ג'ונם חדש בעיר - משרד הפרסום שכולם מדברים עליו

$(function(){setImageBanner('55dfdec3-a963-4bd4-b924-17508ce67a42','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

עידן ג'ונם כהן (35) מבאר שבע כבר הולך בדרכו עם הכינוי הפרסי ג'ונם עוד משנת 2010 כשקיבל אחר כבוד מהחבר הטוב איתי שם טוב, שהדביק לו בהחלטה גורפת בזמן טיול בדרום אמריקה עם עוד ארבעה חברים נוספים, בעיקר בגלל הסיבה המהותית שיש עוד עידן בחבורה וכל פעם שקראו בשם עידן  - שניהם היו עונים יחד כמו שעון דמיוני. לימים זה הפך להחלטה קריאטיבית מדויקת ונכונה, כי עידן ידע לתעל את הכינוי ולקרוא כך למשרד הפרסום והדיגיטל שקיים מ-2015 ועבר שינוי שם לאחר הפרידה השלמה בינו לשותפתו לשעבר, טל ביינר. אז בואו נכיר את מר ג'ונם.

עידן כהן ג'ונם. צילום: עידן אסלן
 
עידן כהן ג'ונם נולד וגדל בבאר שבע. את שנות ילדותו העביר בין שכונה יא'לנווה זאב, ומשם עבר לגור שנתיים בתל אביב הבועתית. לימים התחתן עם הדר וכיום הם מתגוררים בנחת בישוב כרמית עם שני ילדיהם. "הילדות בשכונה החדשה דאז בי"א הורכבה ממשפחות שהיגרו אליה מכל רחבי העיר" נזכר בילדותו "עם תוספת משמעותית של כמות עולים מברית המועצות שהייתה מיוחדת ושונה. מצד אחד הגעתי לתיכון עם חבורה מגובשת מהיסודי, אבל רוב השכבה הייתה חדשה, מורכבת מילדי שכונות נווה זאב, נאות חצרים ונאות לון. הגיוון הזה עזר לי באופן אישי להכיר טוב יותר סוגים שונים של תרבויות וחברים שכנראה לא הייתי מכיר אם הייתי גדל בשכונה ותיקה, בטח לא לעומק. בנווה זאב היינו מבלים אחר הצהריים בעיקר במשחקי כדורגל ובגיל יותר מתקדם גם בגילוי המחשב הביתי, סימס, רולרקוסטר, סוגר שטחים ועוד".
מסתבר שכדורגל היה חלק מהותי בילדות שלנו באר שבע.
 
"בילוי נוסף שלימים הפך לתפקיד ראשי בחיים שלי היה ללכת בשישי/שבת בצהריים עם המשפחה לאצטדיון וסרמיל. שקיות עם פירות, חטיפים ושתייה ומשחקי צהריים בליגה הלאומית. מהר מאוד התחביב הפך לסוג של דת. כשעזבתי את המשפחה ביציע ונכנסתי לגוש החדש שהתחיל לעודד באצטדיון בשנות ה-2000 המוקדמות, הבילוי סביב הפועל באר שבע הפך ליומיומי מהר מאוד. משחקים, אימונים, מפגשי אוהדים ועולם שלם ששאב אותי בתור ילד צעיר עמוק לתוך הקהילה. מלבד המשחקים החלק שיותר משך אותי היה הכנת התפאורות, כתיבת השירים וההתארגנות של ארגון האוהדים ממשחק למשחק"
 
שם בעצם התחלת לפתח את חוש היצירה?
"במבט לאחור, אני חושב שבתקופה הזו פיתחתי לראשונה את החשיבה היצירתית, הרצון למקסם את הנראות של הדברים ואת היכולות להיות חלק מקבוצה ובהמשך גם להוביל אותה. הדרך שעברתי בין רגלי האוהדים הוותיקים תרמה לי והעניקה לי כלים בתחומים שונים שעזרו לי להתפתח גם בחיים האישיים".
מתי התחלת להכיר את עולם הקריאטיבי?
 
"לאחר כמה שנים ביציעים כבר הייתי חלק מצוות הכנת התפאורות, האומנות והקריאטיב שביציע, תחום שמאוד דומה לעיסוק בפרסום. בחירת מסרים מדויקים, יצירת ויזואליים, חשיפה של התוצרים ועוד פעולות שאפשר להקביל לפעולות בעולם הפרסום. לצד היצירתיות הקמתי את ארגונים האוהדים לאורך השנים וניהלתי את הארגון יחד עם כמה אנשים יקרים משנת 2014-2019 שהיו שנות הקסם של הפועל באר שבע".
מתי התחלת לעבוד לראשונה?
 
"יצאתי לעבוד בגיל  15 וחצי ועד גיל 25 עבדתי בתחום האוכל בכל תפקיד אפשרי. ממלצר ועד פיתוח עסקי ברשת מסעדות ארצית. בגיל 25, לאחר שסיימתי לימודי תקשורת אינטראקטיבית במכללת ספיר, מגמה שמכינה אותך לעולם הפרסום - יצאתי מתחום המזון ונכנסתי לעולם השיווק והפרסום בחברת טכנולוגיה, ניהלתי את החדירה לשוק הישראלי של מותג DJI - מותג הרחפנים המוביל העולם".
עידן כהן ורוביק דנילוביץ. צילום: עידן אסלן
עידן: "בשנת 2015, במקביל לכניסה שלי לעולם השיווק בחברת הטכנולוגיה במרכז הארץ, הוקם בבאר שבע משרד הפרסום ״שייפס״ שסיפק שירותי מיתוג ועיצוב, שירותי בניית אתרים וניהול סושיאל. החברה הוקמה על ידי טל ביינר ושגיא גורן. טל למדה איתי במכללת ספיר ואת שגיא הכרתי מהיציעים. טל ושגיא הביאו לעיר רוח חדשה, חשיבה אחרת מכל מה שהיה פה ועיצוב חדשניי".
מתי התחיל "הרומן" ביניכם להתפתח הלאה?
 
"בתחילת 2017 טל ושגיא פנו אליי להצטרף למסע שלהם. הצטרפתי כשותף שלישי והתחלנו לבנות את המשרד הכי הכי בדרום. המשרד שלנו היה צעיר ורעב, לעומת המתחרים הבודדים מאוד שהיו בסביבה, אנחנו היינו בתחילת דרכנו המקצועית אבל עם מוטיבציית שיא ויכולות מאוד טובות. מה שייחד אותנו באותה התקופה לדעתי זה הסטנדרט הגבוה בשילוב השיח בגובה העיניים והיחס האישי. הלקוחות הראשונים שלנו הגיעו ונשארו בזכותנו, בזכות החדשנות, היצירתיות והליווי הצמוד".
לאחר שנה, שגיא פרס כנפיים וטל ועידן החליטו להמשיך הלאה בכל הכוח. הם החלו לבנות את המותג 'ביינר כהן' וגייסו אליהם מאות לקוחות, שנהנו מקמפיינים מוצלחים, מיתוגים מפוצצים ומהלכי שיווק שהשאירו חותם כמו השקת קניון בבאר שבע, קמפיין שהוביל 180 אלף מבקרים לקניון בסופשבוע אחד. מיתוג חדש לקבוצת הפועל באר שבע וליווי המועדון במשך שנתיים עם המון קמפיינים מבריקים, התחברות לעיריית באר שבע תוך כדי יצירת שפה חדשה לקמפיינים המקדמים את העסקים בעיר ועוד. "המותג ביינר כהן תקע יתד בתחום והפך למותג מוכר בקהילת העסקים בישראל בכלל ובדרום בפרט" הסביר עידן בגאווה. "במשך השש שנים האחרונות הוביל מהלכי שיווק וקמפיינים זכורים ואהובים".
 
כמו מה למשל?
 
"קמפיין הבלוק האדום של חסין אש בשיתוף חיים הכט, קמפיין האתר החדש של אטיסאדו עם אריק משעלי, השקת מותגי הנדל"ן המניב של חברת דמרי שכלל קמפיינים מאוד מוצלחים בבאר שבע, דימונה, וכפר סבא בהשתתפות יניב פולישוק, נדיר אליהו ועוד רבים וטובים".
עין כהן ג'ונם בהפקה להפועל באר שבע. צילום: עידן אסלן
בסוף שנת 2023 הוחלט לשנות את שם המותג ולרענן את הלוגו והשפה בעקבות סיום השותפות בין עידן ג׳ונם כהן לבין טל ביינר. הצדדים החליטו להיפרד בעקבות תחושת מיצוי של טל ורצון להמשיך לדבר הבא בקריירה. אם הורמו גבות, לעידן יש הסבר לפרידה. בעיקר לכם.
 
מה קרה בעצם ואיך מתחילים מחדש ולבד?
"הפרידה לא הייתה קשה, אבל כמו כל פרידה מדובר בתהליך רגיש שדורש התייחסות והכלה. לשמחתי הצלחנו לעבור אותו בצורה טובה ומכבדת כדי לאפשר לשני הצדדים להמשיך ולקדם את עצמם בתחומים השונים תוך שמירה כל מה שמסביב. היום שאחרי הוא לא כל כך התחלה מחדש, כי למעשה העסק המשיך לפעול לאורך התהליך וגם אחריו, אבל כן מביא איתו שגרות ניהול חדשות, הסתגלות למצב שונה וראייה יותר כוללנית. מה שצריך כדי לצלוח תהליכים כאלה זה עבודה קשה, התגייסות של כל הכוחות הפנימיים ועזרה מהסביבה, המקצועית והאישית".
 
ספר על העניין מאחורי השם 'ג'ונם' ואיך היו התגובות לגביו
"את השם ג׳ונם קיבלתי בשנת 2010 מחבר קרוב בשם איתי שם טוב, שהדביק לי אותו בטיול בדרום אמריקה עם עוד ארבעה חברים נוספים, בעיקר בגלל שהיה עוד עידן בחבורה וזה כל פעם בלבל אותנו בשיחות המשותפות בטיול. די זרמתי עם זה בפורום השישייה ולא חשבתי שזה יתפתח בצורה כזו, בטח שלא לשם העסק שלי, אבל מיום ליום כל אדם חדש בטיול השתמש בשם הזה והוא פשוט נתפס".
 
לטובת אלו שלא דוברי השפה, מה הפירוש?
"פירוש השם ג׳ונם הוא יקירי/נשמתי בשפה הפרסית. זה שם מוכר בעדה, והרבה פרסים קוראים אחד לשני ג׳ונם, זה סוג של סלנג פרסים שדומה ל ״חיים שלי״ בעברית".
 
וזה כבר תפס תאוצה בעיר?
"כשהפרידה מטל הגיעה, והגעתי לשלב של שינוי שם, היו הרבה לבטים. הוצאתי סקר לקבוצת מיקוד שהציע את ג׳ונם/ג׳ונם כהן והדעות היו חלוקות, ממש 50/50. החלטתי ללכת על ג׳ונם כהן ולתת לג׳ונם יותר דגש, כי בסופו של יום, רוב האנשים מכירים אותי כג׳ונם ולמען האמת, זה היה מתבקש".
 
עידן לא עצר לרגע ורכש את כלל המניות בחברה, את הפעילות העסקית ואת נכסי המותג, ובימים אלה נמצא בתהליך של מיתוג מחדש, בניית חברת בת להפקת תוכן, ניהול הקמפיינים של לקוחות החברה וטיפול בפרויקט אסטרטגיה ומיתוג ופרסום שהחברה מובילה. הוא לא נח וממשיך לעשות כל מה שיזרים דם חדש ומרתק בעיר.
עידן כהן ג'ונם וחיים הכט. צילום: עידן אסלן
 
איך אתה רואה את עצמך ממשיך ומה הרעיונות, חלומות, מה תעשה שונה  
 
"המשך הפעילות שלנו בחברה מאוד מסקרן, לצד פעילות הליבה שהיא קמפיינים פרסומיים, אנחנו מקימים ממש בימים אלה חברת בת להפקת תוכן שכבר מביאה איתה המון פרויקטים חדשים, מחזקים מאוד את העבודה עם כלי AI לטובת הפרויקטים שלנו וכל יום מגשימים חלומות חדשים, לנו וללקוחות שלנו. החלום הוא להמשיך לפתח את החברה, לגייס מותגים נועזים לתיק הלקוחות ולהמשך להביא לדרום את הקריאטיב החדשני והמיוחד שלנו".
לדעתך, אנחנו מתקדמים או עדיין תקועים מעולם הפרסום והדיגיטאל בתל אביב?
"עולם הפרסום בבאר שבע תמיד היה מתקדם ביחס לשאר חלקי הארץ בזכות החלוצים שסללו כאן את הדרך, ואני חושב שאנחנו ומספר הקולגות שלנו מצליחים לשמר את זה ולתת פייט רציני למשרדים המובילים בישראל. העולם הזה מתחדש מיום ליום ומי שלא מתאים את עצמו פשוט נשאר מאחור. השאיפה שלנו היא להיות חברה שמותחת את הגבול ומייצרת סטנדרט חדש כל הזמן תוך שימוש בפלטפורמות הכי עדכניות ובשיטות פיתוח חשיבה יצירתית פורצות דרך".
עידן כהן ג'ונם. צילום:

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ad0e7376-c5e4-4a92-8cd8-75d2d821dfee','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה