באר שבע נט', "כשעליתי להר להוטזה שברתי שיא לאומי, אני הייתי הראשונה מכולם בארץ שעשתה את זה אז זו תחושה טובה וגאווה שקשה להסביר במילים".

טטיאנה בת 56, אם לשלושה בנים וסבתא לנכדה קטנה. היא נולדה בחצי האי קרים וכבר מגיל 16 התאהבה בטבע וברומנטיקה של טיפוס הרים. היא עלתה לארץ בשנת 1990 והחלה בגידול הילדים ולכן גם שמה את חלומה בהמתנה. "למזלי, מצאתי אהבה נוספת והיא אימון קבוצות של מתעמלים מקצועיים. בשנת 2019 הפכה קבוצתי לאלופת ישראל בהתעמלות מכשירים בנות. ואפילו זכיתי בכבוד להיות אשת השנה ב-2010 בתחום הספורט בעיר באר שבע", שיתפה טטיאנה. היא במקצועה מורה לחינוך גופני ולהתעמלות מכשירים במכללת קיי בבאר שבע. היא עבדה בעבר כמורה בבית הספר, ואז משנת 1999 מאמנת התעמלות במכללה.

צילום פרטי

בשנת 2015 כבשה טטיאנה את הפסגה הראשונה שלה, הר מרמולדה בגובה 3342.  "משם כבר התמכרתי... כל מה שיכולתי לחשוב עליו הוא ההר הבא וכיצד אתגבר על האתגר להעפיל רחוק יותר וגובה יותר!", היא אומרת, "בשנת 2017 ברוסיה עליתי על פסגת הר אלברוס (5642), בנקודה הגבוהה ביותר באירופה. המסע המשיך כשהעפלתי לפסגת הר קזבק בגיאורגיה בגובה מדהים של 5030 מטרים. מה שמדהים אותי יותר מכל זה שברגע שהתחלנו לרדת מהפסגה כבר תכננתי את האתגר הבא.... וכך מצאתי את עצמי בנפאל". היא המשיכה לטפס ולשבור פסגות ובשנת 2019 כאמור טיפסה על הר מנאסלו בנפאל שגובהו מעל ל-8,000 מטרים ולאחרונה שברה שיא נוסף בהר להוטזה.

איך התחושות כשאת מגיעה לפסגה ועומדת עם דגל ישראל?

"הרמתי את הדגל הרבה לפני ההר האחרון, עוד בפסגות הקודמות. האמת שאמא שלי נתנה לי את הדגל הזה ואני מטיילת איתו הרבה שנים, כשאני מגיעה לפסגה אני עם הדגל הזה ומרימה אותו שם. אני גם כותבת עליו, בכל פעם שמגיעה לפסגה אני כותבת על הדגל את שם ההר והגובה שלו וזה מלווה אותי. יש לי הרבה רגשות שונים, כי מצד אחד זה אף פעם לא קל. אז בפעם ראשונה בשמונת אלפים הרגשות היו מעורבים, רגשות של גאווה וגם הקלה. ידעתי שאני ישראלית ראשונה בכלל שעושה את זה ולפני היו רק שני גברים אז אני שמחה. להיות האישה הראשונה במדינה שעלתה לפסגה זו באופן ספציפי, ובאופן עקרוני להתחיל בספירה לאחור של העליות הנשיות להרים הגבוהים ביותר על פני כדור הארץ - זה הישג שאני גאה בו במיוחד".

איך שומרים על כושר וחדות במשך כל כך הרבה שנים?

"אני כל החיים ספורטאית וגם מאמנת ומלמדת את הבנות להיות בכושר כל הזמן, זה מה שאני אוהבת לעשות. אני בכושר, אני עושה ספורט, רצה ומטיילת בארץ הרבה, עושה ספורט אתגרי. זה פשוט אורח החיים שלי. אציין גם שהתמזל מזלי לצאת לדרך עם מדריך וחבר שאני חייבת לו תודה עצומה: צ'אטור טאמאנג אז תודה על ההצלחה המשותפת במסע. זו הייתה חוויה מדהימה ומבחן כוח אמיתי".

צילום פרטי 

הסיפור של טטיאנה מיוחד מפני שהחלה להגשים את חלום הטיפוס בגיל מאוחר יחסית, כשהיא בת 50, ויצאה למסע לכבוש את פסגות העולם. המטרה שלה היא להצליח להגיע לפסגות של 10 ההרים הגבוהים בעולם שגובהם מעל ל-8,000 מטרים. ישנם 14 כאלה אבל 4 מהם נמצאים בפקיסטן ואליהם לא תוכל להגיע. "אני מתקדמת בהדרגה לאט לאט לעבר המטרה, בחרתי בפסגת הר לוהטזה כדי לשבור שיא נוסף ולהמשיך להתקדם עד לפסגת האוורסט, ההר הגבוה בעולם", היא מסבירה, "אבל זה לא פשוט, אלה גם מאמצים פיזיים, נפשיים וגם כלכליים. בשביל זה אני צריכה ספונסרים שיתמכו בי ויעזרו לי להגשים את החלום".

מה השיא הבא שאת רוצה לשבור?

"אני צריכה להתייעץ עם המדריך שלי לגבי הטיפוס הבא, אני מקווה ורוצה להמשיך בהרי האימלאיה בנפאל. כנראה נבחר לטפס את האוורסט והר נוסף במקביל, שני הרים. בדרך כלל יש תקופות מסוימות בשנה שאפשר לטפס, ככה למשל לטפס על הר אחד ואז לעבור להר השני. בהר קצת יותר נמוך את עושה התאקלמות, מטפסת על אחד, עושה הפסקה קצרה של שבועיים ואז עוברת להר השני. זה קשה אבל אפשרי".

בתור אישה ששוברת שיאים וגם כמאמנת, מה המסר שלך לנערות צעירות?

"שכל מי שרוצה להגשים חלום יכול לעשות את זה, אבל כן חשוב לדעת שזה הרבה עבודה קשה והשקעה. זה לא שהתחלתי את זה בפתאומיות אלא התכוננתי הרבה שנים ועשיתי את זה בהדרגה. בכל ספורט צריך להתחיל מקטן ולאט לאט לצמוח ולהגיע להישגים. הכל בעיני אפשרי אם יש כוח רצון, עם אימון ועבודה קשה ומוטיבציה. כל אחד ואחת צריכה לדעת בשביל מה היא עושה את זה, לא צריך לעשות את זה בשביל אחרים ומה שהם יגידו, אני עושה את זה בשביל עצמי קודם כל. זה מצריך הרבה מאמצים אבל שווה את זה. אני גם מייצגת את ישראל וזה מאוד מרגש. הייתה גם עוד אישה שטיפסה על האוורסט באותו היום וזו הייתה גאווה גדולה, שתינו עם דגל ישראל בהרים הגבוהים בעולם. בלב כל אדם יש כוח שעוזר להשיג את מה שהוא רוצה וזה הכוח הזה שדוחף אותו להמשיך למרות הכל  כל מה שצריך זה לרצות באמת!".

 צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8bd026ee-9d0b-4eaf-be4f-4e4fbb00383a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה