האמת שלה על הדף: נועה אבודיאן כוכבת הרשת בת ה-16 מבאר שבע הפכה גם לסופרת צעירה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('14a8f56e-be2c-4546-8a00-ebc2fc1f8323','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('14a8f56e-be2c-4546-8a00-ebc2fc1f8323','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

היא מתחזקת חשבונות מצליחים בטיקטוק והאינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים וגם עמוד משפטים ויראלי שהחל מבחינתה את הכל. אחרי שראתה שאנשים מתחברים לתוכן שהיא כותבת החליטה נועה אבודיאן מבאר שבע, כשהיא רק בת 14, להוציא לאור את הספר הראשון שלה "האמת על הדף". בראיון חג מיוחד מספרת נועה ל'באר שבע נט' על הדרך שעשתה, הקשיים שבתהליך היצירה, לצד התגובות המחממות והחלומות הגדולים של נערה שמבחינתה הכל אפשרי

מעל ל-80 אלף אנשים עוקבים אחריה ברשתות החברתיות ורוצים לשמוע את מה שיש לנועה אבודיאן להגיד ולכתוב. לכן זה לא מפתיע שהיא הייתה רק בת 14 כשהחליטה לכתוב ספר עם מיטב קטעיה- "האמת על הדף". נועה היא ילידת באר שבע, עוד מעט בת 17 והחלה השנה את כיתה י"א במקיף א' בעיר. היא אמנם צעירה אך האהבה לכתיבה החלה אצלה עוד כשאתה ילדה.

"כל עיניין הכתיבה התחיל מהעמוד Mishpatim4527, בעצם בכיתה ה׳ פתחתי את העמוד וסתם העליתי משפטים לא קשורים ולא רציניים... ואז אחרי תקופה מסוימת התחלתי להעלות עוד משפטים והתחלתי יותר להשקיע בעריכה, עיצובים, משפטים , סירטוני וידיאו סתם בשביל עצמי ושמתי ולב שאנשים הזדהו עם הדברים שאני כותבת ופשוט מספר העוקבים עלה", סיפרה נועה ל'באר שבע נט', "לא תכננתי שזה יקרה, לא ציפיתי… לא חשבתי על זה מעולם. זה התחיל מסתם תחביב של לאהוב ליצור משפטים ולערוך את זה עם תמונה ופשוט זה קרה. אני מעריכה את זה ברמה וזה רק מראה שהכל אפשרי".

"בחיים לא חשבתי שאהיה מודל לחיקוי של מישהו, שאנשים יסתכלו עליי וייקחו ממני השראה, כיום בעמוד משפטים שלי אני עוזרת לבני נוער ואנשים שמבוגרים ממני, הם מרגישים בנוח להתייעץ איתי, לדבר איתי, לשתף אותי"

נועה אבודיאן, צילום פרטי

את זוכרת את הרגע בו אמרת לעצמך- אני רוצה לכתוב ספר? ספרי על כך

"הרגע בו הבנתי שאני רוצה לכתוב ספר היה כשהייתי בדרך לחברה ופתאום ראיתי מודעה באינסטגרם 'רוצים להוציא ספר לאור? תרשמו לסדנת הכתיבה'... אמרתי שבא לי את זה וזה התחיל בגדר צחוק, מעולם לא חשבתי על זה, זה לא היה בגדר חלום אצלי... ומהשנייה שראיתי את המודעה הראש שלי פשוט היה תקוע על זה, התחלתי לחשוב על זה יותר וזה הפך לחלום שמתגשם. אז נרשמתי לסדנה, הייתי שם הכי קטנה, בת 14 בלבד. היו שם אנשים בני 30 ו-40, ויושבת שם ילדה קטנה בת 14 שסך הכל רוצה להגשים את החלום שלה להוציא ספר ויותר להבין בכתיבה. האנשים שהיו שם היו בהלם מהגיל שלי, אבל אמרתי לעצמי אני פה כדי להשיג מטרה מסוימת וגיל זה רק מספר ופשוט התעלמתי מהכל ורק התחלתי להגשים את עצמי. הסדנה התקיימה בתל אביב למפגשים של 4-5 שעות אחר הצהריים עד הלילה, ואני בארשבעית אז ההורים שלי לקחו אותי, הגשימו איתי ביחד את החלום שלי והאמינו בי לאורך כל הדרך. וזה רק מוכיח שבלי ההורים שלי שום דבר לא באמת היה קורה. וממש תוך כדי הסדנה התחלתי לכתוב את הספר שלי".

הוצאת את הספר שלך, "האמת על הדף", אחרי עבודה קשה והשקעה- ספרי עליו... למי הוא מיועד, בעיקר לבני נוער? איזה קטעים נוכל למצוא בו?

"הספר לא ספר רגיל, אין בו עלילה מסוימת או התחלה וסוף או איזה גיבור באמצע הסיפור... הספר מכיל קטעים קצרים שמעבירים את המסר בקלות. הספר מדבר על החיים בדיוק כמו שהם, אמת על הדף בלי פילטרים. יש בספר איך להתגבר על פרידות, איך להתגבר על משברים, אהבה, ביטחון עצמי, ביקורות, רשתות חברתיות, אהבה נכזבת, אהבה בריאה, ריב עם חברות, מה לעשות אם מאוהבים, איך לשחרר?, איך מתקדמים הלאה?, התאהבות בחבר הכי טוב, ריבים עם אנשים, מרחק ועוד כל כך הרבה נושאים בספר אחד... בעיני הספר מתאים לכל גיל, כי בסופו של דבר זה יקרה או קרה לכולנו. הספר מתאים גם למבוגרים כי תמיד כיף להיזכר בדברים שקרו ואפילו הוא יכול לעזור לאנשים בכל גיל. יש שם קטעים שיכולים לעורר הזדהות, קטעים של איך להתמודד ומה לעשות, קטעים של למידה, סיפורים על החיים ועוד המון המון דברים".

 נועה אבודיאן, צילום פרטי

ואכן האמת על הדף הוא אסופה של קטעים, מכתבים, מחשבות, רגשות, מסרים ורגעים קטנים בחייה של נערה מתבגרת, בחייה של נועה. "הקטעים שאני כותבת לא תמיד מבוססים על חיי, יש ויש מה שנקרא. ההשראה שלי היא באמת מהכל, מסיפורים שאני שומעת, מדברים שאני רואה, מאנשים שאני מדברת איתם, מחיי האישיים, מדברים בחוץ... באמת מהכל", היא מוסיפה.

את הספר הוצאת כשאת נערה צעירה- האמנת שתצליחי בגיל כל כך צעיר? היו גם קשיים בדרך?

"בחיים לא האמנתי שזה יקרה, זה התחיל בצחוק והפך למציאות... זה לא היה חלום שלי וברגע שזה הפך למשהו שאני רוצה זה פשוט קרה . אני מאמינה שאפשר להצליח באמת בכל גיל. קשיים יש בכל דבר, העריכה, הגרפיקה, העיצוב, החשיבה... זה לוקח מהזמן, ולפעמים תקועים באמצע לא יודעים איך לבטא את הדברים שעולים בראש... או אם זה החברים שבראש שלהם דברים שונים מאצלי ומבחינתם ספר זה ״לחנונים"... יש המון רעשי רקע מסביב לטובה ולרעה. זה גם התחיל לפני הקורונה ונמשך בקורונה שזה יותר הקל עליי מבחינת הזמן כי רוב היום היינו בבית... אבל הקשיים זה לא מה שעצר אותי זה רק לימד אותי עוד ועוד דברים לחיים".

"לא חשבתי על זה מעולם. זה התחיל מסתם תחביב של לאהוב ליצור משפטים ולערוך את זה עם תמונה ופשוט זה קרה. אני מעריכה את זה וזה רק מראה שהכל אפשרי"

איך התגובות של החברים ובכלל הבאר שבעים לספר שלך ולתכנים שאת מעלה ברשתות? יש לפעמים גם תגובות פחות טובות?

"אף פעם לא כל התגובות יהיו טובות, יש כאלה שהכי מפרגנים בעולם ותומכים, יש כאלה שיצחקו ויגידו למה שנקנה ספר שילדה בת 14 כתבה... יש תגובות מכל הסוגים. אבל ברגעים האלה נמדדים החברים האמיתיים ורואים מי באמת מפרגן, כי זה לא משהו שהוא לגיטימי להוציא ספר בגיל כל כך צעיר ובכל זאת עשיתי את זה והתעלמתי מהרעשי רקע ואני גאה בעצמי על זה".

איך זה עבורך להיות דמות לחיקוי עבור בני נוער רבים? את נהנית מהחשיפה ברשתות?

"בחיים לא חשבתי שאהיה מודל לחיקוי של מישהו, שאנשים יסתכלו עליי וייקחו ממני השראה, זה עושה לי טוב ממש כי ככה אני מרגישה שאני יכולה להשפיע על אנשים לטובה ולשנות את החשיבה שלהם למשהו חיובי. כיום בעמוד משפטים שלי אני עוזרת לבני נוער ואנשים שמבוגרים ממני בהמון שנים במשך יום יום. הם מרגישים בנוח להתייעץ איתי, לדבר איתי, לשתף אותי... וההרגשת סיפוק לעזור להם עושה לי את כל הטוב שיש. להיחשף בחיים זה היה תמיד חלום שלי ואני בדרך להגשים אותו ומקווה שמיום ליום אעלה כמה שיותר גבוה".

"האנשים בסדנה שם היו בהלם מהגיל שלי, אבל אמרתי לעצמי אני פה כדי להשיג מטרה מסוימת וגיל זה רק מספר ופשוט התעלמתי מהכל ורק התחלתי להגשים את עצמי"

אנחנו בפתחה של שנה חדשה וגם עבור נועה כנערה צעירה יש התחלות חדשות ומרגשות כשהיא תמיד עם העיניים קדימה לעבר המטרות הבאות שהיא שמה לעצמה להשיג.
"אז התחלתי ללמוד נהיגה, עליתי לכיתה י"א עם מורה חדשה, אני נמצאת בתקופת בגרויות ולחץ מטורף מבחינת הלימודים... בנוסף השתתפתי בפרסומת לחברה דלתא", משתפת נועה, "המטרות ששמתי לי זה בעיקר להצליח בלימודים ובבגרויות שמחכות לי במהלך השנה, להמשיך להתפתח בתחום האישי, ברשתות החברתיות, שאמשיך להיות סקרנית ולגלות את עצמי כל פעם מחדש".

ובכל זאת את עדיין נערה צעירה, מה החלום הבא שלך?

"החלום הבא שלי זה להשתתף בסדרות טלוויזיה ולהגשים את עצמי בעולם המשחק. אני לאט לאט התחלתי להשתתף באודישנים, ניצבות בסדרות, ביטים .. ומקווה שלאט לאט אעלה כמה שיותר. מאמינה בעצמי שאצליח, אם באמת רוצים הכל אפשרי".

מה תרצי לאחל לכל הקוראים הבאר שבעים לחג ולשנה החדשה?

"אני רוצה לאחל לכל הקוראים דבר ראשון שנה של בריאות, שנה של הגשמת חלומות והגשמה עצמית, שנה של מעשים טובים, אהבה, הצלחות,  והכי הכי חשוב בריאות. חג שמח שיהיה לכולם, אוהבת ברמות!".

 

עמוד המשפטים של נועה

מעוניינים לרכוש את הספר "האמת על הדף"? ניתן ליצור קשר עם נועה ברשתות החברתיות, באתר או המספר 052-943-7650 ארז.

נועה בפגישה עם ראש העיר רוביק דנילוביץ', צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('50c155a8-421e-4a32-9699-c9de9541856a','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה