דור האקסטרים

$(function(){setImageBanner('9802946f-33b1-4e13-86bd-0cd3a03631b1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

כמו הרבה ארועים שהקורונה עצרה מליישם אותם, גם את ההפקה האקסטרימית חשובה של דור שוורץ (40) מהישוב 'שמעה' בדרום הר חברון, מייסד ובעלים של 'רוכבים למען רוכבים' – חברה שמתעסקת בהפקות אירועים ובתחום ספורט מטורי בדגש על הנגשה של תחום האופנועים מטורי כלפי העולם, שהקים יחד עם שותפו איתמר ציפורי - נעצרה לו בחג סוכות שעבר, וכתוצאה מכך, אלפי אנשים לא חוו מלראות את מפלצות רוכבי האופנועים מכל העולם מגיעים ל"סופר אינדורו ישראל", קרנבל מוטורי לכל המשפחה, שכולל מירוץ אופנועים אקסטרים ומה לא, עושים הצגה במתחם הענק בצומת שוקת. ומעלים את האדרנלין לכולם, ועוד יותר חשוב: מראים לעולם שחיים טוב בישראל. ועכשיו זה יקרה שוב, תהיו מוכנים לאיוונט הכי אקסטרימי בדרום.

צילום:עומרי גוטמן

לדור שוורץ  חשוב להנגיש את ישראל לעולם ואת העולם לישראל בכל הקשור לאהבת הארץ ולתפארת חובבי האקסטרים "מדינת ישראל בתחום קצת בפיגור משמעותי כמו בהרבה תחומים בספורט, באירועים, ברמת הרכיבה, בחינוך לספורט מוטורי, בצריכה של ספורט מוטורי כבילוי אישי ומשפחתי" שיתף דור. זו הסיבה שיחד עם איתמר, עבדו השניים כצוות שחושב ויוזם ימים כלילות, כדי שבחול מועד סוכות הקרוב תבוא הבשורה עם הכרזה מלבבת על ארוע נוסף ומשודרג, ועם קצת חשש בלב שהקורונה שוב תתפשט. אבל הם אופטימיים.

דור חולה אופנועים מאז שהוא זוכר את עצמו. היום הוא רוכב על אופנוע שטח מסוג ktm 300, שעולה איזה 70 אלף שקל, נשוי ואב לארבעה ילדים, שגם אותם הדביק בחיידק הרכיבה. רק הקטנה של הבית עוד לא גילתה סימנים מדבקים "נועם שלי בן 11 רוכב על ktm 85 והבן הראל בן 9 רוכב על 65, יש עוד שניים בני 7 וחמש, הקטן כבר עושה את צעדיו הראשונים בתחום ובת ה7 היא פחות בתחום" אמר כמו כל אב גאה.

 טוב בטח הרבה הורים יגידו לך שהשתגעת

  "אבל זה מה שלא מכירים בארץ, כי יש הרבה בורות. במדינת ישראל יש חוק לספורט מוטורי עם תקנות המאפשר לכל ילד או ילדה החל מגיל 8, לעשות רישיון מרוצים, לרכב ולהתאמן באופן חוקי על אופנוע כמו גדולים.".

עדיין נשמע מפחיד

"יש בזה סכנות, אבל זה לא שונה מרכיבה על אופניים שבו עושים  כל מיני תרגילים לא קלים, או בכדורגל שעושים גליצ'ים בין הרגליים. הם כמובן ממוגנים בציוד הכי טוב בשוק".

 את הרומן שלו עם האופנועים החל דור כבר בגיל 11 "אבי זכרונו לברכה היה רוכב אופנועים והדביק אותי במחלה" שיתף "בגיל 11 כבר הייתי רוכב על טרקטורון של המשפחה וככה עם השנים רכבתי על אופנועים. בגיל 16 היה לי אופנוע, לפני הצבא היה לי אופנוע, ככה הייתי מחליף כל פעם. כבר שלושים שנה נושם מוטוריקה". אז הוא רכב על אופנוע בטיול בניו זילנד במשך שלושה חודשים, רכב בטיולי לילה, פה שבר את הרגל, פעם אחרת את היד, התחתן עם אורית, שהכירה אותו עם השיגעון לאופנועים וזורמת איתו עד הסוף "היא זורמת עם השגעונות שלי עוד מלכתחילה" פרגן "אחרת לא היינו ממשיכים את החברות. מרכיב אותה ועושים טיולים יחדיו", השניים התחתנו, הביאו ארבעה ילדים לעולם והיום דור גם בעל חברה למערכות מתח נמוך, אזעקות ותקשורת.

במהלך השנים, ביחד עם חברו איתמר ציפורי, אחרי שהכירו בזמן רכיבה ובאחד המפגשים העלו את נושא הפער שיש בין מדינת ישראל למדינות אחרות בתחום המוטוריקה וכמה כדאי להעלות אותו מעלה - חלמו השניים על הפקת ארוע גדול "ענף המוטוריקה לא מפותח בארץ" סיפר דור " ועד כמה הפוטנציאל הוא עצום. למעשה, וזה נתון מדהים, מדינת ישראל היא המדינה שמוכרת הכי הרבה אופנועי שטח ביחס לגודל האוכלוסייה בעולם, וזה מפתיע כמדינה מוכרת, אבל הרמה וכל מה שקשור פה בתחום רחוק מאוד מהסטנדרטים הקיימים בעולם".

 יש בבאר שבע הרבה חובבי אופנועים ומרוצים?

 "המון. בגיל עשרים הינו מגיעים למחצבה האגדית בחצרם ועושים מרוצים ואימונים. היה שם מסלול שבניתי לפני עשרים שנה. עד היום יש לי תמונה משם עם יעקב טרנר שהצטלמנו אחרי שראה את המקום שבו הצענו לו לארגן משהו מסודר".

 ומתי הבנת שאתה רוצה להקים פה אירוע מוטורי שלא כקדמותו?

 "איתמר ואני התחלנו לכתת רגלנו במרוצים והרועים מוטוריים גדולים בעולם, כדי לראות איך עושים את זה נכון, לבדוק את המובילים בעולם ולהבין את המשמעות של הדברים הגדולים. יצרנו קשרים והתחלנו להזרים רכבת אווירית חודש אחר חודש כדי להביא למעלה מעשרים רוכבים מהטובים ואלופי עולם, כאלו שמובילים דעת קהל, שיש להם מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות. עשינו הדרכות וטיולי מועדון עם רוכבים הישראלים, פתחנו את ישראל לפני העולם. הבאנו אנשים שהם אגדות עם המוני מעריצים ברחבי העולם, שהגיעו לארץ והיו בטוחים שעפים פה טילים כל היום ואנחנו רוכבים על גמלים".

 שוחרי שלום והסברה בדרך המוטורית.

"הם גילו ארץ מתקדמת ומודרנית, אנשים מדהימים, אוכל טוב, מקומות בילוי, כל אלוף עולם מעלה תמונות מישראל ומשתף באינסטגרם, כך למעשה אנחנו נחשפים לעשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם. יש בזה משהו ציוני מחמם את הלב, שאנחנו חייבים להראות לעולם את ישראל היפה דרך ספורט מוטורי שלא נעשה עד היום".

 אתה הראשון שגרמת לכך.

 "איתמר ואני הקמנו את 'ריידרס פור ריידרס' לפני חמש שנים, על מנת לעשות את מה שאמרנו. אחרי שהדרכנו למעלה מאלפיים רוכבים על פני שלוש שנים וראינו את התשוקה של הרוכבים הישראלים לקבל ידע וחוויה לרכב עם אלוף עולם - נרתמו לפרויקט מיטב החברות בארץ, היבואניות בארץ, בתמיכה אדירה של משרד הספורט וההתאחדות הישראלית לספורט מוטורי. הגענו למסקנה לעבור לדבר הבא וליצור אירוע משמעותי והדגש הוא על אירוע. פסטיבל אקסטרים משמעותי, שאליו יכולים לבוא משפחות וילדים וגם מי שלא מבין באופנועים, ליהנות ולצרוך בידור וחוויות שקשורות לספורט מוטורי".

צילום: עומרי גוטמן

 מה ייחודי בו שלא היה?

 "ברמת הפקה לא היה כדוגמתו במדינת ישראל ובייחוד בדרום. שכמעט ולא היה. לפני שנתיים הרמנו את האירוע הראשון "סופר אינדורו ישראל", עם מרוצים, קרנבל מוטורי לכל המשפחה, מופע אופנועים אקסטרים, תצוגה של כלים, דוכני מסחר, מזון, טריבונות לקהל, מופע ראווה של אלופי עולם, מתחם לילדים, היה מוצלח."

 היה כל כך מוצלח שאפילו ראש מועצה של בני שמעון, ניר זמיר, כל כך התלהב ממה שראה, שביקש מדור להפיק את האירוע כמסורת קבועה בכל שנה, בדיוק כמו "דרום אדום - קבוע, מגוון, מרתק ובעיקר מבוקש. אבל אז באה שנת הקורונה המפתיעה ואילצה לדחות את האירוע, כי אי אפשר להקים אירוע ללא קהל. ועכשיו, שכל המשק נפתח, הכלכלה נפתחה והמוח התרענן, הוחלט על אירוע גדול יותר בסוכות הקרוב. חמסה חמסה יש לאמר.

צילום: עומרי גוטמן

מה ההבדל הפעם?

"מרוץ גדול יותר, צבעוני וסוחף יותר, ישתתפו בו שישה אלופי עולם שלא היו, מתחמים גדולים יותר, מתחם ענק של נינג'ה לילדים, תחנות לילדים, רמת הדוכנים תעלה במבחר אוכל, מסך לד ענקי, יותר אנשים יוכלו להיכנס, כמות אנשים כפולה ואנחנו צופים כניסה של 12 אלף ליומיים, וזה יקרה בחול מועד סוכות ב22-23.9 בצומת שוקת"

 יש פחד שהקורונה תכה פעמיים?

"תראי, אין ספק שזה מפחיד ואנחנו ערוכים לתרחישים ושינויים, אבל מדובר במקום פתוח וזה קצת מקל על העניין, וכמובן שהאירוע יהי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. נשמור על הכללים, תו ירוק ונקפיד על כל דבר".

מה החלום הבא?

"יש שני אירועים שנמצאים בשלבי סיום. האחד יהיה מרוץ בינלאומי של סופר אינדורו שיתקיים בירושלים, ויהפוך לעשות היסטוריה של פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שתיקח חלק בליגה האירופאית בתחום המוטורי, וגדולת הכותרת תהיה בחודש אפריל 2022, עתידים לקיים מרוץ אקסטרים גדול יותר בים המלח  שייקרא "מינוס 400"-מירוץ מליגת רד בול העולמית".

צילום: עומרי גוטמןלצילום: עומרי גוטמן

למכירת כרטיסים:

https://bit.ly/2U5VQNn

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5b5a36f0-4949-4c4f-a240-4267b939f580','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה