ענבל ביבי: "האמת שאני ציפיתי להתמוטטות עצבים וזה לא מה שקרה, בקטע מפתיע"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a9684bb8-8512-4610-bcb1-c93d1c5acbc4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a9684bb8-8512-4610-bcb1-c93d1c5acbc4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

ענבל ביבי (24) עשתה את זה. נכון שהיא קטפה רק את המקום השלישי והמכובד, למרות שממש דמיינה את עצמה מייצגת אותנו באיטליה עם השיר הכובש "מריונטה", אבל היא הכי מפרגנת לחבר החדש שלה, מיכאל בן דוד, שזכה במקום הראשון, בטוחה שהוא יעשה שם היסטוריה והיסטריה בזמן שהיא עם הפנים קדימה לעבר התפקיד הראשון שקטפה לגלם את נועה במחזמר "הלהקה", שיעלה בתיאטרון הארצי, ויודעת שזה הזמן שלה לכבוש את העולם. בראיון לבאר שבע נט, בלו"ז צפוף כל כוכבת בתחילת דרכה, מספרת לנו ביבי על מה שהיה לפני ואחרי גמר האירוויזיון, על החיים בדרום עד גיל 18, על השמועות לזוגיות עם אלי חולי וגם על החבר החדש, מיכאל בן דוד.

צילום: מתן מנדלסון

עד כיתה י"ב חיה ענבל את חייה בבאר שבע, בעומר ובמיתר - ככה זה עם הורים גרושים, אבל את נופי ילדותה היא שאבה מהייחוד הדרומי שנכנס לה ללב,  מוקירה את מסלול חייה נע בין הופעות של ילדים מוכשרים בלהקות צעירי מיתר ועומר, מופיעים בבמות מקומיות בחגים, בטקסים ועם מבט אחד לעבר העתיד: להיות זמרת "היה לי חלום להיות זמרת" מודה ביבי "לעוף על החיים, ממש ככה, מי שנתנה לי את הפוש ללכת בכיוון הייתה המפיקה והיזמת אריאלה בנימין דומפרוכט, שראתה את החוסר ביטחון של ביבי שלא ידעה אם היא בוחרת נכון עבורה "כמו כל זמרת  בתחילתה אריאלה עזרה לי לקבל הרבה ביטחון לשיר על במה "מפרגנת ביבי "להרגיש שיש לי מה להציע", וזה עזר. בכיתה י"ב היא עברה להתגורר עם אמה בנס ציונה ("אימא שלי שינתה עבודה") והמעבר הביא בעצם את השינוי הנכסף, החלה להופיע, השתתפה באקס פקטור, ואז החליטה להיעלם קצת מהרדאר ולהיות בשביל עצמה, בשקט שלה ובאין מפריע מציצני.

 מה ההבדל בין ענבל ביבי באקס פקטור הראשון לשני?

 "בראשון לא ידעתי מה אני רוצה לעשות במוזיקה, איזה מסר להעביר. היה לי ברור שאני כן רוצה להעביר העצמה, אהבה עצמית, אבל הרגיש לי קצת מוקדם לבוא ולהגיד תאהבו את עצמכם, כי אני לא הייתי במקום הזה, לא אהבתי את עצמי מספיק ולכולנו יש עבודה בזה בגיל צעיר כדי לטפל באהבה עצמית, זה לא רק קשור אליי. רוב האנשים לא מבינים כמה הם טובים וחשובים בעולם הזה ויש להם משהו להגיד ולעשות, אני הייתי צעירה, ידעתי שאני רוצה לשיר, אבל לא ידעתי איך אני מעבירה את המהות ולא אהבתי את עצמי"

 לא פשוט לגבש דעה ולהבין מה אתה רוצה מעצמך בגיל 20

"עניינים לא פשוטים, כי כל אחת רוצה להיות יותר יפה, יותר מוכשרת, והיום אני מדרבנת כל אחד ואחת פשוט להיות אתם ועל זה, לאהוב את עצמכם, להשקיע זמן בעבודה, מבחנים, אוניברסיטה ולפחות שעה ביום במינימום להשקיע בעצמכם כדי לקבל הערכה עצמית. היום יש לי הרבה יותר, ברוך השם, אחרי שעושים עבודה, ברגע שמשקיעים עבודה - מובטחת לנו התפתחות".

למה החלטת להתמודד שוב באקס פקטור?

"כי זה הפעם היה לאירוויזיון. הרגשתי מוכנה וכבר לא הצעירה שהייתי שלא ידעה מה להעביר. היום אני כן יודעת מה להעביר ואת המסר שבי, מוכנה יותר רגשית, עובדה שקיבלתי חוויה שניה שהיא כמו ברכה מטורפת לחיים שלי. לא עברתי את כל השלבים בראשון ופה הגעתי לגמר. התעליתי על עצמי, בא לי מדויק, אינטואיציה."

 צילום: טל חמדי

ומה קרה לענבל ביבי אחרי שהאורות כבו באקס פקטור השני?

"האמת שאני צפיתי להתמוטטות עצבים וזה לא מה שקרה, בקטע מפתיע, אחרי דבר כזה אמורה להיות נפילת מתח וזה לא קרה לי, הייתי מאוד רגועה, שמחתי מאוד על החוויה המאוד מדהימה בשבילי, כל האהבה שסביבי ושקיבלתי מהקהל ומהשופטים לא מובנת מאליו, יש טוקבקים בכל מקום, ספגתי גם מעט מהרוע שמגיע משם לפעמים, אבל באמת קיבלתי חוויה וברכה. יום אחרי זה מתחילים כבר לעבוד, לעשות מוזיקה, להתחיל לעבוד על אלבום, להוציא סינגלים, ככה הראש שלי מכוון, אני בחורה לעבודה".

יש שתיארו אותך כאלה לי הבאה?

"אני ואלה-לי קצת שונות מבחינת גוון המוזיקלי, גם היא צעירה, אבל אנחנו שונות, למרות שאני מעריכה את מה שהיא עושה, אבל אנחנו נעשה דברים שונים. אני בכיוון יותר של פופ, איימי ווינהאוס, אותנטיות, קצת ג'אז ורוק'נרול, לתת בראש".

 אז נכון, התשוקה הבוערת של ביבי הייתה כן לנצח את הגמר ולייצג אותנו באירוויזיון ולשם היא כיוונה, אבל לטענה, לאלוקים היו תכניות אחרות בשבילה, ככה היא מאמינה והיא סומכת על החלטתו העליונה בעיניים עצומות "אני מאמינה בזה" אמרה "חושבת שהוא מייצר לי תוכנית אחרת ואני מכבדת את התוכנית הזו, אני קדה קידה להחלטתו".

 ושמחת שמיכאל זכה?

"ראו שהייתי בעננים שהוא ניצח. הוא חבר טוב ויש בינינו אהבה גדולה, אני לא מסוגלת לכאוב כזה דבר, כי הוא סיפור סינדרלה ענק, היחידי שלא בא מריאליטי ובריאליטי הראשון שלו לקח את המקום הראשון, שבר את כל החוקים. אני שלישי ואלי שני".

 ואפרופו אלי, אתם זוג או לא? התקשורת סביבכם מאוד מבלבלת

 "חברים מאוד טובים, כולם כותבים על זה במדיות, וכן יש משהו בינינו, אבל זה משהו שאי אפשר להסביר. קשר שבו שנינו עברנו אותה חוויה דומה, נוצר בינינו חיבור לכל החיים, הוא חבר לחיים ואלי הוא בחור שאיתו כדאי ללכת יד ביד, לשתף אותו במה עובר עליי, בכל דבר. מוזיקלית וגם חברית".

 למרות שעוד לא הבנו מה את אוהבת יותר בנים או בנות

 "אוהבת גם וגם, עושה מה שטוב לי. במקרה של אלי טוב לנו להיות חברים".

 צילום: טל חמדי

חייבת להגיד שהפתיחה שלך בגמר לא הייתה הכי מדויקת ובטח אמרו לך זה, שהביצוע לא היה שלם או מספיק טוב

 " לא אוהבת להגיד את המשפט באופן כללי, כמו  להגיד מתוכנן מראש, אני כן חושבת שיודעים שאני זמרת טובה ואיך שביטאתי את השיר לא היה טוב בעיניי, אבל מה שצריך לקרות קורה. הרבה אנשים  האמינו בי והאמת זה העיקר. האהבה הזאת שקיבלתי מהקהל, הביטחון שזוכים  לו. במקרה הזה את עצמי לא אכזבתי".

 ועכשיו קראנו כולם שקיבלת תפקיד ראשון ומרגש במחזמר הענק "הלהקה"

"אני מאושרת, לא חשבתי על זה בכלל. אמרתי נעשה מוזיקה אחרי התוכנית, נרגע קצת מהטרפת. בסוף מסתבר שמצפה לי תקופה לא פחות אינטנסיבית עכשיו ממה שהיה לי לפני שבוע וזה גרם לי להבין ש"היום שאחרי" כבר לגמרי כאן ותאכלס, אני מוכנה יותר מפעם"

 ואת בקשר עם מיכאל וספיר סבן?

 "אני ומיכאל חברים ברמה כזו שכל יום מדברים. בכלל כולנו חבורה אחרת גדולה, עם ספיר סבן ואלי חולי. צוחקים הרבה, מבלים יחד. גאים במיכאל ובטוחים שהוא יעשה באיטליה שואו, הוא יפתיע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0930b1b0-84ee-4c5d-b52c-9f7d1ec9f778','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה