האמת בפרצוף: תמי סמדג'ה, האישה שבאר שבע מחכה ללייבים שלה

$(function(){setImageBanner('2df70d13-94eb-44f5-9722-28e77060d8aa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אם עוד לא יצא לכם לפתוח את הפייסבוק ולצפות בלייבים של תמי סמדג'ה מבאר שבע, יש מצב שאתם מפספסים רגעים שלא ממש כדאי לכם לוותר עליהם, כי זו לא עוד אישה שמחפשת רייטינג ותשומת לב, היא באה כמו שהיא, בלי איפור, שיער אסוף, נטולת פילטר ואקססוריז, לא מנסה להתייפייף או למצוא חין, אומרת לכם בפרצוף את כל מה שהיא חושבת, מעשנת בשידור, שמה מוזיקה, אוכלת (כולל גרעפסים), מבשלת ובעיקר עושה חסדים, מתפללת לבריאות חולים ואפילו מדברת עם הבנות על סקס - ככה בשפה שלה הלא תיקנית אבל המתקבלת בחן שלה, נון פוזה ואגו, עממית ופשוטה, צוחקת על העולם עם אלף צופים בדקה. רק מה שלא כולם יודעים זה שתמי סמדג'ה לא מציגה את העבר השחור של חייה, שהביא אותה להבנה שבלעדיכם - לא היו לה חיים כיום. ויש לה.

.צילום: פרטי

תמי סמדג'ה היא תופעה של פעם בדור. קונצנזוס שלא ניתן לערער עליו. מצד אחד אתה יכול להיבהל כשאת שומע אותה לראשונה בקולה הרם, צמודה למסך, ומצד שני אתה פשוט מת עליה. היא בת 49, גרושה ללא ילדים, אבל מגדלת חמישה כלבים בחום, מחפשת בן זוג שיהיה צעיר ממנה, כבר חמש שנים פותחת לייבים משעשים או מרגשים, ועכשיו היא מהמבוקשות בהם. יושבת כמו שהיא בבגדים נוחים, ללא איפור ותספורת למשעי, מעשנת, אוכלת, מבשלת, צוחקת לכם בפנים והעיר - התאהבה, בייחוד מזה שהיא מתפללת לבריאות חולים ומחוללת, לפעמים, גם ניסים. זו הסיבה שהיא סחפה אחריה 20 אלף עוקבים  מכל הארץ, רק  מהסיבה שיש לה מטרה אחת: לעשות טוב, כי מאחורי התדמית, מסתתר לו סיפור חיים קשה, שאותו היא מפרסמת לראשונה ואומרת בלב שלם: בלעדי הצופים לא הייתי חיה היום. תעשו לה לייק.

מהו סיפור חייך?

נולדתי בבאר שבע ואני אחיה בה לתמיד. ילדה מבין 11 ילדים ששבעה מהם נפטרו ממחלת ניוון שרירים שכבר דובר עליה לא פעם בתקשורת. הייתי ילדה בעייתית, שלא מסתדרת בלימודים והיו מעיפים אותי כל פעם, לבסוף סיימתי ללמוד בכיתה ח'. גם לא הייתי מקובלת בחברה ותמיד ניסיתי לברוח מכל מקום. הייתי ילדה גדולה לגילי, מלאה, שונה מרוב הכיתה ולא מעורה חברתית. לא ילדה שמחמיאים לה בלשון המעטה".

אימא של תמי, רבקה סמדג'ה ז"ל, הייתה זו שכל הזמן מנסה להציל אותה מעצמה. כולם הכירו את את הבית של האישה החביבה שמוכרת ממתקים  ברחוב הכותל המערבי הצמוד לצופים, שהיה תמיד מתמלא בילדים שמגיעים לקנות את המסטיק או הסוכרייה בחיוך אופייני "לפני שלוש שנים היא נפטרה ומותה היה לי קשה מידי" שיתפה תמי בכאבה "היה לה קיוסק של הצופים ואנשים זוכרים אותה באהבה. המטרה שלי לעשות טוב לאנשים".

למה זה חשוב לך?

כדי לקבל קצת יחס ואהבה פתחתי לייב בפייסבוק והיום אני מודה שאם הם לא היו לא הייתי פה היום. כל יום פותחת בשעה 20:00 לייב, יושבת מול המצלמה עם הסיגריה ומחכה לצופים שלי שלא מוותרים על אף ערב איתי".

מאיפה שמחת החיים שיש בך?

"שאלו אותי איך את מחייכת, איך יש בך שמחת חיים עם כל מה שעברת, ואני תמיד עונה שבחרתי בחיים, להמשיך לחיות. המטרה שלי כיום בפייסבוק היא לעשות חסדים ברבים. אני דואגת  למשלוחי מנות למחלקה אונקולוגית לילדים, לחיילים, לאנשים נזקקים, לא פעם עזרתי לשפץ בתים לזקנים. חשוב לי למגר את הרוע שיש היום, כי בן אדם בא הביתה, פותח פייסבוק רוצה לראות דברים יפים, לא מלחמות ולא קללות. אני החלטתי לבוא ממקום של לתת, אני לא יודעת מה זה אהבת חינם, אני לומדת. אף אחד לא נולד עם אהבת חינם. יש לי קעקוע בגוף עם השם אהבת חינם, אבל היום אני יודעת שכל מה שאני עושה זה לעילוי נשמת אמי"

 צילום: פרטי

זה בא ממקום שלך עשו רע?

"כן. עד גיל 32 לא ידעתי מה זה בית מלון עד שיאמא שלי לקחה אותי פעם ראשונה. אף פעם לא הייתי בחו"ל. החיים שעברתי גרמו לכך שכל הזמן חישפתי חברה רעה, לכן עשיתי הרבה שטויות בחיים שלי, הייתי עושה סמים והיום אני נקייה מעל עשרים שנה, אני גאה בעצמי ובדרך שלי"

עברת טטלה בחיים ולמדת לחיות עם עצמך, לקבל את עצמך ולהגיד בריש גלי, זאת אני ואין לי בעיה עם עצמי, בעולם שבנוי ברובו על מראה חיצוני

"זאת אני, אני לא מתייפייפת, לא עושה פנים, פשוטה. בגלל זה שאני מסיימת את הלייב אני אומרת שלושה דברים: לדעת אהבת חינם, לקבל את השונה ולא לשפוט אף אחד כדי לא להישפט וחברים, ואני מודה לצופים שיש לי את הזכות שהם בחיים שלי".

ספרי על הפעם הראשונה שפתחת לייב

"פשוט החלטתי לפתוח ולראות מה קורה. היו לי איזה עשרה צופים. היום אני פותחת יש לי אלף. לאט לאט זה התחיל לגדול. כשהיה מקרה שהרווחה באה לקחת את הילדים של אימא  חד הורית וכל התקשורת הייתה שם, צלצל אליי כל העולם ושאל איפה אני. באתי לשם ופתחתי לייב, היו לי מעל מיליון צפיות, עברתי את סטטיק ובן אלי ועופר לו. הייתי שם לתת קול זעקה. ויותר מזה, אני עושה מה שבא לי וכולם אוהבים את זה, בלי מסכות, אוכלת לצופים בפנים, שמה מוזיקה שבא לי, מדברת על מה שבא לי, מתעצבנת איך שבא לי, עושה גרעפסים, צוחקת, הכל גלוי. בלי תוכנית, פותחת ומה שיוצא לי מהלב אני מוציאה החוצה".

מסתבר שתמי לא מסוגלת להגיד לא לכל מי שמבקש עזרה או תפילה, רק תבקשו ממנה ותקבלו לייב שכולו שלכם. היו מקרים שגם תמי הצליחה, לטענתה, לקבל לנס רפואי, שהכתיר אותה כגורו לבשורות טובות "פונות אליי מלא נשים" אמרה "פנתה אליי אישה בת 61 שקיבלה אירוע מוחי ולא יכלה לרשום את השם שלה. אמרתי לה בואי נעשה כזה דבר, את תרשמי את השם שלך ואני מבטיחה לבוא לבקר אותך. עבדה על זה  כל יום, עד שיום אחד הבן שלה מצלצל אליי ואומר לי אני בא לקחת אותך אלינו, אימא רשמה את השם בזכותך. עכשיו נתתי לה עוד אתגר לכתוב את כתובת הבית שלה".

במה את עוד מרימה לנשים?

"יש בנות אומרות איך את מרימה אותנו, אנחנו מתביישות להתלבש כי הן שמנות. ישר אני עונה להן למה לחשוב ככה? תחשבו רק על עצמכן, כי אתן הכי טובות בעולם. אני מרגישה הכי כוסית בעולם ואף אחד לא ייקח ממני את ההרגשה הזאת, את יכולה להעלים על זה?"

מה יש בך?

"אומרים שיש לי עיניים טובות. לא יודעת איך זה בא לי"

על מה את מדברת בשידור?

"יש בנות שבא להם לדבר על סקס אפילו, על הכל. יום אחד בא לי לבשל איתן, מקוסקוס ועד מאפים, לקראת פסח מכינה כל המאכלים של הטוניסאים והם לומדים, מתקשרים אליי ושואלים איך אני עושה ככה וככה. אנשים מצלמים לי שהם מכינים את האוכל, זה לא מובן מאליו שיש לי צופים. אני נדהמת שיש לי ברגע 700 צופים. רק מדברת על משלוח מנות לילדים וכבר צלצלו אליי מכרמיאל שרוצים להביא ממתקים"

את מדברת על מה שמעצבן אותך?

"בטח, כל מה שקורה בפייסבוק מתסכל אותי. שמעירים לי את סיגריות, מי שישמע הם מריחים את זה. או למה אני עובדת בל כפפות, וואי זה יכול להעיף לי את השרוך. שואלים אותי למה אני מחפשת חתן כל הזמן בפייסבוק".

ואת מחפשת?

"בטח. רוצה בחור טוב, לא כסף, לא ממון ורכב ופוזה, בחור טוב שנשב יחד ונשתף אחד את השני איך עבר היום. כסף נעשה יחד ובריאות, הכי חשוב. חופשי מדברת על זה. עכשיו יצא חוק ששוטרים יכולים להיכנס הבית, אז אמרתי בלייב שיביאו לי שני שוטרים שאני אפרק להם את הצורה והצופים פיפי".

מקבלת הצעות?

 כן, שתיים קיבלתי, אבל הבעיה שלי שאני לא יוצאת עם מבוגרים, רק ילדים. אני קוגרית. בגיל 39 יצאתי עם מישהו בן 27"

צילום: פרטי

אז ת נהנית היום מהחיים

"הסמים גמרו לי את החיים בעבר והייתי מנותקת מהכל,  זה לקח ממני שנים מהחיים והייתי נטולת חברים. היום אני בוחרת את החברים שלי ובמקום של לחיות, איזה כיף זה. לראות עולם כנראה יהיה לי רק בגלגול הבא".

והלייבים בעצם הם סם החיים שלך

"לא עושה בשביל לרצות אחרים, לייבים מחיים אותי. הצופים עזרו לי בזמן שאימא שלי נפטרה, היו כתף לבכות עליה. אני ממשיכה את דרכה, את הבישולים, המסורת, אבל המוות שלה שבר ל את הלב. אם אני לא פותחת לייב אני מקבלת מלא הודעות מה קרה ולאן נעלמתי. כל כך נאמנים לי שאנחנו מתפללים יחד לכל מי שמבקש תפילה. אם זה מצופה שאבא שלה עובר ניתוח או מישהו שעבר תאונת דרכים. הייתה אימא שביקשה שנתפלל שהבת שלה תתחלי להשתעל, כי זה מראה שהריאות שלה טובים והתפללנו. בשידור צילמה לי שהיא משתעלת. המון ניסים. קרענו את השמיים"

מה עם תוכנית ראליטי?

זה חלום שלי. רציתי אח גדול רק שייקחו אותי. הייתי בכל השלבים ובסוף לא צלצלו אליי. תמליצו עליי"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('82a85ba3-0b59-4d82-a747-e96a43132cbd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה