היה לה מזל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('248a33b8-ee04-479b-a48d-075666578764','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('248a33b8-ee04-479b-a48d-075666578764','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

דנה מזל מלכה (39) פעם שחקנית כדורגל בבאר שבע, היא כיום יוצרת, פזמונאית ומלחינה, שכתבה והלחינה שירים לטובי זמר ארצנו כמו איתי לוי, נועה קירל (בסדרה כפולה), מושיק עפיה, יוסי שטרית ועכשיו גם לישי לוי שישיר לזכרו של החייל נתן כהן ז"ל שנהרג בצוק איתן - שיר שאמור לצאת בשבוע הבא ביום הזיכרון.

צילום פרטי

לדנה, שעוד חולמת שאייל גולן יקרא לה לבוא, מלחינה ומפיקה מוסיקלית באולפן הביתי השמח שלה ברמת גן וחולמת על הלהיט שיעיף אותה במעלי מצעד הפזמונים. אבל מאחורי כל הכישרון הזה מסתתר סיפור חיים של ילדה מבאר שבע, שחייתה בתנועה תמידית בין לעולמות של לנגן  בקונסרבטוריון עם השירים שהלחינה, להיותה שחקנית כדורגל פעם בקבוצת הפועל ובית"ר ב"ש, הספיקה לעסוק בהייטק, עד שביום אחד החליטה לעזוב הכל ולהתעסק רק במה שהלב לוחש: מוזיקה!

אז בואו נכיר אותה. דנה גדלה עם משפחתה בבאר שבע בילתה את רוב שנותיה בשכונת רמות,  בת בין שני אחים, עד שעברו התחנכה בתיכון מקיף ז' במגמת קולנוע, תקשורת, צילום ועיצוב גרפי. כתיבת השירים החלה לחלחל ברוחה כבר בערך בגיל חמש כשהחלה לנגן באורגנית "פעם קראנו לזה ככה, היום זה קלידים" צוחקת. לפני כעשור עברה לעיר הגדולה כדי להתמקצע בתחום ההייטק ומחשבים עד שהבינה שהתכלית שלה היא רק תווים ומנגינה "עבדתי בעסקים של המשפחה" שיתפה דנה "יש לנו משפחה מוכרת כמו תמי סטייל בעיר העתיקה ולאבא שלי היה עסק לירקות ופירות בתנובה, בגיל 12 ההורים שלי שלחו אותי לקונסרבטוריון ובמשך שנתיים הופעתי בקונצרטים עם שירים שאני הלחנתי מגיל צעיר. המורה הייתה מתמוגגת עליי  ומרוב התלהבות רצתה שאנגן מה שהלחנתי."

כילדה הייתה מופיעה גם לפני המשפחה בסלון הבית ומראה לכולם איך היא מתפעלת קלידים "פעם לא קראו לזה במילה לחן" מחייכת " הייתי ילדה וחשבתי שזה בעיקר "בואו תשמעו מה המצאתי" והם התלהבו איך אני מתפעלת הכל." אבל משם היא עברה לבעוט בכדור ושיחקה כדורגל בקבוצת בנות של בית"ר, הפועל וגם במכבי ב"ש, עד שנפצעה בשנת 2013 וקרעה רצועה בברך. פציעה שהובילה להתרחקות מפנדלים ומגרשים. "ואז אמרו לי שאשב בשקט ואעשה בעיקר מוסיקה, אלוהים נותן לך סימן להתעסק רק במוזיקה" נזכרת "הבנתי שלכל מה שקורה יש סיבה בחיים".

 

ומתי גילית שבאמת יש סיבה טובה לכתוב?

 

"שנים אמרו לי למה את לא שולחת שירים לאמנים? אמרו לי שהלחנים שלי מתאימים לאייל גולן למשל. אז שלחתי למי שצריך וענו לי שהם אהבו ויעבירו הלאה. וככה זה עבר, לא שמעתי מכולם. בטח מיליונים מעבירים לו שירים וזה בסדר, בטח התפספס. ככה זה, לא הכל עובר ישר וחלק".

 

מה לך ולכתיבה ים תיכונית מזרחית?

 

"אם תבואי אליי הביתה תראי שאני לא הכי שומעת מזרחית ים תיכונית, אני יותר מיינסטרים, MTV , SIA ומוזיקה ספרדית, רגאטון, ביונסה וריהאנה.  אני מאד אוהבת את אייל גולן, משום מה תמיד היה לי נוח לנגן ולהלחין  שירים בז'אנר הים תיכוני, יש שיגידו "יותר קל" למרות שגם הלחנתי לנועה קירל בסדרה כפולה, ויש ברשותי כמה סקיצות שהן פופיות לגמרי.מפה לשם שלחתי לזמרים קטנים יותר והשיר הראשון שמכרתי היה ב500 שקל לזמר אנונימי שהתלהב מהיצירה שלי".

הפריצה של חייה הגיחה כשכתבה והלחינה שיר לזמר איתי לוי ביחד עם יניב נגאוקר  מבאר שבע, בשם "האהבה שלך ניצחה" שאיתי שר עד היום בכל הופעה שלו ."באמת שיר מטורף ועד היום מעריצים שלו שולחים לי סרטוני מההופעות  שלו וכותבים לי "הנה השיר שלך מתנגן", שתדעי שהשיר שלך הכי יפה באלבום"  סיפרה "וזה אותי מאד מרגש."

גם מושיק עפייה לקח ממנה שלושה שירים שכתבה והלחינה:"תחזרי" (מילים ולחן דנה מלכה ויניב נגאוקר)  ו"ביום שאחרי"(מילים אמיר נשר, לחן דנה מלכה)  ו"הלב שלי" (מילים ולחן דנה מלכה וערן קאשי) במקור גם  אייל גולן רצה לנסות לעלות גייד לשיר אבל שוב, השאירו בצד, ולא חשבנו פעמיים, מושיק עפייה ביצע אותו בענק. אחרי איתי ומושיק, לירון לרמתי לקח שיר שלי "דרך המילים", שכתב יוסי נחום ודנה הלחינה, יוסי שטרית  לקח לה את השיר "הלב נשבר ברגע",  מילים ולחן שלה ושל עוזי בוקובזה, גם בארי שבעי. השיר היה בכלל מיועד לעדן זן זקן, אבל בגלל שהם השאירו אותו בצד, השניים החליפו מילים ללשון זכר והשאר היסטוריה. ואז הגיע הרגע של נועה קירל שביצעה שיר שהלחינה ביחד עם ערן קאשי שהצליח מאד בסדרה כפולה והוא נקרא 'רגע זיכרון'.

 צילום פרטי

שלא יגידו שאת כותבת רק שירים במזרחית? שירי דיכאון?

 

"ממש לא, אני כותבת לפי דרישה של אמנים. יבקשו ממני תעשי "ג'סטין ביבר" אני אעשה הכל לפי דרישת הקהל. יבקשו דיכאון? הכי זורמת. יש לי את הרעב והתשוקה שזה מדהים. פעם מישהו אמר לי "ברגע שתפסיקי להתלהב מהיצירות שלך את כנראה לא במקצוע הנכון"

השיר שהלחינה וישי לוי מבצע, אמור לצאת בשבוע הבא בציון יום הזיכרון לחללי צה"ל  שיר מרגש שלא ישאיר אף עין יבשה. את המילים כתבו ענבל סמואל ליטבק ושגיא חדשי והלחן שלה. השיר נכתב לזכרו של חייל צה"ל בשם נתן כהן ז"ל שנהרג בצוק איתן "קיבלתי פנייה מההורים להלחין את השיר ואז הגיעו לי לוי "נזכרת " זה שיר מקסים ומרגש ואני שמחה להיות חלק מזה". "בשבוע שעבר צילמנו קליפ והצטלמנו עם ישי לוי שגם החמיא לקול שלי וללחן שלי מאד".

ועדיין חולמת לכתוב שיר לאייל גולן?

 

"בטח! אייל גולן זה חלום שלי. תמיד הכל קורה כמעט. כתבתי והלחנתי שיר שהיה מיועד לזהבה בן והם לא הספיקו להקליט גייד כי זה היה ממש רגע לפני שנכנסה לאח הגדול וזה נפל בין הכיסאות. אגב, את זהבה בן אני  מעריצה מילדות, ממש אחווה בארשבעית.אז לכתוב לה זה יהיה סוג של סגירת מעגל. כולם יודעים שאני במזרחית אבל פעם ריטה ענתה לי במייל שרצתה פלייבק לשיר שלי וזה לא הסתדר בסוף, מירי מסיקה  החמיאה לי ואני מקבלת ריקושטים ממש טובים מאמנים. צריך להבין שהיום יש תחרות עצומה בין הכותבים ואני חושבת שאני  איפשהו מפוספסת. מכירים אותי  בתעשייה, אבל עדיין לא מספיק. צריכה בעיטה עם להיט כדי שכולם ירוצו אחריי".

 

ומצליחה להתפרנס?

 

"אם זה שיר שתופס והמשמעות של זה תמלוגים, אז בטח. מוכרת לזמרים לא מוכרים שירים שלי, יש לי אולפן הקלטות ואני פעילה מאוד. עזבתי את ההייטק כי לא היה לי זמן לעסוק במוסיקה הייתי חוזרת  בערב מהעבודה ולא היה לי כוח להתחיל לכתוב. אז הבנתי שאם לא אתקדם ואם לא אעשה משהו עם עצמי לא אתקדם ותשמעי זה דורש אומץ לקום אחרי חמש שנים של עבודה ולהחליט על שינוי. אני בן אדם שאם מזיזים לי את המיקרופון באולפן אני משתגעת. קשה לי עם שינויים ועדיין עשיתי מהפך. מעבודה מסודרת, "כלוב של זהב", ביטוח מנהלים, טיולים, צ'ופרים, מתנות בחגים. יחד עם כל זה עברתי לאהבה שלי: הלחנה, כתיבה וגם נהייתי מפיקה מוזיקלית בעולם של גברים".

 

אין הרבה מפיקות מוזיקליות כיום?

"פחות. לא תשמעי על מישהי שגם כותבת, גם מלחינה וגם מפיקה, כי זה רוב עולם של גברים בתעשייה ויש בזה יתרונות וחסרונות. באולפן שלי אני  מקליטה אנשים לאירועי בר/בת מצוות והרבה בנות מהז'אנר הדתי אמרו  לי שזה  מדהים  מבחינתן כי יותר נוח לבוא להקליט עם אישה וזה נותן לי יתרון.  אני עושה הפקות וסקיצות, אבל יש נטייה לאמנים לשבת יותר עם מפיקים גברים כאילו סומכים עליהם יותר. מצד שני, היו שבאו לפגישה איתי, השמעתי להם חומרים, הלכו למפיק גבר ומהר חזר אליי כי הוויב היה אחר איתי, אבל זה קשור גם  לאופי. אבל אני גם עובדת עם אמנים צעירים שרוצים לכתוב ולהלחין ולהוציא את השירים החוצה ועושה להם תשלומים כדי שיהיה להם נוח כלכלית".

אז תעדכני שאייל גולן לקח לך שיר.

"ברור, הכל פתוח בחיים. למשל הלחנתי וכתבתי שיר ביחד עם הזמר מאיר אלפי  וזה יושמע בסרט קולנוע ישראלי עם שחקנים מוכרים, הסרט אמור לצאת  בקרוב , לפני החגים התקשרו אלינו מההפקה שם וביקשו את האישורים שלנו להשמיע את השיר כחלק מהסרט. אותי זה מאוד מרגש ועוד וי בדרך לפיסגה".

 צילום פרטי

 צילום פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e4c783c5-d770-4fcf-960f-28213e47f36d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה