דראג בהפרעה - סלין לה דיווין, מלכת הדראג של באר שבע והדרום, תופיע לראשונה בתיאטרון הפרינג'

$(function(){setImageBanner('e4a2e573-3200-47ca-9637-5b49c0e0c1a1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ראיון אינטימי עם אסף פרן מבאר שבע, מעצב אופנה מוכשר, שהוכתר אחר כבוד כ'מלכת הדראג של באר שבע והדרום' ועדיין מופיע בכל הארץ - מצטרף לשורות תיאטרון הפרינג' בעיר במופע חדש וכובש בשם "דראג בהפרעה" יחד עם הדראגיסטית קריסטינה פוקס, ומספר בגלוי על הומופביה,על מועדונים בעיר שסירבו להצעה שלו להופיע אצלם ומתי הוא מתחתן עם בחיר ליבו.

 סלין לה דיווין. צילום: נוי דקל

יש משהו מאוד סוריאליסטי בהכרות עם אסף פרן (30) שביום יום הוא הכי לוק טום בוי נערי שובב, בייבי פייס נינוח ונעים הליכות, שיודע להציג את עצמו בחן אידיאלי, כבעל סטודיו לאופנה, עיצוב תלבושות והפקות בעיר, לבין זה שבלילה, עם ותק של 13 שנה, הוא משיל מדיו ועובר לתפקיד הדראגיסטית המוכרת סלין לה דיווין – 'מלכת הדראג של באר שבע והדרום',  מחליף פאות סינטטיות מחמיאות ולבוש שמלות שהוא מעצב וחושף גוף שרק היינו כנשים מקנאות בו. עם רזומה מכובד בעליל של הלבשת מפורסמות בהפקות ותערוכות, עיצוב תלבושות לתיאטרון ולאמני במה רבים, הופעות באומנות הדראג על במות בכל הארץ במופעי סולו, החזקת ליינים של מסיבות והופעות בשמות "מוגזם", "טווינק", (שהיו ערבי דראג בבאר שבע ופעלו מעל עשור בעיר ופרשו זרועות גם למרכז, ניהול "בית הספר לדראג בבאר שבע") כיום אסף מופיע באירועים פרטיים, אירועי חברה, מסיבות, מייצג ומנחה ומוביל בכל שנה את אירוע הגאווה של באר שבע ועוד שלל אירועי שיא בכל הארץ - הצטרף להרכב ה"דראג בראנץ'" של חברת ההפקות ''one night only' (אחראים על אירועי דראג ענקיים בכל הארץ ומביאים את מלכות הדראג המצליחות ביותר מחו"ל להופעות בארץ) וכבר סגרו סיבוב קיץ של הופעות בכל מועדוני 'זאפה' בארץ, ובקרוב קריירה חדשה במופע בתיאטרון הפרינג' בעיר. כן, מה שקראתם.

איך החיים בתור מלכת דראג? (ביום מעצב ויוצר ובלילה מלכת דראג?) איך הקבלה כיום מהעבר?

"בסך הכל יש הפרדה דיי ברורה כיום סביב החיים של אסף ושל סלין. סלין מקומה על במה עם כל הצבעוניות והגלאם שהיא נושאת איתה. אסף קצת יותר רגוע, יותר נינוח, יותר יוצר. אין ספק שביצירה שלי גם משולבת העשייה הפרטית שלי על הבמה, אבל בסך הכל כשאנשים פוגשים באסף אין להם ברירה אלא לאהוב. אני דואג ומבקש תמיד לתת כבוד ואהבה לאדם שמולי, וברוב חיי הייתי כזה, אז אני חושב שזה הסוד של הקבלה מאז ועד היום."

קבלה לא תמיד נוכחות בחיי הדראגיסטים

"אם אצטרך להתמקד באז והיום, אז היום טוב, וכל מה שהיה אז  - לטובה. מכשולים תמיד היו ותמיד יהיו תחת הכותרת של "בורות", "פרימיטיביות" וכו', אבל אנחנו כאן כדי ללמד, לחנך, להפיץ צבע, חיוך, הומור והרבה כייף לעולם. מי שמוכן לספוג את זה - זוכה."

איך אתה רואה את עצמך מתקדם בתחום העיצוב והיצירה בסטודיו שלך?

"שאלה מצוינת! אני תמיד שם לעצמי יעדים חדשים, מנסה לגעת בקהלים שונים וליצור החוצה ממני עבור צרכים של אנשים. אני תמיד קורא לעצמי "מגשים משאלות". אנשים באים אלי עם הדמיון שלהם ואני יוצר אותו עבורם פלאס ערך מוסף שאני מעניק להם. זה יכול להיות מהפקה מרגשת עם עלילה כתובה, אמן במה המגלם דמות, נוער או לקוחות שרוצים להגשים את עצמם בפורים ואפילו עד תערוכות ואירועים שמגיעים אלי עם חזון ליצור יצירה ויזואלית, אני מחבק כל עבודה ומאחל לעצמי להמשיך ליצור ולגדול בתוך התהליך הזה ובגדול."

בתל אביב אתה חושב שהיית מתפרסם יותר ומבוקש בתחום? (באר שבע מבחינתך מקבלת יותר את הדראג או עדיין תקועה בחושך?)

"לתל אביב יש קצב משלה, ואני חושב שבחיים שלי היום הקצב של באר שבע יותר נוח ונכון לי. אני מעריך את העשייה שלי בדרום ומעריך את הזכות שיש לי להפיץ מהדרום החוצה. אני כיום עובד עם גופים ואנשים מאוד גדולים וכולם בוחרים להגיע לדרום עבורי או להביא אותי בכל פעם מהדרום - ככה שמהבחינה הזו אני די רגוע ואוהב כרגע את המקום שלי, את השייכות לשורשים הבאר שבעיים שלי ואת הנוחות של לגור בבאר שבע".

צילום: אושר בן שטרית

צילום: אבי כוכבי

לגבי הקבלה של הדראג בבאר שבע, דווקא אסף חושב שהקהל הבאר שבעי הוא קהל מחבק ואוהב, שמגיע כבר שנים לפרגן, ליהנות ולצרוך תרבות (גם אם היא שונה), והכיף שלו הוא בעיקר להעניק לו עוד ועוד מזה. "לצערי אני לא יכול לומר זאת על בעלי עסקים מסוימים או מקומות של בילוי ותרבות בעיר שהפנו לי גב" אומר אסף מנבכי ליבו "כשפניתי אליהם וחבל שכך, אבל אני לא בא לחנך אף אחד. מי שלא מעוניין - מפסיד."

היכן אתה מופיע היום ומה אתה מביא לבמה? מי מגיע להופעות?

"מופיע בכל הארץ ובכל מקום אפשרי, טפו טפו לא חסר במות ומקומות ואירועים מדהימים שאני זוכה לקחת בהם חלק. אני חושב שהדראג אצלי מצליח להביא לריגוש ויזואלי מאוד חזק אצל הקהל, אני מתמחה ביצירת תלבושות, לוקים מרשימים, אשליית נשיות מוחלטת וכל זה במעטפת של דמות שנונה, רעה לעתים, וסופר מצחיקה. הקהל שמגיע הוא קהל מגוון מכל הגילאים מכל המינים ומכל הקשת, וזה אושר אחד ענק. אנשים באים לצרוך תרבות צבעונית ואומנות, וזאת כבר לא מילה גסה."

אחרי פגרה אחרי גדולה בעיר, אתה חוזר להופיע בתיאטרון הפרינג' – ספר לי איך הקשר בינך לתיאטרון החל ומה אתה הולך להביא לשם?

"אחרי משבר קטן שחוויתי בעיר כשסגרו את המועדון שהופעתי בו קרוב לשנתיים - נאלצתי לחפש בית חם לליין ההופעות הפרטי שלי בבאר שבע, ולא צלחתי במשימה. אחרי לבטים, החלטתי לגשת לתיאטרון, כי אני רוצה לחשוף את האומנות שלי, לקהל נוסף שאולי לא מגיע למועדונים ולפאבים שבהם אני מופיע והופעתי עד עכשיו, והחלטתי לעלות על במה של תיאטרון ולהיות חלק מעולם תרבות רחב יותר, להראות שבין מחזות והצגות גם לדראג יש מקום. בתל אביב למשל, אומנות הדראג כבר מוכרת בתיאטראות ובאולמות הגדולים, ואני לא רואה סיבה שגם אצלנו בבאר שבע זה לא יקרה. החלטתי ללכת על תיאטרון הפרינג'- שם אפרת זיו אספיס, המנכ''לית, והצוות המקסים שלה, קיבלו אותי באהבה ובאושר אמיתי. הפרינג' הוא חלל אינטימי ואלגנטי שאפשר לייצר בו קסמים רבים על הבמה והמקום פשוט שבה אותי."

יש שהרימו גבה מהקשר בין תיאטרון פרינג' לדראג?

"המופע נקרא "דראג בהפרעה" ולא סתם. את הבמה אני אחלוק עם אחת ממלכות הדראג המוכשרות שיש בארץ, קריסטינה פוקס, שהיא גם חברה טובה וקולגה מדהימה וגם זכיתי ללוות אותה בתחילת דרכה, עד שהתפתחה להיות אמנית במה מוכשר.ת וגדולה אצלי בבית הספר לדראג בבאר שבע. המופע משלב כל מה שמופע דראג איכותי וטוב מכיל בתוכו עם הרבה הומור, שירים שכולם אוהבים, תלבושות מגוונות, הרבה צבע מלא פאן ונצנצים. וכל זה בעיטוף של שתי מלכות דראג סופר מופרעות וצבעוניות. אנחנו עולות עם המופע הראשון ב7.11.22 בשעה 21:00 והכרטיסים נחטפים וזה מרגש אותי כל כך!".

נתקלת בהומופוביה בשנה האחרונה? היו מקומות שסירבו לתת לך להופיע?

"אני לא חושב שיש רגע שאדם להט"בק לא חוטף הומופוביה, להבדיל אלפי הבדלים מאישה בחברה שלנו שכל חייה נאלצת להתמודד עם הטרדות ושוביניזם - גם פה נוצרת איזושהי יכולת סינון טבעית כבר. אני בטוח במה שאני ובמי שאני, והביטחון שלי, הקול שלי והעשייה שלי היא המפתח לשינוי."

אסף: "אני זוכר בשנה האחרונה שעשיתי סבב חיפוש מקומות להופיע בהם בעיר ונתקלתי בלא מעט הומופוביה מצד בעלי מקומות. ביניהם מקום מוכר של הופעות בעיר העתיקה, ועוד  שתי מסעדות - פאב שכן מקיימות הופעות, אך כשהצעתי את עצמי ואת הליין שלי, העובדים והצוות מאוד התלהבו, אבל לא עבר הרבה זמן עד שקיבלתי סירוב מצד ההנהלה של אותם מקומות עם התחמקויות מלהסביר מדוע אינם רוצים שהליין יופיע תחת השם של המקום שלהם. בפועל- זה הפסד שלהם וחבל שאנשים מפרנסים מקומות כאלו, אבל מנגד זו נותן לי את ההזדמנות להבין כמה אומנות הדראג שווה וכמה היא מיוחדת ומרגשת, וכמה מקומות שכאלו כבר לא רלוונטיים, כי היעד האמיתי של אומנות בימתית היא ככל הנראה על במה רצינית. כך התגלגלתי לתיאטרון הפרינג'."

צילום:  ערן לוי

צילום: נוי דקל

למה אתה חושב שאנשים לא מתקדמים בראש ומקבלים את האחר?

"חינוך לקוי, תרבות מיושנת, פרימיטיביות ופירוש לא נכון של דת ואמונה, אי הכלה של האחר וסובלנות. לא חסר סיבות, בהרבה פעמים אני נוטה להאמין שאנחנו המראה של האחר ולפעמים לבן אדם קשה או אין יכולת להתמודד עם מה שהוא רואה או להכיר, אז הוא בוחר להוציא את זה בשנאה או דחייה".

מה התוכניות הלאה? מה אתה מאחל לעצמך?

"להמשיך לגרום לאנשים לאהוב את החיים, לחייך בהם יותר, לצבוע אותם ביותר צבעים, יותר שמחה, יותר כייף, יותר הגשמה ויותר יצירה ועשייה, כי זו בריאות אמתית. יש המון תוכניות, יעדים ומטרות. ואני כל פעם מגלה עוד ועוד שהייתי רוצה,

מה עם החתונה עם בחיר ליבך, דקל וולך?

"דקל בן זוגי ואני כבר יותר מחמש שנים יחד, מתוכם תכף שנה וחצי מאורסים. בא לי להגיד שהייתי שמח לממש את הזכות הטבעית להתחתן בארץ שלנו ולא לברוח לחו"ל ולממש את זה שם. אנחנו כאן, ככלל אזרחי המדינה, אנחנו אזרחים מן השורה, שומרי חוק ומשלמים כמו כל אדם אחר, אז איפה הזכויות שלנו? חורה לי שאנחנו צריכים לנסוע לצד השני של העולם כדי להתחתן, לבד ובלי המשפחה והחברים לידנו."

אתם אופטימיים, זה הכי חשוב

אנחנו בהחלט אנשים אופטימיים שמאמינים באהבה ולאהבה אין יעדים,

 זמנים או הגדרות וטקסים. אנחנו מבחירה יוצרים את עצמנו, את האהבה, את הבית והמשפחתיות שלנו בדרום כרגע, כי זה מה שנכון לנו. אני אוהב את באר שבע, היא העיר שלי, המקום שבו נולדתי וגדלתי ואין לי ספק שהאהבה העצומה של האנשים שבה היא הרוח שנושבת לי במפרשים".

"דראג בהפרעה" 7.11.22 בשעה 21:00 תיאטרון הפרינג' באר שבע

לינק לרכישת כרטיסים-

https://www.thefringe.co.il/?CategoryID=245&ArticleID=263

 

 צילום: לנה פיל

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ad9e6115-5bc3-47ef-bb92-e6f24969b962','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה