האישה שמאחורי מיזם "סיפור חוזר" בדרום

$(function(){setImageBanner('c4140e66-830a-4ee3-af42-3952c5da58b8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הכירו את עדי נוריאל אברהם- באר שבעית 'אסלית', נשואה ואמא לשלוש בנות, מאז שהיא זוכרת את עצמה עובדת בעולם החברתי והקימה את רשת סיפור חוזר בדרום. העשייה החברתית זורמת לעדי בדם, והיא פועלת על מנת לאפשר לאנשים הזדמנות להיות שווים בין שווים באמצעות חנויות הספרים והאג'נדה הסביבתית.

קרדיט צילום: אדווה שלהבת

ספרי על העשייה שלך בסיפור חוזר

בעשר שנים האחרונות אני עובדת בסיפור חוזר- רשת חנויות ספרים חברתית שמלווה אנשים לעולם התעסוקה. הרשת שייכת לקבוצת "שכולו טוב", עמותה שפועלת בתחומים שונים הקשורים בעיקר לתעסוקה. הרעיון הוא בעצם לקבל כלים תעסוקתיים בתוך הקהילה ולא במפעל מנותק ורחוק, ולפתוח חנות ספרים שנמצאת במקום מרכזי, שיש בה תנועה של אנשים ולקוחות קבועים שמגיעים. אני הקמתי את סיפור חוזר בדרום, וכשנכנסתי לעבודה הייתה רק חנות אחת כזו ברמת גן. באר שבע, הייתה החנות השנייה ברשת באותה התקופה, השבוע פתחנו את החנות ה-22 בנתיבות!

היה לי הכבוד להקים את החנויות באזור הדרום, ממש "להתחיל מאפס". החנויות מהוות מרכז הכשרה תעסוקתי, והייחודיות של החנות בעיני היא האפשרות לתת לכל אחד את המקום שלו. התפקיד שלי הוא גם כמלווה תעסוקתית וגם כמנהלת צוות, ואנחנו מסייעים לאנשים שאנו מלווים להשתלב בשוק העבודה. המטרה שלנו כרשת חנויות ספרים חברתית היא להיות חלק משמעותי בתוך הקהילה ולאפשר לאנשים הזדמנות להיות שווים בין שווים כמו שהם צריכים להיות.

באדיבות סיפור חוזר

מה הביא אותך לעסוק בעשייה חברתית?

כל חיי עבדתי בעולם החברתי, בין אם זה עבודה עם נערות בסיכון, הכנה לבגרויות, מיזם של קרן רש"י שהשתתפתי בו, ורכזת מתנדבים בקהילת אשל אברהם בבאר שבע. הרצון לעבוד בעשייה חברתית תמיד היה אצלי, אני בוגרת הצופים שבט ניצני הנגב, העבודה עם אנשים והקהילתיות משכה אותי. אהבתי לראות איך עושים יוזמות בתוך השכונה. שבט הצופים חיפש איך להביא את הקהילה אלינו ואני חושבת שדי גדלתי בתוך התפישה הזאת. סיפור חוזר נותן לי אפשרות להרחיב את המקום הזה. הקהילה מגיעה אלינו לערבי שירה וספרות, לשעת סיפור עם הילדים, והופכת לחלק משמעותי מהעשייה החברתית והתהליך התעסוקתי של האנשים בחנות. זה משהו שתמיד היה חלק ממני, ומאפשר לי לשלב צד ניהולי ויזמי בתוך העולם הזה ולהעביר את זה הלאה בבאר שבע ובמקומות נוספים.

ספרי על אתגר שיצא לך להתמודד איתו

פעם הייתי אומרת שהאתגר הוא להקים משהו חדש, כמו החנות בבאר שבע, או היום החנות בנתיבות. זו התרגשות עצומה ותחושת חלוציות. עכשיו אני נמצאת בחנות ספרים ריקה בנתיבות ואני נמצאת כאן ולתפור את כל הקצוות ורק מדמיינת את הפוטנציאל של המקום הזה!

האתגר האמיתי הוא להמציא את עצמך כל פעם מחדש. למצוא עוד שיתופי פעולה, לראות איך מגיעים ליותר קהלים, לראות איך מתאימים תהליך תעסוקתי לכל אדם שאנו מלווים.

באדיבות סיפור חוזר

מה המיזם הזה בא לשנות בעולם?

מדובר במיזם המעודד קיימות המעודד שמירה על הסביבה, בעידן שהוא עדין מאוד צרכני. רואים איך המודעות גדלה, ואנשים יותר ויותר מבינים את הערך של שימוש חוזר. אנשים מוסרים לנו ספרים ומקבלים תמורתם שובר הנחה, שמעודד צריכה חוזרת של ספרים ברשת.

המיזם הזה יוצר קהילה- בן אדם שחוזר לחנות כי הוא מאמין בערך "יד שניה", מאפשר גמישות במקום הזה. העלות של הספר היא 20 ₪, עלות שווה לכל אדם, סכום שכל אחד יכול להרשות לעצמו. לצד זה יש שיתופי פעולה נהדרים כמו ספריית פארק הסופרים עם עיריית באר שבע המאפשרת לאנשים להשאיל ספרים ללא עלות. כל אחד יכול לקחת בזה חלק. בכלל, אם יש משהו שמאפיין את באר שבע זה המקום הקהילתי. הרבה משיתופי הפעולה היו מאנשים שפנו אלינו וחשבנו יחד איך לקדם רעיונות – בין אם זה סיורים עם קוביית רוטשילד, או ילדה שרצתה לתת ספרים בתור מתנת בת מצווה. ומתוך היוזמות האלו, גם משיגים ערך סביבתי אדיר, וגם מאפשרים עשייה חברתית נרחבת.

מה האג'נדה שלך?

להיות במקום שיש לו ערך מוסף, שאוכל לתרום ולהשפיע. אני פועלת בלעשות את הדברים שאני אוהבת בסופו של דבר, לגלות שאני יכולה לשלב את האהבות שלי ספרים ועשייה חברתית במקום אחד. אני מקווה שתמיד תהיה לי הזדמנות להיות במקום שאני יכולה לעשות חיבורים ולקדם אג'נדות שאני מאמינה בהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('15c2d2b2-4ebf-446e-b860-720ce8cdfc94','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה