גאווה מקומית: מרינה רוזנברג קוריטני בריאיון על אות הכבוד שקיבלה בניו יורק

$(function(){setImageBanner('23396055-8acc-4fd4-ae67-a1d170a66c92','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

פגשנו לריאיון את מרינה רוזנברג – קוריטני, ראש המחלקה לעידוד העלייה בהסתדרות הציונית העולמית, לכבוד אות הכבוד המיוחד שקיבלה מטעם הסנאט בניו-יורק. דיברנו על תחושת השליחות, הנסיבות שהובילו אותה לעסוק בתחום, ועל האהבה לארץ, לנגב ולבאר שבע. "פעם העם היה צריך מדינה והיום המדינה צריכה את העם".

באדיבות עיריית באר שבע

חברת מועצת עיריית באר שבע לשעבר ותושבת העיר מרינה רוזנברג קוריטני, זכתה למחווה מיוחדת בעת ביקורה בניו-יורק בשבוע שעבר. הסנאטורית הדמוקרטית דיאן סאבינו, ממדינת ניו-יורק, העניקה לה תעודת כבוד מטעם הסנאט בארה"ב.

רוזנברג- קוריטני, המשמשת ראש המחלקה לעידוד העלייה בהסתדרות הציונית העולמית, הגיעה לארה"ב לסדרת פגישות עבודה, במטרה לעודד ולחזק את העלייה לארץ. הסנאטורית סאבינו, הביעה בפני רוזנברג- קורטני, את החשיבות הרבה ביחסי הידידות המיוחדים בין המפלגה הדמוקרטית לישראל ובפרט את התמיכה הרבה של מדינת ניו-יורק בישראל.

ספרי על תפקידך כראש המחלקה לעידוד העלייה בהסתדרות הציונית העולמית

בתפקידי כראשת המחלקה לעידוד עלייה, אני עושה את המקסימום כדי לעודד עלייה של יהודים לישראל. כל הצעדים שאנחנו מקדמים שם הם למען המטרה הזו. אנחנו מסבירים ליהודים על הארץ ומקשרים אותם אליה. זה תהליך מאוד מאתגר מכיוון שהם חיים במדינה מאוד מבוססת עם רמת חיים טובה, והעבודה שלנו היא להעביר להם שיש להם עוד מקום בעולם- והמקום הזה הוא מדינת ישראל. אנחנו מלמדים עברית, פתחנו כיתות אולפן, אנחנו מפגישים את היהודים עם יהודים ועם מדינת ישראל. אני חושבת שזאת עבודה מאוד חשובה.

יש לנו מטה מרכזי פה של ההסתדרות הציונית אבל יש לי צוותי עובדים במדינות שונות בצפון אמריקה, אמריקה הלטינית ומדינות אירופה.

ספרי על התחושות לאור קבלת התעודה

במסגרת ביקור עבודה בניו יורק (יש לי צוות שעובד שם) קיבלנו את האות כבוד על הפעילות שאנחנו עושים בקהילה של היהודים דוברי הרוסית בארה"ב. קיבלתי את האות על כל הפעילויות ועל עבודתי שם, זה היה מאוד מרגש, אני מרגישה שאנחנו עושים דברים מאוד חשובים בהסתדרות הציונית העולמית.

מדוע בחרת להתעסק בתחום עידוד העלייה לארץ?

בשבילי זה סוג של סגירת מעגל, אני עליתי לארץ בשנת 1995, לא ידעתי מילה בעברית חוץ משלום ודברים בסיסיים, אבל את כל השאר לא ידעתי והיה קשה מאוד להסתדר בלי שפה. בשבילי, כשאני פותחת כיתות אולפן ברחבי העולם, אני עוזרת לאנשים לקבל את ההחלטה לעלות לארץ ולעשות את הצעדים הנכונים לקראת זה. זה אומר לעזור לאנשים להכין את עצמם לעלייה, מאוד קשה לעבור מבית לבית ומשכונה לשכונה, ולפעמים גם לעשות שינויים במקצוע. להחליף את מרכז החיים שלך ממדינה כזו למדינה אחרת, עם השפה והתרבות האחרת זה מאוד קשה ואנחנו מכינים כבר בחו"ל את האנשים לעשות את הצעד, וגם נותנים להם כלים להתמודד עם כל הקשיים שמחכים להם במקום החדש. זאת בעצם זאת המטרה שלי ואני מאוד גאה במה שאני עושה. אני עובדת תחת הכותרת: פעם העם היה צריך מדינה והיום המדינה צריכה את העם.

אות הכבוד של מרינה, באדיבות עיריית באר שבע

את גאה להיות תושבת העיר? מה את אוהבת בעיר במיוחד?

כן אני גאה מאוד ולא מתכוונת לעזוב את העיר. אני אוהבת את הפיתוח, את המרחבים, את הנוף המדברי, אפילו את מזג האוויר עם פחות לחות שמתאים לי. אני אוהבת לראות איך העיר משתנה משנה לשנה.

כשהייתי חברת מועצת העיר בשנת 2003 החזקתי בתיק התיירות. פעם אף אחד לא רצה לקחת את התיק הזה, היום אני מאוד גאה שהתיק הזה אצל רוביק והוא לא נותן אותו לאף אחד מתוך הבנה שהתיירות היא דבר מאוד משמעותי וצריכה להיות מקור הכנסה לעיר. כשהיו שואלים אותי למה את מקדמת תיירות בבאר שבע ולא במקומות אחרים, אמרתי תמיד- הכל התחיל מפה, ההתיישבות בארץ ישראל התחילה בבאר שבע, אברהם הגיע לכאן, המקום הראשון שהוא התיישב בו היה כאן.

איך הייתה התחושה לקבל את אות הכבוד? איך הסביבה הגיבה?

אני עוד לא יצאתי מהבידוד אחרי הטיסה אז עדיין לא הייתי במשרד ופחות יצא לי להרגיש, אבל אני חוזרת למשרד ביום ראשון ואני מתכננת לתלות את האות כבוד על הקיר במשרד והוא יתווסף לאותות נוספים שקיבלתי. אני בדרך כלל לא מפרסמת, אבל אני מאוד גאה במה שאני עושה ומאוד שמחה שיש אנשים שמעריכים את זה. זה בכלל לא מובן מאליו, העבודה של הצוות, העבודה היומיומית. אני עובדת בתפקיד הזה שנה שישית ושמחה שאלו התוצאות של העבודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('97101488-9769-4208-bf50-7e22fd53bb0d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה