לאחר חודשיים של תפילות ומתח: עדן גבאי מבאר שבע התעוררה מתרדמת

$(function(){setImageBanner('4af18d82-605a-46ac-a5cb-c10015857f8c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

קוראים לכולם לפתוח את הכיס והלב: סיפור חייה של עדן גבאי (23) אמא ליהלי בן השלוש וגאיה התינוקת, שאושפזה לפני חודשיים בטיפול נמרץ במצב אנוש, ולאחר שהייה ארוכה וכואבת בהם הייתה מחוברת למכונת הנשמה - התעוררה לשמחת כולם והועברה לשיקום. אמה דפנה מספרת בריאיון על מה קרה לה ולכל המשפחה אחרי חודשיים סיוטיים, על הפחדים, התפילות והקמפיין גיוס המונים שפתחו חברותיה בשם "מחזירים את עדן הביתה", כדי לעזור לעדן ועמית שמתגוררים בקומה השלישית ללא מעלית וזקוקים לסיוע כלכלי בדרכי נגישות.

באדיבות המשפחה

ניסים קורים בזמן נכון: עדן גבאי מבאר שבע, אימא צעירה בת 23 ליהלי וגאיה, אושפזה לפני חודשיים במצב אנוש לאחר שנפגעה מכדור מגבה. פגיעה הכי תמימה שארעה בזמן שהייה בבריכה, שלא נראתה אז כרגע קריטי שיביא לסיוט חייה ולאשפוז בבית חולים "סורוקה" כשהיא מחוברת למכונת הנשמה, עם סכנת חיים. משפחה שלמה עצרה את חייה ולא עזבה את מיטתה עם אין ספור תפילות והודיה מאנשים מכל העולם. אחרי חודשיים של פחד קרה הנס הגדול והמיוחל: עדן התעוררה והבינה שחודשיים היא הייתה בין חלום למציאות עד שפקחה את עיניה והתאחדה עם בעלה וילדיה, מלווה בכמיהה לרגע שבו תחזור הביתה. אבל הבעיה שהמשפחה מתגוררת בקומה שלישית בבניין ללא מעלית, ולכן נפתח למענם פרויקט גיוס המונים "מחזירים את עדן הביתה" דרך 'giveback', שבו מבקשים מהציבור לפתוח את הלב והכיס כדי שעמית ועדן לא ידאגו לנגישות וכלכלה בנוסף לתקופת השיקום הארוכה בחייה של עדן.

נחזור להתחלה: עדן גבאי נשואה לעמית ולהם שני ילדים: יהלי בן שלוש וגאיה בת חמישה חודשים, שהחליטו ביום קיץ בהיר ללכת ליהנות ביחד בבריכה. לפתע, בלי משים לב, כדורגל אחד שנזרק בטעות פגע בגבה של עדן. כאב לא נעים, אבל לא משהו שהצריך לרוץ לבירור משמעותי. "לא הייתה לעדן אף פעם בעיה בריאותית, זה יכול להגיע לכל אחד בהפתעה" שיתפה אימא דפנה, שכל חייה ושל בעלה סטיב השתנו מקצה לקצה מרגע אשפוזה של בתם עדן "לא ילדה חולנית ולא כזו עם בעיה שאדאג לה, שום דבר. פשוט חוסר מזל מה שנקרא. הייתה מכה מכדור, לא נעים לא נורא".

אז מה קרה בדיוק שהפך את הצלחת על פיה?

"מכת הכדור נתנה טריגר להתעוררות קריש דם. הוא זה שהדליק את האש בעצם. אותו קריש הגיע ללב ולריאות שהשפיע על עדן בחולשה נוראית וחוסר נשימה. אי יכולת להתמודד על הכאב".

לאחר יום יומיים חלה תפנית חדה בעלילה. עדן החלה לא להרגיש טוב וסבלה מקוצר נשימה שהדאיג את סובביה. מיד לקחו אותה למיון בבית חולים "סורוקה", ושם לא אבחנו הרופאים משהו חריג. אחרי שלוש פעמים של ביקורת חוזרת הגיעה עדן למצב של קריסת מערכות ותסחיף ריאתי. "ההרגשה הייתה שאיבדנו אותה" נזכרת אימא דפנה ברגעי האימה "הרופאים באו אלינו ואמרו שהם עושים הכל כדי להציל את עדן ושאנחנו נמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים, כי זה לא מובן מאליו הלחימה של עדן. החלטנו לא לשאול מדי למה ואיך, זה לא היה הזמן, אלא רק לחשוב ולקוות ולהתפלל שתהיה בריאה".

עדן גבאי לפני האשפוז. צילום: באדיבות המשפחה

לאחר חודשיים שבהם נאבקה עדן על חייה, קרה הנס הלא ייאמן: היא התעוררה בהפתעת היום והעירה עד האירה את לבבות כולם. אחרי בכי, התרגשות, חיבוקים ושירה חגיגית, הועברה עדן לשיקום. אימא דפנה מספרת לנו מה עבר עליה במשך החודשיים שבו חייה נעצרו ושום דבר אחר לא היה מעניין יותר, רק החלמתה של בתה אהובתה.

דפנה, מה קרה לכם בחודשיים הקשים?

"זה פשוט מחול שדים של טירוף, השבתת חיים. שהות בבית חולים יום יום עם תפילות וחלומות, הפרשות חלה, שהייה לצידה, לא זזים מהחדר שלה, ממיטתה - רק להיות בקרבתה ולהיות איתה. החיים השוטפים שלנו במקביל נעצרו. בעלה עמית הפסיק מעיסוקיו, הבת שלי הקצינה עצרה את החיים, הבנות שלי העצמאיות עצרו את החיים. עמדנו דום. נטו לטובת בריאותה. בעלה שלא זז ממיטתה ודאג שאנשים יתפללו למענה כל הזמן".

אופטימיות הייתה תמיד?

"כל הזמן. קיבלנו רוח גבית מהציבור, אנשים לא הפסיקו להתפלל. יש פה קהל אנשים מטורף שלא הכרנו לפני שבאו לסליחות, להתפלל איתנו, כאבו את כאבנו, תמכו, עודדו, עשו וזה כל כך לא מובן מאליו. בעיקר בבאר שבע, אבל גם במישור הארצי וגם העולמי. אנשים שלחו לנו תמונות מאומן איך מתפללים למענה, תמונות מקברי צדיקים, אנשים מקהילת בארצות הברית התפללו בשביל עדן".

עדן כשמה היא, מאחדת בין כולם

"עדן היא כל כך עדן, ילדה ממש מדהימה שהתחברה להיות הבת של השכן, לכולם נכנסה ללב. בחורה צעירה שהקימה משפחה סטנדרטית ונאבקת על הקיום היום יומי עם בעל נפלא וילדים מקסימים שלפתע האימא נעלמת להם. תביני שביום שבו היא קרסה הרופאים נאבקו על חייה במשך שעה ורבע והיה חשש מובהק לחייה. הרופאים התעקשו עליה כי היא בחורה צעירה שנאבקת על חייה. כל הזמן עשינו הכל כדי שתתעורר, השמענו לה שירים שהיא אוהבת, השמענו לה את הילדים, עד שהנס הגדול קרה והיא חזרה אלינו".

מה מצבה כרגע?

"יש עוד דרך ארוכה, שיקום ארוך, ניתוחים עתידניים שאנחנו עוד לא יודעים איך תתמודד איתם ואיך תצא מהם. היא צריכה להתמודד עם נושא הנגישות, לעבור שיקום ארוך, ניתוחים שעוד לפנינו. היא ובעלה צריכים להתמודד עם הנגישות והכלכלה, לכן החברות הרימו כפפה ופתחו גיוס המונים למענה".

מה עדן אמרה כשהיא פקחה את עיניה לראשונה?

"שאלה מה קרה לי? איך הגעתי למצב הזה? היא לא זכרה כלום. שאלה על עמית, הילדים. בהתחלה היא לא ממש הצליחה לדבר והכל נעשה דרך כיתוב. אפילו בתמימותה שאלה את הרופאים אם היא הייתה בסכנת חיים. ישר דאגה איך היא תתמודד בבית. כולנו בכינו והתרגשנו. זו הייתה טלטלת נפש נוראית".

עדן ועמית גבאי בחדר הלידה לאחר הולדת הבת גאיה. צילום: באדיבות המשפחה

ספרי לי איך היה המפגש עם הילדים?

"מאוד מרגש, היא מחזקת את הילדים ומנסה לנשק ולחבק, מתוקה שלי. יש לה עוד דרך ארוכה של שיקום, היא מאוד חלשה, כאובה, עדיין סעודית. היא עוד לא במקום להתקדם לרמת טיפול משמעותי, לאט לאט כמו תינוק שמתחיל צעד ראשון".

שתפי אותנו על מיזם איסוף הכסף למענה

"פונה לכולם להודות ולהוקיר על כל מה שעשו למעננו ולמענה של עדן. זה לא מובן מאליו, הרוח הגבית שלכם, התמיכה, האהבה והתפילות. עד שהתעוררה לא הפסיקו. לבד לא היינו מצליחים, פתחנו שערי שמיים. לכן הגיוס הכספי חשוב כדי לעזור לזוג צעיר בתחילת חייו כדי להגיע לעתיד הראוי. לא מספיק מה שעברו ויעברו, אין צורך בעול כלכלי, יש עליהם מספיק קשיים. זה באמת לתרום מהלב כדי שעמדו על הרגליים".

 כנסו ללינק ותרמו מהלב:

 https://giveback.co.il/project/70129

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('015b5d3e-edd3-498b-a780-2147931272aa','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה